SME

Renault Mégane Kombi Air 1,9 dTi – vhodný pre rodinu

Modelový rad Mégane ponúka celkom päť karosárskych variant, z ktorých kupé a kabriolet sú skôr pre vyhranený okruh zákazníkov, ale hatchback, sedan a kombi dokážu uspokojiť mnohých potenciálnych záujemcov o solídny rodinný automobil. Z tohto pohľadu hádam


najviac práve päťdverové päťmiestne kombi. Testovaný Mégane Kombi vo výbave Air s úsporným vznetovým preplňovaným štvorvalcom s výkonom 59 kW/80 k a priamym vstrekovaním nafty, nie však common rail a len s osemventilovou technikou, sa v súčasnosti ponúka u všetkých predajcov za cenu benzínovej verzie, teda o 25-tisíc lacnejšie oproti pôvodnej cene.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V bohatej výbave verzie Air nechýba posilňovač riadenia, ABS, brzdový asistent, 4 airbagy, programový systém napínania bezpečnostných pásov, nárazníky a vonkajšie zrkadlá vo farbe karosérie, strešný nosič, predné hmlovky, tónované sklá, elektrické ovládanie okien predných dverí, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, delené zadné sedadlo, výškovo nastaviteľný volant a mechanická klimatizácia. Doplnkový metalický lak vylepšil dojem i celkový vzhľad tohto svojimi úžitkovými vlastnosťami ideálneho rodinného automobilu, ktorý nás zaujal najmä priestranným interiérom, veľkým batožinovým priestorom, ekonomickou prevádzkou a záujemcov môže potešiť aj ponúkanou cenou.

SkryťVypnúť reklamu

Navyše, má ako kombi aj elegantné tvary karosérie, ktoré vyniknú najmä pri pohľade zboku, pričom predná časť je identická s inovovanými „méganovskými“ karosériami. Príjemný je aj interiér s dostatkom priestoru v mieste vodiča i spolujazdca, ale aj na zadných sedadlách, má kvalitné dielenské spracovanie a pohodlné sedadlá s kvalitným látkovým poťahom a dobrým bočným vedením.

Pre vodiča sú všetky ovládacie prvky v dobrom dosahu, takže po nastavení sedadla a volantu môže zaujať tú najsprávnejšiu polohu na riadenie. Horší je len výhľad dozadu pri cúvaní, takže je dobré vypomáhať si bočnými zrkadlami. Podvozok je typicky francúzsky, teda mäkší a komfortnejší, napriek tomu však jazdné vlastnosti nezaostávajú za tými, ktoré Renault ponúka u hatchbackov či limuzín.

Aj keď agregát 1,9 dTi s výkonom 80 k nie je raketa, dynamické vlastnosti kombi  a celkový jazdný komfort, ku ktorému patrí aj ľahké a presné radenie i riadenie,  dokážu uspokojiť aj náročnejšieho vodiča, ktorý ocení krútiaci moment s pomerne plochým priebehom, takže už od otáčok okolo 1800/min.-1 má motor dobrý „záťah“, nevyžaduje časté radenie a dovoľuje úspornú jazdu so spotrebou v priemere od 5,5 do 6,5 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

A to aj vtedy, ak je zapnutá klimatizácia. No a najväčšou prednosťou tohto automobilu je, keďže je kombi, tomu primeraný batožinový priestor s 485 litrami a veľkými vstupný dverami, ktorý možno rozšíriť po zložení zadných delených sedadiel a získať priestor až 1600 l. Čo môže byť ideálnejšie a praktickejšie pre rodinu?

Technické údaje

Renault Mégane Kombi Air 1,9 dTi

Motor
Vpredu priečne uložený radový kvapalinou chladený vznetový štvorvalec s priamym vstrekovaním, preplňovaný turbodúchadlom. Ventilový rozvod OHC, poháňaný ozubeným remeňom. Dva ventily v každom valci. Zdvihový objem 1870 cm3, vŕtanie a zdvih 80,0/93,0 mm. Kompresný pomer 18,3:1. Najväčší výkon 59 kW/80 k pri otáčkach 4000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 160 Nm pri otáčkach 2000 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

SkryťVypnúť reklamu

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne – 3,72 – 2,05 – 1,32 - 0,97 – 0,76, R – 3,55. Stály prevod hnanej nápravy 3,56.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vpredu s pomocným rámom. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na spodných priečnych ramenách a tlmičových teleskopických vzperách pseudo McPherson. Zadná náprava s vlečenými ramenami a štyrmi skrutnými tyčami, odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, zadné bubnové,  predné s vnútorným chladením. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 185/60 R 15.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4440/1700/1420 mm, rázvor náprav 2580 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1450/1430 mm. Priemer otáčania 11,4 m. Pohotovostná hmotnosť 1205 kg. Objem batožinového priestoru 485/1600 dm³. Objem palivovej nádrže 60 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 168 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 14,5 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 7,3/4,6/5,6 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová,  päťdverová päťmiestna typu kombi.

Cena
Základný model 529 900  Sk
testovaný automobil 542 700 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 14,5 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  7,1/10,5 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 11,0/16,8 s
Max.  rýchlosť   170 km/h
Spotreba počas testu 6,3 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Citroeën Xsara Break 2,0 HDI SX
Zdvih. objem 1997 cm³
Výkon 66 kW/90 k
Krút. mom. 205 Nm
0 – 100 km/h 13,1 s
Max. rých. 182 km/h
Spotreba mesto 7,3 l/100 km
mimo mesta 4,2 l/100 km
kombinovaná 5,4 l/100 km
Cena 635 100  Sk                                   

Ford Focus Kombi 1,8 TDdi Comfort
Zdvih. objem 1753 cm³
Výkon 66 kW/90 k
Krút. mom. 200 Nm
0 – 100 km/h 12,8 s
Max. rých. 177 km/h
Spotreba mesto 7,2 l/100 km
mimo mesta 4,4 l/100 km
kombinovaná 5,4 l/100 km
Cena 676 200  Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Škoda Octavia Combi 1,9 TDI Ambiente
Zdvih. objem 1896 cm³
Výkon 66 kW/90 k
Krút. mom. 210 Nm
0 – 100 km/h 13,2 s
Max. rých. 182 km/h
Spotreba mesto 6,6 l/100 km
mimo mesta 4,2 l/100 km
kombinovaná 5,0 l/100 km
Cena 615 600  Sk  

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 13 772
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 294
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 816
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 835
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 518
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 341
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 190
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  2. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  3. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  4. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  5. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  6. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  7. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  8. Vladimír Bojničan: Náboženský infantilizmus ako náš veľký civilizačný problém
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 44 563
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 318
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 162
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 775
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 159
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 011
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 434
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 460
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu