REDAKČNÝ TEST

Renault Mégane Kombi Air 1,9 dTi – vhodný pre rodinu

Modelový rad Mégane ponúka celkom päť karosárskych variant, z ktorých kupé a kabriolet sú skôr pre vyhranený okruh zákazníkov, ale hatchback, sedan a kombi dokážu uspokojiť mnohých potenciálnych záujemcov o solídny rodinný automobil. Z tohto pohľadu hádam


najviac práve päťdverové päťmiestne kombi. Testovaný Mégane Kombi vo výbave Air s úsporným vznetovým preplňovaným štvorvalcom s výkonom 59 kW/80 k a priamym vstrekovaním nafty, nie však common rail a len s osemventilovou technikou, sa v súčasnosti ponúka u všetkých predajcov za cenu benzínovej verzie, teda o 25-tisíc lacnejšie oproti pôvodnej cene.

V bohatej výbave verzie Air nechýba posilňovač riadenia, ABS, brzdový asistent, 4 airbagy, programový systém napínania bezpečnostných pásov, nárazníky a vonkajšie zrkadlá vo farbe karosérie, strešný nosič, predné hmlovky, tónované sklá, elektrické ovládanie okien predných dverí, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, delené zadné sedadlo, výškovo nastaviteľný volant a mechanická klimatizácia. Doplnkový metalický lak vylepšil dojem i celkový vzhľad tohto svojimi úžitkovými vlastnosťami ideálneho rodinného automobilu, ktorý nás zaujal najmä priestranným interiérom, veľkým batožinovým priestorom, ekonomickou prevádzkou a záujemcov môže potešiť aj ponúkanou cenou.

Navyše, má ako kombi aj elegantné tvary karosérie, ktoré vyniknú najmä pri pohľade zboku, pričom predná časť je identická s inovovanými „méganovskými“ karosériami. Príjemný je aj interiér s dostatkom priestoru v mieste vodiča i spolujazdca, ale aj na zadných sedadlách, má kvalitné dielenské spracovanie a pohodlné sedadlá s kvalitným látkovým poťahom a dobrým bočným vedením.

Pre vodiča sú všetky ovládacie prvky v dobrom dosahu, takže po nastavení sedadla a volantu môže zaujať tú najsprávnejšiu polohu na riadenie. Horší je len výhľad dozadu pri cúvaní, takže je dobré vypomáhať si bočnými zrkadlami. Podvozok je typicky francúzsky, teda mäkší a komfortnejší, napriek tomu však jazdné vlastnosti nezaostávajú za tými, ktoré Renault ponúka u hatchbackov či limuzín.

Aj keď agregát 1,9 dTi s výkonom 80 k nie je raketa, dynamické vlastnosti kombi  a celkový jazdný komfort, ku ktorému patrí aj ľahké a presné radenie i riadenie,  dokážu uspokojiť aj náročnejšieho vodiča, ktorý ocení krútiaci moment s pomerne plochým priebehom, takže už od otáčok okolo 1800/min.-1 má motor dobrý „záťah“, nevyžaduje časté radenie a dovoľuje úspornú jazdu so spotrebou v priemere od 5,5 do 6,5 l/100 km.


A to aj vtedy, ak je zapnutá klimatizácia. No a najväčšou prednosťou tohto automobilu je, keďže je kombi, tomu primeraný batožinový priestor s 485 litrami a veľkými vstupný dverami, ktorý možno rozšíriť po zložení zadných delených sedadiel a získať priestor až 1600 l. Čo môže byť ideálnejšie a praktickejšie pre rodinu?

Technické údaje

Renault Mégane Kombi Air 1,9 dTi

Motor
Vpredu priečne uložený radový kvapalinou chladený vznetový štvorvalec s priamym vstrekovaním, preplňovaný turbodúchadlom. Ventilový rozvod OHC, poháňaný ozubeným remeňom. Dva ventily v každom valci. Zdvihový objem 1870 cm3, vŕtanie a zdvih 80,0/93,0 mm. Kompresný pomer 18,3:1. Najväčší výkon 59 kW/80 k pri otáčkach 4000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 160 Nm pri otáčkach 2000 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne – 3,72 – 2,05 – 1,32 - 0,97 – 0,76, R – 3,55. Stály prevod hnanej nápravy 3,56.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vpredu s pomocným rámom. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na spodných priečnych ramenách a tlmičových teleskopických vzperách pseudo McPherson. Zadná náprava s vlečenými ramenami a štyrmi skrutnými tyčami, odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, zadné bubnové,  predné s vnútorným chladením. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 185/60 R 15.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4440/1700/1420 mm, rázvor náprav 2580 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1450/1430 mm. Priemer otáčania 11,4 m. Pohotovostná hmotnosť 1205 kg. Objem batožinového priestoru 485/1600 dm³. Objem palivovej nádrže 60 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 168 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 14,5 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 7,3/4,6/5,6 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová,  päťdverová päťmiestna typu kombi.

Cena
Základný model 529 900  Sk
testovaný automobil 542 700 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 14,5 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  7,1/10,5 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 11,0/16,8 s
Max.  rýchlosť   170 km/h
Spotreba počas testu 6,3 l/100 km

 

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Citroeën Xsara Break 2,0 HDI SX
Zdvih. objem 1997 cm³
Výkon 66 kW/90 k
Krút. mom. 205 Nm
0 – 100 km/h 13,1 s
Max. rých. 182 km/h
Spotreba mesto 7,3 l/100 km
mimo mesta 4,2 l/100 km
kombinovaná 5,4 l/100 km
Cena 635 100  Sk                                   

Ford Focus Kombi 1,8 TDdi Comfort
Zdvih. objem 1753 cm³
Výkon 66 kW/90 k
Krút. mom. 200 Nm
0 – 100 km/h 12,8 s
Max. rých. 177 km/h
Spotreba mesto 7,2 l/100 km
mimo mesta 4,4 l/100 km
kombinovaná 5,4 l/100 km
Cena 676 200  Sk                                   

Škoda Octavia Combi 1,9 TDI Ambiente
Zdvih. objem 1896 cm³
Výkon 66 kW/90 k
Krút. mom. 210 Nm
0 – 100 km/h 13,2 s
Max. rých. 182 km/h
Spotreba mesto 6,6 l/100 km
mimo mesta 4,2 l/100 km
kombinovaná 5,0 l/100 km
Cena 615 600  Sk  

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 11 345
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 425
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 979
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 531
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 249
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 130
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 987
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 664
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 522
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 307

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.