Smart Forfour 1,5 (80kW) Passion

Smart je typickým príkladom nenápadnej automobilky veľkého koncernu, z ktorej sa časom vyprofiluje významný výrobca automobilov. Prvý krok so stavbou mestského autíčka sa podaril, tak prečo neskúsiť Smart pre štyroch, čiže Forfour. Novinka minuloročného a

Posúvateľné zadné sedadlá

Zaradiť Smart ako značku je trochu ťažké a podobne aj jej modely. Vonkajšími rozmermi (375 x 168 x 145 cm) patrí Forfour do kategórie malých automobilov (Fabia, Corsa, Fiesta, Polo, C3). V celkovej dĺžke karosérie má o pár Smart FFcentimetrov menej, ale rázvor 250 cm patrí k najväčším. Zadné kolesá umiestnené až na okraji karosérie naznačujú slušný vnútorný priestor. Moderný dizajn, pastelové farby, zvýraznené blatníky, to všetko do seba zapadá a ladí. Ak od Smartu očakávame imidž a pútanie pozornosti, nároky splní. Vyhovie však aj racionálnym požiadavkám, akými sú jednoduché nastupovanie a pohodlné vystupovanie. Otvoriť ultraľahké dvere dokážu aj malé deti. Horšie to je s ich zatváraním - na prvý raz sa nikdy dobre nezavreli.Orientáciu Smartu na vysokú úžitkovú hodnotu dokazujú posuvné zadné sedadlá. Ak sú v najzadnejšej polohe, objem batožinového priestoru klesne na 268 litrov (priemerná hodnota malých automobilov). Posunutím sedadiel dopredu objem kufra vzrastie o jednu automobilovú triedu - na 330 l. Pri sklopených operadlách vzrastie objem na 610 l, je však horšie využiteľný. Výhodnejšie je sklopiť sedáky spolu s operadlami. Získame tak rovnú podlahu a väčší objem (910 l).

Na každý deň

Niektoré detaily sú vymyslené veľmi prakticky - napríklad páčka, ktorou sa posúvajú sedadlá priamo z batožinového priestoru. Veľmi zaujímavé riešenie ponúka predná lakťová opierka, ktorá je využiteľná z oboch strán. Preklopená dozadu slúži cestujúcim vzadu ako držiak na poháre, alebo je sklopená vpredu a slúži ako klasická lakťová opierka. Veľmi slušný priestor na sedenie vzadu ešte vylepšuje takmer rovná podlaha bez interiérvysokého stredového tunelu. V zaujímavej koncepcii Smartu Forfour sme našli niekoľko drobností, ktoré nám nevyhovovali - napríklad elektrické ovládanie okien umiestnené v nepohodlnom dosahu blízko ručnej brzy či na slnku nečitateľný display autorádia. Ovládanie palubného počítača a autorádia na volante je síce príjemné, ale trochu komplikované. Funkcia tlačidiel sa mení v závislosti od veličiny zobrazenej na displeji. Vzhľadom na vlastnosti podvozka by sme čakali lepšie bočné vedenie predných sedadiel.

Individualita za príplatok

Presklená (panoramatická) strecha za príplatok robí Smart atraktívnejším. Posádku chránia pred slnkom zaťahovacie rolety. Dobre presvetlený interiér sa veľmi rýchlo zohreje, preto odporúčame pri kúpe nezabudnúť na klimatizáciu, ktorá je vo vyššom stupni vybavenia Passion štandardne. Za bezpečnostný štandard považuje Smart ABS, núdzový brzdový asistent, ASR, ESP, čelné a bočné airbagy, teleskopický stĺpik volantu a vypínanie spolujazdcovho airbagu. Sympatické je, že Smart má bezpečnostný balík rovnaký už od najslabšieho motora. Pomer ceny a ponuky významne konkuruje aj ľudovým značkám automobilov.

Dynamika

Napriek vážnosti a pomerne slušnej úžitkovej hodnote vyžaruje zo Smartu Fourfour hravosť. Už po pár kilometroch jazdy sme zistili, že je dynamický a má športové jazdné vlastnosti (váži iba 970 kg). Zatiaľ najsilnejší benzínový motor (spoločný vývoj s Mitsubishi) s objemom 1,5 l dosahuje výkon 80 kW (109 k) a pri vyšších otáčkach dáva o sebe vedieť hlasným spevom. Na druhej strane s hlukom narastá výkon a potešenie z jazdy až do takej miery, že vodič sa musí sústrediť na cestu, a nie na počúvanie rádia. Do zvukového prejavu motora zapadá ladený tlmič výfuku, ktorý nepotrebuje ďalšie vylepšovanie. Zrýchlenie ľahkého Smartu Forfour z pokoja na 100 km/h pod 10 sekúnd a maximálna rýchlosť 190 km/h iba sčasti vyjadrujú potešenie zo športového auta. K čipernému motoru je adekvátne tvrdšie naladený podvozok. Radosť zo športovej jazdy občas prekazil stabilizačný systém ESP. Pri malom náznaku šmyku reagoval veľmi prudko - dobrzdením jedného z kolies a znížením výkonu motora. Prítomnosť ESP je na mieste, ale v tomto druhu auta by mal byť systém vypínateľný.

Nízka hmotnosť Smartu sa odrazila aj v spotrebe. V prvej časti testu (opájanie sa zvukom motora a vysokou rýchlosťou) sme museli skloniť hlavu pred 10 litrami na 100 km. Aké bolo však naše prekvapenie, keď pri bežnej jazde klesla spotreba na 5,6 až 6,5 litra. Napokon celkový priemer v teste 7,1 l/100km potešil. Na porovnanie - výrobca udáva priemer 6,1 l/100km.

Do koča aj do voza

Samotná značka Smart je extravagantná a výnimočná, model Forfour však dokazuje, že aj Smartu leží na srdci bežný občan a racionálne dôvody používania automobilu. Najsilnejší Smart 1,5 80 kW stojí 535 027 korún. Základná verzia (s kompletným bezpečnostným balíkom) stojí 458 746 korún. Zväčšiť počet prepravovaných osôb na palube Smartu sa podarilo, aj keď niektoré detaily sa dajú vylepšiť.

volantVolant "padne" do ruky snáď každému, neraz sa nám však stalo, že pri otáčaní sme nechtiac stlačili ovládanie autorádia.


 

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  2. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  4. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  5. Investment Advisory Guide for Slovakia
  6. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  7. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Vaše umenie bude hýbať Tatrami. Zapojte sa do súťaže ZSSK
  2. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  3. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  4. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  5. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  6. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  7. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  8. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  9. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  10. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  1. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 24 546
  2. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 20 627
  3. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 18 537
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 16 985
  5. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 15 914
  6. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 13 237
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 6 853
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 5 586
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 5 101
  10. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 4 875

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mistrík odstúpil z prezidentského súboja, podporil Čaputovú

Mistríkovo rozhodnutie ocenil aj prezident Kiska a tiež podporil Čaputovú.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto by Čaputová nemala zahodiť

Po dvadsiatich rokoch môže prvé kolo vyhrať blok mimo Smeru a HZDS.

AUTO

Prichádza malé SUV Škoda Kamiq. Aké sú naše prvé dojmy?

Zaboduje priestorom aj bohatou výbavou.

Neprehliadnite tiež

Porsche predstavilo konkurenta pre X6, Cayenne Coupé

Nemecká automobilka si nechce nechať ujsť zisk z rastúceho segmentu.

Citroën oslavuje 100 rokov špeciálnou edíciou Origins

Limitovaná edícia odkazuje na bohatú históriu značky.

Citroën - Limitovaná séria Origins
Podcast Za volantom

Za volantom: Revolúcia elektromobilov začala, s čím prichádza Audi e-tron?

Záujemca si musí pripraviť aspoň 81 400 eur.

Diaľnicu D1 v úseku Bratislava - Vajnory čiastočne uzatvoria

Počas uzávery vyfrézujú vozovku a opravia časti mostov.

Ilustračné foto.

Ford bude mať v Európe nového šéfa, povedie ho Stuart Rowley

Druhá najväčšia americká automobilka robí zmeny vo vedení.

Ilustračná fotografia.