SME
Sobota, 1. október, 2022 | Meniny má Arnold

Prvá jazda: Hyundai Tucson

Športovo-úžitkovým automobilom SUV (Sport Utility Vehicle) v Európe prudko rastie popularita. V podstate každá úspešná automobilka musí mať v programe SUV, teda vozidlo s priestrannou karosériou typu kombi, masívnym podvozkom, pohonom všetkých štyroch kol

Hyundai sa rozhodol okrem už existujúceho modelu SantaFe, ponúknuť o niečo menší automobil s nižšou cenou a športovými jazdnými vlastnosťami. Prvé oficiálne stretnutie s Hyundai Tucsonom sme absolvovali na tucsoncestách Lotyšska. V tvorbe interiéru nastal pokrok, pretože miesta sa nám zdalo prinajmenšom toľko (ak nie viac) ako v SantaFe, pritom Tucson je o 25 cm kratší. Má však o 1 cm väčší rázvor náprav a kratšie previsy karosérie, tak narástol vnútorný priestor a zväčšili sa nájazdové uhly v teréne. Prístrojový panel existuje vo viacerých farebných vyhotoveniach a s rozdielnou úrovňou vybavenia.Najzákladnejší model bude mať klimatizáciu, ABS, trakčnú kontrolu a výškové nastavovanie sedadiel. Pre náročnejších zákazníkov je k dipozícii aj stabilizačný program ESP a až šesť airbagov. Základný batožinový priestor pojme v základe 325 l a po sklopení sedadiel 805 l batožiny. Na výber sú tri motory: benzínový štvorvalec CVVT s objemom 2 litre (104 kW/142 k), naftový motor 2,0 CRDi (82 kW/110 k) a benzínový šesťvalec 2,7 V6 (129 kW/175 k).

Na diaľniciach a lesných cestách sme vyskúšali 2,7 V6 s automatickou prevodovkou a tiež naftovú verziu CRDi v kombinácii s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Naše sympatie si získal dobre odhlučnený diesel. Silný benzínový šesťvalec je síce tichý, ale v kombinácii s automatom trochu komótny a smädný. "Východná" filozofia ponúka iba 4-stupňovú automatickú prevodovku, čo sa nám zdá málo.

podvozokPríjemne nás prekvapil podvozok - dobre odhlučnený od nerovností na ceste. Široké štrkové cesty sú to pravé pre Tucson, hoci sa nestratil ani na asfaltovej diaľnici. Nemohli sme ho vyskúšať v horských serpentínach, lebo v Lotyšsku by sme ich márne hľadali. Tam, kde obyčajné kombi nemôže ani len vojsť, Tucson prejde s ľahkosťou. Lesné cesty a stredne ťažký terén mu nerobí problémy. Achillovou pätou SUV zvyčajne býva situácia, keď auto ostane visieť "na kríž", teda na protiľahlých kolesách. Vtedy by pomohla iba uzávierka diferenciálu. Preto tento prípad treba prenechať ťažkým offroadom.

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 6 402
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 066
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 959
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 609
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 362
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 896
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 766
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 499
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


3 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


22 h
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Rastislav Puchala: Narodila sa kniha
  2. Anton Sládek: Bratislava - Prezidentská (Grasalkovičova) záhrada
  3. Anna Miľanová: Sloníča...2022
  4. Štefan Vidlár: KET
  5. Marek Košík: Anaëlle - bez lásky, ani na krok
  6. Ľuboš Vodička: Európska geologická rarita v Moravských Budějoviciach
  7. Lucia Žárska: Zvyšovanie úrokových sadzieb v ČR a SR
  8. Erik Kriššák: William Wordsworth - Blúdim sťa mrak osamelý
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 485
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 792
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 679
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 4 782
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 4 417
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 938
  7. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 3 464
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 384
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu