Slovensko je kapacitne schopné prijať ďalšiu veľkú automobilku

Bratislava 8. novembra (TASR) - Súčasný stav rozvoja automobilového priemyslu a subdodávateľských firiem vytvára dobrý základ pre umiestnenie ďalšej ...

Bratislava 8. novembra (TASR) - Súčasný stav rozvoja automobilového priemyslu a subdodávateľských firiem vytvára dobrý základ pre umiestnenie ďalšej finálnej produkcie v Slovenskej republike. Na margo úvah o možnosti vstupu japonskej firmy Toyota na Slovensko to pre TASR uviedol prezident Združenia priemyselných zväzov (ZPZ) SR a člen predstavenstva spoločnosti Volkswagen Slovakia, a.s. Bratislava Jozef Uhrík.

V súčasnosti sa už podľa J. Uhríka takmer tretina komponentov vyrobených dodávateľmi Volkswagenu umiestňuje mimo tento koncern. Spoločnosť tak paradoxne ich rozvojom zvyšuje šance na prípadný úspešný vstup konkurenčnej automobilky. Z perspektívneho pohľadu sa však automobilová výroba bude podľa prezidenta ZPZ presúvať ďalej na východ európskeho kontinentu, čo by mali tiež využiť slovenskí subdodávatelia.

Riaditeľ spoločnosti IPEC Projekt, s.r.o. Ivan Čarnogurský v tejto súvislosti po odbornom seminári o automobilovom priemysle v stredu osobitne upozornil na potenciál východného Slovenska, kde by mohol vzniknúť podobný komplex automobilového priemyslu ako v okolí Bratislavy. Možnosti regiónu Košice - Prešov podľa neho dokonca z hľadiska koncentrácie priemyslu a kvalifikovanej pracovnej sily prevyšujú západ Slovenska. I. Čarnogurský pritom pripomenul aj prípravu ponuky slovenských lokalít pre koncern BMW, v čase zvažovania jeho strategickej investície, ktorá v prípade východoslovenských metropol spĺňala všetky stanovené kritériá.

* jf zll

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 27 820
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 179
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 617
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 755
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 592
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 774
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 846
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 389
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 179
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 853

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gajdoš podáva trestné oznámenie vo veci Slovenských brancov

Minister chce, aby prokuratúra preskúmala činnosť organizácie.

Autorská strana Matúša Krčmárika

K riešeniu utečencov sme neprispeli ničím a ešte sa tým chválime

Po rokoch hovoríme stále to isté.

EKONOMIKA

Semafory majú tajné tlačidlo. Na čo slúži

Nie každý gombík spustí zelenú.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.