Veľmi príjemnou novinkou v dizajne je mriežka chladiča (grill) pripomínajúca Audi A6. V porovnaní s trojdverovým modelom je to krok vpred, podobne ako výraznejšie zadné svetlá. Prvé skice modelu Sportback naznačovali šikmejšiu zadnú časť. Ako sme sa presvedčili spolu s predĺžením karosérie (plus 6,8 cm) sa predĺžila aj strecha. Sportback tak ponúka batožinový priestor s objemom 370 l (+20 l), ktorý po sklopení sedadiel vzrastie na 1120 litrov. Športový vzhľad exteriéru aj interiéru tvorili mladí ľudia, pretože pre nich je Sportback určený. Tridsaťštyriročný dizajnér exteriéru Garry Telaak hovorí: "Všetci dizajnéri, ktorí pracovali na Audi A3 Sportback sú jeho cieľovou skupinou. Vyvinuli sme ho teda pre seba, pre svoje potreby a požiadavky." V interiéri asi najviac upútal nový volant a dokonalejší systém zobrazovania navigačného systému v 3D pohľade. Zladenie farieb a materiálov mala na starosti 28-ročná Helyn Lathmanová.
Predĺženie sľubuje väčší vnútorný priestor, preto sme boli zvedaví, ako sa sedí na zadných sedadlách. V oblasti nôh a hlavy je dosť miesta pre dvoch dospelých ľudí. Cestujúcemu v strede bude prekážať vysoký stredový tunel, ktorý nechali konštruktéri zrejme kvôli pohonu všetkých štyroch kolies Quattro. Nový turbomotor má v Audi A3 Sportback premiéru. Nedávno predstavený motor 2,0 FSI s technológiou priameho vstreku benzínu dostal turbodúchadlo, a teda vyšší výkon aj krútiaci moment. Výhodou nového motora je veľmi plochá (pre benzínové motory až nevídaná) krivka priebehu krútiaceho momentu a výkonu. Najvyšší krútiaci moment 280 Nm dosahuje motor od 1800 do 5000 otáčok/min. Len čo začne krútiaci moment klesať, prichádza na rad maximálny výkon 200 k (5100 až 6000 otáčok/minútu). Efektívne spektrum otáčok motora je veľmi široké - od 1800 do 6000 otáčok za minútu. Na dosiahnutie čo najnižššej spotreby je motor vybavený premenlivým časovaním otvárania ventilov a turbodúchadlom s variabilným plniacim tlakom. V čase, keď vodič nepotrebuje maximálny výkon, nastavenie spomenutých častí sa prispôsobuje nízkej spotrebe paliva. V športovom Audi sportback dostáva priestor aj 6-stupňová prevodovka DSG s dvomi spojkami a extrémne rýchlym preraďovaním. Pri benzínových motoroch klesla spotreba dokonca práve v kombinácii s prevodovkou DSG.
Motor | Výkon (kW/k) | Krútiaci moment (Nm) | Priemerná spotreba (l/100km) | Zrýchlenie z 0 - na 100 km/h (s) | Maximálna rýchlosť (km/h) |
1,6 | 75 / 102 | 148 | 7,1 | 12,2 | 185 |
1,6 FSI | 85 / 110 | 155 | 6,5 | 11,1 | 196 |
2,0 FSI | 110 / 150 | 200 | 6,9 (DSG 7,8) | 9,1 | 214 |
2,0 TFSI | 147 / 200 | 280 | 8,9 (DSG 7,7) | 7,0 | 236 |
3,2 V6 | 184 / 250 | 320 | 10,6 (DSG 9,9) | 6,3 | 250 |
2,0 TDI | 103 / 140 | 320 | 5,5 (DSG 5,7) | 9,2 | 207 |
1,9 TDI | 77 / 105 | 250 | 5,1 | 11,7 | 187 |