SME
Utorok, 27. september, 2022 | Meniny má Cyprián

Test : Nissan Almera Tino

V triede kompaktných minivanov zatiaľ držia opraty pevne v rukách západoeurópske automobilky. Táto skutočnosť sa môže rýchlo zmeniť, pretože z Ďalekého východu prichádza stále viac konkurentov.

Medzi kompaktné minivany európskeho strihu, ale s japonským imidžom patrí aj Nissan Almera Tino.

interiérOblé tvary

Nissan vytvoril druhú alternatívu k hranatému a technickému dizajnu konkurenčných minivanov oblinami na Almere Tino. Dizajn a stvárnenie interiéru je jediné, čo môže odlíšiť automobily postavené na spoločnom podvozku prípadne s využitím iných spoločných súčiastok. Napríklad predné svetlomety zakryté čírym sklom a zadné svetlá v stĺpikoch možno považovať za čisto internacionálne i praktické prvky. Tým, že sú koncové svetlá v stĺpiku karosérie, nebránia konštruktérom urobiť široké piate dvere a prijateľný vstup do batožinového priestoru. Základný objem po zaťahovaciu roletu je 440 litrov. Ďalšie zväčšovanie objemu je priamo úmerné sklápaniu a vyberaniu zadných sedadiel.

Variabilita

Nissan Almera Tino je navrhnutý ako päťmiestne vozidlo, teda oproti niektorým konkurentom môžu chýbať dve prídavné miesta. Zadné sedadlá sú tri samostatné kreslá posúvateľné v pozdĺžnom smere. Nezávisle od seba možno sedadlá sklopiť alebo úplne vybrať. Komu by sa málilo odkladacích priestorov, slušné skrinky nájde pod pohľad do zaduzadnými sedadlami a pod nohami zadných pasažierov. Kovové úchyty na sedadlá sú rozmiestnené tak, že dozadu sa dajú namontovať napríklad iba dve sedadlá v rôznom rozostupe (aby bol priestor v oblasti ramien čo najširší). K tradičným miestam na odkladanie drobností pribudla zásuvka pod sedadlom spolujazdca a vyklápacie stolíky na operadlách predných sedadiel. Vo výplniach dverí nájdete okrem malého boxu elastickú sieťku, ktorá sa prispôsobuje tvaru predmetu. Ten pri jazde "nelieta".

Tekna znamená maximum

Z troch stupňov vybavenia - Visia, Acenta a Tekna sme vyskúšali najvyšší stupeň exkluzivity Tekna, vrátane inovatívneho systému N-Form s LCD displejom. Veľký displej zobrazuje všetky potrebné údaje z palubného počítača a tiež nastavenie autorádia a klimatizácie. Na ovládanie rôznych systémov je určených niekoľko spoločných tlačidiel. Na prvý pohľad to tak nevyzerá, po čase si však vodič zvykne na jednoduchú a bezpečnú obsluhu. K špecialitám najvyššieho stupňa vybavenia patrí zadná parkovacia kamera, sedadlá potiahnuté kožou a alcantarou, "16" disky kolies z ľahkej zliatiny a automatická klimatizácia. Už základné vybavenie Visia zahŕňa ABS, brzdový asistent, štyri airbagy a ovládanie rádia i palubného počítača na volante. Testovacia Almera Tino so silným naftovým motorom 2,2 dCi (100 kW/136 k) mala aj stabilizačný systém ESP. V ponuke nám chýbali hlavové airbagy a pozdĺžne nastavovanie volantu.

Svalovec menom dCi

Zdrojom potešenia z rýchlej jazdy pri nízkej spotrebe je v tomto prípade nový motor 2,2 dCi naladený na 136 k a maximálny krútiaci moment 304. Okrem slušnej dynamiky sme ocenili dobré pohltenie vibrácií, typických pre naftový motor. Podľa výrobcu Almera Tino spotrebuje v priemere 6,6 l/100km. Za celý test to bolo 7,2 l/100km. V porovnaní so staršou verziou motora ponúka nový agregát oveľa temperamentnejšie zvezenie. Trochu nám prekážala poloha radiacej páky (príliš vzadu) a hluk vo vysokých rýchlostiach. Almera Tino sa ochotne prebúdzala k životu aj pri rýchlosti 160 km/h. Romantický vonkajší vzhľad a komfortný interiér vôbec nenaznačujú, že tento rodinný minivan je rodinné športové auto. Cenová ponuka modelu sa začína na cene 699 000 korún, najlacnejšia naftová verzia stojí 799 000 korún a top vybavenie s najsilnejším naftovým motorom vyjde na 974 000 korún. Nissan Almera Tino existuje aj ako úžitkový automobil N1 s možným odpočtom DPH.

 

kamera na cúvanieobraz na monitoreAko pomôcka pri cúvaní slúži kamera zabudovaná nad evidenčným číslom. Po zaradení spiatočky sa na monitore objaví priestor za vozidlom. Systém veľmi výdatne pomáha, ak sa za autom nachádzajú nízke predmety alebo deti , ktoré by mohol vodič prehliadnuť.  Samozrejme, že okrem pohľadu na monitor sme počas cúvania museli pozerať aj do spätných zrkadiel.


 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zákazníci OMV môžu vrátiť prírode kúsok lesa
  2. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  3. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  4. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  5. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  6. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  8. Sledujte príjem živín u starých rodičov
  1. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  2. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
  3. 4-dňový pracovný režim spoločnosti NN Slovensko získal ocenenie
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. J&T BANKA upriamuje pozornosť na ochranu morských ekosystémov
  7. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  8. Spolu tvoríme inkluzívne susedstvá
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 625
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 10 684
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 858
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 497
  5. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 3 436
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 397
  7. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 106
  8. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 1 750
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Svet dobra... 2022
  2. Milan Polešenský: Ktoré sú najlepšie a najhoršie miesta v Petržalke? Máme pocitovú mapu.
  3. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - Oselný vrch
  4. Miroslav Ferkl: Ríša zla
  5. Eva Gallova: Pripravujete sa na zimu bez plynu?
  6. Marek Kytka: Slafkovský s Mešárom zažili neúspešný debut ... Tatar skóroval hneď v úvode prípravy!
  7. Věra Tepličková: V Česku sa zbláznili. Chcú, aby sme plnili medzinárodné dohody
  8. Karol Bujaček: Experiment, Vlna, Leviatan: Tri filmy, ktoré si človek zapamätá
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 326
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 722
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 397
  4. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 5 155
  5. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 4 072
  6. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 3 673
  7. Ján Valchár: Denacifikované kormorány a úspešná ruská protidefenzíva 3 434
  8. Tereza Krajčová: Grécke Atény 2/4 - Majestátny Acropolis, antická atmosféra v Agore a stopy Rimanov 3 343
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu