SME
Sobota, 10. december, 2022 | Meniny má Radúz

Tokijské novinky Nissanu pre budúcnosť

Hlavnú pozornosť na autosalóne v Tokiu venovala automobilka Nissan predovšetkým svojim koncepčným štúdiám. Niektoré z nich sa predstavili už na niektorom z predchádzajúcich autosalónov, iné sa objavili v Tokiu po prvý raz

. A keďže japonským mestám a cestám dominujú mini a malé automobily s malým objemom, zaujímavé aj z daňového hľadiska, nechýbali ani v expozícii Nissanu.

Predstaviteľom tejto kategórie bol koncept Moco, ktorý udáva základ pre prvý mini automobil tejto značky. Má štýlový exteriér a pohodlný interiér, spredu osobitý vzhľad a celohliníkový motor DOHC s objemom 660 cm³, koncepčné „ideo“ – jeho prostredníctvom je na interaktívny prenos údajov s cieľom vytvoriť vozidlo s prepojením na sieť. Kolesá má čo najviac v rohoch, moderný vonkajší dizajn so sklenenou strechou a prístrojový panel slúži ako „Super Surround Screen“, monitor na obrazy a informácie. Koncept „mm“ by mal byť nástupcom známej Micry, novým štandard pre malých kompaktných automobilov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Exteriér upúta vyrovnanosťou zaoblení a hranatosti, má priestranný interiér z kvalitných materiálov, nový 4-valcový motor, otváranie dverí bez vkladania kľúča do zámku či stláčania ovládača a kompaktný E-4WD systém, ktorý zapája 4WD len vtedy, keď je to potrebné. Koncept Fairlady Z naväzuje na tradíciu športových Nissanov. Dizajn interiéru aj exteriéru má výrazné smerovanie k športovým automobilom, nový 3,5-litrový motor s doteraz najvyšší výkon v histórii modelov Z a novovyvinutú 6-stupňovú manuálnu prevodovku.

Dvojmiestny Nails je postavený v štýle pick-up a má jedinečnú karosériu s kabínou v tvare písmena A. Kompaktný minivan Kino je určený pre mladé rodiny, poskytuje pohodlie obývačky, má priestranný interiér, predĺženú sklenenú strechu nad tretí rad sedadiel, dvoje dverí na strane vodiča, troje na strane pasažiera, šesť sedadiel v troch radoch, ktoré vďaka variabilnosti možno využívať ako limuzínu alebo nákladiak. Na kráľa off-roadov budúcnosti pasuje Nissan svoj koncept Crossbow. Má symbolizovať najmä odolnosť a spoľahlivosť terénnych automobilov Nissan. Rozmery - dĺžka 4860 mm, šírka 1965 mm a výška 1850 mm sú vyjadrením rozmerov a výkonu ako protikladu k luxusnému interiéru.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rodinná dovolenka: dvadsaťpäť hotelov v obľúbených letoviskách
  2. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  3. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú
  4. Kapor a rezne vo sviatočnom menu? Poradíme, čo s použitým olejom
  5. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  6. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  7. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  8. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  1. Po čom túžia Slováci? Kupujeme, aby sme ušetrili aj sa potešili
  2. Spoločnosť Freshfields otvára nové Business Services Centre
  3. Rodinná dovolenka: dvadsaťpäť hotelov v obľúbených letoviskách
  4. Objavte miesto, kde v objatí troch riek vzniká výnimočné víno
  5. Auto na prenájom môže byť výhodné aj pre živnostníkov
  6. BILLA spolu so zákazníkmi pomôže aj pred Vianocami jednorodičom
  7. Plánujete budúci rok kúpu kosačky ?
  8. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 477
  2. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 934
  3. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 5 923
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 5 014
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 288
  6. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s. 3 599
  7. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 3 386
  8. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú 3 361
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Matej Farkas: Režisérom sám život
  2. Rastislav Jusko: O tom, ako boľševici ovládli prokuratúru.
  3. Anton Kovalčík: Murder Inc. na ruský spôsob 1.
  4. Ladislav Boršoš: Jarku Nohavico
  5. Jozef Sitko: Bude oligarchia konečne jasať???
  6. Štefan Vidlár: Nočné zamyslenie sa
  7. Miroslav Iliaš: O vedeckej (ne)spolupráci s Ruskou federáciou
  8. Veronika Michalčíková: Zamkovskému vzali chatu, do Tatier sa už nikdy nevrátil
  1. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 15 599
  2. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 13 178
  3. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 8 032
  4. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 3 009
  5. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 900
  6. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 300
  7. Soňa Kallová: Slovenská pošta 1 905
  8. Ľudmila Križanovská: Ako Roman Mikulec urazil Romanu Tabák 1 770
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu