SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Chrysler 300 C

Model 300 C má pre automobilku Chrysler strategický význam - najmä v Európe. Napriek požiadavke predávať čo najviac, Chrysler nepodľahol komerčným tlakom a postavil svojrázny model, ktorý existuje už aj vo verzii kombi. Vyskúšali sme Chrysler 300 C limuzí

Amerika v Európe

Po takmer týždňovom jazdení s euro-americkou limuzínou sme pridelili najviac bodov dizajnu. Dominantná predná časť s vnútornými kruhovými reflektormi, masívny chladič, takmer vodorovná kapota, nízke čelné sklo a široké blatníky dodávajú vozidlu vážnosť. Pekné strieborné auto priťahovalo na našich cestách pozornosť. Navyše, ani jeden z vonkajších detailov nekopíruje lacnú módu, hoci aj toto americké auto je naladené na európsku nôtu. Oči obdivovateľov neraz spočinú na obrovských kolesách priemeru 18 palcov. Byť sám sebou a upútať je asi najvýstižnejšie hodnotenie vonkajšieho vzhľadu automobilu, ktorý čerpá z histórie radu 300, a pritom je súčasný. Auto nás svojím vzhľadom naozaj očarilo.

Interiér s plastom

interiér 300 CInteriér už nie je taký výrazne svojský ako zovňajšok. Okrem drevenej dekorácie sme tu našli sivý plast v kombinácii s chrómovanými prvkami. Dielenské spracovanie zodpovedá cenovej úrovni automobilu, čakali sme však viac odkladacích priestorov a hodnotnejšie materiály. Klasickú Ameriku pripomína zelený displej, tvar volantu, systém ovládania palubného počítača a niekoľko maličkostí, ktoré sa páčia práve milovníkom "korábov". Chrysler 300 C ponúka nadštandardne veľa miesta, vysoký stredový tunel a atmosféru pohodlnej jazdy. Vodičovi dodáva sebavedomie pohľad na prednú kapotu a masívne auto, ktoré ho chráni zo všetkých strán. Ochranu zabezpečuje aj šesť airbagov, ABS s brzdovým asistentom a ESP. Spokojní sme boli aj s odhlučnením interiéru od motora, podvozka a obtekajúceho vzduchu. Bez parkovacieho senzora by sa však s Chryslerom veľmi ťažko parkovalo - efektne vysoko položená spodná hrana okien sťažuje výhľad do strán. Život za volantom spríjemňuje jeho automatické zdvihnutie a posunutie sedadla dozadu po vypnutí motora. Po opätovnom naštartovaní sa sedadlo i volant posunú do poslednej nastavenej polohy. Cestujúci na zadných sedadlách sa na nedostatok miesta sťažovať nemôžu, len sediacemu v strede môže prekážať vysoký stredový tunel. Batožinový priestor má objem 441 litrov. Na jeho otvorenie neexistuje vonkajšie madlo, otvára sa diaľkovým ovládaním alebo tlačidlom na prístrojovej doske.

Rýchlosť a spotreba

Základný šesťvalcový motor s objemom 2,7 l vytvára správnu zvukovú kulisu. Razantnejší ťah sa začína až pri 3800 otáčkach za minútu. Výkon motora 142 kW (193 k) nie je podpriemerný, ale s autom vážiacim 1,8 tony sa poriadne napracuje, keďže automatická prevodovka má iba 4 stupne. Napriek tomu sa z nuly na 100 km/h rozbehne za 11,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 209 km/h. Extrémne predpovede o spotrebe šesťvalca sa nenaplnili. Výrobca udáva priemer 10,8 l/100 km, do ktorého sme sa počas celého testu zmestili. Podvozok má výrazné európske črty. Chrysler 300 C sa v zákrutách nenakláňa a drží presnú stopu. Dobrý dojem z podvozka vyvoláva 300 C zrejme poháňaná zadná náprava s päťprvkovým zavesením kolies. S pribúdajúcimi kilometrami nám podvozok stále viac pripomínal Mercedes, dobré brzdy nevynímajúc.

Záruka a cena

Výrobca ponúka na Chrysler 300 C záruku dva roky, ale ostatné záruky sú iné než sme v Európe zvyknutí. Karoséria má odolávať korózii sedem rokov a interval servisných prehliadok je 12-tisíc km. Základná cena Chryslera 300 C s motorom 2,7 V6 je 1 516 800 korún. V tomto prípade netreba prihliadať na klasický pomer cena/vybavenie. Cena je priaznivá pre milovníkov Ameriky a pohodlnej jazdy.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 435
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 642
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 751
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 299
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 038
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 505
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 411
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 221
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 350
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 248
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová na stretnutí s náčelníkom generálneho štábu Danielom Zmekom a veliteľom operácie Spoločná zodpovednosť Ivanom Pachom.
Testovanie v Dolnom Kubíne.
Prezidentka Zuzana Čaputová.
Cynická obluda

Banzai!

Do plošného testovania ostáva pol dňa a stále je len 60% potrebných zdravotníkov. Vedenie nariadilo neustupovať.

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N