REDAKČNÝ TEST

Renault Mégane Kombi Air 1,9 dTi – vhodný pre rodinu

Modelový rad Mégane ponúka celkom päť karosárskych variant, z ktorých kupé a kabriolet sú skôr pre vyhranený okruh zákazníkov, ale hatchback, sedan a kombi dokážu uspokojiť mnohých potenciálnych záujemcov o solídny rodinný automobil. Z tohto pohľadu hádam


najviac práve päťdverové päťmiestne kombi. Testovaný Mégane Kombi vo výbave Air s úsporným vznetovým preplňovaným štvorvalcom s výkonom 59 kW/80 k a priamym vstrekovaním nafty, nie však common rail a len s osemventilovou technikou, sa v súčasnosti ponúka u všetkých predajcov za cenu benzínovej verzie, teda o 25-tisíc lacnejšie oproti pôvodnej cene.

V bohatej výbave verzie Air nechýba posilňovač riadenia, ABS, brzdový asistent, 4 airbagy, programový systém napínania bezpečnostných pásov, nárazníky a vonkajšie zrkadlá vo farbe karosérie, strešný nosič, predné hmlovky, tónované sklá, elektrické ovládanie okien predných dverí, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, delené zadné sedadlo, výškovo nastaviteľný volant a mechanická klimatizácia. Doplnkový metalický lak vylepšil dojem i celkový vzhľad tohto svojimi úžitkovými vlastnosťami ideálneho rodinného automobilu, ktorý nás zaujal najmä priestranným interiérom, veľkým batožinovým priestorom, ekonomickou prevádzkou a záujemcov môže potešiť aj ponúkanou cenou.

Navyše, má ako kombi aj elegantné tvary karosérie, ktoré vyniknú najmä pri pohľade zboku, pričom predná časť je identická s inovovanými „méganovskými“ karosériami. Príjemný je aj interiér s dostatkom priestoru v mieste vodiča i spolujazdca, ale aj na zadných sedadlách, má kvalitné dielenské spracovanie a pohodlné sedadlá s kvalitným látkovým poťahom a dobrým bočným vedením.

Pre vodiča sú všetky ovládacie prvky v dobrom dosahu, takže po nastavení sedadla a volantu môže zaujať tú najsprávnejšiu polohu na riadenie. Horší je len výhľad dozadu pri cúvaní, takže je dobré vypomáhať si bočnými zrkadlami. Podvozok je typicky francúzsky, teda mäkší a komfortnejší, napriek tomu však jazdné vlastnosti nezaostávajú za tými, ktoré Renault ponúka u hatchbackov či limuzín.

Aj keď agregát 1,9 dTi s výkonom 80 k nie je raketa, dynamické vlastnosti kombi  a celkový jazdný komfort, ku ktorému patrí aj ľahké a presné radenie i riadenie,  dokážu uspokojiť aj náročnejšieho vodiča, ktorý ocení krútiaci moment s pomerne plochým priebehom, takže už od otáčok okolo 1800/min.-1 má motor dobrý „záťah“, nevyžaduje časté radenie a dovoľuje úspornú jazdu so spotrebou v priemere od 5,5 do 6,5 l/100 km.


A to aj vtedy, ak je zapnutá klimatizácia. No a najväčšou prednosťou tohto automobilu je, keďže je kombi, tomu primeraný batožinový priestor s 485 litrami a veľkými vstupný dverami, ktorý možno rozšíriť po zložení zadných delených sedadiel a získať priestor až 1600 l. Čo môže byť ideálnejšie a praktickejšie pre rodinu?

Technické údaje

Renault Mégane Kombi Air 1,9 dTi

Motor
Vpredu priečne uložený radový kvapalinou chladený vznetový štvorvalec s priamym vstrekovaním, preplňovaný turbodúchadlom. Ventilový rozvod OHC, poháňaný ozubeným remeňom. Dva ventily v každom valci. Zdvihový objem 1870 cm3, vŕtanie a zdvih 80,0/93,0 mm. Kompresný pomer 18,3:1. Najväčší výkon 59 kW/80 k pri otáčkach 4000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 160 Nm pri otáčkach 2000 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne – 3,72 – 2,05 – 1,32 - 0,97 – 0,76, R – 3,55. Stály prevod hnanej nápravy 3,56.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vpredu s pomocným rámom. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na spodných priečnych ramenách a tlmičových teleskopických vzperách pseudo McPherson. Zadná náprava s vlečenými ramenami a štyrmi skrutnými tyčami, odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, zadné bubnové,  predné s vnútorným chladením. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 185/60 R 15.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4440/1700/1420 mm, rázvor náprav 2580 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1450/1430 mm. Priemer otáčania 11,4 m. Pohotovostná hmotnosť 1205 kg. Objem batožinového priestoru 485/1600 dm³. Objem palivovej nádrže 60 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 168 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 14,5 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 7,3/4,6/5,6 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová,  päťdverová päťmiestna typu kombi.

Cena
Základný model 529 900  Sk
testovaný automobil 542 700 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 14,5 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  7,1/10,5 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 11,0/16,8 s
Max.  rýchlosť   170 km/h
Spotreba počas testu 6,3 l/100 km

 

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Citroeën Xsara Break 2,0 HDI SX
Zdvih. objem 1997 cm³
Výkon 66 kW/90 k
Krút. mom. 205 Nm
0 – 100 km/h 13,1 s
Max. rých. 182 km/h
Spotreba mesto 7,3 l/100 km
mimo mesta 4,2 l/100 km
kombinovaná 5,4 l/100 km
Cena 635 100  Sk                                   

Ford Focus Kombi 1,8 TDdi Comfort
Zdvih. objem 1753 cm³
Výkon 66 kW/90 k
Krút. mom. 200 Nm
0 – 100 km/h 12,8 s
Max. rých. 177 km/h
Spotreba mesto 7,2 l/100 km
mimo mesta 4,4 l/100 km
kombinovaná 5,4 l/100 km
Cena 676 200  Sk                                   

Škoda Octavia Combi 1,9 TDI Ambiente
Zdvih. objem 1896 cm³
Výkon 66 kW/90 k
Krút. mom. 210 Nm
0 – 100 km/h 13,2 s
Max. rých. 182 km/h
Spotreba mesto 6,6 l/100 km
mimo mesta 4,2 l/100 km
kombinovaná 5,0 l/100 km
Cena 615 600  Sk  

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  8. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 987
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 622
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 547
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 531
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 155
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 031
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 904
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 687
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 676

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súboj v koalícii Danko rozpútal a aj naň doplatil

Šéf SNS zváži odchod z politiky. Politológ hovorí, že predvídateľnosť jeho krokov sa stále znižuje.

KOMENTÁRE

Politika ako Danko nikto nechce, demokrati ani oligarchovia

Definitívny politický pád Danka sme sledovali v priamom prenose.

EKONOMIKA

Štát otočil, vyššie dôchodky zaručí len na štyri roky

Prečo novinka bude trvať len istý čas, nie je jasné.

KOMENTÁRE

Ficov perfektný deň a Dankova estráda ega

Novinári sa museli prehrabávať v úlomkoch Dankovho poníženia.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.