SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Autosalón Ženeva: menej noviniek, viac nádejí

Pred týždňom sme napísali, že práve skončený ženevský autosalón bol prvou veľkou tohtoročnou prehliadkou automobilových noviniek. Ak nie množstvom, tak obsahom si návštevníci i odborníci určite prišli na svoje. Veď okrem produkčných modelov pripravených d

o sériovej výroby tu mohli vidieť mnoho štúdií významných svetových návrhárov, a to nie len z Talianska. Na stránkach prílohy Auto moto sme predstavili najmä novinky renomovaných výrobcov automobilov. Do expozícií ďalších producentov automobilov nazrieme teraz.
Bertone predstavil štýlovú štúdiu Filo postavenú na báze Opel Zafira. Okrem vzhľadu má revolučný aj interiér postavený technológiou "drive-by-wire".

Hyundai predstavil v Ženeve s veľkou slávou terénny automobil Terracan. Zatiaľ jeho jedinou pohonnou jednotkou je vznetový štvorvalec 2,5 s výkonom 74 kW/100 k. Neskôr majú pribudnúť výkonnejšie motory - vznetový 2,9 l a zážihový V6 3,5 l.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Lada aj tentoraz predstavovala svoje bežné produkčné modely. Medzi nimi aj verziu kombi. Snahou Rusov je predstaviť vždy aj nejakú štúdiu. Teraz v Ženeve to bol prototyp Lada Roadster s motorom 2,0 a výkonom 100 kW/136 k.

Lexus mal novinky dve: modelový rad IS má nový šesťvalcový motor s výkonom 154 kW/209 k pre náročnejšiu klientelu, a to ako limuzínu i kombi. Pozornosť pútal aj kabriolet SC 430.

Mitsubishi mal najväčší tromf v športovom modeli Lancer Evo VII. Motor v sériovej predajnej verzii má výkon 206 kW/280 k.

SAAB ako novinku predstavil vo svojej expozícii koncept kabrioletu.

SEAT sa po predchádzajúcich úrodných rokoch tentoraz zameral viac na pohonné jednotky najmä pre Toledo a Leon. Predstavil vznetové motory 1,9 TDI s priamym vstrekovaním nafty so špičkovým výkonom 110 kW/150 k. Špičkový výkon má teraz aj najvýkonnejší motor montovaný do Toleda - päťvalec s objemom 2,3 l dosahuje výkon 125 kW/170 k. Za raketu možno označiť Leon Cupra 4, ktorého motor má 150 kW/204 k. Alhambra sa v Ženeve vystavovala vo verzii s pohonom štyroch kolies. Modernizáciou najmä vonkajšieho vzhľadu prešiel najmenší model SEAT-u, mestský automobil Arosa.

SkryťVypnúť reklamu

Suzuki vo svojej expozícii ukázalo viac noviniek. Európsku premiéru mal model Grand Vitara XL7, ktorý je oproti doterajšiemu výkonnejší a väčší. Je dlhý 4680 mm a ponúka v troch radoch sedadiel miesta pre sedem cestujúcich. Poháňa ho hliníkový motor V6, ktorého výkon je 125 kW/170 k. Pekný je nový minivan Liana, ktorý má pohon všetkých štyroch kolies a v Ženeve mal svetovú premiéru. Všetky poháňané kolesá má aj kompaktný päťdverový Ignis 4x4.

Tata z Indie sa na každom veľkom autosalóne chce blysnúť niečím pútavým. Aj teraz predviedla v Ženeve pomerne atraktívne kupé Aria, ktoré vychádza z predošlého modelu Indica.

Toyota Avensis vo verzii kombi má označenie Verso, v Ženeve sa svetu ukázala po prvý raz. Terénna RAV4 D-4D je označenie pre verziu s naftovým motorom, doteraz používala len benzínové motory. Yaris s označením TS má motor 1,5 l s výkonom 78 kW/106 k.

SkryťVypnúť reklamu

Volkswagen ako svetovú novinku predstavil Passat W8 vo verzii limuzína i Variant (kombi) s pohonom štyroch kolies. Je to prvý Volkswagen s osemvalcovým motorom so zaujímavou konfiguráciou valcov. Má úctyhodných 202 kW/275 k. Zaujímavou novinkou bol New Beetle so zážihovým päťvalcom 2,3 l a výkonom 125 kW/170 k. Ešte zaujímavejšou novinkou je obnovená spomienka na začiatky VW Transporter, tu v podobe prekrásnej štúdie s menom Microbus, unikátnym interiérom a technickými riešeniami detailov i auta ako celku. Výkonom prekypoval najmenší VW Lupo GTI - má výkon 92 kW125 k.

Volvo - ozdobou v Ženeve boli tri zaujímavé štúdie: ACC - koncept terénneho automobilu, resp. automobilu kategórie SUV, SCC - predobraz bezpečnostného automobilu a PCC - superšportového automobilu postaveného na báze S60. V expozícii Volva bol aj nový vznetový päťvalcový motor 2,4 l s priamym vstrekovaním Common Rail a výkonom 96 kW/130 k a 120 kW/163 k.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spacák na kozmetiku?
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  3. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  1. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 069
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 332
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 7 142
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 949
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 711
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 124
  7. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 2 141
  8. ČSOB hľadá zamestnancov: Skvelá kampaň, chystajte životopis! 1 194
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  2. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  3. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  4. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  5. Tomáš Bilik: Ako sa mesto (ne) rozvíja ?
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa)
  7. Peter Maroncik: Kúpili sme záhradku
  8. Jozef Sitko: Bude Slovensko krajinou nikoho?(2)
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 432
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 419
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 889
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 895
  5. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 3 642
  6. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 187
  7. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 1 909
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 1 792
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
SkryťZatvoriť reklamu