Seat Altea 2,0 TDI

Seat Altea znamená pre španielsku automobilku veľmi veľa, pretože ide o model, ktorý odštartuje ďalšiu generáciu vozidiel s novým dizajnom a novou koncepciou. Navyše Altea zavádza vo svete automobilov novú skratku MSV (Multi Sports Vehicle).

Označenie MSV možno dešifrovať ako športové jednopriestorové rodinné vozidlo.

Seat AlteaStierače v stĺpikoch

Karosériu s dĺžkou 4,28 metra a šírkou 1,77 metra možno zaradiť do kompaktnej triedy, kde bude patriť aj nasledovník Toleda. Výška 1,57 metra však Alteu radí medzi kompaktné minivany, ktorých popularita stále rastie. Okrem ocenenia za podarený dizajn si Seat zaslúži uznanie za nápad ponúknuť rodinné auto so športovým nádychom. Medzi prvky, ktoré Seat Altea odlíšia od ostatných automobilov, patria určite stierače ukryté v bočných stĺpikoch rámu čelného skla. Znamená to asi toľko, že stierače chodia od stĺpikov smerom k spodnej hrane okna. Zažili sme aj nočnú jazdu v daždi, kde sa tento výmysel ukázal ako výborný, pretože ostávala utretá veľká plocha skla hlavne na tých miestach, kde to pre dobrý rozhľad vodič potrebuje. Z pohľadu vodiča sa nám zdali trochu zbytočné malé trojuholníkové okienka medzi predným stĺpikom a rámom dverí. Karosériu hodnotíme ako podarený celok, ktorý dokazuje, že aj priestranné rodinné auto s vysokou strechou môže vyzerať športovo. Nehovoriac o príplatkových športových diskoch a pneumatikách rozmeru 225/45 ZR 17.

Cit pre šport

Pri výškovom nastavovaní sedadla si môže vodič vybrať, či bude sedieť takmer na zemi alebo vysoko ako v minivane. Vysoká strecha to totiž umožňuje. Luxusné vybavenie Stylance ponúka vodičovi športový kožený volant s integrovaným ovládaním rádia a celý rad komfortných prvkov vrátane automatickej dvojzónovej klimatizácie a tempomatu. Bezpečnosť v tomto prípade znamená čelné, bočné a hlavové airbagy, ABS, ASR a ESP.

Volant patrí medzi elitu. Okrem dobrej vizáže zaujal tvar venca prispôsobený najčastejšej polohe rúk. Prístrojová doska opäť kombinuje štýl minivanu s prvkami športového špeciálu. Po skúsenostiach s inými kompaktnými minivanmi nám chýbala odkladacia skrinka na vrchu prístrojovej dosky. Niekoľko ovládačov našlo miesto na šikmej ploche vedľa ručnej brzdy opäť ako v športovom aute.Sklamaním boli združené kontrolné prístroje umiestnené v hlbokých dierach. Ťažko sa v nich orientuje a prevedenie nás tiež neohúrilo.

Tvarovanie sedadiel s vynikajúcim bočným vedením zodpovedá vlastnostiam podvozka a športovému naladeniu auta. Dokonca aj zadné sedadlá sú anatomicky tvarované a v porovnaní s prednými ešte vyvýšené, aby mali cestujúci vzadu dobrý výhľad. Priestorová ponuka dokazuje, kde sú hranice kompaktných minivanov. Miesto na malé poličky ostalo aj medzi zadnými sedadlami a dverami. Úplne ideálnemu pohodliu vzadu prekáža len stredový tunel na podlahe. Seat narábal s priestorom veľmi rozumne a ešte niečo ostalo aj na batožinový priestor objemu 400 litrov. Pod jeho vrchným krytom (tzv. plato) je plytký odkladací box a v prípade potreby ponúkne Altea dvojité dno kufra. Športový strih karosérie si vynútil privysokú nakladaciu hranu batožinového priestoru. V športovom kompaktnom minivane Altea nenájdete samostatné vyberateľné zadné sedadlá prípadne odkladacie skrinky pod nimi ako pri konkurentoch.

Altea - vyhýbací manéverJazdné vlastnosti prvoradé

Tvrdší podvozok obľubuje kvalitné cesty, kde dokáže na športových pneumatikách vyniknúť. Náhla zmena smeru jazdy mu nerobí problémy. Na prípadných nerovnostiach alebo ceste s rozlišnou adhéziou bolo ABS precitlivené a reagovalo prehnane rýchlo. Veľké kotúčové brzdy so športovými strmeňmi a platničkami priam hýria ochotou spomaľovať brutálne rozbehnuté rodinné auto.

Ani jeden z konkurenčných kompaktných vanov nedokáže vykúzliť také jazdné pôžitky ako Altea s motorom výkonu 140 k a krútiacim momentom 320 Nm. Po krátkom a razantnom záťahu motora treba okamžite radiť postupne až na šiesty rýchlostný stupeň a v priebehu niekoľkých sekúnd atakuje tachometer rýchlosť okolo 150 km/h. Aj maximálku 201 km/h dosiahne Altea s rezervou. Škoda, že pri šprinte z 0 na 100 km/h treba radiť tretí stupeň, inak by bolo zrýchlenie 9,9 s oveľa lepšie.

Výrobca sľubuje kombinovanú spotrebu 5,8 l/100 km. Nám sa podarilo zajazdiť priemer 7,1 l/100 km. Podľa údajov palubného počítača nevylučujeme ani údaj výrobcu, ale taká jazda bude zrejme pripomínať lízanie medu cez sklo.

Cena individuality

Seat Altea v základnom prevedení a s motorom 1,6 l stojí 595 000 korún. Najlacnejšia naftová verzia 1,9 Tdi je v ponuke za 668 000 korún, čo možno považovať za najvýhodnejšiu verziu. Testovaná Altea 2,0 TDI Stylance začína na 813 900 a s ďalšou výbavou sa cena testovaného auta vyšplhala poriadne vysoko. Okrem zaujímavej koncepcie a slušných jazdných vlastností sa nám páčilo, že Seat dáva niektorým prvkom koncernu VW vlastnú tvár. V ponuke je aj prestavba na N 1.


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 497
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 422
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 252
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 113
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 866
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 642
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 641
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 233
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 991
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 866

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.