Na jazdu tunelom je dobré pripraviť sa vopred

Mníchov 26. októbra (TASR) - Nielen najnovšia tragédia v Gotthardskom tuneli spôsobila, že vodiči sa počas jazdy tunelom cítia neisto a tento úsek cesty ...

Mníchov 26. októbra (TASR) - Nielen najnovšia tragédia v Gotthardskom tuneli spôsobila, že vodiči sa počas jazdy tunelom cítia neisto a tento úsek cesty chcú mať za sebou čo najskôr. Psychický tlak vedie k tomu, že aj inak sebaistý šofér stráca počas cesty tunelom schopnosť odhadnúť správne rýchlosť svojho auta a dĺžku tunela, tvrdí v rozhovore pre dnešné vydanie nemeckého denníka Süddeustche Zeitung dopravný psychológ zo Spolkového úradu pre cestnú dopravu v Berlíne Hardy Holte.

Monotónna jazda v uzatvorenom priestore často narúša schopnosť vodiča odhadnúť správne celkovú situáciu. Odporúča sa preto aspoň občas pozrieť na tachometer, aby auto neprekročilo predpísanú rýchlosť.

Dôležité je aj nedržať sa presne stredovej čiary, pretože v prípade obojstrannej premávky môže zohrať práve tento moment tragickú úlohu. Aj napriek tomu, že človek sa inštinktívne vyhýba kamennej stene tunela, je lepšie držať sa pravého okraja vozovky, radí Holte.

Podľa cestárov je najdôležitejšie dodržiavať predpísanú rýchlosť a vzdialenosť áut. Medzi osobnými vozidlami by mala táto vzdialenosť dosahovať minimálne 50 metrov, v prípade nákladného auta by nemala poklesnúť pod 100 metrov.

Pokiaľ sa v tuneli objaví dym alebo oheň, treba sa pokúsiť pokračovať opatrne v jazde. Pokiaľ to už celková situácia neumožňuje, je potrebné odstaviť vozidlo pri pravom okraji vozovky, vypnúť motor, zobrať dokumenty a ľahšiu batožinu a utekať k najbližšiemu núdzovému východu proti smeru prúdenia vzduchu. A to aj v prípade, pokiaľ utekajúci musí obchádzať oheň.

Pri požiaroch áut sa jedovaté, životu nebezpečné splodiny dostávajú do ovzdušia v priebehu niekoľkých minút. Vzduch pri zemi zostáva dýchateľný dlhšie, upozorňujú odborníci.

jč dem

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 454
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 4 321
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 957
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 122
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 555
  6. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 451
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 360
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 243
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 092
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 071

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

DOMOV

Dobré ráno: My sme les? Kto v spore o slovenské lesy klame

Kultúrny súboj sa najnovšie vedie o lesy.

EKONOMIKA

Peugeot prehodnotil plány, v Trnave chce vyrábať inovatívny model

PSA tu vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.