Bratislava 8. novembra (TASR) - Súčasný stav rozvoja automobilového priemyslu a subdodávateľských firiem vytvára dobrý základ pre umiestnenie ďalšej finálnej produkcie v Slovenskej republike. Na margo úvah o možnosti vstupu japonskej firmy Toyota na Slovensko to pre TASR uviedol prezident Združenia priemyselných zväzov (ZPZ) SR a člen predstavenstva spoločnosti Volkswagen Slovakia, a.s. Bratislava Jozef Uhrík.
V súčasnosti sa už podľa J. Uhríka takmer tretina komponentov vyrobených dodávateľmi Volkswagenu umiestňuje mimo tento koncern. Spoločnosť tak paradoxne ich rozvojom zvyšuje šance na prípadný úspešný vstup konkurenčnej automobilky. Z perspektívneho pohľadu sa však automobilová výroba bude podľa prezidenta ZPZ presúvať ďalej na východ európskeho kontinentu, čo by mali tiež využiť slovenskí subdodávatelia.
Riaditeľ spoločnosti IPEC Projekt, s.r.o. Ivan Čarnogurský v tejto súvislosti po odbornom seminári o automobilovom priemysle v stredu osobitne upozornil na potenciál východného Slovenska, kde by mohol vzniknúť podobný komplex automobilového priemyslu ako v okolí Bratislavy. Možnosti regiónu Košice - Prešov podľa neho dokonca z hľadiska koncentrácie priemyslu a kvalifikovanej pracovnej sily prevyšujú západ Slovenska. I. Čarnogurský pritom pripomenul aj prípravu ponuky slovenských lokalít pre koncern BMW, v čase zvažovania jeho strategickej investície, ktorá v prípade východoslovenských metropol spĺňala všetky stanovené kritériá.
* jf zll