čerpadlách a v pneuservisoch.
Podľa prieskumu spoločnosti Taylor Nelson Sofres (TNS), ktorý bol realizovaný v apríli, júni a septembri tohto roku, väčšina ľudí by sa poistila v Slovenskej poisťovni, ktorá má do konca tohto roku monopol na tento druh poistenia. „Obdobnú situáciu bolo možné sledovať v roku 1999 v Českej republike. Dominantné postavenie si udržiavala Česká poisťovňa, ktorá v tom čase mala - ako dnes Slovenská poisťovňa - monopolné postavenie v tomto type poistenia,“ povedal projektový manažér TNS Štefan Škultéty.
Za Slovenskou poisťovňou nasledujú so značným odstupom spoločnosti Allianz a Kooperativa. Približne 30 percent opýtaných ešte nevedelo, ktorú spoločnosť by si vybralo. „Je predpoklad, že práve o túto skupinu ľudí zvedú poisťovne najväčší zápas,“ dodal Škultéty.
Slovenská poisťovňa by si chcela po demonopolizácii udržať približne polovicu trhu. Allianz a Kooperativa by chceli po približne dvadsiatich percentách. Povinné poistenie samo osebe nie je až také zaujímavé, ale umožňuje poisťovniam prístup ku klientom, ktorým môžu ponúknuť ďalšie služby. Keďže rozbehnutie povinného poistenia bude drahé a jeho prevádzka bude v prvých rokoch stratová, nie všetky poisťovne sa budú usilovať získať čo najväčší podiel na trhu. Niektoré sa sústredia len na svojich súčasných klientov, ktorí v nich majú havarijné poistenie. Iné len na niektoré vybrané skupiny motoristov.
Podľa prieskumu až tretina opýtaných chce uzavrieť zmluvu v pobočke niektorej z poisťovní a len osemnásť percent sa plánuje poistiť prostredníctvom poisťovacieho agenta. Najobľúbenejším spôsobom platby poistného, ktorý preferuje štyridsať percent opýtaných, budú poštové poukážky. Jedna pätina ľudí dôveruje platbe v hotovosti.