SME
Štvrtok, 17. október, 2019 | Meniny má Hedviga

Toyota Corolla Verso 1,8 MMT Sol

Prípravu druhej generácie kompaktného minivanu musela Toyota urýchliť, pretože nároky zákazníkov rastú rýchlejšie, ako sa predpokladalo. Stavať na poznatkoch nebolo pre túto automobilku ťažké, veď predchádzajúca Corolla Verso je na trhu od roku 2001 ...

Verso

Jednoliate "predpísané" tvary kompaktných minivanov obohatili dizajnéri Toyoty o zaujímavé zadné skupinové svetlá, široké lemy blatníkov a okno piatych dverí so spodným okrajom do tvaru písmena V. Nadšenie z Corolla Versovonkajšieho vzhľadu nestačí, pretože pre minivan je rozhodujúci interiér, jeho variabilita a usporiadanie. Corolla Verso patrí k sedemmiestnej elite, pretože ku klasickým piatim sedadlám môžu na želanie pribudnúť dve doplnkové v treťom rade. Objektívne však treba priznať, že priestor v treťom rade je obmedzený a vyhovuje skôr deťom, dospelým len na krátkych trasách. Samozrejme, miesto pre sedem cestujúcich poriadne ukrojí z batožinového priestoru (ostane iba 92 l). Využitie všetkých sedadiel by malo byť skôr náhodné a núdzové ako pravidelné. Corolla Verso prichádza s patentom Toyota Easy Flat-7 (systém sklápania zadných sedadiel do podlahy). Všetkých päť zadných sedadiel v druhom a treťom rade možno samostatne sklopiť jednoduchým pohybom. Na dosiahnutie maximálneho objemu batožinového priestoru sme nemuseli vybrať žiadne sedadlo. Považujeme to za najväčšiu výhodu oproti konkurentom s vyberateľnými sedadlami. Dokonca pri sklápaní nie je nutné odstrániť opierky hlavy. Postupným ukladaním sedadiel do podlahy sme dosiahli rovnú plochu s dĺžkou 198 cm a objem úložného priestoru 1563 l. V päťmiestnom usporiadaní sedadiel ostáva na batožinu slušných 667 l. Druhý rad sedadiel pozostáva z troch pozdĺžne posúvateľných kresiel s nastavovaním sklonu operadla v rozmedzí 30 stupňov. Tu sa ani vysokí cestujúci nemôžu sťažovať na nedostatok priestoru, okrem toho sedadlá sú dobre tvarované a podlaha je rovná bez stredového tunela. V každodennom používaní Corolly posádka určite ocení množstvo odkladacích priestorov a poličiek vrátane slušného boxu v zadných dverách.

sedenie vzaduŠportový kokpit

Masívna prístrojová doska rodinného auta je taká vysoká, že pracovisko vodiča pripomína osobný automobil s príkladnou ergonómiou a kvalitným dielenským spracovaním. V prípade ovládania klimatizácie a autorádia sa Toyota drží poznatku, že menej je niekedy viac. Z komfortných prvkov nám chýbal iba parkovací senzor. Cez vysoké zadné okno vidí vodič celkom dobre, iba ak sú sedadlá sklopené. Inak sa musí počas cúvania spoľahnúť na spätné zrkadlá. Nebyť horšieho výhľadu šikmo dopredu (tradičná slabina minivanov), pracovisko vodiča v ničom nezaostáva za osobným autom kompaktnej triedy. K výhodám možno prirátať ľahšie nastupovanie na vyššie položené sedadlo a väčší pocit bezpečia. Mäkko naladený bezpečný podvozok nás príjemne prekvapil vysokým komfortom na slovenských rozbitých cestách. V jazde cez vyhýbací manéver sa prejavila mierna pretáčavosť.

V znamení technológie VVTi

Do ticha interiéru často vstupoval motor (1,8 VVT-i), ktorý by mohol byť hlavne na diaľnici tichší. Výkon 95 kW (130 k) sa zdá byť v praxi oveľa vyšší. Teda po stránke dynamiky a pružnosti aj v nízkych otáčkach mu niet čo vyčítať a zahanbiť sa nedal ani vo vysokých rýchlostiach, zrejme vďaka pokrokovej technike VVTi.  Zaskočil nás však údaj z palubného počítača o priemernej spotrebe 12,5 l/100 km pri svižnej jazde. Po dotankovaní bola spotreba našťastie 10,5 litra/100 km (palubný počítač sa mýlil). V celom teste sme dosiahli 9,5 l/100 km a pri skrotenom temperamente pohonnej jednotky sme sa dostali aj na 7,8 l/100 km. K svižnému motoru nám naordinovali robotizovanú prevodovku MMT (bežná 5-stupňová prevodovka s automatickým ovládaním). Vodič môže radiť systémom + a - alebo ponechať prevodovku v automatickom režime. V porovnaní s automatom nie je radenie robotizovanej prevodovky také plynulé a komfortné. Ako každý kompromis aj táto prevodovka má v očiach skúseného vodiča svoje slabiny (prudká reakcia na plynový pedál pri pohýnaní sa, čo môže robiť problém v zime). Prevodovku odporúčame pohodlným vodičom s odporom k spojke a manuálnej prevodovke.

Bez ľudovej verzie

Toyota Corolla Verso je moderný rodinný automobil s vyváženými jazdnými vlastnosťami, variabilným interiérom, veľkorysým priestorom v druhom rade sedadiel a trojročnou zárukou. Zvýšený apetít benzínového motora vyvoláva otázku, či nesiahnuť po naftovom motore. Za tretí rad sedadiel si treba priplatiť, čo nie je možné pri najmenšom motore 1,6.  Cena základnej verzie 1,6 VVTi Terra Base je postavená vysoko (749 900 Sk) nehovoriac o luxusnom prevedení 1,8 VVTi MMt Sol, ktoré sme mali na test (954 900 Sk). Do detailov premyslenému minivanu sa v bezpečnosti nevyrovná žiadny konkurent, pretože okrem bežného bezpečnostného balíka (ABS, VSC, TRC, čelné a bočné airbagy) nás chránili hlavové airbagy po celej dĺžke bočných okien a kolenný airbag vodiča.

 

sedadlá

Na dosiahnutie maximálneho objemu batožinového priestoru sme nemuseli vybrať žiadne sedadlo. Považujeme to za najväčšiu výhodu oproti konkurentom s vyberateľnými sedadlami. Dokonca pri sklápaní nie je nutné odstrániť opierky hlavy.
 
interiér
Zaujímavo sú riešené kontrolné prístroje so silným optitrónovým podsvietením (treba si naň zvyknúť hlavne v noci, keď výrazne svieti). Po dlhšom pátraní sme prišli na to, ako kombináciou tlačidiel zmeniť jas podsvietenia na menší. Praktickejší by bol otočný ovládač.
 


 

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  2. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  3. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  4. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  8. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  9. Nestarnú, ale dozrievajú
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  2. Slováci sú chlebovým národom
  3. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  4. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  5. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  6. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  7. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  8. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  9. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  10. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 115
  2. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 11 594
  3. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 11 036
  4. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 10 619
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 10 417
  6. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 10 346
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 8 682
  8. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 8 530
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 7 543
  10. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 6 656

Hlavné správy zo Sme.sk

CYNICKÁ OBLUDA

Matovič zachraňuje Smer

Keby Matovič neexistoval, museli by si ho Fico s Blahom vymyslieť. Včera to nebolo prvýkrát, čo im prišiel vhod.

Pavol Rusko na súde.

Únia a Británia dosiahli dohodu o brexite

Dohodu musí schváliť britský a Európsky parlament.

Britský premiér Boris Johnson (vľavo) a predseda Európskej komisie Jean-Claude Juncker.
Nové centrum pre mozgové príhody bude v nemocnici v Michalovciach, ktorá patrí Svetu zdravia

Neprehliadnite tiež

Nový Peugeot 208
Nová Toyota Yaris

Rodina štvordverových kupé od BMW sa rozrastá o rad 2 Gran Coupe

Na začiatku bude v ponuke trojvalec aj verzia M235i s výkonom cez 300 koní.

Švédi prišli s elektromobilom, za ktorý by sa nemuselo hanbiť ani Apple

Švédske elektrické auto sa najskôr začne predávať v severnej Európe.

Uniti One