SME

Nová Škoda Octavia Combi

Súčasná generácia Škody Octavie Combi bola mimoriadne poulárna a vyslúžila si nejeden prívlastok najkrajšieho kombi v danej triede (v predaji do 2005). Snáď preto bolo veľmi ťažké vytvoriť novú Octaviu Combi tak, aby priniesla niečo nové.

Okamžite po zverejnení prvých fotografií začali vznikať polemiky ohľadom dizajnu. Zatiaľ sa dá povedať, že škodovka vsadila na vlastné (aj keď trochu nevýrazné) dizajnové prvky.

Súčasná generácia Škody Octavie Combi bola mimoriadne poulárna a vyslúžila si nejeden prívlastok najkrajšieho kombi v danej triede (v predaji do 2005). Snáď preto bolo veľmi ťažké vytvoriť novú Octaviu Combi tak, aby priniesla niečo nové.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa prvých fotografií sa zdá, že väčšie prekvapenie oproti starému modelu zaznamenala Octavia liftback, ako je to v prípade Combi. Nové Combi bude ťažiť hlavne z väčšieho rázvoru náprav a lepšieho usporiadania interiéru. Batožinový priestor má byť ešte väčší a dosiahne objem 580 litrov. Sklopením zadných sedadiel (operadlá i sedáky sú sklopné a delené v pomere 1/3 a 2/3) sa dá vytvoriť nákladový priestor s objemom až 1620 litrov. Dĺžka modelu Škoda Octavia Combi predstavuje 4572 mm, šírka 1769 mm a výška 1467 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Po technickej stránke sa nemenia základné prvky v porovnaní s liftbackom a platí to aj o motoroch. Základný stupeň motorizácie tvorí pomerne slabý motor 1,4 MPI (55 kW) prípadne 1,6 MPI (75 kW).

Ostatné benzínové motory sú výkonnejšie a vybavené priamym vstrekovaním benzínu 1,6 FSI (85 kW) a 2,0 FSI (110 kW). Zatiaľ sme sa nedozvedeli, či sa časom dostane pod kapotu nový preplňovaný motor 2,0 TFSI s výkonom 147 kW (200 k). Z naftových agregátov ostáva na výber známy 1,9 TDI-PD (77 kW) alebo novinka 2,0 TDI (103 kW).

Medzi prevodovkami sú na výber manuálna alebo šesťstupňová automatika (okrem 1,4 MPI/55 kW) alebo novinka DSG (naftové motory).

Nová Škoda Octavia Combi sa verejnosti prvýkrát oficiálne predstaví na tohtoročnom medzinárodnom autosalóne Mondial de l'Automobile v Paríži. Preto je príliš skoro hovoriť o cene, ale je pravdepodobné, že Combi bude oproti liftbacku drahšie o 50 000 až 70 000 korún. Napokon Octavia Combi môže naživo vyzerať trochu inak ako na prvých oficiálnych fotografiách.

SkryťVypnúť reklamu

Porovnanie základných rozmerov Octavie Combi (stará/nová)

Parameter Octavia Combi Nová Octavia Combi

Dĺžka (mm) 4513 4572

Šírka (mm) 1731 1769

Výška (mm) 1457 1467

Rázvor (mm) 2513 2578

Objem bat. priestoru (l) 548 / 1512 580 / 1620

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ľuboš Fellner otvorene
  2. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  3. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  4. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  5. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Ľuboš Fellner otvorene
  2. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  3. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  4. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  5. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  6. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  7. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  8. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 16 598
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 189
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 365
  4. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 792
  5. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 607
  6. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 352
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 563
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska 2 843
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Otilia Horrocks: Košický volebný horoskop 2026: Nebeské dráhy komunálnych ambícií
  2. Roman Hutira: Ako prestať fajčiť.
  3. Ernest Klotton: Bol to cielený útok na Poľsko zo strany Ruska?
  4. Anton Kovalčík: Z národovca zradcom národa. Jozef Tiso počas Druhej svetovej vojny. Druhá časť.
  5. Michal Dolňan: Reakcia na článok: Demokrati neprávom obvinili gang Brat za brata z falšovania petície.
  6. Vladimír Krátky: Hrkútanie s Richterom na rádii Expres .
  7. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  8. Martin Turčan: Strategická chyba PS
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 399
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 675
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 803
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 027
  5. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 595
  6. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 186
  7. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 103
  8. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 5 989
  1. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  2. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  3. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  4. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  5. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  6. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
  7. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  8. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
SkryťZatvoriť reklamu