SME
Pondelok, 3. október, 2022 | Meniny má Stela

Opel Astra GTC

Modelový rad Opel Astra onedlho dostane ďalšiu karosársku verziu nazvanú GTC. Výrazne športová trojdverová Astra s výkonnými motormi, športovým podvozkom a panoramatickým strešným oknom bude mať svetovú premiéru na autosalóne v Paríži (25. 9. až 10.

10. 2004). Označenie modelu pramení podobne ako pri Vectre GTS v skratke slov Grand Tourismo, ku ktorým pridali charakteristiku Compact.

Automobilka Opel sa zastrája, že Astra GTC "nezostane iba planým prísľubom skvelých vodičských zážitkov". Zážitky za volantom však budú závisieť aj od miery elektroniky, prípadne možnosti vypnúť systém trakčnej kontroly a stabilizácie vozidla. Ak má však Astra GTC splniť atribút Grand Tourismo, nesmie jej chýbať ani luxus na dlhé cesty.

Vyvrcholením športového stylingu novej Astry GTC je panoramatické strešné okno, siahajúce až k úrovni B-stĺpikov karosérie. Premiéra presklenej strechy vyvoláva špekulácie, či Astra Cabrio vôbec príde na svet, keď Opel má kabriolet roka Opel Tigra. Ďalší kabriolet by bol možno zbytočný a panoramatická strecha Astry GTC prináša skvelé zážitky s výhľadom na oblohu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Výkonová škála motorov sa začína pri konzumných 90 k a končí sa v oblasti rýdzo športových 200 k. Športovému autu sa dnes nevyhnú ani naftové motory, v Astre GTC sa teda objavia moderné turbodiesely 1,9 CDTI s výkonmi 120 k a 150 k. K naftovým motorom sa bude dodávať bezúdržbový časticový filter DPF (Diesel Particulate Filter).

Astra GTC preberie od svojej päťdverovej sestry všetky technické lahôdky, ako interaktívny adaptívny podvozok IDS Plus, ktorý mení charakteristiku nastavenia tlmičov podľa povrchu cesty, štýlu jazdy alebo vôle vodiča systémom CDC (Continuous Damping Control).

Chýbať nebudú ani natáčacie svetlomety AFL (Adaptive Forward Lighting) spojené s riadením, ktoré omnoho lepšie osvetľujú vozovku najmä v prudkých zákrutách.

Trojdverová Astra GTC bola navrhnutá ako úplne osobitý model stavajúci na technológiách a výbavách ostatných verzií radu Astra.

SkryťVypnúť reklamu

Interiér Astry GTC je rovnako priestranný ako hatchback a podľa prísľubu automobilky vhodný pre každodenné využitie. Trojdverová karoséria ponúkne batožinový priestor rovnakého objemu (380 l), ako päťdverový hatchback.

Astra GTC sa vyrába v belgickej filiálke automobilky Opel v Antverpách, odkiaľ vychádzajú aj päťdverové modely a priestranné kombi Astra Caravan. Opel predpokladá ročnú výrobu asi 70 000 kusov trojdverových modelov a podľa marketingových špecialistov bude Astra GTC tvoriť asi 15 až 20 percent z predaja všetkých verzií radu Astra.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  5. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  6. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Metropolis ostáva bez inflačnej doložky
  3. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  4. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  5. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  6. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  7. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  8. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 885
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 880
  3. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 516
  4. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 079
  5. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 4 785
  6. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 4 194
  7. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 924
  8. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 821
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Februárový test ruskej medzikontinentálnej balistickej rakety Yars.

Západ vyhrážky od podpory Ukrajiny neodradili.


2 h
Peter Schutz.

Taký pohyb v ruskej spoločnosti nebol minimálne od perestrojky.


1 h
Tragická nehoda na zastávke v Bratislave má piatu obeť.

V nemocnici podľahlo zraneniam 21-ročné dievča.


5 h
Vojna na Ukrajine

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 18 h

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu.
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty.
  3. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: gazdovský dom z Vlkolínca, kaplnky na Sivej Brade a v Holíči
  4. Milan Polešenský: Čo sa nepáči Petržalskej mládeži?
  5. Marián Viskupič: Matovič nepovedal jediný dôvod, prečo by mal zostať ministrom financií
  6. Štefan Vidlár: Fantóm ambulancie
  7. Mária Drahošová: Máte pravdu
  8. Vladimír Benčík: Malta 3/3 – „Hniezdo zmijí“ - Veľké obliehanie Malty
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 8 014
  2. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 597
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 158
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 436
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 775
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 440
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 829
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 720
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu