POPRAD 15. novembra (SITA) – Slovensko sa uchádza o financovanie diaľničného úseku Mengusovce – Janovce z prostriedkov fondu Európskej únie ISPA. Tento 26,2-kilometrový úsek nadväzuje na úsek Važec – Mengusovce. S jeho intenzívnou výstavbou sa začne už v
SITA
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
roku 2002. Priamo na mieste sa s projektom úseku Mengusovce – Janovce oboznámili v októbri inšpektori Európskej únie, ktorí posúdili všetky aspekty tejto stavby. Uviedol to vo štvrtok na tlačovej besede v Poprade vedúci odboru dopravy Okresného úradu Emil Môcik.
Na základe monitoringu hustoty dopravy z minulého roku bude úsek od Mengusoviec do Popradu, vrátane tunela pod Bôrikom, budovaný v plnom profile. Od Popradu na východ bude diaľnica pokračovať len v polovičnom profile. Kým v úseku medzi Popradom a Svitom je hustota dopravy vyše 15 000 áut za deň, v obci Švábovce je to už len 9 800 a v Hôrke 8 400 automobilov za deň. S výstavbou úseku Mengusovce – Janovce by sa malo začať v roku 2005.
Na tejto stavbe, na ktorú už vydali územné rozhodnutie, boli pôvodne navrhnuté štyri križovatky na približne desaťkilometrovom úseku medzi Batizovcami a Popradom. Podľa návrhu expertov Európskej únie mala na celom úseku ostať jediná križovatka v Poprade – Matejovciach. Vypadnúť mala križovatka pri obci Batizovce, smerom na Vysoké Tatry, ako aj privádzač k letisku Poprad – Tatry. Týmto riešením by sa podľa Emila Môcika nevyriešili dopravné problémy Popradu, ktorý križujú dve významné dopravné tepny v smere sever – juh, cesta I/67 a západ - východ, cesta I/18. Nakoniec po dohode oboch strán dôjde len k zrušeniu križovatky pri obci Batizovce. Križovatku smerom na Vysoké Tatry čiastočne upravia.
Ukončenie úseku Važec – Mengusovce v dĺžke 12,2 km je naplánované na rok 2006. Úsek Mengusovce – Janovce by mali dokončiť v roku 2008. V roku 2006 sa začne aj s realizáciou prvej etapy diaľničného privádzača Poprad – Kežmarok v dĺžke 6,1 km, v roku 2007 s druhou.