Kde má stáť výstražný trojuholník?

Veľmi častým javom na slovenských cestách je chýbajúci alebo nesprávne umiestnený výstražný trojuholník. Keď sa vozidlo stane prekážkou v cestnej premávke, je povinnosťou vodiča (v prípade nehody svedkov udalosti) zabezpečiť umiestnenie výstražného ...

Veľmi častým javom na slovenských cestách je chýbajúci alebo nesprávne umiestnený výstražný trojuholník. Keď sa vozidlo stane prekážkou v cestnej premávke, je povinnosťou vodiča (v prípade nehody svedkov udalosti) zabezpečiť umiestnenie výstražného trojuholníka v dostatočnej vzdialenosti od miesta prekážky a v čo najkratšom čase od vzniku udalosti.

Odborníci odporúčajú v obci aspoň 50 metrov a na ceste prvej triedy alebo diaľnici aj 100 metrov od prekážky. V členitom teréne musí byť trojuholník pred zákrutou alebo pred horizontom, aby vodičov upozornil vopred.

Výstražný trojuholník je veľmi nízky a ak ho uvidí vodič prvého auta v kolóne, musí brzdiť opatrne, pretože vodiči za ním trojuholník nevidia a nepredpokladajú brzdenie. Vozidlá s vynikajúcimi brzdami dnes zastavia z rýchlosti 100 km/h na dráhe 37 metrov a bežné vozidlo na 42 metrov. Ak k tomu pridáme reakčný čas vodičov a pozvoľnú brzdnú dráhu, vychádza nám, že trojuholník by malo byť vidieť približne zo vzdialenosti 100 metrov.

Ideálne je umiestniť ho bližšie ku krajnici, aby vozidlá, ktoré nestihnú zabrzdiť, nemuseli kvôli trojuholníku prechádzať do protismeru. Keď je trojuholník umiestnený nesprávne alebo naň celkom zabudneme, neraz dochádza k ďalším nehodám.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 344
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 651
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 480
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 608
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 949
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 243
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 117
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 1 890
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 793
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 613

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Na náramok treba myslieť, Rusko nemôže zájsť ani na viedenské vianočné trhy

Pavol Rusko je siedmym občanom, ktorý dostal monitorovací náramok bez odsúdenia.

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment politológ.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.