Podvozok budúcnosti: F400 Carving

S veľmi zaujímavou štúdiou s menom F400 Carving sa na tohtoročnom 35. tokijskom autosalóne Tokyo Motor Show 2001 prezentoval koncern DaimlerChrysler. Dizajn štúdie je charakteristický veľkými výrezmi na blatníkoch potrebných pre zmenu sklonu kolies

. Štylisti vytvorili tzv. Speedster-koncept s dlhou prednou kapotou, extrémne nízkym čelným sklom, krátkou zadnou časťou a priestorom pre dvoch cestujúcich. Ide o výnimočné nadčasové riešenie, od ktorého sa očakáva, že bude veľkým prínosom pre zvýšenie bezpečnosti, zároveň aj o väčšie potešenie z jazdy. Pozoruhodnosťou novinky F400 Carving je novovyvinutý systém, ktorý mení sklon kolies v zákrutách podľa potreby až o 20 stupňov.

V kombinácií s novokoncipovanými pneumatikami bude možné preniesť na vozovku až o 30 % viac odstredivej sily, ako je tomu v súčasnosti pri automobiloch s bežným podvozkom a bežnými pneumatikami. Vďaka nastaviteľnému podvozku dosiahne automobil hodnotu bočného zrýchlenia 1,28 g, a tým prekonáva hodnoty, ktoré dosahujú dnešné športové automobily o 28 %.

Systém nakláňania kolies podporujú aj nové pneumatiky. Ak automobil prechádza zákrutou, naklonia sa pneumatiky na tú stranu, kde má pneumatika špeciálny profil a zmes na rýchly prejazd. Pri jazde priamym smerom sa automobil pohybuje po tej časti pneumatiky, ktorá zaručuje minimálny odpor a najnižší hluk. Tento systém menenia sklonu kolies znižuje nebezpečenstvo šmyku a skracuje brzdnú dráhu. Systém spolupracuje so systémom ESP a pomáha mu pomocou zmeny sklonu predchádzať šmyku. Ak hrozí automobilu šmyk, alebo vodič potrebuje núdzovo brzdiť, systém nastaví sklon kolies tak, aby mali pneumatiky čo najvyšší odpor.

Tým sa skráti brzdná dráha z rýchlosti 100km/h o 5 metrov. Deje sa to prostredníctvom elektronického riadenie, ktoré pracuje bez mechanických dielcov. V automobile sa nachádzajú senzory, ktoré snímajú pohyby volantu, prenášajú ich do dvoch mikroprocesorov a posielajú do elektrickej riadiaej jednotky.

Novinky obsahuje aj podvozok. Nové aktívne hydropneumatické pruženie reaguje bleskorýchle na nerovnosti povrchu vozovky i štýl jazdy a tomu prispôsobuje pruženie.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 584
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 574
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 641
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 655
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 976
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 166
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 966
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 797
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 1 715
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 541

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Na náramok treba myslieť, Rusko nemôže zájsť ani na viedenské vianočné trhy

Pavol Rusko je siedmym občanom, ktorý dostal monitorovací náramok bez odsúdenia.

EKONOMIKA

Futej predáva strojárne v Detve, keď SNS chystá výrobu transportérov

Oslovili záujemcov z Česka a Slovenska.

Neprehliadnite tiež

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.