SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Na jazdu tunelom je dobré pripraviť sa vopred

Mníchov 26. októbra (TASR) - Nielen najnovšia tragédia v Gotthardskom tuneli spôsobila, že vodiči sa počas jazdy tunelom cítia neisto a tento úsek cesty ...

Mníchov 26. októbra (TASR) - Nielen najnovšia tragédia v Gotthardskom tuneli spôsobila, že vodiči sa počas jazdy tunelom cítia neisto a tento úsek cesty chcú mať za sebou čo najskôr. Psychický tlak vedie k tomu, že aj inak sebaistý šofér stráca počas cesty tunelom schopnosť odhadnúť správne rýchlosť svojho auta a dĺžku tunela, tvrdí v rozhovore pre dnešné vydanie nemeckého denníka Süddeustche Zeitung dopravný psychológ zo Spolkového úradu pre cestnú dopravu v Berlíne Hardy Holte.

Monotónna jazda v uzatvorenom priestore často narúša schopnosť vodiča odhadnúť správne celkovú situáciu. Odporúča sa preto aspoň občas pozrieť na tachometer, aby auto neprekročilo predpísanú rýchlosť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Dôležité je aj nedržať sa presne stredovej čiary, pretože v prípade obojstrannej premávky môže zohrať práve tento moment tragickú úlohu. Aj napriek tomu, že človek sa inštinktívne vyhýba kamennej stene tunela, je lepšie držať sa pravého okraja vozovky, radí Holte.

Podľa cestárov je najdôležitejšie dodržiavať predpísanú rýchlosť a vzdialenosť áut. Medzi osobnými vozidlami by mala táto vzdialenosť dosahovať minimálne 50 metrov, v prípade nákladného auta by nemala poklesnúť pod 100 metrov.

Pokiaľ sa v tuneli objaví dym alebo oheň, treba sa pokúsiť pokračovať opatrne v jazde. Pokiaľ to už celková situácia neumožňuje, je potrebné odstaviť vozidlo pri pravom okraji vozovky, vypnúť motor, zobrať dokumenty a ľahšiu batožinu a utekať k najbližšiemu núdzovému východu proti smeru prúdenia vzduchu. A to aj v prípade, pokiaľ utekajúci musí obchádzať oheň.

SkryťVypnúť reklamu

Pri požiaroch áut sa jedovaté, životu nebezpečné splodiny dostávajú do ovzdušia v priebehu niekoľkých minút. Vzduch pri zemi zostáva dýchateľný dlhšie, upozorňujú odborníci.

jč dem

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  3. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  4. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  5. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  6. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  7. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Stredoškoláci z Trnavy vyražajú na Shell Eco-marathon
  2. Ďalší ekologický krok BILLA
  3. Vysoké Tatry: Úrazovosť v horách narastá
  4. Orange poskytne návštevníkom Pohody najlepšiu sieť
  5. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  6. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  7. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  8. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 234
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 10 533
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 370
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 7 834
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 963
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 770
  7. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 507
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 163
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Soňa Bulbeck: Ale aj tak sú všetci iba amatéri v šklbaní...
  2. Štefan Vidlár: Vova boy, dokonaj boj
  3. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne?
  4. Juraj Halička: Zamerané na sivý zákal
  5. Andrij Pylypenko: Trvalo zatvorené
  6. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  7. Štefan Vidlár: Pštrosy v písku
  8. Tomáš Jacko: Mala by sa prezidentka stretávať s extrémistami?
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 349
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 6 984
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 5 283
  4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 4 852
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 028
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 666
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 225
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 130
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu