SME
Nedeľa, 28. máj, 2023 | Meniny má Viliam
reklama

Podvozok budúcnosti: F400 Carving

S veľmi zaujímavou štúdiou s menom F400 Carving sa na tohtoročnom 35. tokijskom autosalóne Tokyo Motor Show 2001 prezentoval koncern DaimlerChrysler. Dizajn štúdie je charakteristický veľkými výrezmi na blatníkoch potrebných pre zmenu sklonu kolies

. Štylisti vytvorili tzv. Speedster-koncept s dlhou prednou kapotou, extrémne nízkym čelným sklom, krátkou zadnou časťou a priestorom pre dvoch cestujúcich. Ide o výnimočné nadčasové riešenie, od ktorého sa očakáva, že bude veľkým prínosom pre zvýšenie bezpečnosti, zároveň aj o väčšie potešenie z jazdy. Pozoruhodnosťou novinky F400 Carving je novovyvinutý systém, ktorý mení sklon kolies v zákrutách podľa potreby až o 20 stupňov.

V kombinácií s novokoncipovanými pneumatikami bude možné preniesť na vozovku až o 30 % viac odstredivej sily, ako je tomu v súčasnosti pri automobiloch s bežným podvozkom a bežnými pneumatikami. Vďaka nastaviteľnému podvozku dosiahne automobil hodnotu bočného zrýchlenia 1,28 g, a tým prekonáva hodnoty, ktoré dosahujú dnešné športové automobily o 28 %.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Systém nakláňania kolies podporujú aj nové pneumatiky. Ak automobil prechádza zákrutou, naklonia sa pneumatiky na tú stranu, kde má pneumatika špeciálny profil a zmes na rýchly prejazd. Pri jazde priamym smerom sa automobil pohybuje po tej časti pneumatiky, ktorá zaručuje minimálny odpor a najnižší hluk. Tento systém menenia sklonu kolies znižuje nebezpečenstvo šmyku a skracuje brzdnú dráhu. Systém spolupracuje so systémom ESP a pomáha mu pomocou zmeny sklonu predchádzať šmyku. Ak hrozí automobilu šmyk, alebo vodič potrebuje núdzovo brzdiť, systém nastaví sklon kolies tak, aby mali pneumatiky čo najvyšší odpor.

Tým sa skráti brzdná dráha z rýchlosti 100km/h o 5 metrov. Deje sa to prostredníctvom elektronického riadenie, ktoré pracuje bez mechanických dielcov. V automobile sa nachádzajú senzory, ktoré snímajú pohyby volantu, prenášajú ich do dvoch mikroprocesorov a posielajú do elektrickej riadiaej jednotky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Novinky obsahuje aj podvozok. Nové aktívne hydropneumatické pruženie reaguje bleskorýchle na nerovnosti povrchu vozovky i štýl jazdy a tomu prispôsobuje pruženie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Miro Šatan: Nechajme deti robiť viacero športov
  3. Slováci pomáhajú s digitalizáciou školstva doma aj v zahraničí
  4. Moravák, ktorý ukázal svetu, ako sa robí „nové umenie“
  5. Nevídaný záujem o grécke ostrovy. Mnohé hotely sú už nedostupné
  6. Plánujete si dokonalú rodinnú dovolenku?
  7. Martin Cígler zo Seyforu: Rast IT sektora predbieha počet odborn
  8. Byty v Rakyte s dotovanou hypotékou a zvýhodnenými cenami
  1. Na trhu jazdeniek pribudli kabriolety
  2. Slováci pomáhajú s digitalizáciou školstva doma aj v zahraničí
  3. Nevídaný záujem o grécke ostrovy. Mnohé hotely sú už nedostupné
  4. Päť rád, ako si po vysokej škole nájsť vysnívanú prácu
  5. Moravák, ktorý ukázal svetu, ako sa robí „nové umenie“
  6. Miro Šatan: Nechajme deti robiť viacero športov
  7. 7 dôvodov, že investícia do bezpečnostných dverí sa vypláca
  8. Dualisti o praxi: Sme súčasťou všetkých procesov
  1. Odvážte sa vystúpiť z komfortnej zóny. Zažijete iné Chorvátsko 9 641
  2. Existuje viac spôsobov, ako znížiť mesačnú splátku na hypotéke 8 108
  3. Nevídaný záujem o grécke ostrovy. Mnohé hotely sú už nedostupné 7 481
  4. Byty v Rakyte s dotovanou hypotékou a zvýhodnenými cenami 5 078
  5. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku? 4 843
  6. Ďurákovci a ich biznis: Z malého e-shopu k státisícovým tržbám 4 278
  7. Čeľustní ortopédi bijú na poplach: Pacienti potrebujú ochranu 3 356
  8. Tipy na výlety po letnom Rakúsku 2 462
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Ján Šubák: Prepúšťanie a vysoké ceny automobilov môžu prísť oveľa skôr, ako si myslíme
  2. Jozef Sitko: Azda mi chce admin zakázať v SME publikovať? (1.)
  3. Peter Kubica: Kniha o tom, ako odbehnúť maratóny
  4. Ján Škerko: Smero-hlasácko-fašistická Hydra. Herkules, kde si?
  5. Anna Miľanová: V zálive...
  6. Ján Šeďo: "Putin dostal dve facky a povedal, že sa Ukrajine pomstí".
  7. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 28. /
  8. Silvia Smolková: Ako hasia problémy v republike naše „stopäťdesiatky“?
  1. Ján Šeďo: Americkí vojaci zaútočili na predajňu Billa vo Zvolene. 107 010
  2. Ján Šeďo: V Jasenovaci omdlievali aj vrahovia z SS, tromfli ich bývalí mnísi. 37 636
  3. Jozef Varga: Prečo nemám rád Rusko 30 257
  4. Ján Šeďo: Mrak skazy úraduje aj na severozápade Slovenska a keby len tam... 29 332
  5. Ján Šeďo: Nové ruské zbrane sú desiatky rokov pred zahraničnou konkurenciou... 29 233
  6. Ľudmila Križanovská: Zase ste nič nepochopili, pán Fico 13 090
  7. Miroslav Kocúr: Kočner a zahmlievanie okolo skutku, ktorý sa stal 7 337
  8. Ivan Bilohuščin: Igor Matovič: génius anti-intelektuálneho populizmu 7 010
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu