Redakčný test: Mazda Tribute 3,0i V6 High – výkon do terénu, rýchlosť na cesty

Mazda svoj automobil v segmente SUV predstavila na autosalóne v Los Angeles v januári roku 2000, v Európe ho začala predávať až v tomto roku. Vyrába sa len so zážihovými motormi - slabším 2,0 l s manuálnou päťstupňovou prevodovkou a výkonom 91 kW/124 k a


Mazda svoj automobil v segmente SUV predstavila na autosalóne v Los Angeles v januári roku 2000, v Európe ho začala predávať až v tomto roku. Vyrába sa len so zážihovými  motormi - slabším 2,0 l s manuálnou päťstupňovou prevodovkou a výkonom 91 kW/124 k alebo 3,0 V6 so štvorstupňovou samočinnou prevodovkou a výkonom 145 kW/198 k, pohonom predných kolies alebo priraditeľným stálym pohonom všetkých štyroch kolies so zapínaním tlačidlovým spínačom na prístrojovej doske.

Nami testovaná verzia s výkonnejším šesťvalcom a „automatom“ má páku voliča prevodov nezvyčajne „americky“ pod volantom a aj keď išlo o verziu N1, teda úžitkovú verziu s pevnou priečkou za zadným sedadlom, a teda s odpočtom DPH, možno povedať, že automobilu nechýba primeraný luxus. Interiér tejto päťdverovej štvormiestnej karosérie je celý čalúnený kožou, má tempomat, klimatizáciu a elektrické ovládanie okien a vonkajších zrkadiel.

Triezvy zovňajšok zdobí charakteristická päťuholníková maska chladiča s chrómovaným rámom, hliníkové ráfiky kolies a rozmerné hlavné svetlomety s čírymi krycími sklami. Bezpečnosť cestujúcich chránia najmä štyri airbagy, bezpečnostné pásy s predpínačmi a nastaviteľné opierky hláv, spoľahlivé a účinné brzdy s ABS. Výkonný trojliter s takmer 200 konskými silami je zasa zárukou dynamiky. Nezávislé zavesenie kolies, vzadu na pomocnom ráme, zaručuje karosérii vysokú tuhosť a Mazde Tribute dobré jazdné vlastnosti aj v teréne.


Nie je pravdou, že s takýmto automobilom treba zvažovať jazdy mimo klasických ciest. Presvedčil nás, že bez akýchkoľvek problémov sa dostane aj tam, kde sa to na prvý pohľad vidí takmer nemožné. A to bez špeciálnych terénnych pneumatík! Má silu i dostatok adhézie na kolesách, takže ani ťahanie uviaznutého auta nám nenarobilo starosti. Protikladom k vlastnostiam takéhoto teréniaka je útulný a príjemný interiér, porovnateľný s interiérom limuzíny. Výkonný motor v súčinnosti s „automatom“ si vypýta svoje, takže pri jazde spotreba 12 až 14 l/100 km nie je prehnane vysoká. Ak sa však dokážeme mierniť, spotreba okolo 10 l/100 km nie je utópiou.

Pri manuálnej prevodovke by spotreba mohla byť približne aj o litrík a pol nižšia, vytratilo by sa však čaro z komfortu, ktorý automat v Mazde Tribute dáva. Skvele sa však odvďačí za spotrebovaný benzín. Napríklad na stovku dokáže zrýchliť za 11,8 sekundy a vyvinúť rýchlosť až 190 km/h, a len elektronický obmedzovač nedovolí ísť rýchlejšie. Mazda Tribute je teda aj na cesty, aj do terénu, pravý automobil na voľný čas, Sport Utility Vehicle.

Namerané hodnoty


Akcelerácia 0 – 100 km/h  11,8 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h  –  5,6 s 
80 – 120 km/h  – 7,0 s
Max.  rýchlosť   190 km/h
Spotreba počas testu 11,6 l/100 km

 

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Hyundai Santa Fe 2,7i V6 GLS (A)
Zdvih. objem 2656 cm³
Výkon 127 kW/173 k
Krút. mom. 250 Nm
0 – 100 km/h 11,6 s
Max. rých. 182 km/h
Spotreba mesto 14,9 l/100 km
mimo mesta 9,4 l/100 km
kombinovaná 11,4 l/100 km
Cena 1 089 900 Sk                                   


Toyota RAV4 2,0 VVT-i 4WD
Zdvih. objem 1998 cm³
Výkon 110 kW/150 k
Krút. mom. 192 Nm
0 – 100 km/h 10,6 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 11,4 l/100 km
mimo mesta 7,3 l/100 km
kombinovaná 8,8 l/100 km
Cena 1 065 000 Sk

Land Rover Freelander 2,5 V6 (A)
Zdvih. objem 2497 cm³
Výkon 130 kW/177 k
Krút. mom. 240 Nm
0 – 100 km/h 10,6 s
Max. rých. 182 km/h
Spotreba mesto 17,2 l/100 km
mimo mesta 9,7 l/100 km
kombinovaná 12,4 l/100 km
Cena 1 223 300 Sk             

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 26 797
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 259
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 832
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 571
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 524
  6. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 276
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 232
  8. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 197
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 127
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 084

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúte po minúte: Dodávka vrazila do davu ľudí v centre Barcelony

Dvaja ozbrojenci sa zabarikádovali v bare, nie je jasné, či držia rukojemníkov.

EKONOMIKA

Ak si kúpite kuracinu v Tescu, môže vás zastaviť esbéeskár

V niektorých predajniach dáva Tesco bezpečnostné prvky aj na mäso.

DOMOV

Tak to už nie, Béla, odkazuje Bugárovi Paška z SNS

Pašku hnevá, že ombudsmanka podporila Dúhový pochod.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.