decembra. Uviedol to Yoon Jae-min, hovorca Kórejskej rozvojovej banky (KDB), ktorá zastupuje veriteľov Daewoo.
Podľa jeho slov bude podpis dohody možný v prípade, ak veritelia získajú podporu firemných odborov. Predstavitelia Daewoo začali začiatkom týždňa rokovať s odbormi o zrevidovaní zmluvnej klauzuly, ktorá vyžaduje súhlas odborov s predajom alebo prepúšťaním. Po reštrukturalizácii a následnom prepúšťaní sa odborový zväz usiluje o opätovné prijatie do pracovného pomeru viac než 1 700 zamestnancov v hlavnom výrobnom závode Pupjong severne od Soulu.
GM a KDB po viac ako ročnom vyjednávaní podpísali v septembri tohto roka memorandum o porozumení, čím GM získal od tretieho najväčšieho kórejského výrobcu automobilov Daewoo dva domáce a dva zahraničné výrobné závody s celkovou výrobnou kapacitou 500 000 automobilov. GM prostredníctvom tejto akvizície získa výrobné základne v Ázii, kde je najrýchlejšie sa rozvíjajúci automobilový trh na svete. Kórejská republike môže tento obchod považovať za ďalší medzník nielen pre veriteľov, ktorí sa už viac ako dva roky snažia získať kupca, ale aj pre vládu, ktorá sa snaží preukázať pokrok pri reformovaní zadlžených firiem. GM i Daewoo optimisticky tvrdia, že ku konečnému rozhodnutiu dôjde do konca tohto roka.
Ku koncu roka 2000 predstavovali záväzky Daewoo 17,27 miliardy USD a jeho aktíva 7,14 miliardy USD.
* 1 fra gl