SME
Streda, 29. september, 2021 | Meniny má Michal, MichaelaKrížovkyKrížovky

Smart Forfour 1,5 (80kW) Passion

Smart je typickým príkladom nenápadnej automobilky veľkého koncernu, z ktorej sa časom vyprofiluje významný výrobca automobilov. Prvý krok so stavbou mestského autíčka sa podaril, tak prečo neskúsiť Smart pre štyroch, čiže Forfour. Novinka minuloročného a

Posúvateľné zadné sedadlá

Zaradiť Smart ako značku je trochu ťažké a podobne aj jej modely. Vonkajšími rozmermi (375 x 168 x 145 cm) patrí Forfour do kategórie malých automobilov (Fabia, Corsa, Fiesta, Polo, C3). V celkovej dĺžke karosérie má o pár Smart FFcentimetrov menej, ale rázvor 250 cm patrí k najväčším. Zadné kolesá umiestnené až na okraji karosérie naznačujú slušný vnútorný priestor. Moderný dizajn, pastelové farby, zvýraznené blatníky, to všetko do seba zapadá a ladí. Ak od Smartu očakávame imidž a pútanie pozornosti, nároky splní. Vyhovie však aj racionálnym požiadavkám, akými sú jednoduché nastupovanie a pohodlné vystupovanie. Otvoriť ultraľahké dvere dokážu aj malé deti. Horšie to je s ich zatváraním - na prvý raz sa nikdy dobre nezavreli.Orientáciu Smartu na vysokú úžitkovú hodnotu dokazujú posuvné zadné sedadlá. Ak sú v najzadnejšej polohe, objem batožinového priestoru klesne na 268 litrov (priemerná hodnota malých automobilov). Posunutím sedadiel dopredu objem kufra vzrastie o jednu automobilovú triedu - na 330 l. Pri sklopených operadlách vzrastie objem na 610 l, je však horšie využiteľný. Výhodnejšie je sklopiť sedáky spolu s operadlami. Získame tak rovnú podlahu a väčší objem (910 l).

Na každý deň

Niektoré detaily sú vymyslené veľmi prakticky - napríklad páčka, ktorou sa posúvajú sedadlá priamo z batožinového priestoru. Veľmi zaujímavé riešenie ponúka predná lakťová opierka, ktorá je využiteľná z oboch strán. Preklopená dozadu slúži cestujúcim vzadu ako držiak na poháre, alebo je sklopená vpredu a slúži ako klasická lakťová opierka. Veľmi slušný priestor na sedenie vzadu ešte vylepšuje takmer rovná podlaha bez interiérvysokého stredového tunelu. V zaujímavej koncepcii Smartu Forfour sme našli niekoľko drobností, ktoré nám nevyhovovali - napríklad elektrické ovládanie okien umiestnené v nepohodlnom dosahu blízko ručnej brzy či na slnku nečitateľný display autorádia. Ovládanie palubného počítača a autorádia na volante je síce príjemné, ale trochu komplikované. Funkcia tlačidiel sa mení v závislosti od veličiny zobrazenej na displeji. Vzhľadom na vlastnosti podvozka by sme čakali lepšie bočné vedenie predných sedadiel.

Individualita za príplatok

Presklená (panoramatická) strecha za príplatok robí Smart atraktívnejším. Posádku chránia pred slnkom zaťahovacie rolety. Dobre presvetlený interiér sa veľmi rýchlo zohreje, preto odporúčame pri kúpe nezabudnúť na klimatizáciu, ktorá je vo vyššom stupni vybavenia Passion štandardne. Za bezpečnostný štandard považuje Smart ABS, núdzový brzdový asistent, ASR, ESP, čelné a bočné airbagy, teleskopický stĺpik volantu a vypínanie spolujazdcovho airbagu. Sympatické je, že Smart má bezpečnostný balík rovnaký už od najslabšieho motora. Pomer ceny a ponuky významne konkuruje aj ľudovým značkám automobilov.

Dynamika

Napriek vážnosti a pomerne slušnej úžitkovej hodnote vyžaruje zo Smartu Fourfour hravosť. Už po pár kilometroch jazdy sme zistili, že je dynamický a má športové jazdné vlastnosti (váži iba 970 kg). Zatiaľ najsilnejší benzínový motor (spoločný vývoj s Mitsubishi) s objemom 1,5 l dosahuje výkon 80 kW (109 k) a pri vyšších otáčkach dáva o sebe vedieť hlasným spevom. Na druhej strane s hlukom narastá výkon a potešenie z jazdy až do takej miery, že vodič sa musí sústrediť na cestu, a nie na počúvanie rádia. Do zvukového prejavu motora zapadá ladený tlmič výfuku, ktorý nepotrebuje ďalšie vylepšovanie. Zrýchlenie ľahkého Smartu Forfour z pokoja na 100 km/h pod 10 sekúnd a maximálna rýchlosť 190 km/h iba sčasti vyjadrujú potešenie zo športového auta. K čipernému motoru je adekvátne tvrdšie naladený podvozok. Radosť zo športovej jazdy občas prekazil stabilizačný systém ESP. Pri malom náznaku šmyku reagoval veľmi prudko - dobrzdením jedného z kolies a znížením výkonu motora. Prítomnosť ESP je na mieste, ale v tomto druhu auta by mal byť systém vypínateľný.

Nízka hmotnosť Smartu sa odrazila aj v spotrebe. V prvej časti testu (opájanie sa zvukom motora a vysokou rýchlosťou) sme museli skloniť hlavu pred 10 litrami na 100 km. Aké bolo však naše prekvapenie, keď pri bežnej jazde klesla spotreba na 5,6 až 6,5 litra. Napokon celkový priemer v teste 7,1 l/100km potešil. Na porovnanie - výrobca udáva priemer 6,1 l/100km.

Do koča aj do voza

Samotná značka Smart je extravagantná a výnimočná, model Forfour však dokazuje, že aj Smartu leží na srdci bežný občan a racionálne dôvody používania automobilu. Najsilnejší Smart 1,5 80 kW stojí 535 027 korún. Základná verzia (s kompletným bezpečnostným balíkom) stojí 458 746 korún. Zväčšiť počet prepravovaných osôb na palube Smartu sa podarilo, aj keď niektoré detaily sa dajú vylepšiť.

volantVolant "padne" do ruky snáď každému, neraz sa nám však stalo, že pri otáčaní sme nechtiac stlačili ovládanie autorádia.


 

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Proxenta získala ocenenie Developer roka
  2. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  3. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  4. Vydajte sa po stopách kvalitnej kávy
  5. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  6. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  7. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  8. Znalec slovenského brandy
  9. Slováci prepadli SENCORMÁNII a hľadajú najstarší spotrebič
  10. Ako Dom odborov Istropolis pochoval Berchtoldov palác
  1. Ako Dom odborov Istropolis pochoval Berchtoldov palác
  2. Hľadáte nové príležitosti v kariére? Nájdete ich v obchode
  3. Odomknite si celé SME.sk s predplatným Prémium
  4. U. S. Steel nie je len dymiaci komín
  5. Najviac škôd slovenskí šoféri hlásia v júni
  6. Proxenta získala ocenenie Developer roka
  7. HB Reavis postavil Bratislave novú autobusovú stanicu
  8. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  9. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  10. Prečo by sa elektrárne mali zaujímať o ekologické riešenia?
  1. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali 19 176
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 9 086
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 986
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 267
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 5 700
  6. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 984
  7. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu 4 689
  8. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále 4 640
  9. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 432
  10. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska 4 246
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová vystúpila so správou o stave republiky.

Spravodlivosť a právny štát boli súčasťou jej druhej správy o stave republiky.


5 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Čo nám o Slovensku povedala správa o stave republiky.


a 2 ďalší 42m

Neprehliadnite tiež

Ford Fiesta

Ostrá verzia ST ostáva, motor získal väčší krútiaci moment.


14 h
Na snímke 4,3 km dlhý úsek diaľnice D4 medzi križovatkami Bratislava - Petržalka a Bratislava - Juh, ktorý zahŕňa Lužný most v deň oficiálneho otvorenia.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 26. sep
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep

Blogy SME

  1. Dušan Koniar: Akoby člen Smeru Ficovi nijako nevadil
  2. František Cudziš: Na tému – Protest proti klimatickej zmene
  3. Anton Kaiser: Historické premeny Oponického hradu
  4. Marian Baran: Električka číslo štyri
  5. Martin Sukupčák: Komunistický zločinec
  6. Štefan Vidlár: Pomýlený gazda
  7. Miriam Studeničová: Prečo mnohí nedokážu vnímať duchovno?
  8. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  1. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 15 093
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 8 000
  3. Janka Bittó Cigániková: Čo sa to preboha deje v Izraeli? Prestali vakcíny fungovať? 6 833
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 6 299
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 670
  6. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 5 091
  7. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 588
  8. Andy Morávek: Tomuto štátu už nedarujem ani jedinú kvapku mojej krvi. Nezaslúži(š) si ju! 4 192
  1. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  3. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  4. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  5. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  6. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  7. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  8. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
Skryť Zatvoriť reklamu