Test : Nissan Almera Tino

V triede kompaktných minivanov zatiaľ držia opraty pevne v rukách západoeurópske automobilky. Táto skutočnosť sa môže rýchlo zmeniť, pretože z Ďalekého východu prichádza stále viac konkurentov.

Medzi kompaktné minivany európskeho strihu, ale s japonským imidžom patrí aj Nissan Almera Tino.

interiérOblé tvary

Nissan vytvoril druhú alternatívu k hranatému a technickému dizajnu konkurenčných minivanov oblinami na Almere Tino. Dizajn a stvárnenie interiéru je jediné, čo môže odlíšiť automobily postavené na spoločnom podvozku prípadne s využitím iných spoločných súčiastok. Napríklad predné svetlomety zakryté čírym sklom a zadné svetlá v stĺpikoch možno považovať za čisto internacionálne i praktické prvky. Tým, že sú koncové svetlá v stĺpiku karosérie, nebránia konštruktérom urobiť široké piate dvere a prijateľný vstup do batožinového priestoru. Základný objem po zaťahovaciu roletu je 440 litrov. Ďalšie zväčšovanie objemu je priamo úmerné sklápaniu a vyberaniu zadných sedadiel.

Variabilita

Nissan Almera Tino je navrhnutý ako päťmiestne vozidlo, teda oproti niektorým konkurentom môžu chýbať dve prídavné miesta. Zadné sedadlá sú tri samostatné kreslá posúvateľné v pozdĺžnom smere. Nezávisle od seba možno sedadlá sklopiť alebo úplne vybrať. Komu by sa málilo odkladacích priestorov, slušné skrinky nájde pod pohľad do zaduzadnými sedadlami a pod nohami zadných pasažierov. Kovové úchyty na sedadlá sú rozmiestnené tak, že dozadu sa dajú namontovať napríklad iba dve sedadlá v rôznom rozostupe (aby bol priestor v oblasti ramien čo najširší). K tradičným miestam na odkladanie drobností pribudla zásuvka pod sedadlom spolujazdca a vyklápacie stolíky na operadlách predných sedadiel. Vo výplniach dverí nájdete okrem malého boxu elastickú sieťku, ktorá sa prispôsobuje tvaru predmetu. Ten pri jazde "nelieta".

Tekna znamená maximum

Z troch stupňov vybavenia - Visia, Acenta a Tekna sme vyskúšali najvyšší stupeň exkluzivity Tekna, vrátane inovatívneho systému N-Form s LCD displejom. Veľký displej zobrazuje všetky potrebné údaje z palubného počítača a tiež nastavenie autorádia a klimatizácie. Na ovládanie rôznych systémov je určených niekoľko spoločných tlačidiel. Na prvý pohľad to tak nevyzerá, po čase si však vodič zvykne na jednoduchú a bezpečnú obsluhu. K špecialitám najvyššieho stupňa vybavenia patrí zadná parkovacia kamera, sedadlá potiahnuté kožou a alcantarou, "16" disky kolies z ľahkej zliatiny a automatická klimatizácia. Už základné vybavenie Visia zahŕňa ABS, brzdový asistent, štyri airbagy a ovládanie rádia i palubného počítača na volante. Testovacia Almera Tino so silným naftovým motorom 2,2 dCi (100 kW/136 k) mala aj stabilizačný systém ESP. V ponuke nám chýbali hlavové airbagy a pozdĺžne nastavovanie volantu.

Svalovec menom dCi

Zdrojom potešenia z rýchlej jazdy pri nízkej spotrebe je v tomto prípade nový motor 2,2 dCi naladený na 136 k a maximálny krútiaci moment 304. Okrem slušnej dynamiky sme ocenili dobré pohltenie vibrácií, typických pre naftový motor. Podľa výrobcu Almera Tino spotrebuje v priemere 6,6 l/100km. Za celý test to bolo 7,2 l/100km. V porovnaní so staršou verziou motora ponúka nový agregát oveľa temperamentnejšie zvezenie. Trochu nám prekážala poloha radiacej páky (príliš vzadu) a hluk vo vysokých rýchlostiach. Almera Tino sa ochotne prebúdzala k životu aj pri rýchlosti 160 km/h. Romantický vonkajší vzhľad a komfortný interiér vôbec nenaznačujú, že tento rodinný minivan je rodinné športové auto. Cenová ponuka modelu sa začína na cene 699 000 korún, najlacnejšia naftová verzia stojí 799 000 korún a top vybavenie s najsilnejším naftovým motorom vyjde na 974 000 korún. Nissan Almera Tino existuje aj ako úžitkový automobil N1 s možným odpočtom DPH.

 

kamera na cúvanieobraz na monitoreAko pomôcka pri cúvaní slúži kamera zabudovaná nad evidenčným číslom. Po zaradení spiatočky sa na monitore objaví priestor za vozidlom. Systém veľmi výdatne pomáha, ak sa za autom nachádzajú nízke predmety alebo deti , ktoré by mohol vodič prehliadnuť.  Samozrejme, že okrem pohľadu na monitor sme počas cúvania museli pozerať aj do spätných zrkadiel.


 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 238
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 037
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 752
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 575
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 728
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 511
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 272
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 221
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 042
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 756

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Najdlhšia bytovka na svete je vo Viedni a má meno po Marxovi. Je radosť v nej žiť

Nie je špinavá ani nebezpečná, hoci sú v nej sociálne byty. Nezamestnaní v nej bývajú vedľa profesorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.