SME
Piatok, 22. september, 2023 | Meniny má Móric
reklama

Redakčný test: Mazda Tribute 3,0i V6 High – výkon do terénu, rýchlosť na cesty

Mazda svoj automobil v segmente SUV predstavila na autosalóne v Los Angeles v januári roku 2000, v Európe ho začala predávať až v tomto roku. Vyrába sa len so zážihovými motormi - slabším 2,0 l s manuálnou päťstupňovou prevodovkou a výkonom 91 kW/124 k a


Mazda svoj automobil v segmente SUV predstavila na autosalóne v Los Angeles v januári roku 2000, v Európe ho začala predávať až v tomto roku. Vyrába sa len so zážihovými  motormi - slabším 2,0 l s manuálnou päťstupňovou prevodovkou a výkonom 91 kW/124 k alebo 3,0 V6 so štvorstupňovou samočinnou prevodovkou a výkonom 145 kW/198 k, pohonom predných kolies alebo priraditeľným stálym pohonom všetkých štyroch kolies so zapínaním tlačidlovým spínačom na prístrojovej doske.

Nami testovaná verzia s výkonnejším šesťvalcom a „automatom“ má páku voliča prevodov nezvyčajne „americky“ pod volantom a aj keď išlo o verziu N1, teda úžitkovú verziu s pevnou priečkou za zadným sedadlom, a teda s odpočtom DPH, možno povedať, že automobilu nechýba primeraný luxus. Interiér tejto päťdverovej štvormiestnej karosérie je celý čalúnený kožou, má tempomat, klimatizáciu a elektrické ovládanie okien a vonkajších zrkadiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Triezvy zovňajšok zdobí charakteristická päťuholníková maska chladiča s chrómovaným rámom, hliníkové ráfiky kolies a rozmerné hlavné svetlomety s čírymi krycími sklami. Bezpečnosť cestujúcich chránia najmä štyri airbagy, bezpečnostné pásy s predpínačmi a nastaviteľné opierky hláv, spoľahlivé a účinné brzdy s ABS. Výkonný trojliter s takmer 200 konskými silami je zasa zárukou dynamiky. Nezávislé zavesenie kolies, vzadu na pomocnom ráme, zaručuje karosérii vysokú tuhosť a Mazde Tribute dobré jazdné vlastnosti aj v teréne.


Nie je pravdou, že s takýmto automobilom treba zvažovať jazdy mimo klasických ciest. Presvedčil nás, že bez akýchkoľvek problémov sa dostane aj tam, kde sa to na prvý pohľad vidí takmer nemožné. A to bez špeciálnych terénnych pneumatík! Má silu i dostatok adhézie na kolesách, takže ani ťahanie uviaznutého auta nám nenarobilo starosti. Protikladom k vlastnostiam takéhoto teréniaka je útulný a príjemný interiér, porovnateľný s interiérom limuzíny. Výkonný motor v súčinnosti s „automatom“ si vypýta svoje, takže pri jazde spotreba 12 až 14 l/100 km nie je prehnane vysoká. Ak sa však dokážeme mierniť, spotreba okolo 10 l/100 km nie je utópiou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri manuálnej prevodovke by spotreba mohla byť približne aj o litrík a pol nižšia, vytratilo by sa však čaro z komfortu, ktorý automat v Mazde Tribute dáva. Skvele sa však odvďačí za spotrebovaný benzín. Napríklad na stovku dokáže zrýchliť za 11,8 sekundy a vyvinúť rýchlosť až 190 km/h, a len elektronický obmedzovač nedovolí ísť rýchlejšie. Mazda Tribute je teda aj na cesty, aj do terénu, pravý automobil na voľný čas, Sport Utility Vehicle.

Namerané hodnoty


Akcelerácia 0 – 100 km/h  11,8 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h  –  5,6 s 
80 – 120 km/h  – 7,0 s
Max.  rýchlosť   190 km/h
Spotreba počas testu 11,6 l/100 km

 

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Hyundai Santa Fe 2,7i V6 GLS (A)
Zdvih. objem 2656 cm³
Výkon 127 kW/173 k
Krút. mom. 250 Nm
0 – 100 km/h 11,6 s
Max. rých. 182 km/h
Spotreba mesto 14,9 l/100 km
mimo mesta 9,4 l/100 km
kombinovaná 11,4 l/100 km
Cena 1 089 900 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Toyota RAV4 2,0 VVT-i 4WD
Zdvih. objem 1998 cm³
Výkon 110 kW/150 k
Krút. mom. 192 Nm
0 – 100 km/h 10,6 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 11,4 l/100 km
mimo mesta 7,3 l/100 km
kombinovaná 8,8 l/100 km
Cena 1 065 000 Sk

Land Rover Freelander 2,5 V6 (A)
Zdvih. objem 2497 cm³
Výkon 130 kW/177 k
Krút. mom. 240 Nm
0 – 100 km/h 10,6 s
Max. rých. 182 km/h
Spotreba mesto 17,2 l/100 km
mimo mesta 9,7 l/100 km
kombinovaná 12,4 l/100 km
Cena 1 223 300 Sk             

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Podpora systému je slabá, je to na jednotlivcoch
  2. Prišli na to, že odpad je cenný
  3. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom
  4. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  5. Spoločnosť EY vyhlásila 18. ročník súťaže na Slovensku
  6. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty
  7. Septembrové číslo krížovkárskeho magazínu Lišiak v denníku SME
  8. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz
  1. Novesta predstavuje novú kolekciu pre jeseň/zimu 2023
  2. Katolícka univerzita vykročila na ďalšiu misiu
  3. Prišli na to, že odpad je cenný
  4. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom
  5. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  6. Autocentrá AURES Holdings obslúžili už 3 milióny zákazníkov
  7. Príďte ochutnať ocenené destiláty
  8. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  1. Už len dnes za vás Fellner zaplatí polovicu dovolenky 11 806
  2. Ľuboš Fellner opäť pozýva. Kam volá turistov teraz? 9 127
  3. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 8 280
  4. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 5 656
  5. Získajte 50% zľavu na predplatné SME.sk. Tu zistíte viac 3 217
  6. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 3 178
  7. 50-tisíc dovolenkárov si kúpilo zájazd cez SME 2 608
  8. Veľké Karlovice: wellness oáza kúsok od hraníc 2 249
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: Slovácký statek z Luhačovického Zálesí
  2. Ivan Lukšík: Koho bude voliť moja sedliacka duša
  3. Pavol Gabaj: Voľby 2023: Slovenská Cirkev sa pripája k fašistickým a mafiánskym politickým stranám
  4. Ondrej Valentín: Posledná báseň pred smrťou
  5. Anna Miľanová: Možno Perníková chalúpka... 2023
  6. Erika Telekyová : Mýliť sa je ľudské, odpúšťať svätské a priznať si chybu geniálne.
  7. Lukáš Čelinák: Eurofondy, zlodeji a “wanna ne podnikatelia”
  8. Pavel Nechala: Etická infrašturktúra
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 62 734
  2. Igor Kossaczký: Matovičova akcia ukázala pravdu o slovenských médiách 38 523
  3. Ján Šeďo: Mestskí policajti to pokašľali na celej čiare. 16 447
  4. Pavel Macko: Teraz sa ukáže, ako hlboko siahajú korene zla a aká silná je Žilinkova ochrana gaunerov 12 269
  5. Michael Achberger: Kľúč k rýchlemu metabolizmu: Začnite každý deň týmito raňajkovými zvykmi 10 173
  6. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 9 083
  7. Ivan Mlynár: Zo skrine biskupov Slovenska vypadol ďalší kostlivec. 7 245
  8. Ladislav Matejka: Ako Slovensko vyhralo Volvo (skutočný príbeh) 7 053
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  4. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  5. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  7. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
  8. Monika Nagyova: Pedagógovia aj dnes trestajú deti za to, že odmietajú jesť to, čo im nechutí.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu