SME

Na jazdu tunelom je dobré pripraviť sa vopred

Mníchov 26. októbra (TASR) - Nielen najnovšia tragédia v Gotthardskom tuneli spôsobila, že vodiči sa počas jazdy tunelom cítia neisto a tento úsek cesty ...

Mníchov 26. októbra (TASR) - Nielen najnovšia tragédia v Gotthardskom tuneli spôsobila, že vodiči sa počas jazdy tunelom cítia neisto a tento úsek cesty chcú mať za sebou čo najskôr. Psychický tlak vedie k tomu, že aj inak sebaistý šofér stráca počas cesty tunelom schopnosť odhadnúť správne rýchlosť svojho auta a dĺžku tunela, tvrdí v rozhovore pre dnešné vydanie nemeckého denníka Süddeustche Zeitung dopravný psychológ zo Spolkového úradu pre cestnú dopravu v Berlíne Hardy Holte.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Monotónna jazda v uzatvorenom priestore často narúša schopnosť vodiča odhadnúť správne celkovú situáciu. Odporúča sa preto aspoň občas pozrieť na tachometer, aby auto neprekročilo predpísanú rýchlosť.

SkryťVypnúť reklamu

Dôležité je aj nedržať sa presne stredovej čiary, pretože v prípade obojstrannej premávky môže zohrať práve tento moment tragickú úlohu. Aj napriek tomu, že človek sa inštinktívne vyhýba kamennej stene tunela, je lepšie držať sa pravého okraja vozovky, radí Holte.

Podľa cestárov je najdôležitejšie dodržiavať predpísanú rýchlosť a vzdialenosť áut. Medzi osobnými vozidlami by mala táto vzdialenosť dosahovať minimálne 50 metrov, v prípade nákladného auta by nemala poklesnúť pod 100 metrov.

Pokiaľ sa v tuneli objaví dym alebo oheň, treba sa pokúsiť pokračovať opatrne v jazde. Pokiaľ to už celková situácia neumožňuje, je potrebné odstaviť vozidlo pri pravom okraji vozovky, vypnúť motor, zobrať dokumenty a ľahšiu batožinu a utekať k najbližšiemu núdzovému východu proti smeru prúdenia vzduchu. A to aj v prípade, pokiaľ utekajúci musí obchádzať oheň.

SkryťVypnúť reklamu

Pri požiaroch áut sa jedovaté, životu nebezpečné splodiny dostávajú do ovzdušia v priebehu niekoľkých minút. Vzduch pri zemi zostáva dýchateľný dlhšie, upozorňujú odborníci.

jč dem

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 781
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 600
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 427
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 292
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 146
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 802
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 433
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 399
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 913
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 542
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 217
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 935
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 506
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 591
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 532
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 320
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
reklama
SkryťZatvoriť reklamu