SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Seat Altea 2,0 TDI

Seat Altea znamená pre španielsku automobilku veľmi veľa, pretože ide o model, ktorý odštartuje ďalšiu generáciu vozidiel s novým dizajnom a novou koncepciou. Navyše Altea zavádza vo svete automobilov novú skratku MSV (Multi Sports Vehicle).

Označenie MSV možno dešifrovať ako športové jednopriestorové rodinné vozidlo.

Seat AlteaStierače v stĺpikoch

Karosériu s dĺžkou 4,28 metra a šírkou 1,77 metra možno zaradiť do kompaktnej triedy, kde bude patriť aj nasledovník Toleda. Výška 1,57 metra však Alteu radí medzi kompaktné minivany, ktorých popularita stále rastie. Okrem ocenenia za podarený dizajn si Seat zaslúži uznanie za nápad ponúknuť rodinné auto so športovým nádychom. Medzi prvky, ktoré Seat Altea odlíšia od ostatných automobilov, patria určite stierače ukryté v bočných stĺpikoch rámu čelného skla. Znamená to asi toľko, že stierače chodia od stĺpikov smerom k spodnej hrane okna. Zažili sme aj nočnú jazdu v daždi, kde sa tento výmysel ukázal ako výborný, pretože ostávala utretá veľká plocha skla hlavne na tých miestach, kde to pre dobrý rozhľad vodič potrebuje. Z pohľadu vodiča sa nám zdali trochu zbytočné malé trojuholníkové okienka medzi predným stĺpikom a rámom dverí. Karosériu hodnotíme ako podarený celok, ktorý dokazuje, že aj priestranné rodinné auto s vysokou strechou môže vyzerať športovo. Nehovoriac o príplatkových športových diskoch a pneumatikách rozmeru 225/45 ZR 17.

Cit pre šport

Pri výškovom nastavovaní sedadla si môže vodič vybrať, či bude sedieť takmer na zemi alebo vysoko ako v minivane. Vysoká strecha to totiž umožňuje. Luxusné vybavenie Stylance ponúka vodičovi športový kožený volant s integrovaným ovládaním rádia a celý rad komfortných prvkov vrátane automatickej dvojzónovej klimatizácie a tempomatu. Bezpečnosť v tomto prípade znamená čelné, bočné a hlavové airbagy, ABS, ASR a ESP.

Volant patrí medzi elitu. Okrem dobrej vizáže zaujal tvar venca prispôsobený najčastejšej polohe rúk. Prístrojová doska opäť kombinuje štýl minivanu s prvkami športového špeciálu. Po skúsenostiach s inými kompaktnými minivanmi nám chýbala odkladacia skrinka na vrchu prístrojovej dosky. Niekoľko ovládačov našlo miesto na šikmej ploche vedľa ručnej brzdy opäť ako v športovom aute.Sklamaním boli združené kontrolné prístroje umiestnené v hlbokých dierach. Ťažko sa v nich orientuje a prevedenie nás tiež neohúrilo.

Tvarovanie sedadiel s vynikajúcim bočným vedením zodpovedá vlastnostiam podvozka a športovému naladeniu auta. Dokonca aj zadné sedadlá sú anatomicky tvarované a v porovnaní s prednými ešte vyvýšené, aby mali cestujúci vzadu dobrý výhľad. Priestorová ponuka dokazuje, kde sú hranice kompaktných minivanov. Miesto na malé poličky ostalo aj medzi zadnými sedadlami a dverami. Úplne ideálnemu pohodliu vzadu prekáža len stredový tunel na podlahe. Seat narábal s priestorom veľmi rozumne a ešte niečo ostalo aj na batožinový priestor objemu 400 litrov. Pod jeho vrchným krytom (tzv. plato) je plytký odkladací box a v prípade potreby ponúkne Altea dvojité dno kufra. Športový strih karosérie si vynútil privysokú nakladaciu hranu batožinového priestoru. V športovom kompaktnom minivane Altea nenájdete samostatné vyberateľné zadné sedadlá prípadne odkladacie skrinky pod nimi ako pri konkurentoch.

Altea - vyhýbací manéverJazdné vlastnosti prvoradé

Tvrdší podvozok obľubuje kvalitné cesty, kde dokáže na športových pneumatikách vyniknúť. Náhla zmena smeru jazdy mu nerobí problémy. Na prípadných nerovnostiach alebo ceste s rozlišnou adhéziou bolo ABS precitlivené a reagovalo prehnane rýchlo. Veľké kotúčové brzdy so športovými strmeňmi a platničkami priam hýria ochotou spomaľovať brutálne rozbehnuté rodinné auto.

Ani jeden z konkurenčných kompaktných vanov nedokáže vykúzliť také jazdné pôžitky ako Altea s motorom výkonu 140 k a krútiacim momentom 320 Nm. Po krátkom a razantnom záťahu motora treba okamžite radiť postupne až na šiesty rýchlostný stupeň a v priebehu niekoľkých sekúnd atakuje tachometer rýchlosť okolo 150 km/h. Aj maximálku 201 km/h dosiahne Altea s rezervou. Škoda, že pri šprinte z 0 na 100 km/h treba radiť tretí stupeň, inak by bolo zrýchlenie 9,9 s oveľa lepšie.

Výrobca sľubuje kombinovanú spotrebu 5,8 l/100 km. Nám sa podarilo zajazdiť priemer 7,1 l/100 km. Podľa údajov palubného počítača nevylučujeme ani údaj výrobcu, ale taká jazda bude zrejme pripomínať lízanie medu cez sklo.

Cena individuality

Seat Altea v základnom prevedení a s motorom 1,6 l stojí 595 000 korún. Najlacnejšia naftová verzia 1,9 Tdi je v ponuke za 668 000 korún, čo možno považovať za najvýhodnejšiu verziu. Testovaná Altea 2,0 TDI Stylance začína na 813 900 a s ďalšou výbavou sa cena testovaného auta vyšplhala poriadne vysoko. Okrem zaujímavej koncepcie a slušných jazdných vlastností sa nám páčilo, že Seat dáva niektorým prvkom koncernu VW vlastnú tvár. V ponuke je aj prestavba na N 1.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  9. Zelená Bratislava
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  3. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  4. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  5. Bezbariérové vozidlo
  6. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Zelená Bratislava
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 418
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 15 859
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 398
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 614
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 13 045
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 399
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 452
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 314
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 228
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 989
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Prvé dni po pôrode ovplyvnia celý život, aj tak delíme matky od detí

V roku 2018 sa na Slovensku narodilo predčasne štyritisíc detí.

Podcast Dobré Ráno.
Ilustračné foto.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Ako by Trnku potrestali u Emira Kusturicu

Sebaočistu prokuratúra ani len nepredstiera.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric