SME
Štvrtok, 17. október, 2019 | Meniny má Hedviga

Test : Nissan Almera Tino

V triede kompaktných minivanov zatiaľ držia opraty pevne v rukách západoeurópske automobilky. Táto skutočnosť sa môže rýchlo zmeniť, pretože z Ďalekého východu prichádza stále viac konkurentov.

Medzi kompaktné minivany európskeho strihu, ale s japonským imidžom patrí aj Nissan Almera Tino.

interiérOblé tvary

Nissan vytvoril druhú alternatívu k hranatému a technickému dizajnu konkurenčných minivanov oblinami na Almere Tino. Dizajn a stvárnenie interiéru je jediné, čo môže odlíšiť automobily postavené na spoločnom podvozku prípadne s využitím iných spoločných súčiastok. Napríklad predné svetlomety zakryté čírym sklom a zadné svetlá v stĺpikoch možno považovať za čisto internacionálne i praktické prvky. Tým, že sú koncové svetlá v stĺpiku karosérie, nebránia konštruktérom urobiť široké piate dvere a prijateľný vstup do batožinového priestoru. Základný objem po zaťahovaciu roletu je 440 litrov. Ďalšie zväčšovanie objemu je priamo úmerné sklápaniu a vyberaniu zadných sedadiel.

Variabilita

Nissan Almera Tino je navrhnutý ako päťmiestne vozidlo, teda oproti niektorým konkurentom môžu chýbať dve prídavné miesta. Zadné sedadlá sú tri samostatné kreslá posúvateľné v pozdĺžnom smere. Nezávisle od seba možno sedadlá sklopiť alebo úplne vybrať. Komu by sa málilo odkladacích priestorov, slušné skrinky nájde pod pohľad do zaduzadnými sedadlami a pod nohami zadných pasažierov. Kovové úchyty na sedadlá sú rozmiestnené tak, že dozadu sa dajú namontovať napríklad iba dve sedadlá v rôznom rozostupe (aby bol priestor v oblasti ramien čo najširší). K tradičným miestam na odkladanie drobností pribudla zásuvka pod sedadlom spolujazdca a vyklápacie stolíky na operadlách predných sedadiel. Vo výplniach dverí nájdete okrem malého boxu elastickú sieťku, ktorá sa prispôsobuje tvaru predmetu. Ten pri jazde "nelieta".

Tekna znamená maximum

Z troch stupňov vybavenia - Visia, Acenta a Tekna sme vyskúšali najvyšší stupeň exkluzivity Tekna, vrátane inovatívneho systému N-Form s LCD displejom. Veľký displej zobrazuje všetky potrebné údaje z palubného počítača a tiež nastavenie autorádia a klimatizácie. Na ovládanie rôznych systémov je určených niekoľko spoločných tlačidiel. Na prvý pohľad to tak nevyzerá, po čase si však vodič zvykne na jednoduchú a bezpečnú obsluhu. K špecialitám najvyššieho stupňa vybavenia patrí zadná parkovacia kamera, sedadlá potiahnuté kožou a alcantarou, "16" disky kolies z ľahkej zliatiny a automatická klimatizácia. Už základné vybavenie Visia zahŕňa ABS, brzdový asistent, štyri airbagy a ovládanie rádia i palubného počítača na volante. Testovacia Almera Tino so silným naftovým motorom 2,2 dCi (100 kW/136 k) mala aj stabilizačný systém ESP. V ponuke nám chýbali hlavové airbagy a pozdĺžne nastavovanie volantu.

Svalovec menom dCi

Zdrojom potešenia z rýchlej jazdy pri nízkej spotrebe je v tomto prípade nový motor 2,2 dCi naladený na 136 k a maximálny krútiaci moment 304. Okrem slušnej dynamiky sme ocenili dobré pohltenie vibrácií, typických pre naftový motor. Podľa výrobcu Almera Tino spotrebuje v priemere 6,6 l/100km. Za celý test to bolo 7,2 l/100km. V porovnaní so staršou verziou motora ponúka nový agregát oveľa temperamentnejšie zvezenie. Trochu nám prekážala poloha radiacej páky (príliš vzadu) a hluk vo vysokých rýchlostiach. Almera Tino sa ochotne prebúdzala k životu aj pri rýchlosti 160 km/h. Romantický vonkajší vzhľad a komfortný interiér vôbec nenaznačujú, že tento rodinný minivan je rodinné športové auto. Cenová ponuka modelu sa začína na cene 699 000 korún, najlacnejšia naftová verzia stojí 799 000 korún a top vybavenie s najsilnejším naftovým motorom vyjde na 974 000 korún. Nissan Almera Tino existuje aj ako úžitkový automobil N1 s možným odpočtom DPH.

 

kamera na cúvanieobraz na monitoreAko pomôcka pri cúvaní slúži kamera zabudovaná nad evidenčným číslom. Po zaradení spiatočky sa na monitore objaví priestor za vozidlom. Systém veľmi výdatne pomáha, ak sa za autom nachádzajú nízke predmety alebo deti , ktoré by mohol vodič prehliadnuť.  Samozrejme, že okrem pohľadu na monitor sme počas cúvania museli pozerať aj do spätných zrkadiel.


 

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  2. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  3. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  4. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Slováci sú chlebovým národom
  2. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  3. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  4. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  5. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  8. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  9. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 897
  2. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 11 678
  3. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 11 168
  4. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 11 040
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 10 236
  6. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 9 696
  7. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 180
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 8 957
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 7 736
  10. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 7 490

Hlavné správy zo Sme.sk

V Gorile počuť šušťanie bankoviek aj stretnutia, ktoré spis nespomína

Nahrávka korešponduje so spisom zverejneným pred ôsmimi rokmi.

Ústredné postavy internetového spisu Gorila: Jaroslav Haščák, partner skupiny Penta, Anna Bubeníková, bývalá šéfka Fondu národného majetku za SDKÚ a Jirko Malchárek, bývalý minister hospodárstva za ANO.
Podcast Dobré Ráno
Píše Branislav Benčat

Čoho sa Haščák bojí

Kontakt s Pentou môže byť čoraz rizikovejší.

Nahrávka Gorily: Demokracia je na hovno systém, hovorí Haščák

Nahrávka zachytáva aj známe vyjadrenie Haščáka.

Spolumajiteľ investičnej skupiny Penta Jaroslav Haščák. Kauza Gorila je jednou z najväčších káuz Fondu národného majetku SR, ktorý zanikol o polnoci z 31. decembra 2015 na 1. januára 2016.

Neprehliadnite tiež

Toyota Yaris prichádza s príťažlivým dizajnom a stredovým airbagom

Japonská značka posiela štvorvalce do zabudnutia.

Nová Toyota Yaris

Rodina štvordverových kupé od BMW sa rozrastá o rad 2 Gran Coupe

Na začiatku bude v ponuke trojvalec aj verzia M235i s výkonom cez 300 koní.

Švédi prišli s elektromobilom, za ktorý by sa nemuselo hanbiť ani Apple

Švédske elektrické auto sa najskôr začne predávať v severnej Európe.

Uniti One

Nárazové testy odhalili slabinu Peugeotu 208 a Jeepu Cherokee

Najvyššie hodnotenie si naopak odnáša nemecké BMW.

Nový Peugeot 208 získal v nárazových testoch len štyri hviezdičky