Sydney 28. novembra (TASR) - Volkswagen (VW), najväčšia európska automobilka, v roku 1976 zatvorila svoj výrobný závod v Malbourne, lebo konkurencia japonských firiem sa nedala vydržať. Vedenie centrály VW sa na opätovný vstup na austrálsky trh pripravovalo tri roky a vlani predalo na piatom kontinente 6 106 vozidiel všetkých svojich značiek okrem škodoviek. Tento rok chce obchodná jednotka v Austrálii prekročiť hranicu 10 000 predaných vozidiel, ale jej podnikanie tam bude ešte stratové. Reklamná kampaň na vozidlá VW doteraz stála miliardu austrálskych dolárov. Toľko sa zaplatilo za právo, aby skratka wolfsburskej firmy bola na každej lopte, ktorou sa hrá austrálska futbalová liga. Do samotnej distribučnej siete sa investovalo len 150 miliónov dolárov. Je to však najväčšia nemecká investícia v Austrálii.
Tento rok by mal obrat VW v Austrálii dosiahnuť 320 miliónov a na budúci rok 550 miliónov dolárov. Na budúci rok sa dosiahne aj prvý zisk, ak sa podarí predať viac ako 11 000 vozidiel. Do roku 2005 by mal obrat VW v Austrálii dosiahnuť miliardu dolárov a trend by mal byť vzostupný až do roku 2010. Na budúcich úspechoch koncernu by sa mala v budúcnosti podieľať aj česká Škoda, ktorej prvé tri vozidlá priviezol VW do Austrálie na testovanie. Ak tamojšie úrady povolia predaj škodoviek, odbytu českých výrobcov sa otvorí nový trh. Najpredávanejším modelom európskych výrobcov sa na piatom kontinente stal Golf.
(1 AUD = 25,521 SKK)
* jns zll