SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Redakčný test: Renault Clio 1,2 16V Authentiqe

Úspešným nástupcom populárneho Renaulta 5 je v Ženeve na jar 1998 predstavený kompaktný Clio. Nový model oproti predchodcovi povyrástol vo všetkých smeroch. Modernizovaným Cliom predstaveným v lete tohto roku sa Renault chcel čo najviac priblížiť k nižšej


strednej triede. Na verzii s novým motorom 1,2 16V vo výbave Authentique sme si v redakčnom teste mali možnosť overiť, či sa  francúzskemu výrobcovi tento zámer podaril. Inovovaný model upúta nielen zmeneným vonkajším vzhľadom, novou delenou maskou chladiča, svetlometmi so samostatnými optikami pre stretávacie, diaľkové a smerové svetlá pod čírym krycím sklom, novým nárazníkom i masívnejšími koncovými svetlami a vylepšeným interiérom, ale aj väčším jazdným komfortom. Ešte viac však dynamikou nového 16-ventilového  motora s objemom len 1,2 l a prekvapivým výkonom 75 k.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Keďže Clio povyrástol zvonku, väčší a aj dospelejší je aj jeho vnútrajšok. Viac miesta je na predných anatomických sedadlách, pre nohy, i na šírku, sedadlá majú dlhšie sedáky, vyššie operadlá a celkové lepšie držanie tela. Aj na delenom zadných sedadlách so sklápacími operadlami v pomere 60 : 40 sa cestujúci cítia pohodlnejšie a voľnejšie. Komfort Clia obstaráva pomerne bohatá výbava. Nechýba centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie bočných okien vpredu, výškovo nastaviteľný volant, integrované autorádio s prehrávačom, z bezpečnostných prvkov sériovo čelné a za príplatok bočné airbagy, výškovo nastaviteľné bezpečnostné pásy s predpínačmi, nastaviteľné opierky hláv a iné. Batožinový priestor patrí v tejto kategórii k tým väčším, prednosťou je jeho dobrá prístupnosť.

Skryť Vypnúť reklamu

Z jazdy najväčšiu radosť má osoba za volantom. Pohodlné sedadlo, menší volant s hrubším vencom, kratší rázvor, presné riadenie i radenie, ľahké auto so solídnym výkonom a pružným motorom umocňujú pocit z jazdy. Najmä svižná jazda s rýchlym prechádzaním zákrut je pôžitkom. Clio totiž reaguje na korekcie volantu a plynu rýchle a poslušne. Menšia nedotáčavosť až kdesi pred hranicou straty priľnavosti napríklad po krátkom pribrzdení alebo ubratí plynu po veľmi ľahko zvláda. Apropo brzdy. Sú výborné, s plynulým nábehom brzdného účinku, teda spoľahlivé. Navyše, pomôcť môže ABS s rozdeľovačom brzdného tlaku EBV a brzdovým asistentom pri núdzovom brzdení.

Motor, aj keď s objemom len 1,2 l, je tichý aj pri ochotnom vytáčaní do oblasti najvyšších otáčok a vydáva príjemný zvuk, takže aj jazda na diaľnici pri najvyššej dovolenej rýchlosti umožňuje počúvať rádio bez pridávania hlasitosti. Aj pri tejto rýchlosti je benzínový motor  úsporný. Jazdiť úsporne možno bez obmedzovania dynamiky jazdy aj pod 6 l/100 km. My sme počas testu, keď sme neobmedzovali dynamiku, namerali priemer 6,8 l/100 km.

Skryť Vypnúť reklamu

Celkový dojem  Clia? Spomedzi malých a menších áut sa vlastnosťami, vybavenosťou, dizajnom a všetkým, čo poskytuje, radí k tomu naj, čo trh ponúka.
       
TECHNICKÉ ÚDAJE


Renault Clio 1,2 16V Authentique

Motor
Radový kvapalinou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč. Štyri ventily  v každom valci. Hlava valcov  z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1149 cm3, vŕtanie a zdvih 69,0/76,8 mm. Najväčší výkon 55 kW/75 k pri otáčkach 5500 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 105 Nm pri otáčkach 3500 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené vstrekovanie.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,36 – 1,86 – 1,32 - 1,03 - 0,82, R – 3,55. Stály prevod hnanej nápravy 4,07.

Skryť Vypnúť reklamu

Podvozok
Samonosná karoséria, vpredu s pomocným rámom. Nezávislé zavesenie všetkých kolies. Vpredu pseudo McPherson so spodnými trojuholníkovými  ramenami, vzadu vlečené ramená s polonezávislým zavesením. Odpruženie vpredu i vzadu vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi, vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, protiblokovací systém ABS s EBV a BAS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 165/65 R 14.

Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverový päťmiestny hatchback.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 3773/1639/1417 mm, rázvor náprav 2472 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1405/1385 mm. Priemer otáčania 10,7 m. Pohotovostná hmotnosť 930 kg. Objem batožinového priestoru 255/1037 l. Objem palivovej nádrže 50 l.

Skryť Vypnúť reklamu

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 170 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 13,0 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 7,8/4,9/5,9 l/100 km.

Cena: základný model 384 900 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h  12,8 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  8,1/11,5 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 11,8/17,3 s
Max.  rýchlosť   160 km/h
Spotreba počas testu 6,8 l/100 km

Porovnanie automobilov v rovnakej triede:

Citroen Saxo 1,4 SX
Zdvih. objem 1360 cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 12/3400 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 11,2 s
Max. rých. 175 km/h
Spotreba mesto 8,2 l/100 km
mimo mesta 5,0 l/100 km
kombinovaná 6,2 l/100 km
Cena 369 900 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

Peugeot 206 1,4 XR Présence
Zdvih. objem 1360 cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 111/3400 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 13,2 s
Max. rých. 170 km/h
Spotreba mesto 8,9 l/100 km
mimo mesta 5,3 l/100 km
kombinovaná 6,6 l/100 km
Cena 407 500 Sk                                   

Škoda Fabia  1,4 16V Comfort
Zdvih. objem 1390 cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 126/3800 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 13,8 s
Max. rých. 167 km/h
Spotreba mesto 9,3 l/100 km
mimo mesta 5,3 l/100 km
kombinovaná 6,7 l/100 km
Cena 433 900 Sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Nechajte zamestnancov vybrať si služobné auto, oplatí sa vám to
  2. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  3. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  4. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  5. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  9. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  10. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 38 632
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 26 667
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 19 542
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 853
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 15 441
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 14 237
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 564
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 11 421
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 072
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci 10 875
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Naď očakáva, že počas víkendu otestujú aspoň tri milióny ľudí

Najväčšie problémy spôsobovali drive through odberové miesta.

celoplošné testovanie na Covid-19.
Premiér Matovič hovorí o prvých výsledkoch testovania.
Autorská strana Beaty Balogovej

Ako neprísť o Dušičky počas korony

Covid zasahuje aj do nášho vzťahu s mŕtvymi.

Ilustračné foto.
Internista v nemeckom meste Chemnitz a člen skupiny Lovci šarlatáni, ktorá sa usiluje vyvracať mýty a bludy v medicíne, Roland Oravský.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L