SME
Streda, 7. december, 2022 | Meniny má Ambróz

Renault Mégane Kombi Air 1,9 dTi – vhodný pre rodinu

Modelový rad Mégane ponúka celkom päť karosárskych variant, z ktorých kupé a kabriolet sú skôr pre vyhranený okruh zákazníkov, ale hatchback, sedan a kombi dokážu uspokojiť mnohých potenciálnych záujemcov o solídny rodinný automobil. Z tohto pohľadu hádam


najviac práve päťdverové päťmiestne kombi. Testovaný Mégane Kombi vo výbave Air s úsporným vznetovým preplňovaným štvorvalcom s výkonom 59 kW/80 k a priamym vstrekovaním nafty, nie však common rail a len s osemventilovou technikou, sa v súčasnosti ponúka u všetkých predajcov za cenu benzínovej verzie, teda o 25-tisíc lacnejšie oproti pôvodnej cene.

V bohatej výbave verzie Air nechýba posilňovač riadenia, ABS, brzdový asistent, 4 airbagy, programový systém napínania bezpečnostných pásov, nárazníky a vonkajšie zrkadlá vo farbe karosérie, strešný nosič, predné hmlovky, tónované sklá, elektrické ovládanie okien predných dverí, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, delené zadné sedadlo, výškovo nastaviteľný volant a mechanická klimatizácia. Doplnkový metalický lak vylepšil dojem i celkový vzhľad tohto svojimi úžitkovými vlastnosťami ideálneho rodinného automobilu, ktorý nás zaujal najmä priestranným interiérom, veľkým batožinovým priestorom, ekonomickou prevádzkou a záujemcov môže potešiť aj ponúkanou cenou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Navyše, má ako kombi aj elegantné tvary karosérie, ktoré vyniknú najmä pri pohľade zboku, pričom predná časť je identická s inovovanými „méganovskými“ karosériami. Príjemný je aj interiér s dostatkom priestoru v mieste vodiča i spolujazdca, ale aj na zadných sedadlách, má kvalitné dielenské spracovanie a pohodlné sedadlá s kvalitným látkovým poťahom a dobrým bočným vedením.

Pre vodiča sú všetky ovládacie prvky v dobrom dosahu, takže po nastavení sedadla a volantu môže zaujať tú najsprávnejšiu polohu na riadenie. Horší je len výhľad dozadu pri cúvaní, takže je dobré vypomáhať si bočnými zrkadlami. Podvozok je typicky francúzsky, teda mäkší a komfortnejší, napriek tomu však jazdné vlastnosti nezaostávajú za tými, ktoré Renault ponúka u hatchbackov či limuzín.

Aj keď agregát 1,9 dTi s výkonom 80 k nie je raketa, dynamické vlastnosti kombi  a celkový jazdný komfort, ku ktorému patrí aj ľahké a presné radenie i riadenie,  dokážu uspokojiť aj náročnejšieho vodiča, ktorý ocení krútiaci moment s pomerne plochým priebehom, takže už od otáčok okolo 1800/min.-1 má motor dobrý „záťah“, nevyžaduje časté radenie a dovoľuje úspornú jazdu so spotrebou v priemere od 5,5 do 6,5 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

A to aj vtedy, ak je zapnutá klimatizácia. No a najväčšou prednosťou tohto automobilu je, keďže je kombi, tomu primeraný batožinový priestor s 485 litrami a veľkými vstupný dverami, ktorý možno rozšíriť po zložení zadných delených sedadiel a získať priestor až 1600 l. Čo môže byť ideálnejšie a praktickejšie pre rodinu?

Technické údaje

Renault Mégane Kombi Air 1,9 dTi

Motor
Vpredu priečne uložený radový kvapalinou chladený vznetový štvorvalec s priamym vstrekovaním, preplňovaný turbodúchadlom. Ventilový rozvod OHC, poháňaný ozubeným remeňom. Dva ventily v každom valci. Zdvihový objem 1870 cm3, vŕtanie a zdvih 80,0/93,0 mm. Kompresný pomer 18,3:1. Najväčší výkon 59 kW/80 k pri otáčkach 4000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 160 Nm pri otáčkach 2000 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

SkryťVypnúť reklamu

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne – 3,72 – 2,05 – 1,32 - 0,97 – 0,76, R – 3,55. Stály prevod hnanej nápravy 3,56.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vpredu s pomocným rámom. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na spodných priečnych ramenách a tlmičových teleskopických vzperách pseudo McPherson. Zadná náprava s vlečenými ramenami a štyrmi skrutnými tyčami, odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, zadné bubnové,  predné s vnútorným chladením. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 185/60 R 15.

SkryťVypnúť reklamu

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4440/1700/1420 mm, rázvor náprav 2580 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1450/1430 mm. Priemer otáčania 11,4 m. Pohotovostná hmotnosť 1205 kg. Objem batožinového priestoru 485/1600 dm³. Objem palivovej nádrže 60 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 168 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 14,5 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 7,3/4,6/5,6 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová,  päťdverová päťmiestna typu kombi.

Cena
Základný model 529 900  Sk
testovaný automobil 542 700 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 14,5 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  7,1/10,5 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 11,0/16,8 s
Max.  rýchlosť   170 km/h
Spotreba počas testu 6,3 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu

 

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Citroeën Xsara Break 2,0 HDI SX
Zdvih. objem 1997 cm³
Výkon 66 kW/90 k
Krút. mom. 205 Nm
0 – 100 km/h 13,1 s
Max. rých. 182 km/h
Spotreba mesto 7,3 l/100 km
mimo mesta 4,2 l/100 km
kombinovaná 5,4 l/100 km
Cena 635 100  Sk                                   

Ford Focus Kombi 1,8 TDdi Comfort
Zdvih. objem 1753 cm³
Výkon 66 kW/90 k
Krút. mom. 200 Nm
0 – 100 km/h 12,8 s
Max. rých. 177 km/h
Spotreba mesto 7,2 l/100 km
mimo mesta 4,4 l/100 km
kombinovaná 5,4 l/100 km
Cena 676 200  Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu

Škoda Octavia Combi 1,9 TDI Ambiente
Zdvih. objem 1896 cm³
Výkon 66 kW/90 k
Krút. mom. 210 Nm
0 – 100 km/h 13,2 s
Max. rých. 182 km/h
Spotreba mesto 6,6 l/100 km
mimo mesta 4,2 l/100 km
kombinovaná 5,0 l/100 km
Cena 615 600  Sk  

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  2. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  3. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  4. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  5. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  7. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  8. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  1. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  2. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  3. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  4. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  5. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  6. Šariš ľuďom pomáha regiónu už takmer 20 rokov
  7. Aktivácia zasielania elektronickej faktúry
  8. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 679
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 596
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 725
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 955
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 255
  6. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 089
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 089
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 580
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Borgward BX7 predstavený v roku 2015.

Veriteľom dlhuje stovky miliónov eur.


14 h
Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Dolní Kounice, kláštor Rosa Coeli, krása Ruže nebeskej v moravskom mestečku
  2. Roland Ondrus: Nemecko, nič sme sa nenaučili
  3. Jozef Kozár: Výber z výskumu Marsu: November 2022
  4. Dušan Koniar: V roku 2011 odtancoval v súťaži Let’s Dance homosexuálny pár. Čo to v spoločnosti spustilo?
  5. Rastislav Puchala: Neberte nám Vianoce!!!
  6. Anna Miľanová: Pán Tau na bielom poníkovi... 2022
  7. Viera Spišáková: Trapas anglický III.
  8. Stano Kočiš: A riekol majster
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 56 029
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 10 796
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 5 060
  4. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 717
  5. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 228
  6. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 884
  7. Jana Melišová: V závoji hmly 2 481
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 150
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu