Chrysler 300 C

Model 300 C má pre automobilku Chrysler strategický význam - najmä v Európe. Napriek požiadavke predávať čo najviac, Chrysler nepodľahol komerčným tlakom a postavil svojrázny model, ktorý existuje už aj vo verzii kombi. Vyskúšali sme Chrysler 300 C limuzí

Amerika v Európe

Po takmer týždňovom jazdení s euro-americkou limuzínou sme pridelili najviac bodov dizajnu. Dominantná predná časť s vnútornými kruhovými reflektormi, masívny chladič, takmer vodorovná kapota, nízke čelné sklo a široké blatníky dodávajú vozidlu vážnosť. Pekné strieborné auto priťahovalo na našich cestách pozornosť. Navyše, ani jeden z vonkajších detailov nekopíruje lacnú módu, hoci aj toto americké auto je naladené na európsku nôtu. Oči obdivovateľov neraz spočinú na obrovských kolesách priemeru 18 palcov. Byť sám sebou a upútať je asi najvýstižnejšie hodnotenie vonkajšieho vzhľadu automobilu, ktorý čerpá z histórie radu 300, a pritom je súčasný. Auto nás svojím vzhľadom naozaj očarilo.

Interiér s plastom

interiér 300 CInteriér už nie je taký výrazne svojský ako zovňajšok. Okrem drevenej dekorácie sme tu našli sivý plast v kombinácii s chrómovanými prvkami. Dielenské spracovanie zodpovedá cenovej úrovni automobilu, čakali sme však viac odkladacích priestorov a hodnotnejšie materiály. Klasickú Ameriku pripomína zelený displej, tvar volantu, systém ovládania palubného počítača a niekoľko maličkostí, ktoré sa páčia práve milovníkom "korábov". Chrysler 300 C ponúka nadštandardne veľa miesta, vysoký stredový tunel a atmosféru pohodlnej jazdy. Vodičovi dodáva sebavedomie pohľad na prednú kapotu a masívne auto, ktoré ho chráni zo všetkých strán. Ochranu zabezpečuje aj šesť airbagov, ABS s brzdovým asistentom a ESP. Spokojní sme boli aj s odhlučnením interiéru od motora, podvozka a obtekajúceho vzduchu. Bez parkovacieho senzora by sa však s Chryslerom veľmi ťažko parkovalo - efektne vysoko položená spodná hrana okien sťažuje výhľad do strán. Život za volantom spríjemňuje jeho automatické zdvihnutie a posunutie sedadla dozadu po vypnutí motora. Po opätovnom naštartovaní sa sedadlo i volant posunú do poslednej nastavenej polohy. Cestujúci na zadných sedadlách sa na nedostatok miesta sťažovať nemôžu, len sediacemu v strede môže prekážať vysoký stredový tunel. Batožinový priestor má objem 441 litrov. Na jeho otvorenie neexistuje vonkajšie madlo, otvára sa diaľkovým ovládaním alebo tlačidlom na prístrojovej doske.

Rýchlosť a spotreba

Základný šesťvalcový motor s objemom 2,7 l vytvára správnu zvukovú kulisu. Razantnejší ťah sa začína až pri 3800 otáčkach za minútu. Výkon motora 142 kW (193 k) nie je podpriemerný, ale s autom vážiacim 1,8 tony sa poriadne napracuje, keďže automatická prevodovka má iba 4 stupne. Napriek tomu sa z nuly na 100 km/h rozbehne za 11,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 209 km/h. Extrémne predpovede o spotrebe šesťvalca sa nenaplnili. Výrobca udáva priemer 10,8 l/100 km, do ktorého sme sa počas celého testu zmestili. Podvozok má výrazné európske črty. Chrysler 300 C sa v zákrutách nenakláňa a drží presnú stopu. Dobrý dojem z podvozka vyvoláva 300 C zrejme poháňaná zadná náprava s päťprvkovým zavesením kolies. S pribúdajúcimi kilometrami nám podvozok stále viac pripomínal Mercedes, dobré brzdy nevynímajúc.

Záruka a cena

Výrobca ponúka na Chrysler 300 C záruku dva roky, ale ostatné záruky sú iné než sme v Európe zvyknutí. Karoséria má odolávať korózii sedem rokov a interval servisných prehliadok je 12-tisíc km. Základná cena Chryslera 300 C s motorom 2,7 V6 je 1 516 800 korún. V tomto prípade netreba prihliadať na klasický pomer cena/vybavenie. Cena je priaznivá pre milovníkov Ameriky a pohodlnej jazdy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 13 728
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 158
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 194
  4. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 8 520
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 854
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 545
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 756
  8. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 3 542
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 313
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 2 850

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Babčenkova manželka prehovorila. Ako prežívala smrť svojho manžela?

Oľga Babčenková o všetkom vedela vopred.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Pre Trumpa je svetová politika len hra

Putin sa opäť priznal, že Krym bola hra Kremľa.

Neprehliadnite tiež

Polícia skúša na motorkárov na Jahodnej optickú brzdu

V nebezpečných úsekoch pribudli čiarové spomaľovače.

Doprava na Mlynských nivách sa komplikuje. Prestavba prináša zmeny

Treba sa pripraviť na väčšiu trpezlivosť.

V Bratislave sa predviedli vzácne veterány

V centre Bratislavy sa uskutočnil zraz najstarších a najvzácnejších veteránov.