Po minuloročnom zlom výsledku sa začiatkom roka zdalo, že situácia v predaji osobných automobilov u nás sa bude konečne zlepšovať. Po piatich mesiacoch charakterizovaných rastom a optimistickými vyhliadkami však nastal nečakaný obrat a mesačné predaje o mája klesajú takmer u všetkých značiek, vrátane v tomto roku veľmi úspešného Renaulta. Aj napriek tomu sú však výsledky v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka stále podstatne lepšie.
Odborníci predpokladali, že rozhýbanie trhu by mohlo podporiť uvedenie viacerých zaujímavých noviniek, napríklad inovovaného Renaulta Clio, Peugeota 307 či najnovšieho Fiata Stilo, no zatiaľ sa skôr zdá, že sa trh iba spamätáva z odchodu slovenského bestselleru, Škody Felicia. A tak budúci vývoj do veľkej miery ovplyvní skutočnosť, ako sa Feliciu v ponuke cenovo najprístupnejších malých automobilov podarí nahradiť. Trieda malých automobilov má totiž u nás tradične významný podiel na celkovom predaji, v súčasnosti 56,7 % (29 426 kusov), z čoho na značku Škoda pripadá až 74,7 % (21 995 kusov)! Pre porovnanie, druhou najpredávanejšou je nižšia stredná trieda s podielom 27,6 % (14 328), kde sa však opäť prejavuje silné postavenie Škody Octavia (6336 kusov).
Autor: pl