Štruktúra koncernu Volkswagen sa onedlho zmení

Wolfsburg 25. novembra (TASR) - Dozorná rada nemeckej automobilky Volkswagen (VW) v piatok schválila budúcu novú štruktúru koncernu, ktorej návrh pochádza ...

Wolfsburg 25. novembra (TASR) - Dozorná rada nemeckej automobilky Volkswagen (VW) v piatok schválila budúcu novú štruktúru koncernu, ktorej návrh pochádza z rúk Bernda Pischetsriedera, 53-ročného nástupcu bývalého šéfa VW Ferdinanda Piecha.

V centre štvrtej najväčšej automobilky sveta budú v budúcnosti stáť dve "rodiny" značiek. "Klasický smer" so značkami VW, Škoda, Bentley a Bugatti bude riadiť sám Pischetsrieder. "Športovú" divíziu so značkami Audi, Seat a Lamborghini bude kontrolovať šéf dozornej rady automobilky Audi Martin Winterkorn. Okrem toho bude zodpovedný za oblasť kontroly, komunikácie a produktového plánovania a popri divízii "záruky kvality" koncernu bude mať v rukách aj obchodnú oblasť zameranú na výskum a vývoj.

Odchádzajúci šéf Audi Franz-Joseph Paefgen dostane "tučnú" cenu útechy. Na čele dcérskeho koncernu Rolls-Royce/Bentley vymení Brita Tonyho Gotta a okrem toho bude riadiť výskum a aktivity motorového športu koncernu VW. Z podnikových kruhov zaznelo, že páni Paefgen a Büchelhofer sa môžu nad všetkými doterajšími špekuláciami len pousmiať. Robert Büchelhofer zostane členom predstavenstva koncernu pre odbyt a rovnako zostane aj v dozornej rade Audi, no v prospech Pischetsriedera sa musí vzdať jej riadenia. Posilní sa aj pozícia člena predstavenstva Audi Andreasa Schleefa, ktorý od marca 2002 bude ako predseda dozornej rady riadiť dovtedy Pischetsriederom vedenú značku Seat.

Z pohľadu Larsa Ziehna, ktorý je analytikom VW v Deutsche Bank, dáva nová štruktúra koncernu zmysel. Podľa neho to nie je len otázkou organizácie, ale aj zmeny pozícií jednotlivých značiek. Takáto reorganizácia však potrebuje nejaký čas, kým prídu na trh nové produkty a zabezpečia zisk.

Čo sa týka investičného plánovania na nasledujúcich päť rokov, je zrejmá Pischetsriederova orientácia na produkty. Investičná suma poklesne oproti minuloročným plánom o 3 na 60,6 miliardy DEM, čím dosiahne úroveň roku 1999. Pri objeme investícií do produktov vo výške 41 miliárd DEM však vzrastie ich podiel na celkových investíciách zo 65 % na 67,7 %.

Pischetsrieder okrem toho pochopil signály dolnosaského premiéra Sigmara Gabriela ako zástupcu najväčšieho podielového vlastníka ako aj najvplyvnejšej zamestnaneckej frakcie v dozornej rade. Pre sídlo podniku vo Wolfsburgu vyčlenil 8 miliárd DEM a rovnakú sumu VW investuje aj do ostatných vlastných tovární v Nemecku.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. GOPASS-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 29 093
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 980
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 19 839
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 999
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 638
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 893
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 780
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 100
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 010
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 1 948

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Techniku zo základne v Dolnej Krupej žiada ministerstvo vrátiť

Čo robia Noční vlci v Dolnej Krupej.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: V RTVS môže byť ohrozené vysielanie správ

Ľudia v spravodajstve končia, spor o verejnoprávnosť pokračuje.

Stĺpček Jakuba Fila

Ešte sa chceme tváriť, že vlci sú len zvedaví turisti a branci iba obľubujú pohyb?

Tajné služby o Nočných vlkoch mlčia.

Neprehliadnite tiež

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava

Lego predstavilo model najznámejšieho auta Jamesa Bonda

Stavebnica s 1295 dielmi dá zabrať aj dospelým.

Tri omyly o milovaní v aute

Čo robíte v aute, robíte na verejnosti.