SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Škoda Montreux jednou z bômb autosalónu

ZHOVÁRAME SA s Vratislavom Kulhánkom, predsedom predstavenstva ŠKODA AUTO, a.s., Mladá Boleslav

ZHOVÁRAME SA
s Vratislavom Kulhánkom,
predsedom predstavenstva ŠKODA AUTO, a.s., Mladá Boleslav


Ako by ste predstavili expozíciu Škody Mladá Boleslav na tohtoročnom ženevskom autosalóne?

„V Ženeve máme niekoľko premiér. Dve svetové, s limuzínou Škoda Octavia 4x4 s benzínovým motorom s výkonom 110 kW, po ktorom naši zákazníci volali, vlastne až tri. Veľmi významnou je premiéra Fabie sedan, ktorá sa začne predávať už v máji tohto roku. Myslím si, že je to automobil, na ktorý na našom trhu roky chýbal a na ktorý český i slovenský zákazník čaká. Treťou novinkou je štúdia automobilu vyššej strednej triedy, ktorý v Ženeve vystavujeme pod názvom Montreux. Pomenovanie je výrazom našej zdvorilosti voči hostiteľom. Myslím si, že Montreux je jednou z bômb ženevského autosalónu. Škoda tým dokazuje, že nie je výrobcom lacných áut, ale automobilov špičkovej kvality aj pre náročné trhy.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Prečo ste sa rozhodli štúdiu veľkého auta predstaviť už teraz v Ženeve?
„Prapôvodne to nebolo v pláne, my sme nad tým veľmi premýšľali a hovorili si, že na vstup do nového segmentu, novej histórie Škody, ktorá už veľké automobily vyrábala a predávala, musíme našich potenciálnych zákazníkov trochu pripraviť. To bol dôvod, prečo sme štúdiu auta predviedli už tu.“

Ďalšie pokračovanie bude mať tento najväčší automobil Škody vo Frankfurte?
„Počuť to odo mňa nemôžte, no vylúčiť sa to nedá, zdalo by sa to takmer logické.“

Bude sa ten ďalší veľký voz veľmi líšiť od tohto?
„To je ďalšia otázka, na ktorú vám nemôžem odpovedať.“

Kedy sa tento najväčší automobil začne vyrábať?
„Nebýva našim zvykom medzi štúdiou a realitou nechávať príliš veľký priestor. Myslím si, že sa dá tak trochu poukázať na štúdiu Octavie Combi, ktorú sme tiež predviedli tu v Ženeve a sériová produkcia sa nezačala až tak dlho po nej.“

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ má Škoda dva kompletné modelové rady a tretí je v dohľade. Čo ďalej?
„Myslím si, že je čas sa trochu zastaviť a nadýchnuť. Veď ktorá automobilka za desať rokov urobila taký obrovský rozvoj ako Škoda Auto? Vlastne z dvoch motorov, ktoré boli svojím spôsobom rovnaké, a z jedného modelového radu sa dostávame na tri modelové rady. Keby som mal spočítať, koľko motorov teraz používame, dostaneme sa k pätnástim. Navyše sme začali s výstavbou motorárne, ktorá sa dokončí v tomto roku so známou kapacitou 500 000 motorov ročne, a toto všetko stojí obrovské peniaze.“

Ročná produkcia automobilov v Škode sa priblížila k pol miliónu. Bude sa ďalej zvyšovať?
„Bolo by smutné, keby sme ju nezvyšovali. Tých 450 000 automobilov, ktoré sme vyrobili v minulom roku, je samozrejme zaujímavé číslo. V tomto roku rast už nebude dvojmiestny. Predpokladáme predaj 460 000 – 470 000 vozidiel.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Spacák na kozmetiku?
  3. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  1. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  8. Spacák na kozmetiku?
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 27 545
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 250
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 157
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 678
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 924
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 397
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 993
  8. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 1 398
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Cestovanie... 2021
  2. Jozef Sitko: Bude Slovensko krajinou nikoho?
  3. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit
  4. Ján Škerko: Smutný obraz Putinovho hanebného Ruska
  5. Martin Šuraba: Moje Košice
  6. Lenka Filinová: Spomienka
  7. Soňa Fröhlichová: Švajčiarske mesto Schaffhausen, neodolateľný Tom Cruise a hodinky IWC
  8. Irena Šimuneková: Tatranská klasika
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 289
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 358
  3. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 932
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 866
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 699
  6. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 3 494
  7. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 3 401
  8. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 149
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu