Súčasťou rannej dopravnej špičky v mestách, zvlášť na hlavných ťahoch, sú dopravné nehody spôsobené nedodržaním bezpečného rozostupu medzi autami. Tento častý druh dopravnej nehody iba málokedy spôsobuje zranenie posádky, ale materiálne škody na nových
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
vozidlách bývajú neraz vysoké.
Príčina tkvie v hustote premávky a nepozornosti vodiča, nedodržaní správneho rozostupu medzi vozidlami a v rozdielnej kvalite áut. Problémy s brzdením za moderným automobilom majú majitelia škodoviek a starších zahraničných vozidiel. Práve táto skupina by mala dodržiavať väčší odstup.
Takmer všetky drahšie vozidlá majú brzdového asistenta. Teda zariadenie, ktoré monitoruje rýchlosť a intenzitu zošliapnutia brzdového pedálu. Ak dôjde ku kritickému zabrzdeniu, systém vyvinie maximálny brzdný účinok.
Výskum reakcie vodičov dokázal, že šliapnutie na brzdu býva síce rýchle, ale nedostatočne silné. Brzdový asistent (mechanický alebo elektronický) dokáže efektívne skrátiť brzdnú dráhu až o 15 percent v porovnaní so situáciou, keď vodič zošliapne pedál nedostatočne.
Brzdový asistent spolu s ABS tvorí dokonalú ochranu práve pri náhlom brzdení a vyhýbaní sa prekážke. Naopak, starosti môže narobiť vodičom za vami, ktorí brzdiť nestíhajú. Preto sa odporúča sledovať premávku a dianie za sebou a hľadať si miesto, kde by sme uhli. Keď musí kolóna vozidiel náhle zastaviť, vodič posledného automobilu by si mal pred sebou nechať odstup, zapnúť výstražné smerovky a byť pripravený okamžite sa pohnúť vpred pred vozidlom rútiacim sa zozadu. Pri rozdielnej technike autoparku sú správny rozostup a sledovanie premávky veľmi dôležité. Inak bude nová technika, paradoxne, kontraproduktívna.