SME
reklama

Podvozok budúcnosti: F400 Carving

S veľmi zaujímavou štúdiou s menom F400 Carving sa na tohtoročnom 35. tokijskom autosalóne Tokyo Motor Show 2001 prezentoval koncern DaimlerChrysler. Dizajn štúdie je charakteristický veľkými výrezmi na blatníkoch potrebných pre zmenu sklonu kolies

. Štylisti vytvorili tzv. Speedster-koncept s dlhou prednou kapotou, extrémne nízkym čelným sklom, krátkou zadnou časťou a priestorom pre dvoch cestujúcich. Ide o výnimočné nadčasové riešenie, od ktorého sa očakáva, že bude veľkým prínosom pre zvýšenie bezpečnosti, zároveň aj o väčšie potešenie z jazdy. Pozoruhodnosťou novinky F400 Carving je novovyvinutý systém, ktorý mení sklon kolies v zákrutách podľa potreby až o 20 stupňov.

V kombinácií s novokoncipovanými pneumatikami bude možné preniesť na vozovku až o 30 % viac odstredivej sily, ako je tomu v súčasnosti pri automobiloch s bežným podvozkom a bežnými pneumatikami. Vďaka nastaviteľnému podvozku dosiahne automobil hodnotu bočného zrýchlenia 1,28 g, a tým prekonáva hodnoty, ktoré dosahujú dnešné športové automobily o 28 %.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Systém nakláňania kolies podporujú aj nové pneumatiky. Ak automobil prechádza zákrutou, naklonia sa pneumatiky na tú stranu, kde má pneumatika špeciálny profil a zmes na rýchly prejazd. Pri jazde priamym smerom sa automobil pohybuje po tej časti pneumatiky, ktorá zaručuje minimálny odpor a najnižší hluk. Tento systém menenia sklonu kolies znižuje nebezpečenstvo šmyku a skracuje brzdnú dráhu. Systém spolupracuje so systémom ESP a pomáha mu pomocou zmeny sklonu predchádzať šmyku. Ak hrozí automobilu šmyk, alebo vodič potrebuje núdzovo brzdiť, systém nastaví sklon kolies tak, aby mali pneumatiky čo najvyšší odpor.

Tým sa skráti brzdná dráha z rýchlosti 100km/h o 5 metrov. Deje sa to prostredníctvom elektronického riadenie, ktoré pracuje bez mechanických dielcov. V automobile sa nachádzajú senzory, ktoré snímajú pohyby volantu, prenášajú ich do dvoch mikroprocesorov a posielajú do elektrickej riadiaej jednotky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Novinky obsahuje aj podvozok. Nové aktívne hydropneumatické pruženie reaguje bleskorýchle na nerovnosti povrchu vozovky i štýl jazdy a tomu prispôsobuje pruženie.

Autor: dch-gl

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 22 239
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 768
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 939
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 371
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 328
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 899
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 613
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 195
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 652
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 446
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 284
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 375
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 313
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu