REDAKČNÝ TEST

Ford Focus Kombi 1,8 DTdi – 4 **** pre jazdné vlastnosti

Focus nahradil legendárneho Escorta. Svetovú premiéru mal na jar 1998 v Ženeve a hneď nato sa stal európskym Automobilom roka. Novému štýlu Forda - New Edge Design sa dostalo veľkej slávy i uznania a bolo otázne, či nadšenie z netradičného štýlu vydrží, a


lebo mu to bude na prekážku. Zatiaľ sa tak nestalo a Focus je naďalej účinnou zbraňou Forda v nižšej strednej triede. Po troj- a päťdverovom hatchbacku prišiel štvordverový sedan a päťdverové kombi.


Všetky vychádzajú zo spoločnej koncepcie vpredu priečne uloženého motora a pohonu predných kolies, najmä však spoločných znakov štýlu New Edge na karosérii, ale aj v interiéri. Pod ich kapotami sa skrývajú buď zážihové pohonné jednotky od 1,4 do 2,0 l s výkonmi od 55 kW/75 k do 96 kW/130 k, alebo turbodiesel 1,8 l s priamym vstrekovaním a výkonom 66 kW/90 k. Dodávajú sa v stupňoch výbavy Ambiente, Trend a Ghia, v súčasnosti aj v akciovej Comfort, akú mal aj testovaný Focus Kombi 1,8 TDdi s preplňovaným vznetovým štvorvalcom.
Svojou dĺžkou 4440 mm sa Focus Kombi radí medzi tie dlhšie a vnútorným priestorom vďaka rázvoru 2615 mm medzi najväčšie kombi nižšej strednej triedy. Práve vnútorný priestor je najväčšou prednosťou Focusa, a o to viac to platí o kombi. Karoséria sa vyznačuje pestrosťou geometrických tvarov, napríklad výraznými kruhovými prelismi blatníkov, svetlometmi a hmlovými svetlami trojuholníkových tvarov či detailmi v podobe trojuholníkových smeroviek v blatníkoch. So šírkou 1700 mm Focus zozadu pôsobí mohutnejšie, pričom práve táto partia je jedinou konzervatívnou časťou Forda. Pod ňou sa skrýva batožinový priestor so základným objemom 520 l, čo postačí aj pre batožiny početnejšej rodiny. Sklopením operadiel zadných sedadiel sa získa viac ako trojnásobné zväčšenie.


Pre cestujúcich vpredu je dostatok priestoru v oblasti kolien a nad hlavou. Vzadu je priestor pre tri osoby, na dlhšie jazdy je však lepšie cestovať vzadu len s dvojicou cestujúcich. Vtedy majú rovnaké pohodlie ako cestujúci vpredu. Na prístrojovej doske upúta najviac jej členitosť a pestrosť tvarov. Je v štýle New Edge a obsahuje už známe trojuholníky a ovály, prosto - je nekonvenčná. 
Pod kapotou mal Focus vznetový preplňovaný motor s objemom 1,8 l s priamym vstrekovaním nafty s výkonom 66 kW/90 k. Pri nižších rýchlostiach si pekne brumká, hlučnejší je pri prudšom zrýchľovaní.


Už od otáčok okolo 1800/min.-1 však má veľmi dobrý záťah a ani rýchla jazda mu nie je na obtiaž. Dosahuje najvyššiu rýchlosť 184 km/h a zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 12,4 s. Poteší aj spotreba – počas testu 6,4 l/100 km, bez problémov však dokáže jazdiť aj pod 6 l/100 km. Štyrmi hviezdičkami oceňujeme podvozok a jazdné vlastnosti. Kto uvažujete o menšom rodinnom automobile nižšej strednej triedy, možno Ford Focus Kombi 1,8 DTdi je ten pravý.



TECHNICKÉ ÚDAJE


Ford Focus Kombi 1,8 DI Comfort


Motor
Vpredu priečne uložený radový kvapalinou chladený preplňovaný vznetový štvorvalec s priamym vstrekovaním. Ventilový rozvod OHC, poháňaný ozubeným remeňom. Dva ventily v každom valci. Zdvihový objem 1753 cm3, vŕtanie a zdvih 82,5/82,0 mm. Kompresný pomer 19,4:1. Najväčší výkon 66 kW/90 k pri otáčkach 4000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 200 Nm pri otáčkach 2000 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.


Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,66 – 2,05 – 1,26 - 0,87 – 0,67, R – 3,46. Stály prevod hnanej nápravy 3,41.


Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vpredu i vzadu s pomocným rámom. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na spodných priečnych ramenách a tlmičových teleskopických vzperách. Zadná náprava viacprvková s dvoma priečnymi a jedným vlečeným ramenom. Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 185/65 R 14.


Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4440/1700/1450 mm, rázvor náprav 2615 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1485/1475 mm. Priemer otáčania 10,9 m. Pohotovostná hmotnosť 1230 kg. Objem batožinového priestoru 520/1580 dm³. Objem palivovej nádrže 55 l.


Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 184 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 12,4 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 7,2/4,4/5,4 l/100 km.


Karoséria
Samonosná oceľová. Päťdverová päťmiestna typu kombi.


Cena
Základný model 676 200  Sk



Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 12,4 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  6,9/8,8 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 10,3/13,3 s
Max.  rýchlosť   184 km/h
Spotreba počas testu 6,4 l/100 km


Porovnanie automobilov rovnakej triedy:


Citroën Xsara Break 2,0 HDI SX
Zdvih. objem 1997 cm³
Výkon 66 kW/90 k
Krút. mom. 205 Nm
0 – 100 km/h 13,1 s
Max. rých. 182 km/h
Spotreba mesto 7,3 l/100 km
mimo mesta 4,2 l/100 km
kombinovaná 5,4 l/100 km
Cena 635 100  Sk                                   


Renault Mégane Kombi Air 1,9 dTi
Zdvih. objem 1870 cm³
Výkon 59 kW/80 k
Krút. mom. 160 Nm
0 – 100 km/h 14,5 s
Max. rých. 168 km/h
Spotreba mesto 7,3 l/100 km
mimo mesta 4,6 l/100 km
kombinovaná 5,6 l/100 km
Cena 529 900  Sk                                   


Škoda Octavia Combi 1,9 TDI Ambiente
Zdvih. objem 1896 cm³
Výkon 66 kW/90 k
Krút. mom. 210 Nm
0 – 100 km/h 13,2 s
Max. rých. 182 km/h
Spotreba mesto 6,6 l/100 km
mimo mesta 4,2 l/100 km
kombinovaná 5,0 l/100 km
Cena 615 600  Sk                                   

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 729
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 7 051
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 969
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 333
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 400
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 857
  7. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 856
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 834
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 766
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 405

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Beblavý predstavil plány, vznikajúca strana začala zbierať podpisy

Do roka chcú pripraviť programové tézy.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.