Brusel 21. novembra (TASR) - Reklamy na nové autá v Belgicku budú zrejme už čoskoro obsahovať zdravotné varovanie podobné tomu, aké je známe z cigaretových škatuliek.
Belgický parlament predbežne odsúhlasil návrh kresťansko-demokratického poslanca Josa Ansomsa, aby automobilové reklamy obsahovali varovanie pred nebezpečenstvom a tunajší inštitút cestnej dopravy už dostal poverenie, aby navrhol vhodný slogan.
Výrobcovia automobilov už dávnejšie prisľúbili, že sa nebudú v televíznych i tlačených reklamách zameriavať na propagáciu rýchlosti, sily a športového charakteru svojich produktov. V posledných mesiacoch však niekoľko automobiliek tento sľub porušilo.
Združenie belgických spotrebiteľov preto nedávno usporiadalo demonštráciu proti reklamnej kampani na istý automobil, ktorá sa sústredila na jeho schopnosť dosiahnuť za 7,5 sekundy zrýchlenie z nula na 100 kilometrov za hodinu.
Automobilky nie sú pripravovanými pravidlami nadšené. Hovorca spoločnosti Opel Belgium Dirk Snauwaert v belgickej tlači povedal, že "v konečnom dôsledku je zodpovedný vodič a nie výrobca".
Ak nové pravidlá vstúpia naozaj do platnosti, výrobcom, ktorí ich nedodržia, budú hroziť vysoké pokuty.
(spravodajca TASR Robert Sermek) juh