Prvá jazda: Hyundai Tucson

Športovo-úžitkovým automobilom SUV (Sport Utility Vehicle) v Európe prudko rastie popularita. V podstate každá úspešná automobilka musí mať v programe SUV, teda vozidlo s priestrannou karosériou typu kombi, masívnym podvozkom, pohonom všetkých štyroch kol

Hyundai sa rozhodol okrem už existujúceho modelu SantaFe, ponúknuť o niečo menší automobil s nižšou cenou a športovými jazdnými vlastnosťami. Prvé oficiálne stretnutie s Hyundai Tucsonom sme absolvovali na tucsoncestách Lotyšska. V tvorbe interiéru nastal pokrok, pretože miesta sa nám zdalo prinajmenšom toľko (ak nie viac) ako v SantaFe, pritom Tucson je o 25 cm kratší. Má však o 1 cm väčší rázvor náprav a kratšie previsy karosérie, tak narástol vnútorný priestor a zväčšili sa nájazdové uhly v teréne. Prístrojový panel existuje vo viacerých farebných vyhotoveniach a s rozdielnou úrovňou vybavenia.Najzákladnejší model bude mať klimatizáciu, ABS, trakčnú kontrolu a výškové nastavovanie sedadiel. Pre náročnejších zákazníkov je k dipozícii aj stabilizačný program ESP a až šesť airbagov. Základný batožinový priestor pojme v základe 325 l a po sklopení sedadiel 805 l batožiny. Na výber sú tri motory: benzínový štvorvalec CVVT s objemom 2 litre (104 kW/142 k), naftový motor 2,0 CRDi (82 kW/110 k) a benzínový šesťvalec 2,7 V6 (129 kW/175 k).

Na diaľniciach a lesných cestách sme vyskúšali 2,7 V6 s automatickou prevodovkou a tiež naftovú verziu CRDi v kombinácii s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Naše sympatie si získal dobre odhlučnený diesel. Silný benzínový šesťvalec je síce tichý, ale v kombinácii s automatom trochu komótny a smädný. "Východná" filozofia ponúka iba 4-stupňovú automatickú prevodovku, čo sa nám zdá málo.

podvozokPríjemne nás prekvapil podvozok - dobre odhlučnený od nerovností na ceste. Široké štrkové cesty sú to pravé pre Tucson, hoci sa nestratil ani na asfaltovej diaľnici. Nemohli sme ho vyskúšať v horských serpentínach, lebo v Lotyšsku by sme ich márne hľadali. Tam, kde obyčajné kombi nemôže ani len vojsť, Tucson prejde s ľahkosťou. Lesné cesty a stredne ťažký terén mu nerobí problémy. Achillovou pätou SUV zvyčajne býva situácia, keď auto ostane visieť "na kríž", teda na protiľahlých kolesách. Vtedy by pomohla iba uzávierka diferenciálu. Preto tento prípad treba prenechať ťažkým offroadom.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  3. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  4. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  5. Talent - vzdelanie - úspech
  6. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  7. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  9. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  10. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  9. HubHub spája sily s Neulogy
  10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 22 537
  2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 14 022
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 8 713
  4. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 8 600
  5. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 7 016
  6. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 487
  7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 5 417
  8. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 5 021
  9. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 4 907
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 374

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Procházka: Keby Dzurinda kandidoval, bude prezidentom

Špeciálne vydanie podcastu. Peter Tkačenko sa rozprával s Radoslavom Procházkom.

KOMENTÁRE

Danko si znova koleduje

Netreba pochybovať, že Dankova partia lezie na nervy všetkým zúčastneným.

Neprehliadnite tiež

Šéfdizajnér Seatu: Budúci rok nás čaká výrazná zmena

Alejandro Mesonero-Romanos otvoril v Seate novú kapitolu dizajnu a onedlho načne ďalšiu, ale už bez Cupry.

Cupra Ateca má poriadny výkon a prišla o znak Seat

Stane sa prvým modelom v novej ére samostatnej značky Cupra.

Alkohol zavinil pätinu obetí dopravných nehôd v EÚ

V Európe sa vypije viac aklkoholu ako kdekoľvek inde na svete.

Hyundai ukázal nové SUV. Zamkne sa, aby ste nemohli vystúpiť inému autu do cesty

S novým Santa Fe do premávky nevystúpite ani nevycúvate.