SME
Nedeľa, 3. júl, 2022 | Meniny má Miloslav

Hyundai Elantra 2,0i – limuzína s komfortom i dynamikou

Elantra prišla na európsky trh začiatkom tohto roka ako nový model automobilky Hyundai. Nahradila v strednej triede svojho predchodcu, model Lantra. K nám sa Elantra dostala až v polovici tohto roka pričinením nového importéra kórejského výrobcu...


Elantra prišla na európsky trh začiatkom tohto roka ako nový model automobilky Hyundai. Nahradila v strednej triede svojho predchodcu, model Lantra. K nám sa Elantra dostala až v polovici tohto roka pričinením nového importéra kórejského výrobcu, ktorý po novom Accente uvedenom v minulom roku pokračuje Elantrou vo svojej silnej inovačnej aktivite. S novou karosériou a neotrepaným a sviežim dizajnom, pod kapotou s trojicou moderných šestnásťventilových benzínových motorov 1,6 l (79 kW/107 k), 1,8 l (97 kW/132 k), 2,0 l (104 kW/141 k) a úsporným turbodieslom s priamym vstrekovaním 2,0 (82,5 kW/112 k) môže byť pomerom ceny k úžitkovej hodnote vážnym konkurentom v strednej triede.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

V redakčnom teste sme vyskúšali Elantru s najsilnejším motorom vo štvordverovej karosérii sedan, ktorý z hľadiska dizajnu považujeme za vydarenejší ako päťdverový liftback. S jedným i druhým však kórejskí konštruktéri urobili veľký skok vpred. Preto naša zvedavosť na novú Elantru bola namieste. Netvárila sa ako mimoriadny automobil, veľmi sa nám však zapáčil nielen jej vzhľad, priestranný, útulný a príjemný interiér, ale aj jazdný komfort a jazdné vlastnosti. Navyše s kvalitným dielenským spracovaním a bohatou výbavou, akú iní importéri ponúkajú o mnoho desiatok tisíc korún drahšie.


Dvojlitrovej Elantre totiž nechýba už v základnej výbave protiblokovací ABS s EBD, protipreklzový TCS, palubný počítač, imobilizér, štyri airbagy, automatická klimatizácia, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, kompletná elektrina okien a zrkadiel, ani ďalšie prvky bezpečnostnej či komfortnej výbavy. K nej patrí aj výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča s bedrovou opierkou, veľkorysá ponuka priestoru pre cestujúcich na zadných sedadlách, pre nich aj nastaviteľné opierky hláv a trojbodový bezpečnostný pás aj pre piateho cestujúceho. Elegantne pôsobia na palubnej doske prístroje firmy VDO, za tmy s modrým podsvietením.

SkryťVypnúť reklamu

Dobrý a vyrovnaný dojem zanechal v nás motor s úctyhodným výkonom 141 k, ochotou ísť do otáčok a krútiacim momentom dobre využiteľným pri predbiehaní. Podvozok zasa dobrým odhlučnením a jazdnými vlastnosťami, najmä sebavedomým a bezpečným správaním sa v zákrutách. Klobúk dolu aj pred spotrebou, ktorá počas testu neprekročila 8,5 l/100 km.
Čo povedať na záver? Hádam konštatovanie, že v strednej triede pribudol konkurent, ktorý neláka len cenou, ale najmä tým, čo ponúka.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Hyundai Elantra 2,0i GLS 

Motor
Radový vodou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom 2xOHC, pohon ozubený remeň/reťaz. Štyri ventily v každom valci. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1975 cm3, vŕtanie a zdvih 82,0/93,5 mm. Kompresný pomer 10,0:1. Najväčší výkon 104 kW/141 k pri otáčkach 6000 min-1. Najvyšší krútiaci moment 182 Nm pri otáčkach 4500 min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové  vstrekovanie.

SkryťVypnúť reklamu

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,62 – 2,05 – 1,39 - 1,06 - 0,84, R 3,25. Stály prevod 3,65.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia vpredu i vzadu s pomocným rámom. Všetky kolesá nezávisle zavesené. Predná náprava: priečne ramená a vzpery McPheson, priečny skrutný stabilizátor. Zadná náprava viacprvková so skrutnou priečkou, odpružená vinutými pružinami s hydraulickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné  s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 195/60 R 15.

Karoséria
Samonosná celokovová, štvordverový päťmiestny sedan.

SkryťVypnúť reklamu

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4495/1720/1425 mm, rázvor náprav 2610 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1485/1475 mm. Pohotovostná hmotnosť 1332 kg. Objem batožinového priestoru 415 l. Objem palivovej nádrže 55 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 206 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 9,1 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116  11,0/6,3/8,0 l/100 km.

Cena: základný model  669 900 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h  9,1 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  6,4/8,6 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 10,3/14,8 s
Max.  rýchlosť   204 km/h
Spotreba počas testu 8,5 l/100 km

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy

Citroen C5 2,0i 16V
Zdvih. objem 1997 cm³
Výkon 100 kW/136 k
Krút. mom. 190/4100 Nm.min-1
0 – 100 km/h 10,8 s
Max. rých. 206 km/h
Spotreba mesto 11,5 l/100 km
mimo mesta 6,4 l/100 km
kombinovaná 8,3 l/100 km
Cena 814 900 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu

Nissan Primera 2,0 Comfort Plus
Zdvih. objem 1998 cm³
Výkon 103 kW/140 k
Krút. mom. 181/4800 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,6 s
Max. rých. 210 km/h
Spotreba mesto 11,4 l/100 km
mimo mesta 6,2 l/100 km
kombinovaná 8,4 l/100 km
Cena 787 000 Sk                                   

Toyota Avensis 2,0 VVT-i D4 Terra Sedan
Zdvih. objem 1998 cm³
Výkon 110 kW/150 k
Krút. mom. 200/4000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,1 s
Max. rých. 210 km/h
Spotreba mesto 10,6 l/100 km
mimo mesta 6,7 l/100 km
kombinovaná 7,7 l/100 km
Cena 739 000 Sk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  2. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  3. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  8. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 738
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 829
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 418
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 9 184
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 344
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 875
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 828
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 032
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Jaroslav Polaček: VOLVO je ocenením našej tvrdej práce. Chcem v nej pokračovať.
  2. Tomáš Kiebel: Keď vám štát ukáže prostredník, prichádzajú na pomoc kryptomeny...
  3. Viktória Holejová: Cigáni
  4. Viera Polakovičová: Skvelý dramaturgický čin - opera Peter a Lucia Mira Bázlika po 55 rokoch v Štúdiu SND
  5. Ján Komrska: Decalibron, Kolorádo
  6. Štefan Vidlár: Nedelné minizamyslenie sa
  7. Štefan Vidlár: Puťin´s dron
  8. Anna Miľanová: Moja tvorba dotváraním škvŕn... 2022
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 21 805
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 649
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 038
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 554
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 950
  6. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 848
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 104
  8. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 902
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu