SME
Pondelok, 27. september, 2021 | Meniny má CypriánKrížovkyKrížovky

Test : Nissan Almera Tino

V triede kompaktných minivanov zatiaľ držia opraty pevne v rukách západoeurópske automobilky. Táto skutočnosť sa môže rýchlo zmeniť, pretože z Ďalekého východu prichádza stále viac konkurentov.

Medzi kompaktné minivany európskeho strihu, ale s japonským imidžom patrí aj Nissan Almera Tino.

interiérOblé tvary

Nissan vytvoril druhú alternatívu k hranatému a technickému dizajnu konkurenčných minivanov oblinami na Almere Tino. Dizajn a stvárnenie interiéru je jediné, čo môže odlíšiť automobily postavené na spoločnom podvozku prípadne s využitím iných spoločných súčiastok. Napríklad predné svetlomety zakryté čírym sklom a zadné svetlá v stĺpikoch možno považovať za čisto internacionálne i praktické prvky. Tým, že sú koncové svetlá v stĺpiku karosérie, nebránia konštruktérom urobiť široké piate dvere a prijateľný vstup do batožinového priestoru. Základný objem po zaťahovaciu roletu je 440 litrov. Ďalšie zväčšovanie objemu je priamo úmerné sklápaniu a vyberaniu zadných sedadiel.

Variabilita

Nissan Almera Tino je navrhnutý ako päťmiestne vozidlo, teda oproti niektorým konkurentom môžu chýbať dve prídavné miesta. Zadné sedadlá sú tri samostatné kreslá posúvateľné v pozdĺžnom smere. Nezávisle od seba možno sedadlá sklopiť alebo úplne vybrať. Komu by sa málilo odkladacích priestorov, slušné skrinky nájde pod pohľad do zaduzadnými sedadlami a pod nohami zadných pasažierov. Kovové úchyty na sedadlá sú rozmiestnené tak, že dozadu sa dajú namontovať napríklad iba dve sedadlá v rôznom rozostupe (aby bol priestor v oblasti ramien čo najširší). K tradičným miestam na odkladanie drobností pribudla zásuvka pod sedadlom spolujazdca a vyklápacie stolíky na operadlách predných sedadiel. Vo výplniach dverí nájdete okrem malého boxu elastickú sieťku, ktorá sa prispôsobuje tvaru predmetu. Ten pri jazde "nelieta".

Tekna znamená maximum

Z troch stupňov vybavenia - Visia, Acenta a Tekna sme vyskúšali najvyšší stupeň exkluzivity Tekna, vrátane inovatívneho systému N-Form s LCD displejom. Veľký displej zobrazuje všetky potrebné údaje z palubného počítača a tiež nastavenie autorádia a klimatizácie. Na ovládanie rôznych systémov je určených niekoľko spoločných tlačidiel. Na prvý pohľad to tak nevyzerá, po čase si však vodič zvykne na jednoduchú a bezpečnú obsluhu. K špecialitám najvyššieho stupňa vybavenia patrí zadná parkovacia kamera, sedadlá potiahnuté kožou a alcantarou, "16" disky kolies z ľahkej zliatiny a automatická klimatizácia. Už základné vybavenie Visia zahŕňa ABS, brzdový asistent, štyri airbagy a ovládanie rádia i palubného počítača na volante. Testovacia Almera Tino so silným naftovým motorom 2,2 dCi (100 kW/136 k) mala aj stabilizačný systém ESP. V ponuke nám chýbali hlavové airbagy a pozdĺžne nastavovanie volantu.

Svalovec menom dCi

Zdrojom potešenia z rýchlej jazdy pri nízkej spotrebe je v tomto prípade nový motor 2,2 dCi naladený na 136 k a maximálny krútiaci moment 304. Okrem slušnej dynamiky sme ocenili dobré pohltenie vibrácií, typických pre naftový motor. Podľa výrobcu Almera Tino spotrebuje v priemere 6,6 l/100km. Za celý test to bolo 7,2 l/100km. V porovnaní so staršou verziou motora ponúka nový agregát oveľa temperamentnejšie zvezenie. Trochu nám prekážala poloha radiacej páky (príliš vzadu) a hluk vo vysokých rýchlostiach. Almera Tino sa ochotne prebúdzala k životu aj pri rýchlosti 160 km/h. Romantický vonkajší vzhľad a komfortný interiér vôbec nenaznačujú, že tento rodinný minivan je rodinné športové auto. Cenová ponuka modelu sa začína na cene 699 000 korún, najlacnejšia naftová verzia stojí 799 000 korún a top vybavenie s najsilnejším naftovým motorom vyjde na 974 000 korún. Nissan Almera Tino existuje aj ako úžitkový automobil N1 s možným odpočtom DPH.

 

kamera na cúvanieobraz na monitoreAko pomôcka pri cúvaní slúži kamera zabudovaná nad evidenčným číslom. Po zaradení spiatočky sa na monitore objaví priestor za vozidlom. Systém veľmi výdatne pomáha, ak sa za autom nachádzajú nízke predmety alebo deti , ktoré by mohol vodič prehliadnuť.  Samozrejme, že okrem pohľadu na monitor sme počas cúvania museli pozerať aj do spätných zrkadiel.


 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Od legendárneho trhoviska po hanbu Bratislavy. Ako sa menilo Trnavské mýto?
  2. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  3. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  5. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  6. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  7. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  8. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  9. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  2. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  3. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  4. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  5. Termming vo Veľkých Kapušanoch modernizuje tepelné hospodárstvo
  6. Slováci prepadli SENCORMÁNII a hľadajú najstarší spotrebič
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  8. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  9. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  10. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 056
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 233
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 701
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 636
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 388
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 018
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 482
  8. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 429
  9. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 426
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 646
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezident Andrej Kiska.

Ukážka z knihy Andreja Kisku Prezident - Dvadsať dní na prežitie exkluzívne v denníku SME.


Andrej Kiska a 1 ďalší 3 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Ako postupovalo vyšetrovanie NAKA.


a 2 ďalší 3 h

Neprehliadnite tiež

Lužný most s dĺžkou vyše 3 kilometre je šiestym bratislavským mostom.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 13 h
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep

Blogy SME

  1. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov.
  2. Marián Kozák: Ing. Ladislav Pleša - životný príbeh
  3. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Metodologické okienko: Metodologické nedostatky diplomových prác I. časť
  4. Zuzana Cascino: Striptér duše
  5. Štefan Vidlár: Úvaha o korupčnej amnestii
  6. Denis Jánošík: Nevidiaci a slabozraký
  7. Štefan Vidlár: Za ty prachy z Bruselu
  8. Věra Tepličková: Čo sme sa dozvedeli v nedeľných politických diskusiách?
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch 3 760
  2. Stanislav Martinčko: Bude Róbert Fico aj Borisovi Kollárovi ďakovať za dobre odvedenú prácu? 3 171
  3. Peter Chudý: Ako sa zbaviť redaktorky Denníka N, Moniky Tódovej? Alebo hrozí jej zákaz činnosti výkonu povolania? 3 155
  4. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 2 923
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal 2 827
  6. Marta Karchňáková: ZSE posiela počas pandémie ľudí na poštu 2 279
  7. Helmut Posch: Zaniknutý priemyselný poklad Hnúšte 2 252
  8. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 2 242
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
  3. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  4. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
  5. Adam Valček: Kauza DPB: Čo robiť, keď Platiť sa oplatí pýta stovky eur za pokutu z MHD
  6. Adam Valček: V bratislavskej MHD prebehol najväčší biznis s pokutami, ovplyvní vyše 100-tisíc ľudí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu