SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Škoda Montreux jednou z bômb autosalónu

ZHOVÁRAME SA s Vratislavom Kulhánkom, predsedom predstavenstva ŠKODA AUTO, a.s., Mladá Boleslav

ZHOVÁRAME SA
s Vratislavom Kulhánkom,
predsedom predstavenstva ŠKODA AUTO, a.s., Mladá Boleslav


Ako by ste predstavili expozíciu Škody Mladá Boleslav na tohtoročnom ženevskom autosalóne?

„V Ženeve máme niekoľko premiér. Dve svetové, s limuzínou Škoda Octavia 4x4 s benzínovým motorom s výkonom 110 kW, po ktorom naši zákazníci volali, vlastne až tri. Veľmi významnou je premiéra Fabie sedan, ktorá sa začne predávať už v máji tohto roku. Myslím si, že je to automobil, na ktorý na našom trhu roky chýbal a na ktorý český i slovenský zákazník čaká. Treťou novinkou je štúdia automobilu vyššej strednej triedy, ktorý v Ženeve vystavujeme pod názvom Montreux. Pomenovanie je výrazom našej zdvorilosti voči hostiteľom. Myslím si, že Montreux je jednou z bômb ženevského autosalónu. Škoda tým dokazuje, že nie je výrobcom lacných áut, ale automobilov špičkovej kvality aj pre náročné trhy.“

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Prečo ste sa rozhodli štúdiu veľkého auta predstaviť už teraz v Ženeve?
„Prapôvodne to nebolo v pláne, my sme nad tým veľmi premýšľali a hovorili si, že na vstup do nového segmentu, novej histórie Škody, ktorá už veľké automobily vyrábala a predávala, musíme našich potenciálnych zákazníkov trochu pripraviť. To bol dôvod, prečo sme štúdiu auta predviedli už tu.“

Ďalšie pokračovanie bude mať tento najväčší automobil Škody vo Frankfurte?
„Počuť to odo mňa nemôžte, no vylúčiť sa to nedá, zdalo by sa to takmer logické.“

Bude sa ten ďalší veľký voz veľmi líšiť od tohto?
„To je ďalšia otázka, na ktorú vám nemôžem odpovedať.“

Kedy sa tento najväčší automobil začne vyrábať?
„Nebýva našim zvykom medzi štúdiou a realitou nechávať príliš veľký priestor. Myslím si, že sa dá tak trochu poukázať na štúdiu Octavie Combi, ktorú sme tiež predviedli tu v Ženeve a sériová produkcia sa nezačala až tak dlho po nej.“

Skryť Vypnúť reklamu

Zatiaľ má Škoda dva kompletné modelové rady a tretí je v dohľade. Čo ďalej?
„Myslím si, že je čas sa trochu zastaviť a nadýchnuť. Veď ktorá automobilka za desať rokov urobila taký obrovský rozvoj ako Škoda Auto? Vlastne z dvoch motorov, ktoré boli svojím spôsobom rovnaké, a z jedného modelového radu sa dostávame na tri modelové rady. Keby som mal spočítať, koľko motorov teraz používame, dostaneme sa k pätnástim. Navyše sme začali s výstavbou motorárne, ktorá sa dokončí v tomto roku so známou kapacitou 500 000 motorov ročne, a toto všetko stojí obrovské peniaze.“

Ročná produkcia automobilov v Škode sa priblížila k pol miliónu. Bude sa ďalej zvyšovať?
„Bolo by smutné, keby sme ju nezvyšovali. Tých 450 000 automobilov, ktoré sme vyrobili v minulom roku, je samozrejme zaujímavé číslo. V tomto roku rast už nebude dvojmiestny. Predpokladáme predaj 460 000 – 470 000 vozidiel.“

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  3. Home (ale aj) Office
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Zelená Bratislava
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 898
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 22 648
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 146
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 908
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 841
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 730
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 743
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 122
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 946
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 605
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric
Jedným z finalistov ankety Autobest 2021 je Citroën C4.