. Nová Mazda 6 je podľa manažmentu Mazdy predurčená na to, aby stanovila nové celosvetové kritériá pre segment strednej triedy.
Má symbolizovať prezieravosť, nápady a inovatívne myslenie výrobcu. Bude sa ponúkať ako 4-dverový sedan, 5-dverový hatchback a kombi. Nová Mazda 6 má novú prednú a zadnú nápravu, čo zvýši jej dynamické a jazdné vlastnosti a poskytne aj vyšší jazdný komfort. Pohon budú obstarávať zážihové štvorvalce nového typu a rovnako nový vznetový motor so vstrekovaním common-rail.
Nový bude aj zážihový motor 3,0 V6, pričom všetky majú byť veľmi ohľaduplné voči životnému prostrediu. Výroba novej Mazdy 6 sa rozbehne v Japonsku v závode v Hofe a v americkom Michigane. Jeden z troch zážihových motorov bude mať objem 2,3 l a sekvenčné časovanie ventilov. Výkonnejší 3,0 V6 vyvinie výkon 163 kW/222 k a najvyšší krútiaci moment 273 Nm. Vznetový štvorvalcový dvojliter Direco-D alternatívne 88 kW/120 k alebo 100 kW/136 k. Mazda 6 nahradí na trhu súčasný model 626 a na európsky trh príde v lete budúceho roka.
Ďalším zaujímavým modelom Mazdy v Tokiu bola štúdia malého kompaktného automobilu Secret Hideout. Navrhoval ho tím mladých dizajnérov. Štúdia by mala zohľadňovať záujmy mladej generácie. Tvorili ho tak, aby jeho dizajn i automobil ako celok bol jednoduchý a príjemný. Cieľom hranatých tvarov bolo vytvoriť veľký vnútorný priestor. Má rozmery (d/š/v) 3925/1680/1530 mm, rázvor 2490 mm a uvezie štyri osoby. Poháňať ho bude motor s objemom 1,3 l s dostatočne vysokým výkonom, nízkymi exhaláciami, úsporný a tichý. Spúšťač i samočinná prevodovka sa budú ovládať tlačidlami.
Autor: gold