Nový Opel Vectra mieri vysoko

Opel Vectra vstúpil do segmentu strednej triedy v roku 1988, kedy nahradil staršiu Asconu. Vectra druhej generácie sa predstavila v roku 1995, Vectra tretej generácie sa predstaví začiatkom budúceho roka


. Bude mať nadpriemerne priestranný interiér, výborné jazdné vlastnosti a veľa komfortu. Jej výroba sa rozbehne v januári 2002 v novej továrni v Rüsselsheimu, jednej z najmodernejších v Európe. Výstavnú premiéru absolvuje na autosalóne v Ženeve v marci 2002, u predajcov sa nová Vectra objaví krátko po premiére.

Najprv iba ako štvordverový sedan so štvorvalcovými zážihovými motormi radu ECOTEC s výkonmi od 90 kW/122 k po 108 kW/147 k, a vznetovými od 74 kW/100 k po 92 kW/125 k. V novej Vectre sa po prvýkrát predstaví aj päťstupňová samočinná prevodovku s možnosťou manuálneho radenia. Ponuka sa v priebehu dvoch rokov postupne rozšíri aj na ďalšie karosárske verzie, motory a prevodovky s cieľom usadiť sa na špičke segmentu na európskom trhu.

Novú Vectru bude zdobiť špičkový podvozok IDS - Interactive Driving System tretej generácie. Okrem iného bude mať viacprvkovú zadnú nápravu typu multi-link, elektrohydraulický posilňovač riadenia meniaci svoj účinok podľa pokynov elektronickej riadiacej jednotky a množstvo dielcov z ľahkého hliníka na zníženie hmotnosti neodpružených hmôt. To Vectre zaručí výborné jazdné vlastnosti a vysoký komfort cestovania. Mieru aktívnej bezpečnosti zvýši elektronický stabilizačný systém ESPPlus novej generácie.



Nová Vectra zaujme elegantným dizajnom. Väčšiemu rázvoru oproti súčasnému modelu o 60 mm, rozchodu kolies i väčšej výške vďačí nová Vectra za priestrannejší interiér. V ňom sa o maximálnu pohodu bude starať výkonná elektronická klimatizačná jednotka so senzorom kontrolujúcim aj čistotu nasávaného vzduchu. Karoséria má nízky koeficient aerodynamickému odporu vzduchu cx = 0,28 i dôkladné odhlučnenie, vďaka čomu je mimoriadne tichá. Vysoké ambície Vectry podporuje aj elegantný dizajn, v interiéri kvalitné materiály a predovšetkým bohatstvom a úrovňou funkčných, komfortných a bezpečnostných prvkov mieri Vectra vysoko nad rámec obvyklých štandardov triedy. Vodič i spolujazdec budú môcť nastavovať sedadlá elektricky.

Ku komfortu patria aj stierače s dažďovým senzorom i senzor cúvania. Komplexný systém pasívnej bezpečnosti zahŕňa štandardne dodávané čelné, bočné a hlavové airbagy, uloženie pedálov PRS (Pedal Release System) a vylepšené aktívne opierky hláv.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  4. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  5. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  6. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  1. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Alarica – new business project in the market of shoes
  7. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  8. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  9. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  10. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 8 404
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 118
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 128
  4. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 3 106
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 144
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 2 074
  7. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 565
  8. Kam do tepla v januári? 1 526
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 464
  10. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 1 464

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Je z trinástich detí a nikto mu neveril. Dnes láme rekordy

Hovoria o ňom ako o novom Matejovi Tóthovi. Sedemnásťročný Daniel Kováč však musel dokázať, že nie je feťák a so športom to myslí vážne.

ŠPORT

Vlhová spravila chybu, v obrovskom slalome o pódium nebojovala

Víťazkou obrovského slalomu sa stala Nemka Viktoria Rebensburgová.

DOMOV

Trebišov, mesto syfilisu. Už osem rokov sa mu nedarí nad chorobou zvíťaziť

Syfilis šíria nezriedka detské prostitútky.

KOMENTÁRE

Urazili ste môjho priateľa, pán premiér

Viem, nemenovali ste ho. Ale označili ste ho jeho náboženským vyznaním.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.