SME

Väčšina ľudí poisťovňu meniť nechce

BRATISLAVA - V priebehu tohto týždňa väčšina poisťovní, ktoré majú licenciu na predaj povinného poistenia aút, naplno rozbehne podpisovanie zmlúv. Poisťovať sa bude nielen v pobočkách a prostredníctvom obchodných zástupcov, ale napríklad aj na benzínových

čerpadlách a v pneuservisoch.

Podľa prieskumu spoločnosti Taylor Nelson Sofres (TNS), ktorý bol realizovaný v apríli, júni a septembri tohto roku, väčšina ľudí by sa poistila v Slovenskej poisťovni, ktorá má do konca tohto roku monopol na tento druh poistenia. „Obdobnú situáciu bolo možné sledovať v roku 1999 v Českej republike. Dominantné postavenie si udržiavala Česká poisťovňa, ktorá v tom čase mala - ako dnes Slovenská poisťovňa - monopolné postavenie v tomto type poistenia,“ povedal projektový manažér TNS Štefan Škultéty.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Za Slovenskou poisťovňou nasledujú so značným odstupom spoločnosti Allianz a Kooperativa. Približne 30 percent opýtaných ešte nevedelo, ktorú spoločnosť by si vybralo. „Je predpoklad, že práve o túto skupinu ľudí zvedú poisťovne najväčší zápas,“ dodal Škultéty.

Slovenská poisťovňa by si chcela po demonopolizácii udržať približne polovicu trhu. Allianz a Kooperativa by chceli po približne dvadsiatich percentách. Povinné poistenie samo osebe nie je až také zaujímavé, ale umožňuje poisťovniam prístup ku klientom, ktorým môžu ponúknuť ďalšie služby. Keďže rozbehnutie povinného poistenia bude drahé a jeho prevádzka bude v prvých rokoch stratová, nie všetky poisťovne sa budú usilovať získať čo najväčší podiel na trhu. Niektoré sa sústredia len na svojich súčasných klientov, ktorí v nich majú havarijné poistenie. Iné len na niektoré vybrané skupiny motoristov.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa prieskumu až tretina opýtaných chce uzavrieť zmluvu v pobočke niektorej z poisťovní a len osemnásť percent sa plánuje poistiť prostredníctvom poisťovacieho agenta. Najobľúbenejším spôsobom platby poistného, ktorý preferuje štyridsať percent opýtaných, budú poštové poukážky. Jedna pätina ľudí dôveruje platbe v hotovosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 989
  2. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 565
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 489
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 453
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 3 835
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 896
  7. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 739
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 217
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Škoda Enyaq Coupé RS

Športová verzia dostala upravené tlmiče.


7
Peugeot 309 bol prvým modelom značky, ktorý sa dal kúpiť v Tuzexe, biele GTI je však dovezené zo západu.

Bol prvým modelom značky, ktorý sa predával v Tuzexe.


Oliver Varchol 1
Ilustračné foto

Ktoré krajiny majú 10 dňovú diaľničnú známku?


22
Citroën nepoužije na Slovensku reklamu s medveďmi.

C3 Aircross značka nebude spájať so šelmami.


11
  1. Anton Kaiser: Medzinárodná fotografická výstava
  2. Timotej Opálek: Arcade Fire - Pink Elephant
  3. Eva Bachletová: Pre mamy
  4. Milan Buno: Čo keby ste si vybrali inak? Ako by potom vyzeral váš život? | 7 knižných tipov
  5. Radovan Čipka: Vnútený izolacionizmus alebo kam nás vedie vláda Róberta Tisa-Orbánsona
  6. Štefan Šturdzík: Pán Bartoška !!
  7. Martin Eštočák: Komentáre k petícii o MHD v Prešove: Ľudia hovoria jasne
  8. Patrik Benčík: Denník advokáta ŠPZ ADVOKÁT 2.0: Nie je ešpézetka ADVOKAT ako ADV0KAT
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 487
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 935
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 558
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 12 810
  5. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 12 029
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 098
  7. Ján Chomík: Liek na nespavosť 8 042
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 5 917
  1. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  2. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  4. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  5. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  6. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  7. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu