Chrysler 300 C

Model 300 C má pre automobilku Chrysler strategický význam - najmä v Európe. Napriek požiadavke predávať čo najviac, Chrysler nepodľahol komerčným tlakom a postavil svojrázny model, ktorý existuje už aj vo verzii kombi. Vyskúšali sme Chrysler 300 C limuzí

Amerika v Európe

Po takmer týždňovom jazdení s euro-americkou limuzínou sme pridelili najviac bodov dizajnu. Dominantná predná časť s vnútornými kruhovými reflektormi, masívny chladič, takmer vodorovná kapota, nízke čelné sklo a široké blatníky dodávajú vozidlu vážnosť. Pekné strieborné auto priťahovalo na našich cestách pozornosť. Navyše, ani jeden z vonkajších detailov nekopíruje lacnú módu, hoci aj toto americké auto je naladené na európsku nôtu. Oči obdivovateľov neraz spočinú na obrovských kolesách priemeru 18 palcov. Byť sám sebou a upútať je asi najvýstižnejšie hodnotenie vonkajšieho vzhľadu automobilu, ktorý čerpá z histórie radu 300, a pritom je súčasný. Auto nás svojím vzhľadom naozaj očarilo.

Interiér s plastom

interiér 300 CInteriér už nie je taký výrazne svojský ako zovňajšok. Okrem drevenej dekorácie sme tu našli sivý plast v kombinácii s chrómovanými prvkami. Dielenské spracovanie zodpovedá cenovej úrovni automobilu, čakali sme však viac odkladacích priestorov a hodnotnejšie materiály. Klasickú Ameriku pripomína zelený displej, tvar volantu, systém ovládania palubného počítača a niekoľko maličkostí, ktoré sa páčia práve milovníkom "korábov". Chrysler 300 C ponúka nadštandardne veľa miesta, vysoký stredový tunel a atmosféru pohodlnej jazdy. Vodičovi dodáva sebavedomie pohľad na prednú kapotu a masívne auto, ktoré ho chráni zo všetkých strán. Ochranu zabezpečuje aj šesť airbagov, ABS s brzdovým asistentom a ESP. Spokojní sme boli aj s odhlučnením interiéru od motora, podvozka a obtekajúceho vzduchu. Bez parkovacieho senzora by sa však s Chryslerom veľmi ťažko parkovalo - efektne vysoko položená spodná hrana okien sťažuje výhľad do strán. Život za volantom spríjemňuje jeho automatické zdvihnutie a posunutie sedadla dozadu po vypnutí motora. Po opätovnom naštartovaní sa sedadlo i volant posunú do poslednej nastavenej polohy. Cestujúci na zadných sedadlách sa na nedostatok miesta sťažovať nemôžu, len sediacemu v strede môže prekážať vysoký stredový tunel. Batožinový priestor má objem 441 litrov. Na jeho otvorenie neexistuje vonkajšie madlo, otvára sa diaľkovým ovládaním alebo tlačidlom na prístrojovej doske.

Rýchlosť a spotreba

Základný šesťvalcový motor s objemom 2,7 l vytvára správnu zvukovú kulisu. Razantnejší ťah sa začína až pri 3800 otáčkach za minútu. Výkon motora 142 kW (193 k) nie je podpriemerný, ale s autom vážiacim 1,8 tony sa poriadne napracuje, keďže automatická prevodovka má iba 4 stupne. Napriek tomu sa z nuly na 100 km/h rozbehne za 11,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 209 km/h. Extrémne predpovede o spotrebe šesťvalca sa nenaplnili. Výrobca udáva priemer 10,8 l/100 km, do ktorého sme sa počas celého testu zmestili. Podvozok má výrazné európske črty. Chrysler 300 C sa v zákrutách nenakláňa a drží presnú stopu. Dobrý dojem z podvozka vyvoláva 300 C zrejme poháňaná zadná náprava s päťprvkovým zavesením kolies. S pribúdajúcimi kilometrami nám podvozok stále viac pripomínal Mercedes, dobré brzdy nevynímajúc.

Záruka a cena

Výrobca ponúka na Chrysler 300 C záruku dva roky, ale ostatné záruky sú iné než sme v Európe zvyknutí. Karoséria má odolávať korózii sedem rokov a interval servisných prehliadok je 12-tisíc km. Základná cena Chryslera 300 C s motorom 2,7 V6 je 1 516 800 korún. V tomto prípade netreba prihliadať na klasický pomer cena/vybavenie. Cena je priaznivá pre milovníkov Ameriky a pohodlnej jazdy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 16 846
  2. Eilat: Slnko, teplo a zábava 10 299
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 453
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 366
  5. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 2 778
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 559
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 1 927
  8. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 690
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky 1 480
  10. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50% 1 467

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Veľkolepý nástup, výslnie a pád. Prečo veľké strany neprežijú svojich lídrov

Výmena lídra nie je kľúčom k dlhšej životnosti strany. Funguje len pri menších stranách, v Smere by mohla znamenať rýchly zánik.

KOMENTÁRE

Smer bez Fica nemá logiku

Životnosť strán ako Smer sa odvíja od popularity zakladateľa.

Neprehliadnite tiež

Po Špitálskej ulici po štyroch mesiacoch opäť prešli električky

Električková doprava by sa mohla do centra mesta vrátiť ešte pred Vianocami.

Hybridný MINI Countryman je demoverzia športového elektromobilu (test)

Výdržou batérie príliš neohúri, športovou jazdou už áno.

Dopravná hádanka: Môžete parkovať na miestach pre tradičnú rodinu?

Vyhradené miesta majú okrem osôb so zdravotným postihnutím aj rodiny.

Dopravná hádanka: Môžete parkovať na miestach pre tradičnú rodinu? (riešenie)

Vyhradené miesta majú okrem osôb so zdravotným postihnutím aj rodiny.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Revolúcia v autách? Tesla skôr pripomína pyramídový podvod

Autá by mohli v budúcnosti vyzerať úplne inak.