Toyota Corolla Verso 1,8 MMT Sol

Prípravu druhej generácie kompaktného minivanu musela Toyota urýchliť, pretože nároky zákazníkov rastú rýchlejšie, ako sa predpokladalo. Stavať na poznatkoch nebolo pre túto automobilku ťažké, veď predchádzajúca Corolla Verso je na trhu od roku 2001 ...

Verso

Jednoliate "predpísané" tvary kompaktných minivanov obohatili dizajnéri Toyoty o zaujímavé zadné skupinové svetlá, široké lemy blatníkov a okno piatych dverí so spodným okrajom do tvaru písmena V. Nadšenie z Corolla Versovonkajšieho vzhľadu nestačí, pretože pre minivan je rozhodujúci interiér, jeho variabilita a usporiadanie. Corolla Verso patrí k sedemmiestnej elite, pretože ku klasickým piatim sedadlám môžu na želanie pribudnúť dve doplnkové v treťom rade. Objektívne však treba priznať, že priestor v treťom rade je obmedzený a vyhovuje skôr deťom, dospelým len na krátkych trasách. Samozrejme, miesto pre sedem cestujúcich poriadne ukrojí z batožinového priestoru (ostane iba 92 l). Využitie všetkých sedadiel by malo byť skôr náhodné a núdzové ako pravidelné. Corolla Verso prichádza s patentom Toyota Easy Flat-7 (systém sklápania zadných sedadiel do podlahy). Všetkých päť zadných sedadiel v druhom a treťom rade možno samostatne sklopiť jednoduchým pohybom. Na dosiahnutie maximálneho objemu batožinového priestoru sme nemuseli vybrať žiadne sedadlo. Považujeme to za najväčšiu výhodu oproti konkurentom s vyberateľnými sedadlami. Dokonca pri sklápaní nie je nutné odstrániť opierky hlavy. Postupným ukladaním sedadiel do podlahy sme dosiahli rovnú plochu s dĺžkou 198 cm a objem úložného priestoru 1563 l. V päťmiestnom usporiadaní sedadiel ostáva na batožinu slušných 667 l. Druhý rad sedadiel pozostáva z troch pozdĺžne posúvateľných kresiel s nastavovaním sklonu operadla v rozmedzí 30 stupňov. Tu sa ani vysokí cestujúci nemôžu sťažovať na nedostatok priestoru, okrem toho sedadlá sú dobre tvarované a podlaha je rovná bez stredového tunela. V každodennom používaní Corolly posádka určite ocení množstvo odkladacích priestorov a poličiek vrátane slušného boxu v zadných dverách.

sedenie vzaduŠportový kokpit

Masívna prístrojová doska rodinného auta je taká vysoká, že pracovisko vodiča pripomína osobný automobil s príkladnou ergonómiou a kvalitným dielenským spracovaním. V prípade ovládania klimatizácie a autorádia sa Toyota drží poznatku, že menej je niekedy viac. Z komfortných prvkov nám chýbal iba parkovací senzor. Cez vysoké zadné okno vidí vodič celkom dobre, iba ak sú sedadlá sklopené. Inak sa musí počas cúvania spoľahnúť na spätné zrkadlá. Nebyť horšieho výhľadu šikmo dopredu (tradičná slabina minivanov), pracovisko vodiča v ničom nezaostáva za osobným autom kompaktnej triedy. K výhodám možno prirátať ľahšie nastupovanie na vyššie položené sedadlo a väčší pocit bezpečia. Mäkko naladený bezpečný podvozok nás príjemne prekvapil vysokým komfortom na slovenských rozbitých cestách. V jazde cez vyhýbací manéver sa prejavila mierna pretáčavosť.

V znamení technológie VVTi

Do ticha interiéru často vstupoval motor (1,8 VVT-i), ktorý by mohol byť hlavne na diaľnici tichší. Výkon 95 kW (130 k) sa zdá byť v praxi oveľa vyšší. Teda po stránke dynamiky a pružnosti aj v nízkych otáčkach mu niet čo vyčítať a zahanbiť sa nedal ani vo vysokých rýchlostiach, zrejme vďaka pokrokovej technike VVTi.  Zaskočil nás však údaj z palubného počítača o priemernej spotrebe 12,5 l/100 km pri svižnej jazde. Po dotankovaní bola spotreba našťastie 10,5 litra/100 km (palubný počítač sa mýlil). V celom teste sme dosiahli 9,5 l/100 km a pri skrotenom temperamente pohonnej jednotky sme sa dostali aj na 7,8 l/100 km. K svižnému motoru nám naordinovali robotizovanú prevodovku MMT (bežná 5-stupňová prevodovka s automatickým ovládaním). Vodič môže radiť systémom + a - alebo ponechať prevodovku v automatickom režime. V porovnaní s automatom nie je radenie robotizovanej prevodovky také plynulé a komfortné. Ako každý kompromis aj táto prevodovka má v očiach skúseného vodiča svoje slabiny (prudká reakcia na plynový pedál pri pohýnaní sa, čo môže robiť problém v zime). Prevodovku odporúčame pohodlným vodičom s odporom k spojke a manuálnej prevodovke.

Bez ľudovej verzie

Toyota Corolla Verso je moderný rodinný automobil s vyváženými jazdnými vlastnosťami, variabilným interiérom, veľkorysým priestorom v druhom rade sedadiel a trojročnou zárukou. Zvýšený apetít benzínového motora vyvoláva otázku, či nesiahnuť po naftovom motore. Za tretí rad sedadiel si treba priplatiť, čo nie je možné pri najmenšom motore 1,6.  Cena základnej verzie 1,6 VVTi Terra Base je postavená vysoko (749 900 Sk) nehovoriac o luxusnom prevedení 1,8 VVTi MMt Sol, ktoré sme mali na test (954 900 Sk). Do detailov premyslenému minivanu sa v bezpečnosti nevyrovná žiadny konkurent, pretože okrem bežného bezpečnostného balíka (ABS, VSC, TRC, čelné a bočné airbagy) nás chránili hlavové airbagy po celej dĺžke bočných okien a kolenný airbag vodiča.

 

sedadlá

Na dosiahnutie maximálneho objemu batožinového priestoru sme nemuseli vybrať žiadne sedadlo. Považujeme to za najväčšiu výhodu oproti konkurentom s vyberateľnými sedadlami. Dokonca pri sklápaní nie je nutné odstrániť opierky hlavy.
 
interiér
Zaujímavo sú riešené kontrolné prístroje so silným optitrónovým podsvietením (treba si naň zvyknúť hlavne v noci, keď výrazne svieti). Po dlhšom pátraní sme prišli na to, ako kombináciou tlačidiel zmeniť jas podsvietenia na menší. Praktickejší by bol otočný ovládač.
 


 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  2. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  3. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  4. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  5. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  6. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  7. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  8. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  9. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  10. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 830
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 22 780
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 17 116
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 778
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 416
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 7 181
  7. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 212
  8. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 5 956
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 770
  10. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 3 456

Hlavné správy zo Sme.sk

Diskusia SME Naživo

Diskusia SME: Existuje eurofondová mafia?

V diskusii Za slušné eurofondy sa stretnú štátna správa, média aj nadácie.

ŽENA

Ekologické výrobky sú často nepoctivé, vraví dizajnérka

Vlasta Kubušová vytvára eko módu aj poháre.

Píše Miroslav Kocúr

Pozvať Kuffu na festival Lumen je problém

Miera nekontrolovanej nenávisti dosahuje stále nové maximá.

PRIMÁR

Úzkosť môžete utlmiť aj vhodným jedlom. Ako sa stravovať?

Ustrážte si príjem cukru a legálnych drog.

Neprehliadnite tiež

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.

Servis klimatizácie: Z akých úkonov pozostáva?

Klimatizáciu treba zapínať pravidelne a vypínať predčasne.

Aké chyby robíte pri parkovaní? Pozrite si deväť najčastejších

Niektoré chyby predlžujú manéver, iné porušujú zákon.