Škoda Auto zvažuje väčšiu redukciu výroby

PRAHA 26. novembra (SITA, Reuters) - Česká automobilka Škoda Auto, ktorá je dcérou nemeckej spoločnosti Volkswagen, naďalej rokuje o prestávkach v rámci produkcie na začiatku budúceho roku pod vplyvom oslabenia na jej exportných trhoch. Informovali o tom

odbory.

Predstavitelia odborov uviedli, že sa rokuje o "novom modeli rozvrhu produkcie" pre rok 2002, ktorý uvažuje s prerušením výroby na začiatku budúceho roku okrem už nedávno dohodnutých prerušení. Neoznámili však ďalšie podrobnosti. Automobilka už predtým oznámila, že v budúcom mesiaci zruší tri popoludňajšie zmeny, pričom na konci decembra bude produkcia prerušená počas troch dní. Už v priebehu októbra zastavila produkciu na dva dni. Odbory budú rokovať s vedením automobilky aj v utorok, pričom doteraz sa nedosiahla v tejto otázke žiadna dohoda. Predstavitelia automobilky neinformovali o plánoch na budúci rok.

Škoda Auto zaznamenala za prvé tri štvrťroky rast tržieb o 13,5 %, avšak kvôli poklesu na západoeurópskych trhoch musela znížiť plán tohtoročnej produkcie o 5 tis. automobilov, čo postihlo predovšetkým modely Fabia. Predseda predstavenstva automobilky Vratislav Kulhánek povedal, že v roku 2001 predpokladá iba jednociferný rast produkcie. Automobilka na začiatku tohto roku oznámila, že bude redukovať počet zamestnancov kvôli tlakom zo strany nákladov, ktoré vyplývajú z prudkého posilnenia českej koruny počas tohto roku.



rk;gf

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 497
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 422
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 252
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 113
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 866
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 642
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 641
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 233
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 991
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 866

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.