SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Škoda Montreux jednou z bômb autosalónu

ZHOVÁRAME SA s Vratislavom Kulhánkom, predsedom predstavenstva ŠKODA AUTO, a.s., Mladá Boleslav

ZHOVÁRAME SA
s Vratislavom Kulhánkom,
predsedom predstavenstva ŠKODA AUTO, a.s., Mladá Boleslav


Ako by ste predstavili expozíciu Škody Mladá Boleslav na tohtoročnom ženevskom autosalóne?

„V Ženeve máme niekoľko premiér. Dve svetové, s limuzínou Škoda Octavia 4x4 s benzínovým motorom s výkonom 110 kW, po ktorom naši zákazníci volali, vlastne až tri. Veľmi významnou je premiéra Fabie sedan, ktorá sa začne predávať už v máji tohto roku. Myslím si, že je to automobil, na ktorý na našom trhu roky chýbal a na ktorý český i slovenský zákazník čaká. Treťou novinkou je štúdia automobilu vyššej strednej triedy, ktorý v Ženeve vystavujeme pod názvom Montreux. Pomenovanie je výrazom našej zdvorilosti voči hostiteľom. Myslím si, že Montreux je jednou z bômb ženevského autosalónu. Škoda tým dokazuje, že nie je výrobcom lacných áut, ale automobilov špičkovej kvality aj pre náročné trhy.“

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Prečo ste sa rozhodli štúdiu veľkého auta predstaviť už teraz v Ženeve?
„Prapôvodne to nebolo v pláne, my sme nad tým veľmi premýšľali a hovorili si, že na vstup do nového segmentu, novej histórie Škody, ktorá už veľké automobily vyrábala a predávala, musíme našich potenciálnych zákazníkov trochu pripraviť. To bol dôvod, prečo sme štúdiu auta predviedli už tu.“

Ďalšie pokračovanie bude mať tento najväčší automobil Škody vo Frankfurte?
„Počuť to odo mňa nemôžte, no vylúčiť sa to nedá, zdalo by sa to takmer logické.“

Bude sa ten ďalší veľký voz veľmi líšiť od tohto?
„To je ďalšia otázka, na ktorú vám nemôžem odpovedať.“

Kedy sa tento najväčší automobil začne vyrábať?
„Nebýva našim zvykom medzi štúdiou a realitou nechávať príliš veľký priestor. Myslím si, že sa dá tak trochu poukázať na štúdiu Octavie Combi, ktorú sme tiež predviedli tu v Ženeve a sériová produkcia sa nezačala až tak dlho po nej.“

Skryť Vypnúť reklamu

Zatiaľ má Škoda dva kompletné modelové rady a tretí je v dohľade. Čo ďalej?
„Myslím si, že je čas sa trochu zastaviť a nadýchnuť. Veď ktorá automobilka za desať rokov urobila taký obrovský rozvoj ako Škoda Auto? Vlastne z dvoch motorov, ktoré boli svojím spôsobom rovnaké, a z jedného modelového radu sa dostávame na tri modelové rady. Keby som mal spočítať, koľko motorov teraz používame, dostaneme sa k pätnástim. Navyše sme začali s výstavbou motorárne, ktorá sa dokončí v tomto roku so známou kapacitou 500 000 motorov ročne, a toto všetko stojí obrovské peniaze.“

Ročná produkcia automobilov v Škode sa priblížila k pol miliónu. Bude sa ďalej zvyšovať?
„Bolo by smutné, keby sme ju nezvyšovali. Tých 450 000 automobilov, ktoré sme vyrobili v minulom roku, je samozrejme zaujímavé číslo. V tomto roku rast už nebude dvojmiestny. Predpokladáme predaj 460 000 – 470 000 vozidiel.“

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  2. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  5. Hygge ako životný štýl
  6. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  7. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  8. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  9. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 41 487
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 39 345
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 12 801
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 777
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 105
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 089
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 420
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 249
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 076
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 968
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dánsky režisér Thomas Vinterberg.

Vyrastal medzi hipisákmi, tí mu dovolili všetko.

22. jan
Minister vnútra SR Roman Mikulec, predseda vlády SR Igor Matovič a minister zdravotníctva SR Marek Krajčí počas tlačového brífingu k vyhodnoteniu doterajších výsledkov celoplošného skríningu na ochorenie COVID-19.

Pandémia si vyžiadala 4 068 obetí.

12 h

Pozrite si najnovší prieskum preferencií politických strán.

4 h
Petra Vlhová nedokončila super-G v Crans Montane.

Slovenka v super-G vypadla.

3 h

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan