
. Bude mať nadpriemerne priestranný interiér, výborné jazdné vlastnosti a veľa komfortu. Jej výroba sa rozbehne v januári 2002 v novej továrni v Rüsselsheimu, jednej z najmodernejších v Európe. Výstavnú premiéru absolvuje na autosalóne v Ženeve v marci 2002, u predajcov sa nová Vectra objaví krátko po premiére.
Najprv iba ako štvordverový sedan so štvorvalcovými zážihovými motormi radu ECOTEC s výkonmi od 90 kW/122 k po 108 kW/147 k, a vznetovými od 74 kW/100 k po 92 kW/125 k. V novej Vectre sa po prvýkrát predstaví aj päťstupňová samočinná prevodovku s možnosťou manuálneho radenia. Ponuka sa v priebehu dvoch rokov postupne rozšíri aj na ďalšie karosárske verzie, motory a prevodovky s cieľom usadiť sa na špičke segmentu na európskom trhu.
Novú Vectru bude zdobiť špičkový podvozok IDS - Interactive Driving System tretej generácie. Okrem iného bude mať viacprvkovú zadnú nápravu typu multi-link, elektrohydraulický posilňovač riadenia meniaci svoj účinok podľa pokynov elektronickej riadiacej jednotky a množstvo dielcov z ľahkého hliníka na zníženie hmotnosti neodpružených hmôt. To Vectre zaručí výborné jazdné vlastnosti a vysoký komfort cestovania. Mieru aktívnej bezpečnosti zvýši elektronický stabilizačný systém ESPPlus novej generácie.

Nová Vectra zaujme elegantným dizajnom. Väčšiemu rázvoru oproti súčasnému modelu o 60 mm, rozchodu kolies i väčšej výške vďačí nová Vectra za priestrannejší interiér. V ňom sa o maximálnu pohodu bude starať výkonná elektronická klimatizačná jednotka so senzorom kontrolujúcim aj čistotu nasávaného vzduchu. Karoséria má nízky koeficient aerodynamickému odporu vzduchu cx = 0,28 i dôkladné odhlučnenie, vďaka čomu je mimoriadne tichá. Vysoké ambície Vectry podporuje aj elegantný dizajn, v interiéri kvalitné materiály a predovšetkým bohatstvom a úrovňou funkčných, komfortných a bezpečnostných prvkov mieri Vectra vysoko nad rámec obvyklých štandardov triedy. Vodič i spolujazdec budú môcť nastavovať sedadlá elektricky.
Ku komfortu patria aj stierače s dažďovým senzorom i senzor cúvania. Komplexný systém pasívnej bezpečnosti zahŕňa štandardne dodávané čelné, bočné a hlavové airbagy, uloženie pedálov PRS (Pedal Release System) a vylepšené aktívne opierky hláv.
Autor: gold