SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Test : Nissan Almera Tino

V triede kompaktných minivanov zatiaľ držia opraty pevne v rukách západoeurópske automobilky. Táto skutočnosť sa môže rýchlo zmeniť, pretože z Ďalekého východu prichádza stále viac konkurentov.

Medzi kompaktné minivany európskeho strihu, ale s japonským imidžom patrí aj Nissan Almera Tino.

interiérOblé tvary

Nissan vytvoril druhú alternatívu k hranatému a technickému dizajnu konkurenčných minivanov oblinami na Almere Tino. Dizajn a stvárnenie interiéru je jediné, čo môže odlíšiť automobily postavené na spoločnom podvozku prípadne s využitím iných spoločných súčiastok. Napríklad predné svetlomety zakryté čírym sklom a zadné svetlá v stĺpikoch možno považovať za čisto internacionálne i praktické prvky. Tým, že sú koncové svetlá v stĺpiku karosérie, nebránia konštruktérom urobiť široké piate dvere a prijateľný vstup do batožinového priestoru. Základný objem po zaťahovaciu roletu je 440 litrov. Ďalšie zväčšovanie objemu je priamo úmerné sklápaniu a vyberaniu zadných sedadiel.

Variabilita

Nissan Almera Tino je navrhnutý ako päťmiestne vozidlo, teda oproti niektorým konkurentom môžu chýbať dve prídavné miesta. Zadné sedadlá sú tri samostatné kreslá posúvateľné v pozdĺžnom smere. Nezávisle od seba možno sedadlá sklopiť alebo úplne vybrať. Komu by sa málilo odkladacích priestorov, slušné skrinky nájde pod pohľad do zaduzadnými sedadlami a pod nohami zadných pasažierov. Kovové úchyty na sedadlá sú rozmiestnené tak, že dozadu sa dajú namontovať napríklad iba dve sedadlá v rôznom rozostupe (aby bol priestor v oblasti ramien čo najširší). K tradičným miestam na odkladanie drobností pribudla zásuvka pod sedadlom spolujazdca a vyklápacie stolíky na operadlách predných sedadiel. Vo výplniach dverí nájdete okrem malého boxu elastickú sieťku, ktorá sa prispôsobuje tvaru predmetu. Ten pri jazde "nelieta".

Tekna znamená maximum

Z troch stupňov vybavenia - Visia, Acenta a Tekna sme vyskúšali najvyšší stupeň exkluzivity Tekna, vrátane inovatívneho systému N-Form s LCD displejom. Veľký displej zobrazuje všetky potrebné údaje z palubného počítača a tiež nastavenie autorádia a klimatizácie. Na ovládanie rôznych systémov je určených niekoľko spoločných tlačidiel. Na prvý pohľad to tak nevyzerá, po čase si však vodič zvykne na jednoduchú a bezpečnú obsluhu. K špecialitám najvyššieho stupňa vybavenia patrí zadná parkovacia kamera, sedadlá potiahnuté kožou a alcantarou, "16" disky kolies z ľahkej zliatiny a automatická klimatizácia. Už základné vybavenie Visia zahŕňa ABS, brzdový asistent, štyri airbagy a ovládanie rádia i palubného počítača na volante. Testovacia Almera Tino so silným naftovým motorom 2,2 dCi (100 kW/136 k) mala aj stabilizačný systém ESP. V ponuke nám chýbali hlavové airbagy a pozdĺžne nastavovanie volantu.

Svalovec menom dCi

Zdrojom potešenia z rýchlej jazdy pri nízkej spotrebe je v tomto prípade nový motor 2,2 dCi naladený na 136 k a maximálny krútiaci moment 304. Okrem slušnej dynamiky sme ocenili dobré pohltenie vibrácií, typických pre naftový motor. Podľa výrobcu Almera Tino spotrebuje v priemere 6,6 l/100km. Za celý test to bolo 7,2 l/100km. V porovnaní so staršou verziou motora ponúka nový agregát oveľa temperamentnejšie zvezenie. Trochu nám prekážala poloha radiacej páky (príliš vzadu) a hluk vo vysokých rýchlostiach. Almera Tino sa ochotne prebúdzala k životu aj pri rýchlosti 160 km/h. Romantický vonkajší vzhľad a komfortný interiér vôbec nenaznačujú, že tento rodinný minivan je rodinné športové auto. Cenová ponuka modelu sa začína na cene 699 000 korún, najlacnejšia naftová verzia stojí 799 000 korún a top vybavenie s najsilnejším naftovým motorom vyjde na 974 000 korún. Nissan Almera Tino existuje aj ako úžitkový automobil N1 s možným odpočtom DPH.

 

kamera na cúvanieobraz na monitoreAko pomôcka pri cúvaní slúži kamera zabudovaná nad evidenčným číslom. Po zaradení spiatočky sa na monitore objaví priestor za vozidlom. Systém veľmi výdatne pomáha, ak sa za autom nachádzajú nízke predmety alebo deti , ktoré by mohol vodič prehliadnuť.  Samozrejme, že okrem pohľadu na monitor sme počas cúvania museli pozerať aj do spätných zrkadiel.


 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 718
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 170
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 521
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 102
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 952
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 277
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 473
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 566
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 279
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 991
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon