SME

Nová Škoda Octavia Combi

Súčasná generácia Škody Octavie Combi bola mimoriadne poulárna a vyslúžila si nejeden prívlastok najkrajšieho kombi v danej triede (v predaji do 2005). Snáď preto bolo veľmi ťažké vytvoriť novú Octaviu Combi tak, aby priniesla niečo nové.

Okamžite po zverejnení prvých fotografií začali vznikať polemiky ohľadom dizajnu. Zatiaľ sa dá povedať, že škodovka vsadila na vlastné (aj keď trochu nevýrazné) dizajnové prvky.

Súčasná generácia Škody Octavie Combi bola mimoriadne poulárna a vyslúžila si nejeden prívlastok najkrajšieho kombi v danej triede (v predaji do 2005). Snáď preto bolo veľmi ťažké vytvoriť novú Octaviu Combi tak, aby priniesla niečo nové.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa prvých fotografií sa zdá, že väčšie prekvapenie oproti starému modelu zaznamenala Octavia liftback, ako je to v prípade Combi. Nové Combi bude ťažiť hlavne z väčšieho rázvoru náprav a lepšieho usporiadania interiéru. Batožinový priestor má byť ešte väčší a dosiahne objem 580 litrov. Sklopením zadných sedadiel (operadlá i sedáky sú sklopné a delené v pomere 1/3 a 2/3) sa dá vytvoriť nákladový priestor s objemom až 1620 litrov. Dĺžka modelu Škoda Octavia Combi predstavuje 4572 mm, šírka 1769 mm a výška 1467 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Po technickej stránke sa nemenia základné prvky v porovnaní s liftbackom a platí to aj o motoroch. Základný stupeň motorizácie tvorí pomerne slabý motor 1,4 MPI (55 kW) prípadne 1,6 MPI (75 kW).

Ostatné benzínové motory sú výkonnejšie a vybavené priamym vstrekovaním benzínu 1,6 FSI (85 kW) a 2,0 FSI (110 kW). Zatiaľ sme sa nedozvedeli, či sa časom dostane pod kapotu nový preplňovaný motor 2,0 TFSI s výkonom 147 kW (200 k). Z naftových agregátov ostáva na výber známy 1,9 TDI-PD (77 kW) alebo novinka 2,0 TDI (103 kW).

Medzi prevodovkami sú na výber manuálna alebo šesťstupňová automatika (okrem 1,4 MPI/55 kW) alebo novinka DSG (naftové motory).

Nová Škoda Octavia Combi sa verejnosti prvýkrát oficiálne predstaví na tohtoročnom medzinárodnom autosalóne Mondial de l'Automobile v Paríži. Preto je príliš skoro hovoriť o cene, ale je pravdepodobné, že Combi bude oproti liftbacku drahšie o 50 000 až 70 000 korún. Napokon Octavia Combi môže naživo vyzerať trochu inak ako na prvých oficiálnych fotografiách.

SkryťVypnúť reklamu

Porovnanie základných rozmerov Octavie Combi (stará/nová)

Parameter Octavia Combi Nová Octavia Combi

Dĺžka (mm) 4513 4572

Šírka (mm) 1731 1769

Výška (mm) 1457 1467

Rázvor (mm) 2513 2578

Objem bat. priestoru (l) 548 / 1512 580 / 1620

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 508
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 626
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 271
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 703
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 681
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 876
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 830
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 337
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  2. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  3. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  4. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  5. Anna Miľanová: Rodičia a duševné zdravie detí... "Dospelí",bolo by fajn, keby ste sa povrchne nerealizovali na bezbranných deťoch.
  6. Eva Bachletová: Domáce poklady
  7. Juraj Tušš: Dnešná situácia vo svete - Východisko.
  8. Vladimír Bojničan: Dodatok k môjmu blogu: Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 738
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 62 548
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 48 383
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 487
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 938
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 683
  7. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 16 805
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 11 595
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťZatvoriť reklamu