SME
Pondelok, 25. október, 2021 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky

Toyota Corolla Verso 1,8 MMT Sol

Prípravu druhej generácie kompaktného minivanu musela Toyota urýchliť, pretože nároky zákazníkov rastú rýchlejšie, ako sa predpokladalo. Stavať na poznatkoch nebolo pre túto automobilku ťažké, veď predchádzajúca Corolla Verso je na trhu od roku 2001 ...

Verso

Jednoliate "predpísané" tvary kompaktných minivanov obohatili dizajnéri Toyoty o zaujímavé zadné skupinové svetlá, široké lemy blatníkov a okno piatych dverí so spodným okrajom do tvaru písmena V. Nadšenie z Corolla Versovonkajšieho vzhľadu nestačí, pretože pre minivan je rozhodujúci interiér, jeho variabilita a usporiadanie. Corolla Verso patrí k sedemmiestnej elite, pretože ku klasickým piatim sedadlám môžu na želanie pribudnúť dve doplnkové v treťom rade. Objektívne však treba priznať, že priestor v treťom rade je obmedzený a vyhovuje skôr deťom, dospelým len na krátkych trasách. Samozrejme, miesto pre sedem cestujúcich poriadne ukrojí z batožinového priestoru (ostane iba 92 l). Využitie všetkých sedadiel by malo byť skôr náhodné a núdzové ako pravidelné. Corolla Verso prichádza s patentom Toyota Easy Flat-7 (systém sklápania zadných sedadiel do podlahy). Všetkých päť zadných sedadiel v druhom a treťom rade možno samostatne sklopiť jednoduchým pohybom. Na dosiahnutie maximálneho objemu batožinového priestoru sme nemuseli vybrať žiadne sedadlo. Považujeme to za najväčšiu výhodu oproti konkurentom s vyberateľnými sedadlami. Dokonca pri sklápaní nie je nutné odstrániť opierky hlavy. Postupným ukladaním sedadiel do podlahy sme dosiahli rovnú plochu s dĺžkou 198 cm a objem úložného priestoru 1563 l. V päťmiestnom usporiadaní sedadiel ostáva na batožinu slušných 667 l. Druhý rad sedadiel pozostáva z troch pozdĺžne posúvateľných kresiel s nastavovaním sklonu operadla v rozmedzí 30 stupňov. Tu sa ani vysokí cestujúci nemôžu sťažovať na nedostatok priestoru, okrem toho sedadlá sú dobre tvarované a podlaha je rovná bez stredového tunela. V každodennom používaní Corolly posádka určite ocení množstvo odkladacích priestorov a poličiek vrátane slušného boxu v zadných dverách.

sedenie vzaduŠportový kokpit

Masívna prístrojová doska rodinného auta je taká vysoká, že pracovisko vodiča pripomína osobný automobil s príkladnou ergonómiou a kvalitným dielenským spracovaním. V prípade ovládania klimatizácie a autorádia sa Toyota drží poznatku, že menej je niekedy viac. Z komfortných prvkov nám chýbal iba parkovací senzor. Cez vysoké zadné okno vidí vodič celkom dobre, iba ak sú sedadlá sklopené. Inak sa musí počas cúvania spoľahnúť na spätné zrkadlá. Nebyť horšieho výhľadu šikmo dopredu (tradičná slabina minivanov), pracovisko vodiča v ničom nezaostáva za osobným autom kompaktnej triedy. K výhodám možno prirátať ľahšie nastupovanie na vyššie položené sedadlo a väčší pocit bezpečia. Mäkko naladený bezpečný podvozok nás príjemne prekvapil vysokým komfortom na slovenských rozbitých cestách. V jazde cez vyhýbací manéver sa prejavila mierna pretáčavosť.

V znamení technológie VVTi

Do ticha interiéru často vstupoval motor (1,8 VVT-i), ktorý by mohol byť hlavne na diaľnici tichší. Výkon 95 kW (130 k) sa zdá byť v praxi oveľa vyšší. Teda po stránke dynamiky a pružnosti aj v nízkych otáčkach mu niet čo vyčítať a zahanbiť sa nedal ani vo vysokých rýchlostiach, zrejme vďaka pokrokovej technike VVTi.  Zaskočil nás však údaj z palubného počítača o priemernej spotrebe 12,5 l/100 km pri svižnej jazde. Po dotankovaní bola spotreba našťastie 10,5 litra/100 km (palubný počítač sa mýlil). V celom teste sme dosiahli 9,5 l/100 km a pri skrotenom temperamente pohonnej jednotky sme sa dostali aj na 7,8 l/100 km. K svižnému motoru nám naordinovali robotizovanú prevodovku MMT (bežná 5-stupňová prevodovka s automatickým ovládaním). Vodič môže radiť systémom + a - alebo ponechať prevodovku v automatickom režime. V porovnaní s automatom nie je radenie robotizovanej prevodovky také plynulé a komfortné. Ako každý kompromis aj táto prevodovka má v očiach skúseného vodiča svoje slabiny (prudká reakcia na plynový pedál pri pohýnaní sa, čo môže robiť problém v zime). Prevodovku odporúčame pohodlným vodičom s odporom k spojke a manuálnej prevodovke.

Bez ľudovej verzie

Toyota Corolla Verso je moderný rodinný automobil s vyváženými jazdnými vlastnosťami, variabilným interiérom, veľkorysým priestorom v druhom rade sedadiel a trojročnou zárukou. Zvýšený apetít benzínového motora vyvoláva otázku, či nesiahnuť po naftovom motore. Za tretí rad sedadiel si treba priplatiť, čo nie je možné pri najmenšom motore 1,6.  Cena základnej verzie 1,6 VVTi Terra Base je postavená vysoko (749 900 Sk) nehovoriac o luxusnom prevedení 1,8 VVTi MMt Sol, ktoré sme mali na test (954 900 Sk). Do detailov premyslenému minivanu sa v bezpečnosti nevyrovná žiadny konkurent, pretože okrem bežného bezpečnostného balíka (ABS, VSC, TRC, čelné a bočné airbagy) nás chránili hlavové airbagy po celej dĺžke bočných okien a kolenný airbag vodiča.

 

sedadlá

Na dosiahnutie maximálneho objemu batožinového priestoru sme nemuseli vybrať žiadne sedadlo. Považujeme to za najväčšiu výhodu oproti konkurentom s vyberateľnými sedadlami. Dokonca pri sklápaní nie je nutné odstrániť opierky hlavy.
 
interiér
Zaujímavo sú riešené kontrolné prístroje so silným optitrónovým podsvietením (treba si naň zvyknúť hlavne v noci, keď výrazne svieti). Po dlhšom pátraní sme prišli na to, ako kombináciou tlačidiel zmeniť jas podsvietenia na menší. Praktickejší by bol otočný ovládač.
 


 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  2. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  3. Chcete ušetriť na aute? Namiesto kúpy si ho prenajmite
  4. Pandémia upozornila na automatizáciu. Nahradí ľudí technika?
  5. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  7. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  8. Rebríček: Kto sú najlepší zamestnávatelia na svete podľa Forbes?
  9. Profesor Alexy: S plastmi sa musíme naučiť zaobchádzať
  10. Tristo nových lavičiek pre Bratislavu vďaka ČSOB nadácii
  1. Počúvali ste na cestách kazety v aute? Vieme, kto za tým stál
  2. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  3. 365.invest prináša investíciu s garantovaným výnosom
  4. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  5. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  6. Rebríček: Kto sú najlepší zamestnávatelia na svete podľa Forbes?
  7. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  8. Tristo nových lavičiek pre Bratislavu vďaka ČSOB nadácii
  9. Profesor Alexy: S plastmi sa musíme naučiť zaobchádzať
  10. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie
  1. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 15 061
  2. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 8 375
  3. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku 8 172
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 348
  5. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie 4 553
  6. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 648
  7. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 640
  8. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 216
  9. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 2 990
  10. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 813
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Aktuality.sk získali zábery z chaty, kde sa stretával Robert Fico (vpravo hore), Miroslav Bödör (vpravo hore), advokát Marek Para (vľavo dole) a syn Tibora Gašpara (vpravo dole).

Záznamy podľa prokuratúry potvrdzujú snahy ovplyvňovať najzávažnejšie kauzy.


a 2 ďalší 6 h
Šéfredaktorka denníka SME Beata Balogová

Stretnutia, ktoré opisuje Gorila 2, sú víziou toho, čo by Ficov prípadný návrat znamenal pre Slovensko


4 h
Hmlovina Carina.

Je fascinujúce premýšľať o fyzikálnom prelome.


7 h

Neprehliadnite tiež

Šesť finalistov Autobest 2022

Drahé elektromobily medzi nimi nie sú.


7 h
Volkswagen Polo

Najsilnejší motor je len pre GTI verziu.


3. jún
Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt

Blogy SME

  1. Tupou Ceruzou: Prirodzený habitat chobotnice
  2. Anna Milanová: Dobrý deň...
  3. Tomáš Tenczer: My weekly pickup's - wk 42
  4. Filip Balint : Cesta do Holandska
  5. Igor Lichý: Quo vadis CE ZA AR?
  6. Rudolfa Vallová: O čom je Hegerova komunikácia
  7. Júlia Piraňa Mikolášiková: Čo spája Gašpara a expriateľku Mikulca?
  8. Richard Dubovický: Pomôže slobodným matkám v Prešove nový mestský podnik?
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 31 310
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 17 174
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 12 683
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 631
  5. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 6 915
  6. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 6 665
  7. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 5 192
  8. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 859
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  5. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu