SME

Prvá jazda: Santana PS 10

Výroba terénnych automobilov vlastnej konštrukcie sa na území Španielska začala v roku 1956. Odvtedy sa značka Santana venuje vývoju a výrobe "pracovných" automobilov 4x4. Aktuálny model Santana PS 10 sa vyrába od roku 1998 a nedávno sa objavil  i na

santana ps10Pri pohľade na Santanu si každý musí uvedomiť, že toto auto je pracovný nástroj a podľa toho aj vyzerá. Márne by sme hľadali vo vybavení airbagy, ABS prípadne iné cestné doplnky. Proporcie karosérie sú čisto funkčné a bez prikrášľovania. Jediné, čo môže ozdobiť základný model, je doplnkové vybavenie navijakmi počnúc a strešným stanom končiac.  Výnimočne krátky predný previs karosérie zlepšuje nájazdový uhol prednej nápravy do strmého kopca. Strecha z polyesteru a sklolaminátu je viacvrstvová, s vloženou tepelnou izoláciou, aby neprepúšťala teplo a zimu do kabíny. Strohý interiér opäť rešpektuje podmienky pracovného nasadenia v teréne. Podlahy sú ľahko umývateľné a v nákladnom priestore je použitý hliník. Podľa prvej praktickej skúsenosti so Santanou si myslíme, že predné sedadlá mohli mať výraznejšie tvarovanie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na rozdiel od mnohých iných terénnych vozidiel súčasnosti, Santana ostala pri podvozku umiestnenom na oceľovom ráme. Predný aj zadný diferenciál dostal 100-percentnú úzávierku vypínateľnú na prístrojovej doske a kyvné nápravy. Na bežných cestách jazdí Santana s pohonom zadnej nápravy, predný pohon sa dá zapnúť pri akejkoľvek rýchlosti. Pre servoriadenie s obehom guľôčok je príznačná presnosť, ale nevýhodou je veľký polomer otáčania. Na to si musí vodič zvyknúť. Naopak, zvykať si netreba na motor Iveco, ktorý ťahá od voľnobežných otáčok stále rovnako a v teréne podrží aj menej zdatného vodiča. Maximálny výkon 125 k a krútiaci moment 275 Nm dokážu Santanu na ceste rozbehnúť na 140 km/h. Rovné cesty a diaľnice nie sú santana ps 10  klesanievšak ani zďaleka miestom, kde by Santana vynikala. Jednoznačným miestom určenia je ťažký terén. Absencia elektroniky bežnej aj v terénnych automobiloch má svoj význam, pretože zložitá elektronika trpí vyššou pravdepodobnosťou poruchy ako mechanické systémy. Jednoduchá technika by mala znamenať jednoduché a nenáročné opravy. Santana schopná odviezť náklad s hmotnosťou tisíc kíl existuje aj v prevedení N1 ako malý úžitkový automobil.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  3. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  4. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  5. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  6. Čo bude toto leto in?
  7. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  8. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  1. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  2. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  3. LESY SR hostili prestížne udeľovanie cien CIC
  4. IAD Investičný Realitný Fond: Kooperativa mieri do Twin City C
  5. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo?
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke
  7. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 427
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 7 320
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 108
  4. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 506
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 145
  6. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 3 136
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 029
  8. Čo bude toto leto in? 2 724
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Filip Tikl: Mužská prostitúcia: Globálny svet ticha a túžob
  2. Martin Fronk: Modrý kameň: miesto, kde si oddýchnete, zaspomínate a nadýchnete sa histórie
  3. Tadeáš Ďurica: Eurofondy ako nástroj vydierania alebo boja za hodnoty EÚ?
  4. František Kukura: Keď sa moc mení na inštinkt prežitia
  5. Viktor Pamula: 83 rokov od Operácie Anthropoid
  6. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 4
  7. Júlia Piraňa Mikolášiková: Otázky pre Jána Čurillu
  8. Tomáš Čajda: Čo sa s tebou stalo Nové Mesto?
  1. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 880
  2. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 948
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 6 896
  4. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 6 779
  5. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 003
  6. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 4 833
  7. Soňa Kallová: Národný dopravca zvýšil cestovné v Tatrách o 400%. Pri kúpe v pokladni o 500%. 4 591
  8. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 540
  1. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  2. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  3. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  4. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
  5. Radko Mačuha: Teleráno na ministerstve kultúry?
  6. Roman Kebísek: Pilárik: Harpha Davidica, 1651, slovenský literárny barok
  7. Marcel Rebro: Na Slovensku s jeho pomocou lovia medvede, v Ukrajine Rusov
  8. Marian Nanias: Jadrové zbrane – versus - Umelá Inteligencia.
SkryťZatvoriť reklamu