Volkswagen sa vracia do Austrálie a predaj áut jeho značiek stále stúpa

Sydney 28. novembra (TASR) - Volkswagen (VW), najväčšia európska automobilka, v roku 1976 zatvorila svoj výrobný závod v Malbourne, lebo konkurencia ...

Sydney 28. novembra (TASR) - Volkswagen (VW), najväčšia európska automobilka, v roku 1976 zatvorila svoj výrobný závod v Malbourne, lebo konkurencia japonských firiem sa nedala vydržať. Vedenie centrály VW sa na opätovný vstup na austrálsky trh pripravovalo tri roky a vlani predalo na piatom kontinente 6 106 vozidiel všetkých svojich značiek okrem škodoviek. Tento rok chce obchodná jednotka v Austrálii prekročiť hranicu 10 000 predaných vozidiel, ale jej podnikanie tam bude ešte stratové. Reklamná kampaň na vozidlá VW doteraz stála miliardu austrálskych dolárov. Toľko sa zaplatilo za právo, aby skratka wolfsburskej firmy bola na každej lopte, ktorou sa hrá austrálska futbalová liga. Do samotnej distribučnej siete sa investovalo len 150 miliónov dolárov. Je to však najväčšia nemecká investícia v Austrálii.

Tento rok by mal obrat VW v Austrálii dosiahnuť 320 miliónov a na budúci rok 550 miliónov dolárov. Na budúci rok sa dosiahne aj prvý zisk, ak sa podarí predať viac ako 11 000 vozidiel. Do roku 2005 by mal obrat VW v Austrálii dosiahnuť miliardu dolárov a trend by mal byť vzostupný až do roku 2010. Na budúcich úspechoch koncernu by sa mala v budúcnosti podieľať aj česká Škoda, ktorej prvé tri vozidlá priviezol VW do Austrálie na testovanie. Ak tamojšie úrady povolia predaj škodoviek, odbytu českých výrobcov sa otvorí nový trh. Najpredávanejším modelom európskych výrobcov sa na piatom kontinente stal Golf.

(1 AUD = 25,521 SKK)

* jns zll

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  8. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  2. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  3. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  4. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  5. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  6. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  9. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  10. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 15 950
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 559
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 593
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 900
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 084
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 1 901
  7. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 833
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 822
  9. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 687
  10. Moskva alebo Petrohrad? 1 329

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zástupca firmy, ktorej zadržali 112 kamiónov: Hľadáte problém tam, kde nie je

Belgické úrady podozrievajú firmu North Sea Express, že vykorisťuje vodičov.

KOMENTÁRE

Môže byť Harabin škodcom?

Aj v pozícii radového sudcu vyzerá Harabin na nebezpečného škodcu.

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojnosti nás ničí.

Neprehliadnite tiež

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.