. Zaradil sa tak k slávnym predchodcom ako Rick Mears, Bobby Rahal a Alessandro Zanardi, ktorým sa tiež podarilo seriál vyhrať dvakrát po sebe. V samotných pretekoch skončil De Ferran až štvrtý, ale keďže Kenny Bracka nechal za sebou, zvýšil svoj náskok na nedostihnuteľných 28 bodov.
Vráťme sa stručne k devätnástym pretekom ročníka. Jazdili sa v Kalifornii na trati Laguna Seca. Zvíťazil v nich Talian Max Papis. Papis štartoval až z 24. pozície a víťazstvom prekonal viacero rekordov. Taliansky pilot si výborne rozložil zastávky v boxoch a zvíťazil. Preteky museli byť dokonca skrátené z 83 kôl na 72, pretože bol prekročený maximálny povolený čas dvoch hodín. De Ferran bol najrýchlejší v kvalifikácii a dlho aj viedol, keď udával tempo s Castronevesom. Napokon skončil tretí a Brack ani neprišiel do cieľa.
Šance na titul pochoval Američan Michael Andretti viacerými kolíziami. Za viacero priestupkov bol odobratím troch bodov potrestaný Paul Tracy. Výborné druhé miesto si vyjazdil Gidley. Dodávateľ motorov Honda oznámil, že v budúcom roku bude tímom CART dodávať svoje agregáty naposledy.
Posledné kolo šampionátu sa uskutoční 4. novembra na ovále vo Fontane v Los Angeles.
Výsledky - Laguna Seca (72 kôl): 1. Papis (Tal./Lola-Ford), 2. Gidley (USA/Lola-Toyota), 3. De Ferran (Br./Reynard-Honda), 4. Dixon (N.Z./Reynard-Toyota), 5. Vasser (USA/Reynard-Toyota), 6. Castroneves (Br./Reynard-Honda).
Surfers Paradise (65 kôl): 1. Da Matta (Br./Lola-Toyota), 2. Andretti (USA/Reynard-Honda), 3. Tagliani (Kan./Reynard-Ford), 4. De Ferran, 5. Brack (Švéd./Lola-Ford), 6. Vasser.
Priebežné poradie v seriáli: 1. De Ferran 191 bodov (celkový víťaz), 2. Brack 163, 3. Castroneves 141, 4. Andretti 141, 5. Da Matta 120, 6. Franchitti (Škót./Reynard-Honda) 105.
Autor: Dávid Griač