SME

Redakčný test: Renault Clio 1,2 16V Authentiqe

Úspešným nástupcom populárneho Renaulta 5 je v Ženeve na jar 1998 predstavený kompaktný Clio. Nový model oproti predchodcovi povyrástol vo všetkých smeroch. Modernizovaným Cliom predstaveným v lete tohto roku sa Renault chcel čo najviac priblížiť k nižšej


strednej triede. Na verzii s novým motorom 1,2 16V vo výbave Authentique sme si v redakčnom teste mali možnosť overiť, či sa  francúzskemu výrobcovi tento zámer podaril. Inovovaný model upúta nielen zmeneným vonkajším vzhľadom, novou delenou maskou chladiča, svetlometmi so samostatnými optikami pre stretávacie, diaľkové a smerové svetlá pod čírym krycím sklom, novým nárazníkom i masívnejšími koncovými svetlami a vylepšeným interiérom, ale aj väčším jazdným komfortom. Ešte viac však dynamikou nového 16-ventilového  motora s objemom len 1,2 l a prekvapivým výkonom 75 k.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Keďže Clio povyrástol zvonku, väčší a aj dospelejší je aj jeho vnútrajšok. Viac miesta je na predných anatomických sedadlách, pre nohy, i na šírku, sedadlá majú dlhšie sedáky, vyššie operadlá a celkové lepšie držanie tela. Aj na delenom zadných sedadlách so sklápacími operadlami v pomere 60 : 40 sa cestujúci cítia pohodlnejšie a voľnejšie. Komfort Clia obstaráva pomerne bohatá výbava. Nechýba centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie bočných okien vpredu, výškovo nastaviteľný volant, integrované autorádio s prehrávačom, z bezpečnostných prvkov sériovo čelné a za príplatok bočné airbagy, výškovo nastaviteľné bezpečnostné pásy s predpínačmi, nastaviteľné opierky hláv a iné. Batožinový priestor patrí v tejto kategórii k tým väčším, prednosťou je jeho dobrá prístupnosť.

SkryťVypnúť reklamu

Z jazdy najväčšiu radosť má osoba za volantom. Pohodlné sedadlo, menší volant s hrubším vencom, kratší rázvor, presné riadenie i radenie, ľahké auto so solídnym výkonom a pružným motorom umocňujú pocit z jazdy. Najmä svižná jazda s rýchlym prechádzaním zákrut je pôžitkom. Clio totiž reaguje na korekcie volantu a plynu rýchle a poslušne. Menšia nedotáčavosť až kdesi pred hranicou straty priľnavosti napríklad po krátkom pribrzdení alebo ubratí plynu po veľmi ľahko zvláda. Apropo brzdy. Sú výborné, s plynulým nábehom brzdného účinku, teda spoľahlivé. Navyše, pomôcť môže ABS s rozdeľovačom brzdného tlaku EBV a brzdovým asistentom pri núdzovom brzdení.

Motor, aj keď s objemom len 1,2 l, je tichý aj pri ochotnom vytáčaní do oblasti najvyšších otáčok a vydáva príjemný zvuk, takže aj jazda na diaľnici pri najvyššej dovolenej rýchlosti umožňuje počúvať rádio bez pridávania hlasitosti. Aj pri tejto rýchlosti je benzínový motor  úsporný. Jazdiť úsporne možno bez obmedzovania dynamiky jazdy aj pod 6 l/100 km. My sme počas testu, keď sme neobmedzovali dynamiku, namerali priemer 6,8 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Celkový dojem  Clia? Spomedzi malých a menších áut sa vlastnosťami, vybavenosťou, dizajnom a všetkým, čo poskytuje, radí k tomu naj, čo trh ponúka.
       
TECHNICKÉ ÚDAJE


Renault Clio 1,2 16V Authentique

Motor
Radový kvapalinou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč. Štyri ventily  v každom valci. Hlava valcov  z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1149 cm3, vŕtanie a zdvih 69,0/76,8 mm. Najväčší výkon 55 kW/75 k pri otáčkach 5500 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 105 Nm pri otáčkach 3500 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,36 – 1,86 – 1,32 - 1,03 - 0,82, R – 3,55. Stály prevod hnanej nápravy 4,07.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podvozok
Samonosná karoséria, vpredu s pomocným rámom. Nezávislé zavesenie všetkých kolies. Vpredu pseudo McPherson so spodnými trojuholníkovými  ramenami, vzadu vlečené ramená s polonezávislým zavesením. Odpruženie vpredu i vzadu vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi, vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, protiblokovací systém ABS s EBV a BAS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 165/65 R 14.

Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny hatchback.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3773/1639/1417 mm, rázvor náprav 2472 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1405/1385 mm. Priemer otáčania 10,7 m. Pohotovostná hmotnosť 930 kg. Objem batožinového priestoru 255/1037 l. Objem palivovej nádrže 50 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 170 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 13,0 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 7,8/4,9/5,9 l/100 km.

Cena: základný model 384 900 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h  12,8 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  8,1/11,5 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 11,8/17,3 s
Max.  rýchlosť   160 km/h
Spotreba počas testu 6,8 l/100 km

Porovnanie automobilov v rovnakej triede:

Citroen Saxo 1,4 SX
Zdvih. objem 1360 cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 12/3400 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 11,2 s
Max. rých. 175 km/h
Spotreba mesto 8,2 l/100 km
mimo mesta 5,0 l/100 km
kombinovaná 6,2 l/100 km
Cena 369 900 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Peugeot 206 1,4 XR Présence
Zdvih. objem 1360 cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 111/3400 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 13,2 s
Max. rých. 170 km/h
Spotreba mesto 8,9 l/100 km
mimo mesta 5,3 l/100 km
kombinovaná 6,6 l/100 km
Cena 407 500 Sk                                   

Škoda Fabia  1,4 16V Comfort
Zdvih. objem 1390 cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 126/3800 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 13,8 s
Max. rých. 167 km/h
Spotreba mesto 9,3 l/100 km
mimo mesta 5,3 l/100 km
kombinovaná 6,7 l/100 km
Cena 433 900 Sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 95 133
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 963
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 642
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 829
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 275
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 262
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 708
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu