Hyundai sa rozhodol okrem už existujúceho modelu SantaFe, ponúknuť o niečo menší automobil s nižšou cenou a športovými jazdnými vlastnosťami. Prvé oficiálne stretnutie s Hyundai Tucsonom sme absolvovali na cestách Lotyšska. V tvorbe interiéru nastal pokrok, pretože miesta sa nám zdalo prinajmenšom toľko (ak nie viac) ako v SantaFe, pritom Tucson je o 25 cm kratší. Má však o 1 cm väčší rázvor náprav a kratšie previsy karosérie, tak narástol vnútorný priestor a zväčšili sa nájazdové uhly v teréne. Prístrojový panel existuje vo viacerých farebných vyhotoveniach a s rozdielnou úrovňou vybavenia.Najzákladnejší model bude mať klimatizáciu, ABS, trakčnú kontrolu a výškové nastavovanie sedadiel. Pre náročnejších zákazníkov je k dipozícii aj stabilizačný program ESP a až šesť airbagov. Základný batožinový priestor pojme v základe 325 l a po sklopení sedadiel 805 l batožiny. Na výber sú tri motory: benzínový štvorvalec CVVT s objemom 2 litre (104 kW/142 k), naftový motor 2,0 CRDi (82 kW/110 k) a benzínový šesťvalec 2,7 V6 (129 kW/175 k).
Na diaľniciach a lesných cestách sme vyskúšali 2,7 V6 s automatickou prevodovkou a tiež naftovú verziu CRDi v kombinácii s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Naše sympatie si získal dobre odhlučnený diesel. Silný benzínový šesťvalec je síce tichý, ale v kombinácii s automatom trochu komótny a smädný. "Východná" filozofia ponúka iba 4-stupňovú automatickú prevodovku, čo sa nám zdá málo.
Príjemne nás prekvapil podvozok - dobre odhlučnený od nerovností na ceste. Široké štrkové cesty sú to pravé pre Tucson, hoci sa nestratil ani na asfaltovej diaľnici. Nemohli sme ho vyskúšať v horských serpentínach, lebo v Lotyšsku by sme ich márne hľadali. Tam, kde obyčajné kombi nemôže ani len vojsť, Tucson prejde s ľahkosťou. Lesné cesty a stredne ťažký terén mu nerobí problémy. Achillovou pätou SUV zvyčajne býva situácia, keď auto ostane visieť "na kríž", teda na protiľahlých kolesách. Vtedy by pomohla iba uzávierka diferenciálu. Preto tento prípad treba prenechať ťažkým offroadom.