SME

Cherokee a Grand Cherokee – na šport do terénu, luxus na cesty

Po približne dva o pol roku vývoja predstavil koncern DaimlerChrysler v januári 2001 v Detroite nový Jeep Cherokee, pravého Američana do terénu. Modernizoval tak pôvodný model, ktorý sa vyrábal celých osemnásť rokov a v 90 štátoch sveta sa ho predalo okol


o dvoch miliónov. Aj nový Cherokee má schopnosti predchodcu – zdoláva náročné terény, poskytuje komfort na ceste a je ľahko ovládateľný. K Cherokee pribudol aj zbrusu nový a luxusný Grand Cherokee, vlajková loď Jeepu, a naďalej beží aj výroba spartanského Wranglera, ktorý sa vyrába od už roku 1941. Nový „malý“ Cherokee charakterizujú krátke previsy vpredu i vzadu, veľké presklenné plochy, typický predok a rezervné koleso na zadných dverách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zachovaný zostal princíp samonosnej oceľovej karosérie s integrovaným rámom. Narušila sa však sčasti éra tuhých náprav aj u týchto terénnych automobilov, a tak Cherokee má aspoň vpredu nezávislé zavesenie kolies. Modifikovali sa aj tlmiče, pružiny a skrutné stabilizátory, čoho výsledkom by mali byť vylepšené, až športové jazdné vlastnosti. Tomu zodpovedá aj nové odstupňovanie manuálnej i samočinnej prevodovky. Samozrejmosťou u oboch modelov je prídavná redukčná prevodovka. Viac športovo a tradične luxusne je ladený interiér.

SkryťVypnúť reklamu

Svedčia o tom biele ciferníky prístrojov v chrómovaných rámčekoch na čiernej prístrojovej doske, ale aj doplnky z imitácie hliníka. Úplne nový je zážihový motor 3,7 l Power Tech V6 s liatinovým blokom, hliníkovými hlavami valcov a protibežným vyvažovacích hriadeľom. Výkon 155 kW/211 k dosahuje pri otáčkach 4800/min.-1. S týmto motorom, ktorý má rad zhodných konštrukčných riešení s doteraz používaným osemvalcom 4,7 l, sa dodáva Cherokee len so samočinnou prevodovkou. K nám sa dováža vo vyššej výbave Limited za 1 589 900 Sk.

Pod kapotou však môže mať aj vznetový preplňovaný štvorvalec so vstrekovaním Common Rail 2,5 CRD (104 kW/141 k) – vo výbave Sport od 1 315 600 Sk, alebo zážihový štvorvalec 2,4 DOHC (110 kW/150 k) – od 1 190 800 Sk, oba výlučne s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou. Jeep Grand Cherokee sa dodáva vo výbavách Laredo, Limited a Overland so zážihovými radovými šesťvalcami 4,0 l (140 kW/190 k) a 4,7 V8 (164 kW/223 k) a vznetovým päťvalcom s common railom 2,7 CRD (120 kW/163 k) – výlučne len so samočinnými štvor- a päťstupňovými prevodovka. Cena Grand Cherokee Laredo 4,0 Power Tech sa začína pri 1 782 500 Sk a najdrahší vo výbave Overland s motorom 4,7 V8 H/O (190 kW/258 k) má cenu 2 425 600 Sk.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 439
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 327
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 894
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 806
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 559
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 424
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 142
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  7. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 804
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 525
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 299
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 038
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu