Nový Opel Vectra mieri vysoko

Opel Vectra vstúpil do segmentu strednej triedy v roku 1988, kedy nahradil staršiu Asconu. Vectra druhej generácie sa predstavila v roku 1995, Vectra tretej generácie sa predstaví začiatkom budúceho roka


. Bude mať nadpriemerne priestranný interiér, výborné jazdné vlastnosti a veľa komfortu. Jej výroba sa rozbehne v januári 2002 v novej továrni v Rüsselsheimu, jednej z najmodernejších v Európe. Výstavnú premiéru absolvuje na autosalóne v Ženeve v marci 2002, u predajcov sa nová Vectra objaví krátko po premiére.

Najprv iba ako štvordverový sedan so štvorvalcovými zážihovými motormi radu ECOTEC s výkonmi od 90 kW/122 k po 108 kW/147 k, a vznetovými od 74 kW/100 k po 92 kW/125 k. V novej Vectre sa po prvýkrát predstaví aj päťstupňová samočinná prevodovku s možnosťou manuálneho radenia. Ponuka sa v priebehu dvoch rokov postupne rozšíri aj na ďalšie karosárske verzie, motory a prevodovky s cieľom usadiť sa na špičke segmentu na európskom trhu.

Novú Vectru bude zdobiť špičkový podvozok IDS - Interactive Driving System tretej generácie. Okrem iného bude mať viacprvkovú zadnú nápravu typu multi-link, elektrohydraulický posilňovač riadenia meniaci svoj účinok podľa pokynov elektronickej riadiacej jednotky a množstvo dielcov z ľahkého hliníka na zníženie hmotnosti neodpružených hmôt. To Vectre zaručí výborné jazdné vlastnosti a vysoký komfort cestovania. Mieru aktívnej bezpečnosti zvýši elektronický stabilizačný systém ESPPlus novej generácie.



Nová Vectra zaujme elegantným dizajnom. Väčšiemu rázvoru oproti súčasnému modelu o 60 mm, rozchodu kolies i väčšej výške vďačí nová Vectra za priestrannejší interiér. V ňom sa o maximálnu pohodu bude starať výkonná elektronická klimatizačná jednotka so senzorom kontrolujúcim aj čistotu nasávaného vzduchu. Karoséria má nízky koeficient aerodynamickému odporu vzduchu cx = 0,28 i dôkladné odhlučnenie, vďaka čomu je mimoriadne tichá. Vysoké ambície Vectry podporuje aj elegantný dizajn, v interiéri kvalitné materiály a predovšetkým bohatstvom a úrovňou funkčných, komfortných a bezpečnostných prvkov mieri Vectra vysoko nad rámec obvyklých štandardov triedy. Vodič i spolujazdec budú môcť nastavovať sedadlá elektricky.

Ku komfortu patria aj stierače s dažďovým senzorom i senzor cúvania. Komplexný systém pasívnej bezpečnosti zahŕňa štandardne dodávané čelné, bočné a hlavové airbagy, uloženie pedálov PRS (Pedal Release System) a vylepšené aktívne opierky hláv.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  6. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  7. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  10. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 306
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 4 730
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 994
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 614
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 767
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 578
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 556
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 217
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 214
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 142

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KOMENTÁRE

Zosmiešnil Trump seba či rovno Ameriku?

Lídri Činy, Ruska a Nemecka si Trumpovu reč v OSN neprišli ani vypočuť.

BLOG CAFÉ EURÓPA

Café Európa: Ako dobehnúť západné platy v EÚ?

Môže sa sociálna úroveň medzi východom a západom priblížiť?

Neprehliadnite tiež

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.