Nový Opel Vectra mieri vysoko

Opel Vectra vstúpil do segmentu strednej triedy v roku 1988, kedy nahradil staršiu Asconu. Vectra druhej generácie sa predstavila v roku 1995, Vectra tretej generácie sa predstaví začiatkom budúceho roka


. Bude mať nadpriemerne priestranný interiér, výborné jazdné vlastnosti a veľa komfortu. Jej výroba sa rozbehne v januári 2002 v novej továrni v Rüsselsheimu, jednej z najmodernejších v Európe. Výstavnú premiéru absolvuje na autosalóne v Ženeve v marci 2002, u predajcov sa nová Vectra objaví krátko po premiére.

Najprv iba ako štvordverový sedan so štvorvalcovými zážihovými motormi radu ECOTEC s výkonmi od 90 kW/122 k po 108 kW/147 k, a vznetovými od 74 kW/100 k po 92 kW/125 k. V novej Vectre sa po prvýkrát predstaví aj päťstupňová samočinná prevodovku s možnosťou manuálneho radenia. Ponuka sa v priebehu dvoch rokov postupne rozšíri aj na ďalšie karosárske verzie, motory a prevodovky s cieľom usadiť sa na špičke segmentu na európskom trhu.

Novú Vectru bude zdobiť špičkový podvozok IDS - Interactive Driving System tretej generácie. Okrem iného bude mať viacprvkovú zadnú nápravu typu multi-link, elektrohydraulický posilňovač riadenia meniaci svoj účinok podľa pokynov elektronickej riadiacej jednotky a množstvo dielcov z ľahkého hliníka na zníženie hmotnosti neodpružených hmôt. To Vectre zaručí výborné jazdné vlastnosti a vysoký komfort cestovania. Mieru aktívnej bezpečnosti zvýši elektronický stabilizačný systém ESPPlus novej generácie.



Nová Vectra zaujme elegantným dizajnom. Väčšiemu rázvoru oproti súčasnému modelu o 60 mm, rozchodu kolies i väčšej výške vďačí nová Vectra za priestrannejší interiér. V ňom sa o maximálnu pohodu bude starať výkonná elektronická klimatizačná jednotka so senzorom kontrolujúcim aj čistotu nasávaného vzduchu. Karoséria má nízky koeficient aerodynamickému odporu vzduchu cx = 0,28 i dôkladné odhlučnenie, vďaka čomu je mimoriadne tichá. Vysoké ambície Vectry podporuje aj elegantný dizajn, v interiéri kvalitné materiály a predovšetkým bohatstvom a úrovňou funkčných, komfortných a bezpečnostných prvkov mieri Vectra vysoko nad rámec obvyklých štandardov triedy. Vodič i spolujazdec budú môcť nastavovať sedadlá elektricky.

Ku komfortu patria aj stierače s dažďovým senzorom i senzor cúvania. Komplexný systém pasívnej bezpečnosti zahŕňa štandardne dodávané čelné, bočné a hlavové airbagy, uloženie pedálov PRS (Pedal Release System) a vylepšené aktívne opierky hláv.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 19 217
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 753
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 651
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 10 224
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 384
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 6 275
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 830
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 697
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 606
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 261

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan sa v cieli pýtal: A kto dnes vyhral?

Prvý deň v Alpách nepriniesol žiadne zmeny.

EKONOMIKA

Pozrite si nové vozne, železnice sľubujú modernejšie cestovanie

Vozne nasadia na najvyťaženejšie linky.

Neprehliadnite tiež

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.

Extrémne rýchla kosačka zaujala na okruhu v Goodwoode

Jej maximálna rýchlosť je až 240 kilometrov za hodinu.

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.