SME

Prvá jazda: Hyundai Tucson

Športovo-úžitkovým automobilom SUV (Sport Utility Vehicle) v Európe prudko rastie popularita. V podstate každá úspešná automobilka musí mať v programe SUV, teda vozidlo s priestrannou karosériou typu kombi, masívnym podvozkom, pohonom všetkých štyroch kol

Hyundai sa rozhodol okrem už existujúceho modelu SantaFe, ponúknuť o niečo menší automobil s nižšou cenou a športovými jazdnými vlastnosťami. Prvé oficiálne stretnutie s Hyundai Tucsonom sme absolvovali na cestách Lotyšska. V tvorbe interiéru nastal pokrok, pretože miesta sa nám zdalo prinajmenšom toľko (ak nie viac) ako v SantaFe, pritom Tucson je o 25 cm kratší. Má však o 1 cm väčší rázvor náprav a kratšie previsy karosérie, tak narástol vnútorný priestor a zväčšili sa nájazdové uhly v teréne. Prístrojový panel existuje vo viacerých farebných vyhotoveniach a s rozdielnou úrovňou vybavenia.Najzákladnejší model bude mať klimatizáciu, ABS, trakčnú kontrolu a výškové nastavovanie sedadiel. Pre náročnejších zákazníkov je k dipozícii aj stabilizačný program ESP a až šesť airbagov. Základný batožinový priestor pojme v základe 325 l a po sklopení sedadiel 805 l batožiny. Na výber sú tri motory: benzínový štvorvalec CVVT s objemom 2 litre (104 kW/142 k), naftový motor 2,0 CRDi (82 kW/110 k) a benzínový šesťvalec 2,7 V6 (129 kW/175 k).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na diaľniciach a lesných cestách sme vyskúšali 2,7 V6 s automatickou prevodovkou a tiež naftovú verziu CRDi v kombinácii s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Naše sympatie si získal dobre odhlučnený diesel. Silný benzínový šesťvalec je síce tichý, ale v kombinácii s automatom trochu komótny a smädný. "Východná" filozofia ponúka iba 4-stupňovú automatickú prevodovku, čo sa nám zdá málo.

Príjemne nás prekvapil podvozok - dobre odhlučnený od nerovností na ceste. Široké štrkové cesty sú to pravé pre Tucson, hoci sa nestratil ani na asfaltovej diaľnici. Nemohli sme ho vyskúšať v horských serpentínach, lebo v Lotyšsku by sme ich márne hľadali. Tam, kde obyčajné kombi nemôže ani len vojsť, Tucson prejde s ľahkosťou. Lesné cesty a stredne ťažký terén mu nerobí problémy. Achillovou pätou SUV zvyčajne býva situácia, keď auto ostane visieť "na kríž", teda na protiľahlých kolesách. Vtedy by pomohla iba uzávierka diferenciálu. Preto tento prípad treba prenechať ťažkým offroadom.  

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  2. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  3. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  4. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  5. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 101 782
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 431
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 196
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 473
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 389
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 138
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 808
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 499
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu