Čína vo svojom rozvojovom pláne do roku 2005 bude rozvíjať výrobu vozidiel

Tokio/Peking 19. novembra (TASR) - Čína plánuje do roku 2005 zvýšiť výrobu osobných a nákladných automobilov o 50 % na 3,2 milióna. V rámci tohto zámeru ...

Tokio/Peking 19. novembra (TASR) - Čína plánuje do roku 2005 zvýšiť výrobu osobných a nákladných automobilov o 50 % na 3,2 milióna. V rámci tohto zámeru sa má výroba osobných vozidiel zvýšiť zo súčasných 0,6 milióna na 1,1 milióna v roku 2005. V desiatom päťročnom pláne krajiny sa stanovuje, že vláda bude podporovať produkciu osobných vozidiel, ktoré budú lacnejšie ako 10 000 USD s nižšou spotrebou paliva.

V Číne v súčasnosti produkuje vozidlá viac ako 100 firiem. Vlani ich vyrobili 1,6 milióna. Na jeden podnik pripadá priemerná výroba 16 000 automobilov. Podľa nemeckého denníka Frankfurter Allgemeine Zeitung takto slabo koncentrovaná výroba nedáva krajine nádej, že sa na svetovom trhu s týmto sortimentom uplatní.

Plán stanovuje úlohu reštrukturalizovať odvetvie a spájaním a preberaním väčších firiem menšími vytvoriť podmienky na väčšiu koncentráciu výroby. V perspektíve by mala mať Čína len tri vlastné veľké automobilky: Dongfeng Motor Corp., Shanghai Automotive Industry Corp. a First Auto Works. Zahraničné automobilky, ktoré podnikajú v Číne, v budúcnosti nebudú mať limity na svoju ročnú produkciu, ale len oznamovaciu povinnosť.

(1 USD = 48,801 SKK)

* jns zll

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 487
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 818
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 059
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 634
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 119
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 003
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 650
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 556
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 341
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 767

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.