SME
Pondelok, 27. jún, 2022 | Meniny má Ladislav, Ladislava

Redakčný test: Mazda Tribute 3,0i V6 High – výkon do terénu, rýchlosť na cesty

Mazda svoj automobil v segmente SUV predstavila na autosalóne v Los Angeles v januári roku 2000, v Európe ho začala predávať až v tomto roku. Vyrába sa len so zážihovými motormi - slabším 2,0 l s manuálnou päťstupňovou prevodovkou a výkonom 91 kW/124 k a


Mazda svoj automobil v segmente SUV predstavila na autosalóne v Los Angeles v januári roku 2000, v Európe ho začala predávať až v tomto roku. Vyrába sa len so zážihovými  motormi - slabším 2,0 l s manuálnou päťstupňovou prevodovkou a výkonom 91 kW/124 k alebo 3,0 V6 so štvorstupňovou samočinnou prevodovkou a výkonom 145 kW/198 k, pohonom predných kolies alebo priraditeľným stálym pohonom všetkých štyroch kolies so zapínaním tlačidlovým spínačom na prístrojovej doske.

Nami testovaná verzia s výkonnejším šesťvalcom a „automatom“ má páku voliča prevodov nezvyčajne „americky“ pod volantom a aj keď išlo o verziu N1, teda úžitkovú verziu s pevnou priečkou za zadným sedadlom, a teda s odpočtom DPH, možno povedať, že automobilu nechýba primeraný luxus. Interiér tejto päťdverovej štvormiestnej karosérie je celý čalúnený kožou, má tempomat, klimatizáciu a elektrické ovládanie okien a vonkajších zrkadiel.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Triezvy zovňajšok zdobí charakteristická päťuholníková maska chladiča s chrómovaným rámom, hliníkové ráfiky kolies a rozmerné hlavné svetlomety s čírymi krycími sklami. Bezpečnosť cestujúcich chránia najmä štyri airbagy, bezpečnostné pásy s predpínačmi a nastaviteľné opierky hláv, spoľahlivé a účinné brzdy s ABS. Výkonný trojliter s takmer 200 konskými silami je zasa zárukou dynamiky. Nezávislé zavesenie kolies, vzadu na pomocnom ráme, zaručuje karosérii vysokú tuhosť a Mazde Tribute dobré jazdné vlastnosti aj v teréne.


Nie je pravdou, že s takýmto automobilom treba zvažovať jazdy mimo klasických ciest. Presvedčil nás, že bez akýchkoľvek problémov sa dostane aj tam, kde sa to na prvý pohľad vidí takmer nemožné. A to bez špeciálnych terénnych pneumatík! Má silu i dostatok adhézie na kolesách, takže ani ťahanie uviaznutého auta nám nenarobilo starosti. Protikladom k vlastnostiam takéhoto teréniaka je útulný a príjemný interiér, porovnateľný s interiérom limuzíny. Výkonný motor v súčinnosti s „automatom“ si vypýta svoje, takže pri jazde spotreba 12 až 14 l/100 km nie je prehnane vysoká. Ak sa však dokážeme mierniť, spotreba okolo 10 l/100 km nie je utópiou.

SkryťVypnúť reklamu

Pri manuálnej prevodovke by spotreba mohla byť približne aj o litrík a pol nižšia, vytratilo by sa však čaro z komfortu, ktorý automat v Mazde Tribute dáva. Skvele sa však odvďačí za spotrebovaný benzín. Napríklad na stovku dokáže zrýchliť za 11,8 sekundy a vyvinúť rýchlosť až 190 km/h, a len elektronický obmedzovač nedovolí ísť rýchlejšie. Mazda Tribute je teda aj na cesty, aj do terénu, pravý automobil na voľný čas, Sport Utility Vehicle.

Namerané hodnoty


Akcelerácia 0 – 100 km/h  11,8 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h  –  5,6 s 
80 – 120 km/h  – 7,0 s
Max.  rýchlosť   190 km/h
Spotreba počas testu 11,6 l/100 km

 

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Hyundai Santa Fe 2,7i V6 GLS (A)
Zdvih. objem 2656 cm³
Výkon 127 kW/173 k
Krút. mom. 250 Nm
0 – 100 km/h 11,6 s
Max. rých. 182 km/h
Spotreba mesto 14,9 l/100 km
mimo mesta 9,4 l/100 km
kombinovaná 11,4 l/100 km
Cena 1 089 900 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu


Toyota RAV4 2,0 VVT-i 4WD
Zdvih. objem 1998 cm³
Výkon 110 kW/150 k
Krút. mom. 192 Nm
0 – 100 km/h 10,6 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 11,4 l/100 km
mimo mesta 7,3 l/100 km
kombinovaná 8,8 l/100 km
Cena 1 065 000 Sk

Land Rover Freelander 2,5 V6 (A)
Zdvih. objem 2497 cm³
Výkon 130 kW/177 k
Krút. mom. 240 Nm
0 – 100 km/h 10,6 s
Max. rých. 182 km/h
Spotreba mesto 17,2 l/100 km
mimo mesta 9,7 l/100 km
kombinovaná 12,4 l/100 km
Cena 1 223 300 Sk             

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  2. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  3. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  4. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  7. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Cenami prenájmov hýbe vysoký dopyt, ponuka klesla o viac ako 40%
  2. Futbal v meste: Poznáme 16 najlepších tímov!
  3. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  4. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. Prešovský Fragaria Cup oslavuje 20 rokov
  7. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  8. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 29 229
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 203
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 141
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 998
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 919
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 307
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 978
  8. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 1 414
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ján Škerko: Smutný obraz Putinovho hanebného Ruska
  2. Lenka Filinová: Spomienka
  3. Štefan Vidlár: Kantúrkové
  4. Martin Šuraba: Moje Košice
  5. Soňa Fröhlichová: Švajčiarske mesto Schaffhausen, neodolateľný Tom Cruise a hodinky IWC
  6. Irena Šimuneková: Tatranská klasika
  7. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Štátnice, konferencie, workshopy a nové publikácie | Týmto žil ÚVP záverom akademického roka.
  8. Viera Polakovičová: Charitatívne operné gala v Redute
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 280
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 355
  3. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 926
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 864
  5. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 3 999
  6. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 672
  7. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 3 618
  8. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 147
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu