Toyota Corolla Verso 1,8 MMT Sol

Prípravu druhej generácie kompaktného minivanu musela Toyota urýchliť, pretože nároky zákazníkov rastú rýchlejšie, ako sa predpokladalo. Stavať na poznatkoch nebolo pre túto automobilku ťažké, veď predchádzajúca Corolla Verso je na trhu od roku 2001 ...

Verso

Jednoliate "predpísané" tvary kompaktných minivanov obohatili dizajnéri Toyoty o zaujímavé zadné skupinové svetlá, široké lemy blatníkov a okno piatych dverí so spodným okrajom do tvaru písmena V. Nadšenie z Corolla Versovonkajšieho vzhľadu nestačí, pretože pre minivan je rozhodujúci interiér, jeho variabilita a usporiadanie. Corolla Verso patrí k sedemmiestnej elite, pretože ku klasickým piatim sedadlám môžu na želanie pribudnúť dve doplnkové v treťom rade. Objektívne však treba priznať, že priestor v treťom rade je obmedzený a vyhovuje skôr deťom, dospelým len na krátkych trasách. Samozrejme, miesto pre sedem cestujúcich poriadne ukrojí z batožinového priestoru (ostane iba 92 l). Využitie všetkých sedadiel by malo byť skôr náhodné a núdzové ako pravidelné. Corolla Verso prichádza s patentom Toyota Easy Flat-7 (systém sklápania zadných sedadiel do podlahy). Všetkých päť zadných sedadiel v druhom a treťom rade možno samostatne sklopiť jednoduchým pohybom. Na dosiahnutie maximálneho objemu batožinového priestoru sme nemuseli vybrať žiadne sedadlo. Považujeme to za najväčšiu výhodu oproti konkurentom s vyberateľnými sedadlami. Dokonca pri sklápaní nie je nutné odstrániť opierky hlavy. Postupným ukladaním sedadiel do podlahy sme dosiahli rovnú plochu s dĺžkou 198 cm a objem úložného priestoru 1563 l. V päťmiestnom usporiadaní sedadiel ostáva na batožinu slušných 667 l. Druhý rad sedadiel pozostáva z troch pozdĺžne posúvateľných kresiel s nastavovaním sklonu operadla v rozmedzí 30 stupňov. Tu sa ani vysokí cestujúci nemôžu sťažovať na nedostatok priestoru, okrem toho sedadlá sú dobre tvarované a podlaha je rovná bez stredového tunela. V každodennom používaní Corolly posádka určite ocení množstvo odkladacích priestorov a poličiek vrátane slušného boxu v zadných dverách.

sedenie vzaduŠportový kokpit

Masívna prístrojová doska rodinného auta je taká vysoká, že pracovisko vodiča pripomína osobný automobil s príkladnou ergonómiou a kvalitným dielenským spracovaním. V prípade ovládania klimatizácie a autorádia sa Toyota drží poznatku, že menej je niekedy viac. Z komfortných prvkov nám chýbal iba parkovací senzor. Cez vysoké zadné okno vidí vodič celkom dobre, iba ak sú sedadlá sklopené. Inak sa musí počas cúvania spoľahnúť na spätné zrkadlá. Nebyť horšieho výhľadu šikmo dopredu (tradičná slabina minivanov), pracovisko vodiča v ničom nezaostáva za osobným autom kompaktnej triedy. K výhodám možno prirátať ľahšie nastupovanie na vyššie položené sedadlo a väčší pocit bezpečia. Mäkko naladený bezpečný podvozok nás príjemne prekvapil vysokým komfortom na slovenských rozbitých cestách. V jazde cez vyhýbací manéver sa prejavila mierna pretáčavosť.

V znamení technológie VVTi

Do ticha interiéru často vstupoval motor (1,8 VVT-i), ktorý by mohol byť hlavne na diaľnici tichší. Výkon 95 kW (130 k) sa zdá byť v praxi oveľa vyšší. Teda po stránke dynamiky a pružnosti aj v nízkych otáčkach mu niet čo vyčítať a zahanbiť sa nedal ani vo vysokých rýchlostiach, zrejme vďaka pokrokovej technike VVTi.  Zaskočil nás však údaj z palubného počítača o priemernej spotrebe 12,5 l/100 km pri svižnej jazde. Po dotankovaní bola spotreba našťastie 10,5 litra/100 km (palubný počítač sa mýlil). V celom teste sme dosiahli 9,5 l/100 km a pri skrotenom temperamente pohonnej jednotky sme sa dostali aj na 7,8 l/100 km. K svižnému motoru nám naordinovali robotizovanú prevodovku MMT (bežná 5-stupňová prevodovka s automatickým ovládaním). Vodič môže radiť systémom + a - alebo ponechať prevodovku v automatickom režime. V porovnaní s automatom nie je radenie robotizovanej prevodovky také plynulé a komfortné. Ako každý kompromis aj táto prevodovka má v očiach skúseného vodiča svoje slabiny (prudká reakcia na plynový pedál pri pohýnaní sa, čo môže robiť problém v zime). Prevodovku odporúčame pohodlným vodičom s odporom k spojke a manuálnej prevodovke.

Bez ľudovej verzie

Toyota Corolla Verso je moderný rodinný automobil s vyváženými jazdnými vlastnosťami, variabilným interiérom, veľkorysým priestorom v druhom rade sedadiel a trojročnou zárukou. Zvýšený apetít benzínového motora vyvoláva otázku, či nesiahnuť po naftovom motore. Za tretí rad sedadiel si treba priplatiť, čo nie je možné pri najmenšom motore 1,6.  Cena základnej verzie 1,6 VVTi Terra Base je postavená vysoko (749 900 Sk) nehovoriac o luxusnom prevedení 1,8 VVTi MMt Sol, ktoré sme mali na test (954 900 Sk). Do detailov premyslenému minivanu sa v bezpečnosti nevyrovná žiadny konkurent, pretože okrem bežného bezpečnostného balíka (ABS, VSC, TRC, čelné a bočné airbagy) nás chránili hlavové airbagy po celej dĺžke bočných okien a kolenný airbag vodiča.

 

sedadlá

Na dosiahnutie maximálneho objemu batožinového priestoru sme nemuseli vybrať žiadne sedadlo. Považujeme to za najväčšiu výhodu oproti konkurentom s vyberateľnými sedadlami. Dokonca pri sklápaní nie je nutné odstrániť opierky hlavy.
 
interiér
Zaujímavo sú riešené kontrolné prístroje so silným optitrónovým podsvietením (treba si naň zvyknúť hlavne v noci, keď výrazne svieti). Po dlhšom pátraní sme prišli na to, ako kombináciou tlačidiel zmeniť jas podsvietenia na menší. Praktickejší by bol otočný ovládač.
 


 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Používate make-up? Potom spozornite
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  7. Vianočný bázar chalaňov
  8. Vianočné mecheche 2017
  9. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  10. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 313
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 217
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 998
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 141
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 220
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 205
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 116
  8. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 111
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 962
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 872

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poórovi a jeho ľuďom sa za posledný rok v trnavskej nemocnici darilo

Firmy s väzbami na trnavského podnikateľa dodávajú nemocnici palivo, servisujú počítače a riadia tendre.

KOMENTÁRE

Fico to zabalil, s horúcou kávou si nebude páliť prsty

Aká neopätovaná je náklonnosť kaviarne k Smeru – tam ju predsa nik nemiluje!

Denník SME s knihou Róberta Bezáka

Denník SME pripravil pre vás v utorok 19. decembra špeciálne vydanie.

KULTÚRA

Najškaredšia modelka na svete sa dočkala vlastného filmu

Madame slúžka je netypická francúzska komédia.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.