SME
Nedeľa, 3. júl, 2022 | Meniny má Miloslav

Chrysler 300 C

Model 300 C má pre automobilku Chrysler strategický význam - najmä v Európe. Napriek požiadavke predávať čo najviac, Chrysler nepodľahol komerčným tlakom a postavil svojrázny model, ktorý existuje už aj vo verzii kombi. Vyskúšali sme Chrysler 300 C limuzí

Amerika v Európe

Po takmer týždňovom jazdení s euro-americkou limuzínou sme pridelili najviac bodov dizajnu. Dominantná predná časť s vnútornými kruhovými reflektormi, masívny chladič, takmer vodorovná kapota, nízke čelné sklo a široké blatníky dodávajú vozidlu vážnosť. Pekné strieborné auto priťahovalo na našich cestách pozornosť. Navyše, ani jeden z vonkajších detailov nekopíruje lacnú módu, hoci aj toto americké auto je naladené na európsku nôtu. Oči obdivovateľov neraz spočinú na obrovských kolesách priemeru 18 palcov. Byť sám sebou a upútať je asi najvýstižnejšie hodnotenie vonkajšieho vzhľadu automobilu, ktorý čerpá z histórie radu 300, a pritom je súčasný. Auto nás svojím vzhľadom naozaj očarilo.

Interiér s plastom

interiér 300 CInteriér už nie je taký výrazne svojský ako zovňajšok. Okrem drevenej dekorácie sme tu našli sivý plast v kombinácii s chrómovanými prvkami. Dielenské spracovanie zodpovedá cenovej úrovni automobilu, čakali sme však viac odkladacích priestorov a hodnotnejšie materiály. Klasickú Ameriku pripomína zelený displej, tvar volantu, systém ovládania palubného počítača a niekoľko maličkostí, ktoré sa páčia práve milovníkom "korábov". Chrysler 300 C ponúka nadštandardne veľa miesta, vysoký stredový tunel a atmosféru pohodlnej jazdy. Vodičovi dodáva sebavedomie pohľad na prednú kapotu a masívne auto, ktoré ho chráni zo všetkých strán. Ochranu zabezpečuje aj šesť airbagov, ABS s brzdovým asistentom a ESP. Spokojní sme boli aj s odhlučnením interiéru od motora, podvozka a obtekajúceho vzduchu. Bez parkovacieho senzora by sa však s Chryslerom veľmi ťažko parkovalo - efektne vysoko položená spodná hrana okien sťažuje výhľad do strán. Život za volantom spríjemňuje jeho automatické zdvihnutie a posunutie sedadla dozadu po vypnutí motora. Po opätovnom naštartovaní sa sedadlo i volant posunú do poslednej nastavenej polohy. Cestujúci na zadných sedadlách sa na nedostatok miesta sťažovať nemôžu, len sediacemu v strede môže prekážať vysoký stredový tunel. Batožinový priestor má objem 441 litrov. Na jeho otvorenie neexistuje vonkajšie madlo, otvára sa diaľkovým ovládaním alebo tlačidlom na prístrojovej doske.

Rýchlosť a spotreba

Základný šesťvalcový motor s objemom 2,7 l vytvára správnu zvukovú kulisu. Razantnejší ťah sa začína až pri 3800 otáčkach za minútu. Výkon motora 142 kW (193 k) nie je podpriemerný, ale s autom vážiacim 1,8 tony sa poriadne napracuje, keďže automatická prevodovka má iba 4 stupne. Napriek tomu sa z nuly na 100 km/h rozbehne za 11,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 209 km/h. Extrémne predpovede o spotrebe šesťvalca sa nenaplnili. Výrobca udáva priemer 10,8 l/100 km, do ktorého sme sa počas celého testu zmestili. Podvozok má výrazné európske črty. Chrysler 300 C sa v zákrutách nenakláňa a drží presnú stopu. Dobrý dojem z podvozka vyvoláva 300 C zrejme poháňaná zadná náprava s päťprvkovým zavesením kolies. S pribúdajúcimi kilometrami nám podvozok stále viac pripomínal Mercedes, dobré brzdy nevynímajúc.

Záruka a cena

Výrobca ponúka na Chrysler 300 C záruku dva roky, ale ostatné záruky sú iné než sme v Európe zvyknutí. Karoséria má odolávať korózii sedem rokov a interval servisných prehliadok je 12-tisíc km. Základná cena Chryslera 300 C s motorom 2,7 V6 je 1 516 800 korún. V tomto prípade netreba prihliadať na klasický pomer cena/vybavenie. Cena je priaznivá pre milovníkov Ameriky a pohodlnej jazdy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  8. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  1. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  2. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  3. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  8. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 539
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 815
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 413
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 8 874
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 4 614
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 599
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 823
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 121
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto

Väčšina chodcov považuje za najväčší problém rýchlosť e-kolobežiek.


Peter Hlušek 30. jún
Lysyčansk je už týždne terčom ruského bombardovania.

Okupant obsadil všetky veľké mestá v Luhansku.


1 h
Peter Sagan dnes na Tour de France 2022 - 3. etapa LIVE cez online prenos.

Peter Sagan dnes ide 3. etapu na Tour de France 2022.


Sportnet 6 h
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Puťin´s dron
  2. Anna Miľanová: Moja tvorba dotváraním škvŕn... 2022
  3. Martin Plesch: Dobrovoľníkom nedobrovoľne
  4. Ľubomír Maretta: Trauer
  5. Ján Slosiarik: Čo nové vedenie ministerstva školstva, to nová reforma
  6. Anna Miľanová: Matrioška a zmätok... 2022
  7. Rastislav Puchala: Viktorova zakáľačka
  8. Vladimír Hrach: Uvidieť a precítiť
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 19 993
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 250
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 973
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 085
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 916
  6. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 204
  7. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 165
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 146
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu