SME
Pondelok, 27. september, 2021 | Meniny má CypriánKrížovkyKrížovky

FORD FOCUS C-MAX 1,6 TDCi CVT

Auto roka 2004 na Slovensku, Ford Focus C-Max sme mali možnosť otestovať (s odstupom troch mesiacov) už druhýkrát. Na rozdiel od prvého - komplexného testu - sme sa teraz zamerali na činnosť prevodového systému CVT v  kombinácii  s naftovým moto

CVT pre zámožných

Ford Focus C Max ponúka koncepciu priestranného interiéru vhodnú pre slovenskú rodinu. Akurát príjmy priemernej rodiny s viacerými deťmi nie sú prispôsobené modelu C Max. Najzákladnejší model kompaktného minivanu s prevodovka CVTbenzínovým motorom 1,6 16 V stojí 599 900 korún, za čo sa nemusí hanbiť ani pred konkurenčnými značkami. Testovaná verzia však stojí oveľa viac, pretože pod kapotou je nový diesel spojený s prevodovkou CVT a vybavením Trend (základ Ambiente nie je pre prevodovku CVT a 1,6 TDCi v ponuke). K základnej cene 779 000 korún (pre 16, TDCi Trend) sme si museli pripočítať 50 600 korún za prevodovku CVT a potom niekoľko desiatok tisíc za ďalšie vybavenie. Cena sa zastavila na 906 800 korumách. Priznávame, že luxusnému rodinnému autu chýbal už iba parkovací senzor a Bi-xenónové svetlomety. Bezpečnostnú výbavu obohatili hlavové airbagy pozdĺž bočných okien až do zadnej časti auta. O zaujímavé riešenia interiéru a odkladacie priestory (napríklad v podlahe) nie je núdza. Potešila nás jemná práca dvojzónovej digitálne ovládanej klimatizácie, ktorá citlivo reaguje aj na zmenu nastavenia. Príplatkové ovládanie autorádia pod volantom je trochu veľké a na dlhšie prsty. Spracovanie plastov a riešenie detailov interiéru poteší aj náročných. Dokonca výškové nastavovanie sedadla vodiča bolo elektrické (hlučnejší servomotor).

Plynulá zmena prevodu

Rozdiel medzi klasickými automatickými prevodovkami a systémom CVT tkvie v tom, že CVT mení prevod plynule bez preraďovania stupňov. Počas pokojnej jazdy prevodovka okamžite reaguje, aby boli otáčky motora čo najnižšie. Naopak, počas predbiehania (plný plyn) prevodovka dovolí motoru vystúpať na 4000 ot/min., aby dosiahol maximálny výkon 109 k. Otáčky potom ostávajú konštantné a mení sa iba prevodový pomer (rýchlosť prudko rastie). Po uvoľnení plynového pedála otáčky klesnú a prevodovka navolí ideálny prevod na udržiavanie rýchlosti. Jediné negatívum predbiehania v automatickom režime je krátka pauza po stlačení plynového pedála a po jeho uvoľnení rýchly pád otáčok. Prevodovkou CVT však Ford eliminuje všeobecnú slabinu naftových motorov, ktoré na jednom prevodovom stupni "potiahnu" veľmi silno, ale krátko. Prevodovka ponechá motoru pre daný moment ideálne otáčky a hrá sa s prevodovým pomerom. Samozrejme, vyskúšali sme aj C MAX - skúška dynamikypoloautomatické radenie pákou systémom + a -. Pre možnosť sekvenčného radenia je výrobcom prednastavených sedem prevodových pomerov. O práve zvolenom pomere informuje vodiča displej pripomínajúci F1. Pri dynamickej jazde v kopcoch je sekvenčné radenie celkom zábavné. Akurát spotreba vzrastie priemerne o liter. Výrobca udáva priemernú spotrebu vynikajúcich 5,7 l/100 km. V teste dlhom 1600 km nám Focus C max CVT spotreboval priemerne 6,42 l/100 km.

Prekvapenie

Dynamické a rýchle poloautomatické radenie siedmich stupňov nás napĺňalo nadšením a dojmom, že takto jazdíme určite rýchlejšie ako v automatickom režime. Opak bol pravdou, pretože na testovacej dráhe s nepravidelným slalomom bol ten istý vodič o 1,5 s rýchlejší pri plne automatickom režime ako s manuálnou voľbou stupňov. Tak sa potvrdilo, že prevodovka sa snaží dokonale využiť silu motora. Nový motor TDCi pochádza zo spoločného vývoja Fordu a koncernu PSA. V podstate pracuje celkom kultivovane, úporne a na daný objem (1560 cm3) dosahuje slušný výkon 109 k. Investícia do prevodovky CVT predstavuje 50 600 korún. Je to suma, ktorá môže odradiť hlavne na Slovensku, kde automatické prevodovky populárne nie sú. Keby nešlo o peniaze, odporúčame radšej CVT ako manuálnu prevodovku. Jazda s CVT je pokojná, vyrovnaná a dynamická. Škoda, že CVT sa nedodáva s nižším stupňom vybavenia, aby bola prístupnejšia širším vrstvám.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  3. Od legendárneho trhoviska po hanbu Bratislavy. Ako sa menilo Trnavské mýto?
  4. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  5. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  6. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  7. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  8. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  9. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Orange má najkvalitnejšiu mobilnú sieť na Slovensku i v Európe
  2. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  3. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  4. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  5. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  6. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  7. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  8. Termming vo Veľkých Kapušanoch modernizuje tepelné hospodárstvo
  9. Slováci prepadli SENCORMÁNII a hľadajú najstarší spotrebič
  10. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 058
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 250
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 5 338
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 783
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 751
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 111
  7. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 437
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 380
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 024
  10. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále 2 760
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Do nemocníc treba prinajmenšom respirátor. Test nezriedka potrebujú aj zaočkovaní.

Dĺžka návštev sa pohybuje od 15 do 30 minút.


17 h
Zdravotný pracovník vkladá tyčinku do tuby po odobratí vzorky na PCR test na ochorenie Covid-19.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 408-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 596 obetí.


a 4 ďalší 11 h
Nataša Holinová

List z Generálnej prokuratúry je ďalší hlúpy krok a komunikačný prešľap.


19 h

Neprehliadnite tiež

Na snímke 4,3 km dlhý úsek diaľnice D4 medzi križovatkami Bratislava - Petržalka a Bratislava - Juh, ktorý zahŕňa Lužný most v deň oficiálneho otvorenia.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 22 h
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep

Blogy SME

  1. Martin Šteinübel: tisíc odtieňov šedej
  2. Pavol Kéri: ČSOB maratón
  3. Anton Sládek: Dunaj VII. Od PKO k Mostu SNP
  4. Dušan Vršanský: Chcete e-certifikát po očkovaní? Nebuďte naivní, nedostanete nič.
  5. Ján Urda: Horehronie a hutnícky skanzen
  6. Pavel Dvořák: Sú Číňania šťastnejší?
  7. Emil Lobotka: Očkovacia lotéria
  8. Unicef Slovensko: Čakanie na nič (fotopríbeh)
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 881
  2. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 9 552
  3. Marcel Burkert: Šokujúce slová Dr. Urbánka, ktorý 20 rokov pracoval pre fy ako Pfizer, Johnson a iné. 7 304
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 6 358
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 618
  6. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 5 504
  7. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 4 907
  8. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 4 426
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  5. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
Skryť Zatvoriť reklamu