
Pribudol jej tak model, na vývoji ktorého sa podieľali dizajnérske centrá v Japonsku, Európe i Amerike a ktorý v palete japonského výrobcu nemal zastúpenie. Kompaktný automobil na voľný čas s pohonom dvoch alebo všetkých štyroch kolies používa buď dvojlitrový šestnásťventilový štvorvalcový motor s výkonom 91 kW/124 k, krútiacim momentom 157 Nm a päťstupňovou prevodovkou s ručným radením, alebo trojlitrový vidlicový dvadsaťštyriventilový šesťvalec s výkonom 145 kW/197 k, krútiacim momentom 265 Nm a štvorstupňovou samočinnou prevodovkou. Mazda Tribute môže mať pohon kolies len prednej nápravy, alebo stály pohon všetkých štyroch kolies. Podvozok s nezávislým zavesením kolies prednej i zadnej nápravy ponúka solídne jazdné vlastnosti, komfort na bežných cestách a dobrú priechodnosť v menej náročnom teréne. Automobil s robustnou päťdverovou karosériou s rázvorom náprav 2620 mm je dlhý 4480 mm, široký 1890 mm a vysoký 1800 mm. V priestrannej karosérii je dostatok miesta pre piatich cestujúcich a netradične veľký je aj batožinový priestor, keď jeho objem je 457 l. Variabilným usporiadaním zadných sedadiel ho možno zväčšiť až na 2245 l a vytvoriť priestor dlhý až 1540 mm a prevážať tak v automobile aj rozmernejšie športové náradie. Vďaka výklopnému oknu piatych dverí možno tento priestor ešte predĺžiť. Mazda Tribute má prísť na slovenský trh v jarných mesiacoch roku 2001.
Autor: gold