Autosalón Ženeva: menej noviniek, viac nádejí

Pred týždňom sme napísali, že práve skončený ženevský autosalón bol prvou veľkou tohtoročnou prehliadkou automobilových noviniek. Ak nie množstvom, tak obsahom si návštevníci i odborníci určite prišli na svoje. Veď okrem produkčných modelov pripravených d

o sériovej výroby tu mohli vidieť mnoho štúdií významných svetových návrhárov, a to nie len z Talianska. Na stránkach prílohy Auto moto sme predstavili najmä novinky renomovaných výrobcov automobilov. Do expozícií ďalších producentov automobilov nazrieme teraz.
Bertone predstavil štýlovú štúdiu Filo postavenú na báze Opel Zafira. Okrem vzhľadu má revolučný aj interiér postavený technológiou "drive-by-wire".

Hyundai predstavil v Ženeve s veľkou slávou terénny automobil Terracan. Zatiaľ jeho jedinou pohonnou jednotkou je vznetový štvorvalec 2,5 s výkonom 74 kW/100 k. Neskôr majú pribudnúť výkonnejšie motory - vznetový 2,9 l a zážihový V6 3,5 l.

Lada aj tentoraz predstavovala svoje bežné produkčné modely. Medzi nimi aj verziu kombi. Snahou Rusov je predstaviť vždy aj nejakú štúdiu. Teraz v Ženeve to bol prototyp Lada Roadster s motorom 2,0 a výkonom 100 kW/136 k.

Lexus mal novinky dve: modelový rad IS má nový šesťvalcový motor s výkonom 154 kW/209 k pre náročnejšiu klientelu, a to ako limuzínu i kombi. Pozornosť pútal aj kabriolet SC 430.

Mitsubishi mal najväčší tromf v športovom modeli Lancer Evo VII. Motor v sériovej predajnej verzii má výkon 206 kW/280 k.

SAAB ako novinku predstavil vo svojej expozícii koncept kabrioletu.

SEAT sa po predchádzajúcich úrodných rokoch tentoraz zameral viac na pohonné jednotky najmä pre Toledo a Leon. Predstavil vznetové motory 1,9 TDI s priamym vstrekovaním nafty so špičkovým výkonom 110 kW/150 k. Špičkový výkon má teraz aj najvýkonnejší motor montovaný do Toleda - päťvalec s objemom 2,3 l dosahuje výkon 125 kW/170 k. Za raketu možno označiť Leon Cupra 4, ktorého motor má 150 kW/204 k. Alhambra sa v Ženeve vystavovala vo verzii s pohonom štyroch kolies. Modernizáciou najmä vonkajšieho vzhľadu prešiel najmenší model SEAT-u, mestský automobil Arosa.

Suzuki vo svojej expozícii ukázalo viac noviniek. Európsku premiéru mal model Grand Vitara XL7, ktorý je oproti doterajšiemu výkonnejší a väčší. Je dlhý 4680 mm a ponúka v troch radoch sedadiel miesta pre sedem cestujúcich. Poháňa ho hliníkový motor V6, ktorého výkon je 125 kW/170 k. Pekný je nový minivan Liana, ktorý má pohon všetkých štyroch kolies a v Ženeve mal svetovú premiéru. Všetky poháňané kolesá má aj kompaktný päťdverový Ignis 4x4.

Tata z Indie sa na každom veľkom autosalóne chce blysnúť niečím pútavým. Aj teraz predviedla v Ženeve pomerne atraktívne kupé Aria, ktoré vychádza z predošlého modelu Indica.

Toyota Avensis vo verzii kombi má označenie Verso, v Ženeve sa svetu ukázala po prvý raz. Terénna RAV4 D-4D je označenie pre verziu s naftovým motorom, doteraz používala len benzínové motory. Yaris s označením TS má motor 1,5 l s výkonom 78 kW/106 k.

Volkswagen ako svetovú novinku predstavil Passat W8 vo verzii limuzína i Variant (kombi) s pohonom štyroch kolies. Je to prvý Volkswagen s osemvalcovým motorom so zaujímavou konfiguráciou valcov. Má úctyhodných 202 kW/275 k. Zaujímavou novinkou bol New Beetle so zážihovým päťvalcom 2,3 l a výkonom 125 kW/170 k. Ešte zaujímavejšou novinkou je obnovená spomienka na začiatky VW Transporter, tu v podobe prekrásnej štúdie s menom Microbus, unikátnym interiérom a technickými riešeniami detailov i auta ako celku. Výkonom prekypoval najmenší VW Lupo GTI - má výkon 92 kW125 k.

Volvo - ozdobou v Ženeve boli tri zaujímavé štúdie: ACC - koncept terénneho automobilu, resp. automobilu kategórie SUV, SCC - predobraz bezpečnostného automobilu a PCC - superšportového automobilu postaveného na báze S60. V expozícii Volva bol aj nový vznetový päťvalcový motor 2,4 l s priamym vstrekovaním Common Rail a výkonom 96 kW/130 k a 120 kW/163 k.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  3. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  4. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  5. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  6. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  7. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli
  9. Naša freestyle kajakárka: na majstrovstvá ideme tri baby
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70%
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  4. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  5. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  6. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  7. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  8. Atos predstavil najúplnejšie 4G a LTE komunikačné riešenie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 616
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 567
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 827
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 309
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 075
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 951
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 398
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 4 056
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 516
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 163

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Majstri sveta ťažia z Nemecka i Afriky. Esá Francúzov sú potomkami prisťahovalcov

Až 15 hráčov Francúzska nemá pôvod v Európe.

KOMENTÁR TOMÁŠA PROKOPČÁKA

To nie je o manželstve. Bojíte sa, že už nebudete výnimoční

A pritom stačí jednoduché: len sa podeliť.

Neprehliadnite tiež

Aston Martin Cygnet už nie je terčom posmechu, dostal motor V8

Výkonný koncept vznikol pre festival rýchlosti v Goodwoode.

Na nové autá sa čaká dlhšie. S niektorými modelmi je problém

Problém sa môže týkať desiatky tisíc áut.