SME
Piatok, 7. október, 2022 | Meniny má Eliška

Citroën C5

Prvé oficiálne snímky modelu Citroën C5 sú na svete a automobilka uvoľnila aj niektoré technické informácie. Citro¨en omladil model C5 v čase, keď pripravuje premiéru kompaktnej C4. Celý modelový rad značky tak bude kompletne obnovený. Pre nový Citro¨en

foto

Prvé oficiálne snímky modelu Citroën C5 sú na svete a automobilka uvoľnila aj niektoré technické informácie. Citro¨en omladil model C5 v čase, keď pripravuje premiéru kompaktnej C4. Celý modelový rad značky tak bude kompletne obnovený. Pre nový Citroën C5 sú charakteristické zmeny dizajnu a niektoré technické novinky. C5 však naďalej ostáva v päťdverovom prevedení (berline) a v prevedení break (kombi). Inovovaná vlajková loď Citroënu má byť inteligentná limuzína so zameraním sa na veľký vnútorný priestor a pohodlie. Bočný profil karosérie ostal zachovaný, zmenila sa však predná maska so svetlometmi a nové sú aj zadné svetlá pripomínajúce bumerang. Premiéru v Citroëne C5 majú bi-xenónové svetlá vybavené systémom natáčania sa do smeru zákruty.

K ďalším pozoruhodným technickým prvkom patrí Tempomat "druhej generácie" a systém upozorňujúci na neželané opustenie jazdného pruhu (AFIL). Detekčný systém použiteľný na diaľnici alebo rýchlostnej komunikácii upozorňuje vodiča na vychýlenie z jazdného pruhu v prípade nezapnutej smerovky. Ide hlavne o prípady mikrospánku, keď vodiča zobudí vibrácia buď v pravej, alebo v ľavej časti sedadla podľa toho, na ktorej strane cez čiaru prešiel.

Autoadaptatívne pruženie Hydroactive 3 zabezpečuje automatické prispôsobenie výšky vozidla, rýchlosti a povrchu vozovky. Vodič môže využiť dva druhy jazdy - dynamickú a komfortnú, v závislosti od profilu cesty a jazdného štýlu. Podľa prvých informácií bude mať model C5 tri benzínové motory (1,8i 16V s výkonom 117 k, ďalej 2,0i 16V, 143 k a motor V6 3,0 l VVT, 210 k) a tri naftové motory s výkonom od 110 do 138 k. Najvýkonnejší diesel budú kombinovať s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a šesťstupňová automatická prevodovka bude k dispozícii s najsilnejším benzínovým agregátom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  4. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  5. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  6. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  1. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  2. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  3. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  6. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 22 092
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 864
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 042
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 015
  5. Dôležitosť duševnej pohody 5 093
  6. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 532
  7. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy 4 461
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami 3 137
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Juraj Krúpa: SNAŽÍM SA UDRŽAŤ NAD VECOU, SNAŽÍM SA UDRŽAŤ EMÓCIE, ALE... NEJDE TO!
  2. Miroslav Iliaš: Otvorený list novému ministrovi školstva Jánovi Hvoreckému
  3. Anna Miľanová: Klaun...
  4. Ján Valchár: Všetko najlepšie k narodeninám, Vladimír Vladimírovič!
  5. Ivan R. V. Rumánek: Bohemizmy vs anglicizmy (Jazyk je všetko 26)
  6. Café Európa: Ako sa žije na slovensko-maďarskej hranici
  7. Miroslav Lukáč: Vieme kto na Slovensku má slabosť pre vrahov. Putina, vraždiacich šoférov, gen.Štb, Kočnerov a ich zatiaľ neuverejnených spojencov.
  8. Peter Biščo: Spravodlivosť je v našej vlasti oveľa vzácnejšia, ako šafran.
  1. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 6 743
  2. Jana Melišová: 💝 Keď sa chce, tak sa dá 5 303
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 981
  4. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou? 4 092
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 082
  6. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 914
  7. Jozef Černek: Smutná pozvánka pre pani prezidentku 2 954
  8. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 899
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu