SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Nová Škoda Octavia Combi

Súčasná generácia Škody Octavie Combi bola mimoriadne poulárna a vyslúžila si nejeden prívlastok najkrajšieho kombi v danej triede (v predaji do 2005). Snáď preto bolo veľmi ťažké vytvoriť novú Octaviu Combi tak, aby priniesla niečo nové.

Okamžite po zverejnení prvých fotografií začali vznikať polemiky ohľadom dizajnu. Zatiaľ sa dá povedať, že škodovka vsadila na vlastné (aj keď trochu nevýrazné) dizajnové prvky.

Súčasná generácia Škody Octavie Combi bola mimoriadne poulárna a vyslúžila si nejeden prívlastok najkrajšieho kombi v danej triede (v predaji do 2005). Snáď preto bolo veľmi ťažké vytvoriť novú Octaviu Combi tak, aby priniesla niečo nové.

Podľa prvých fotografií sa zdá, že väčšie prekvapenie oproti starému modelu zaznamenala Octavia liftback, ako je to v prípade Combi. Nové Combi bude ťažiť hlavne z väčšieho rázvoru náprav a lepšieho usporiadania interiéru. Batožinový priestor má byť ešte väčší a dosiahne objem 580 litrov. Sklopením zadných sedadiel (operadlá i sedáky sú sklopné a delené v pomere 1/3 a 2/3) sa dá vytvoriť nákladový priestor s objemom až 1620 litrov. Dĺžka modelu Škoda Octavia Combi predstavuje 4572 mm, šírka 1769 mm a výška 1467 mm.

Po technickej stránke sa nemenia základné prvky v porovnaní s liftbackom a platí to aj o motoroch. Základný stupeň motorizácie tvorí pomerne slabý motor 1,4 MPI (55 kW) prípadne 1,6 MPI (75 kW).

Ostatné benzínové motory sú výkonnejšie a vybavené priamym vstrekovaním benzínu 1,6 FSI (85 kW) a 2,0 FSI (110 kW). Zatiaľ sme sa nedozvedeli, či sa časom dostane pod kapotu nový preplňovaný motor 2,0 TFSI s výkonom 147 kW (200 k). Z naftových agregátov ostáva na výber známy 1,9 TDI-PD (77 kW) alebo novinka 2,0 TDI (103 kW).

Medzi prevodovkami sú na výber manuálna alebo šesťstupňová automatika (okrem 1,4 MPI/55 kW) alebo novinka DSG (naftové motory).

Nová Škoda Octavia Combi sa verejnosti prvýkrát oficiálne predstaví na tohtoročnom medzinárodnom autosalóne Mondial de l'Automobile v Paríži. Preto je príliš skoro hovoriť o cene, ale je pravdepodobné, že Combi bude oproti liftbacku drahšie o 50 000 až 70 000 korún. Napokon Octavia Combi môže naživo vyzerať trochu inak ako na prvých oficiálnych fotografiách.

Porovnanie základných rozmerov Octavie Combi (stará/nová)

Parameter Octavia Combi Nová Octavia Combi
Dĺžka (mm) 4513 4572
Šírka (mm) 1731 1769
Výška (mm) 1457 1467
Rázvor (mm) 2513 2578
Objem bat. priestoru (l) 548 / 1512 580 / 1620

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 538
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 719
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 21 021
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 981
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 139
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 611
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 718
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 705
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 580
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 9 199
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Samuela Marca

Keď príde šialenec a všetko zmení (píše Samo Marec)

Čo všetko je možné, keď ľudia uveria, že možné je všetko.

Marcelo Bielsa.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.