SME

Podvozok budúcnosti: F400 Carving

S veľmi zaujímavou štúdiou s menom F400 Carving sa na tohtoročnom 35. tokijskom autosalóne Tokyo Motor Show 2001 prezentoval koncern DaimlerChrysler. Dizajn štúdie je charakteristický veľkými výrezmi na blatníkoch potrebných pre zmenu sklonu kolies

. Štylisti vytvorili tzv. Speedster-koncept s dlhou prednou kapotou, extrémne nízkym čelným sklom, krátkou zadnou časťou a priestorom pre dvoch cestujúcich. Ide o výnimočné nadčasové riešenie, od ktorého sa očakáva, že bude veľkým prínosom pre zvýšenie bezpečnosti, zároveň aj o väčšie potešenie z jazdy. Pozoruhodnosťou novinky F400 Carving je novovyvinutý systém, ktorý mení sklon kolies v zákrutách podľa potreby až o 20 stupňov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V kombinácií s novokoncipovanými pneumatikami bude možné preniesť na vozovku až o 30 % viac odstredivej sily, ako je tomu v súčasnosti pri automobiloch s bežným podvozkom a bežnými pneumatikami. Vďaka nastaviteľnému podvozku dosiahne automobil hodnotu bočného zrýchlenia 1,28 g, a tým prekonáva hodnoty, ktoré dosahujú dnešné športové automobily o 28 %.

SkryťVypnúť reklamu

Systém nakláňania kolies podporujú aj nové pneumatiky. Ak automobil prechádza zákrutou, naklonia sa pneumatiky na tú stranu, kde má pneumatika špeciálny profil a zmes na rýchly prejazd. Pri jazde priamym smerom sa automobil pohybuje po tej časti pneumatiky, ktorá zaručuje minimálny odpor a najnižší hluk. Tento systém menenia sklonu kolies znižuje nebezpečenstvo šmyku a skracuje brzdnú dráhu. Systém spolupracuje so systémom ESP a pomáha mu pomocou zmeny sklonu predchádzať šmyku. Ak hrozí automobilu šmyk, alebo vodič potrebuje núdzovo brzdiť, systém nastaví sklon kolies tak, aby mali pneumatiky čo najvyšší odpor.

Tým sa skráti brzdná dráha z rýchlosti 100km/h o 5 metrov. Deje sa to prostredníctvom elektronického riadenie, ktoré pracuje bez mechanických dielcov. V automobile sa nachádzajú senzory, ktoré snímajú pohyby volantu, prenášajú ich do dvoch mikroprocesorov a posielajú do elektrickej riadiaej jednotky.

SkryťVypnúť reklamu

Novinky obsahuje aj podvozok. Nové aktívne hydropneumatické pruženie reaguje bleskorýchle na nerovnosti povrchu vozovky i štýl jazdy a tomu prispôsobuje pruženie.

Autor: dch-gl

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 781
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 600
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 427
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 292
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 146
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 802
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 433
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 399
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 913
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 542
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 217
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 935
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 506
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 591
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 532
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 320
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
reklama
SkryťZatvoriť reklamu