SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Cherokee a Grand Cherokee – na šport do terénu, luxus na cesty

Po približne dva o pol roku vývoja predstavil koncern DaimlerChrysler v januári 2001 v Detroite nový Jeep Cherokee, pravého Američana do terénu. Modernizoval tak pôvodný model, ktorý sa vyrábal celých osemnásť rokov a v 90 štátoch sveta sa ho predalo okol


o dvoch miliónov. Aj nový Cherokee má schopnosti predchodcu – zdoláva náročné terény, poskytuje komfort na ceste a je ľahko ovládateľný. K Cherokee pribudol aj zbrusu nový a luxusný Grand Cherokee, vlajková loď Jeepu, a naďalej beží aj výroba spartanského Wranglera, ktorý sa vyrába od už roku 1941. Nový „malý“ Cherokee charakterizujú krátke previsy vpredu i vzadu, veľké presklenné plochy, typický predok a rezervné koleso na zadných dverách.

Zachovaný zostal princíp samonosnej oceľovej karosérie s integrovaným rámom. Narušila sa však sčasti éra tuhých náprav aj u týchto terénnych automobilov, a tak Cherokee má aspoň vpredu nezávislé zavesenie kolies. Modifikovali sa aj tlmiče, pružiny a skrutné stabilizátory, čoho výsledkom by mali byť vylepšené, až športové jazdné vlastnosti. Tomu zodpovedá aj nové odstupňovanie manuálnej i samočinnej prevodovky. Samozrejmosťou u oboch modelov je prídavná redukčná prevodovka. Viac športovo a tradične luxusne je ladený interiér.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Svedčia o tom biele ciferníky prístrojov v chrómovaných rámčekoch na čiernej prístrojovej doske, ale aj doplnky z imitácie hliníka. Úplne nový je zážihový motor 3,7 l Power Tech V6 s liatinovým blokom, hliníkovými hlavami valcov a protibežným vyvažovacích hriadeľom. Výkon 155 kW/211 k dosahuje pri otáčkach 4800/min.-1. S týmto motorom, ktorý má rad zhodných konštrukčných riešení s doteraz používaným osemvalcom 4,7 l, sa dodáva Cherokee len so samočinnou prevodovkou. K nám sa dováža vo vyššej výbave Limited za 1 589 900 Sk.

Pod kapotou však môže mať aj vznetový preplňovaný štvorvalec so vstrekovaním Common Rail 2,5 CRD (104 kW/141 k) – vo výbave Sport od 1 315 600 Sk, alebo zážihový štvorvalec 2,4 DOHC (110 kW/150 k) – od 1 190 800 Sk, oba výlučne s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou. Jeep Grand Cherokee sa dodáva vo výbavách Laredo, Limited a Overland so zážihovými radovými šesťvalcami 4,0 l (140 kW/190 k) a 4,7 V8 (164 kW/223 k) a vznetovým päťvalcom s common railom 2,7 CRD (120 kW/163 k) – výlučne len so samočinnými štvor- a päťstupňovými prevodovka. Cena Grand Cherokee Laredo 4,0 Power Tech sa začína pri 1 782 500 Sk a najdrahší vo výbave Overland s motorom 4,7 V8 H/O (190 kW/258 k) má cenu 2 425 600 Sk.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  3. Plyn v doprave môže byť medzičlánkom k nízkoemisnej budúcnosti
  4. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  5. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  6. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  7. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  2. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  5. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  6. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  7. Modernizácia VÚSCH rozšíri a skvalitní zdravotnú starostlivosť
  8. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 204
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 357
  3. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 5 151
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 954
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 752
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 151
  7. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 1 702
  8. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 1 260
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Bývalá štátna tajomníčka Monika Jankovská.

Trnavský súd zatiaľ nepovedal, či ju bude súdiť napriek zlej psychike.


13 h
Súkromné lietadlo od spoločnosti Wheels Up

Je to efekt pandémie, šéfovia si presadili luxusnú formu cestovania.


12 h
Notre Dame má obklopovať zeleň.

Katedrálu chcú verejnosti opätovne sprístupniť o dva roky.


9 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


6 h

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Trenčiansky luh a okolie
  2. Vladimír Krátky: Šialenstvo raketové vs. šialenstvá iné ?
  3. Marek Brenčič: Ukrajine prajem, aby bežala úspešný maratón
  4. Vanda Tuchyňová: Svedectvo byváleho krajského predsedu OĽANO v Žiline
  5. Martina Paulenová: Narodeninový darček
  6. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  7. Vladimír Krátky: Kam sa hrabe Wiener šniceľ na naše bryndzáky !
  8. Tomáš Bilik: Ako sa mesto (ne) rozvíja ?
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 465
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 432
  3. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 895
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 926
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 3 637
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 545
  7. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 193
  8. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 3 111
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu