SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Redakčný test: Mazda Tribute 3,0i V6 High – výkon do terénu, rýchlosť na cesty

Mazda svoj automobil v segmente SUV predstavila na autosalóne v Los Angeles v januári roku 2000, v Európe ho začala predávať až v tomto roku. Vyrába sa len so zážihovými motormi - slabším 2,0 l s manuálnou päťstupňovou prevodovkou a výkonom 91 kW/124 k a


Mazda svoj automobil v segmente SUV predstavila na autosalóne v Los Angeles v januári roku 2000, v Európe ho začala predávať až v tomto roku. Vyrába sa len so zážihovými  motormi - slabším 2,0 l s manuálnou päťstupňovou prevodovkou a výkonom 91 kW/124 k alebo 3,0 V6 so štvorstupňovou samočinnou prevodovkou a výkonom 145 kW/198 k, pohonom predných kolies alebo priraditeľným stálym pohonom všetkých štyroch kolies so zapínaním tlačidlovým spínačom na prístrojovej doske.

Nami testovaná verzia s výkonnejším šesťvalcom a „automatom“ má páku voliča prevodov nezvyčajne „americky“ pod volantom a aj keď išlo o verziu N1, teda úžitkovú verziu s pevnou priečkou za zadným sedadlom, a teda s odpočtom DPH, možno povedať, že automobilu nechýba primeraný luxus. Interiér tejto päťdverovej štvormiestnej karosérie je celý čalúnený kožou, má tempomat, klimatizáciu a elektrické ovládanie okien a vonkajších zrkadiel.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Triezvy zovňajšok zdobí charakteristická päťuholníková maska chladiča s chrómovaným rámom, hliníkové ráfiky kolies a rozmerné hlavné svetlomety s čírymi krycími sklami. Bezpečnosť cestujúcich chránia najmä štyri airbagy, bezpečnostné pásy s predpínačmi a nastaviteľné opierky hláv, spoľahlivé a účinné brzdy s ABS. Výkonný trojliter s takmer 200 konskými silami je zasa zárukou dynamiky. Nezávislé zavesenie kolies, vzadu na pomocnom ráme, zaručuje karosérii vysokú tuhosť a Mazde Tribute dobré jazdné vlastnosti aj v teréne.


Nie je pravdou, že s takýmto automobilom treba zvažovať jazdy mimo klasických ciest. Presvedčil nás, že bez akýchkoľvek problémov sa dostane aj tam, kde sa to na prvý pohľad vidí takmer nemožné. A to bez špeciálnych terénnych pneumatík! Má silu i dostatok adhézie na kolesách, takže ani ťahanie uviaznutého auta nám nenarobilo starosti. Protikladom k vlastnostiam takéhoto teréniaka je útulný a príjemný interiér, porovnateľný s interiérom limuzíny. Výkonný motor v súčinnosti s „automatom“ si vypýta svoje, takže pri jazde spotreba 12 až 14 l/100 km nie je prehnane vysoká. Ak sa však dokážeme mierniť, spotreba okolo 10 l/100 km nie je utópiou.

Skryť Vypnúť reklamu

Pri manuálnej prevodovke by spotreba mohla byť približne aj o litrík a pol nižšia, vytratilo by sa však čaro z komfortu, ktorý automat v Mazde Tribute dáva. Skvele sa však odvďačí za spotrebovaný benzín. Napríklad na stovku dokáže zrýchliť za 11,8 sekundy a vyvinúť rýchlosť až 190 km/h, a len elektronický obmedzovač nedovolí ísť rýchlejšie. Mazda Tribute je teda aj na cesty, aj do terénu, pravý automobil na voľný čas, Sport Utility Vehicle.

Namerané hodnoty


Akcelerácia 0 – 100 km/h  11,8 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h  –  5,6 s 
80 – 120 km/h  – 7,0 s
Max.  rýchlosť   190 km/h
Spotreba počas testu 11,6 l/100 km

 

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Hyundai Santa Fe 2,7i V6 GLS (A)
Zdvih. objem 2656 cm³
Výkon 127 kW/173 k
Krút. mom. 250 Nm
0 – 100 km/h 11,6 s
Max. rých. 182 km/h
Spotreba mesto 14,9 l/100 km
mimo mesta 9,4 l/100 km
kombinovaná 11,4 l/100 km
Cena 1 089 900 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu


Toyota RAV4 2,0 VVT-i 4WD
Zdvih. objem 1998 cm³
Výkon 110 kW/150 k
Krút. mom. 192 Nm
0 – 100 km/h 10,6 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 11,4 l/100 km
mimo mesta 7,3 l/100 km
kombinovaná 8,8 l/100 km
Cena 1 065 000 Sk

Land Rover Freelander 2,5 V6 (A)
Zdvih. objem 2497 cm³
Výkon 130 kW/177 k
Krút. mom. 240 Nm
0 – 100 km/h 10,6 s
Max. rých. 182 km/h
Spotreba mesto 17,2 l/100 km
mimo mesta 9,7 l/100 km
kombinovaná 12,4 l/100 km
Cena 1 223 300 Sk             

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Zelená Bratislava
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Ruža zmeny
  5. Úpravy automobilov pre ZŤP
  6. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  7. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  8. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  10. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 588
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 23 293
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 164
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 875
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 612
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 392
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 790
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 146
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 953
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 621
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na celoplošné testovanie budeme potrebovať zhruba 48-tisíc ľudí. Otázka je, kde ich zoberieme

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy

Slovensko eviduje celkovo 98 úmrtí na Covid-19.

Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric
Jedným z finalistov ankety Autobest 2021 je Citroën C4.