Čína vo svojom rozvojovom pláne do roku 2005 bude rozvíjať výrobu vozidiel

Tokio/Peking 19. novembra (TASR) - Čína plánuje do roku 2005 zvýšiť výrobu osobných a nákladných automobilov o 50 % na 3,2 milióna. V rámci tohto zámeru ...

Tokio/Peking 19. novembra (TASR) - Čína plánuje do roku 2005 zvýšiť výrobu osobných a nákladných automobilov o 50 % na 3,2 milióna. V rámci tohto zámeru sa má výroba osobných vozidiel zvýšiť zo súčasných 0,6 milióna na 1,1 milióna v roku 2005. V desiatom päťročnom pláne krajiny sa stanovuje, že vláda bude podporovať produkciu osobných vozidiel, ktoré budú lacnejšie ako 10 000 USD s nižšou spotrebou paliva.

V Číne v súčasnosti produkuje vozidlá viac ako 100 firiem. Vlani ich vyrobili 1,6 milióna. Na jeden podnik pripadá priemerná výroba 16 000 automobilov. Podľa nemeckého denníka Frankfurter Allgemeine Zeitung takto slabo koncentrovaná výroba nedáva krajine nádej, že sa na svetovom trhu s týmto sortimentom uplatní.

Plán stanovuje úlohu reštrukturalizovať odvetvie a spájaním a preberaním väčších firiem menšími vytvoriť podmienky na väčšiu koncentráciu výroby. V perspektíve by mala mať Čína len tri vlastné veľké automobilky: Dongfeng Motor Corp., Shanghai Automotive Industry Corp. a First Auto Works. Zahraničné automobilky, ktoré podnikajú v Číne, v budúcnosti nebudú mať limity na svoju ročnú produkciu, ale len oznamovaciu povinnosť.

(1 USD = 48,801 SKK)

* jns zll

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 266
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 787
  3. Moskva alebo Petrohrad? 6 175
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 263
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 402
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 905
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 856
  8. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 795
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 711
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 455

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.