
rozmery.
Nová vlaková loď BMW pritom zostala pri tradičných hodnotách ako dynamika, športové zameranie a vzhľad, luxus a bezpečnosť. „Sedmička“ povyrástla okrem hmotnosti vo všetkých hlavných mierach – v dĺžke o 34 mm na 5029 mm, v šírke o 42 mm na 1902 mm a výške o 62 mm na 1492 mm. Rázvor má teraz 2990 mm, čo sa prejavilo na priestorovom komforte nielen vodiča a spolujazdca, ale najmä cestujúcich na zadných sedadlách, lebo oni sú pre „sedmičku“ najdôležitejší.
Rovnako veľký s objemom 500 litrov zostal batožinový priestor. Nové BMW vyniká komfortom a bezpečnostnou výbavou zásluhou bohatej elektroniky. Kľúč k dverám a spínacej skrinke nahradila identifikačná karta – stačí ju mať pri sebe a auto otvoríme dotykom kľučky, motor naštartujeme a zastavíme stlačením tlačidla Štart/Stop. Komfort: predné i zadné sedadlá majú elektrické nastavenie, vyhrievanie, klimatizáciu, dokonca aj masážnu funkciu.
BMW použilo najpokrokovejšie prvky elektroniky, a aby ich zjednodušili a zefektívnili, vyvinuli unikátny ovládací systém iDrive. Pomocou tlačidla Controller na stredovom tuneli a informačného displeja nad stredovým panelom možno získať informácie od jazdných údajov až po rezerváciu hotela. Jazdný komfort a bezpečnosť má na starosti sústava aktívnej regulácie podvozku Dynamic Drive i elektronická kontrola tlmičov EDC-C.
Motory majú variabilné časovanie ventilov bi-Vanos a revolučné ovládanie Valvetronic, svetovou novinkou je aj šesťstupňová samočinná prevodovka. Na začiatok sú dve verzie – BMW 735i (200 kW/272 k) a 745i (245 kW/333 k, 450 Nm), pričom silnejšia zrýchli na „stovku“ za 6,3 s a jazdí rýchlosťou 250 km/h. Obe sú už v predaji za 2 992 533 Sk a 3 599 461 Sk.
Autor: gold