Škoda Montreux jednou z bômb autosalónu

ZHOVÁRAME SA s Vratislavom Kulhánkom, predsedom predstavenstva ŠKODA AUTO, a.s., Mladá Boleslav

ZHOVÁRAME SA
s Vratislavom Kulhánkom,
predsedom predstavenstva ŠKODA AUTO, a.s., Mladá Boleslav


Ako by ste predstavili expozíciu Škody Mladá Boleslav na tohtoročnom ženevskom autosalóne?

„V Ženeve máme niekoľko premiér. Dve svetové, s limuzínou Škoda Octavia 4x4 s benzínovým motorom s výkonom 110 kW, po ktorom naši zákazníci volali, vlastne až tri. Veľmi významnou je premiéra Fabie sedan, ktorá sa začne predávať už v máji tohto roku. Myslím si, že je to automobil, na ktorý na našom trhu roky chýbal a na ktorý český i slovenský zákazník čaká. Treťou novinkou je štúdia automobilu vyššej strednej triedy, ktorý v Ženeve vystavujeme pod názvom Montreux. Pomenovanie je výrazom našej zdvorilosti voči hostiteľom. Myslím si, že Montreux je jednou z bômb ženevského autosalónu. Škoda tým dokazuje, že nie je výrobcom lacných áut, ale automobilov špičkovej kvality aj pre náročné trhy.“

Prečo ste sa rozhodli štúdiu veľkého auta predstaviť už teraz v Ženeve?
„Prapôvodne to nebolo v pláne, my sme nad tým veľmi premýšľali a hovorili si, že na vstup do nového segmentu, novej histórie Škody, ktorá už veľké automobily vyrábala a predávala, musíme našich potenciálnych zákazníkov trochu pripraviť. To bol dôvod, prečo sme štúdiu auta predviedli už tu.“

Ďalšie pokračovanie bude mať tento najväčší automobil Škody vo Frankfurte?
„Počuť to odo mňa nemôžte, no vylúčiť sa to nedá, zdalo by sa to takmer logické.“

Bude sa ten ďalší veľký voz veľmi líšiť od tohto?
„To je ďalšia otázka, na ktorú vám nemôžem odpovedať.“

Kedy sa tento najväčší automobil začne vyrábať?
„Nebýva našim zvykom medzi štúdiou a realitou nechávať príliš veľký priestor. Myslím si, že sa dá tak trochu poukázať na štúdiu Octavie Combi, ktorú sme tiež predviedli tu v Ženeve a sériová produkcia sa nezačala až tak dlho po nej.“

Zatiaľ má Škoda dva kompletné modelové rady a tretí je v dohľade. Čo ďalej?
„Myslím si, že je čas sa trochu zastaviť a nadýchnuť. Veď ktorá automobilka za desať rokov urobila taký obrovský rozvoj ako Škoda Auto? Vlastne z dvoch motorov, ktoré boli svojím spôsobom rovnaké, a z jedného modelového radu sa dostávame na tri modelové rady. Keby som mal spočítať, koľko motorov teraz používame, dostaneme sa k pätnástim. Navyše sme začali s výstavbou motorárne, ktorá sa dokončí v tomto roku so známou kapacitou 500 000 motorov ročne, a toto všetko stojí obrovské peniaze.“

Ročná produkcia automobilov v Škode sa priblížila k pol miliónu. Bude sa ďalej zvyšovať?
„Bolo by smutné, keby sme ju nezvyšovali. Tých 450 000 automobilov, ktoré sme vyrobili v minulom roku, je samozrejme zaujímavé číslo. V tomto roku rast už nebude dvojmiestny. Predpokladáme predaj 460 000 – 470 000 vozidiel.“

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  3. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  4. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  10. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 453
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 4 193
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 333
  4. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 3 101
  5. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 536
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 498
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 390
  8. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 171
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 814
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 749

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Superpočítač kúpili za milióny. Nevyužívali ho, o chvíľu zostarne

Slovenskí vedci vyčíslili škody za nepoužívanie počítača na viac ako milión. Dnes už funguje v poriadku, no čoskoro ho bude treba vymeniť.

KOMENTÁRE

Danko to možno myslel dobre. Nech vysvetlí, ako presne

Naozaj Dankovi nik iný ako Volodin číslo nedal?

Neprehliadnite tiež

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.

Nová Dacia Duster už nie je len z núdze cnosť (prvá jazda)

Lacné SUV je krajšie a má kvalitnejší interiér.

Renault ukázal nový koncept. Je určený iba pre Santu

Sánky s raketovými motormi majú skrátiť čakanie na Vianoce.

Vyskúšali sme novinky od BMW: modely 6 GT a X3 M40i

X3 M40i je jedno z najzábavnejších súčasných BMW.