Prvá jazda: Hyundai Tucson

Športovo-úžitkovým automobilom SUV (Sport Utility Vehicle) v Európe prudko rastie popularita. V podstate každá úspešná automobilka musí mať v programe SUV, teda vozidlo s priestrannou karosériou typu kombi, masívnym podvozkom, pohonom všetkých štyroch kol

Hyundai sa rozhodol okrem už existujúceho modelu SantaFe, ponúknuť o niečo menší automobil s nižšou cenou a športovými jazdnými vlastnosťami. Prvé oficiálne stretnutie s Hyundai Tucsonom sme absolvovali na tucsoncestách Lotyšska. V tvorbe interiéru nastal pokrok, pretože miesta sa nám zdalo prinajmenšom toľko (ak nie viac) ako v SantaFe, pritom Tucson je o 25 cm kratší. Má však o 1 cm väčší rázvor náprav a kratšie previsy karosérie, tak narástol vnútorný priestor a zväčšili sa nájazdové uhly v teréne. Prístrojový panel existuje vo viacerých farebných vyhotoveniach a s rozdielnou úrovňou vybavenia.Najzákladnejší model bude mať klimatizáciu, ABS, trakčnú kontrolu a výškové nastavovanie sedadiel. Pre náročnejších zákazníkov je k dipozícii aj stabilizačný program ESP a až šesť airbagov. Základný batožinový priestor pojme v základe 325 l a po sklopení sedadiel 805 l batožiny. Na výber sú tri motory: benzínový štvorvalec CVVT s objemom 2 litre (104 kW/142 k), naftový motor 2,0 CRDi (82 kW/110 k) a benzínový šesťvalec 2,7 V6 (129 kW/175 k).

Na diaľniciach a lesných cestách sme vyskúšali 2,7 V6 s automatickou prevodovkou a tiež naftovú verziu CRDi v kombinácii s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Naše sympatie si získal dobre odhlučnený diesel. Silný benzínový šesťvalec je síce tichý, ale v kombinácii s automatom trochu komótny a smädný. "Východná" filozofia ponúka iba 4-stupňovú automatickú prevodovku, čo sa nám zdá málo.

podvozokPríjemne nás prekvapil podvozok - dobre odhlučnený od nerovností na ceste. Široké štrkové cesty sú to pravé pre Tucson, hoci sa nestratil ani na asfaltovej diaľnici. Nemohli sme ho vyskúšať v horských serpentínach, lebo v Lotyšsku by sme ich márne hľadali. Tam, kde obyčajné kombi nemôže ani len vojsť, Tucson prejde s ľahkosťou. Lesné cesty a stredne ťažký terén mu nerobí problémy. Achillovou pätou SUV zvyčajne býva situácia, keď auto ostane visieť "na kríž", teda na protiľahlých kolesách. Vtedy by pomohla iba uzávierka diferenciálu. Preto tento prípad treba prenechať ťažkým offroadom.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!?
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana
  4. Aby vám neukradli ani auto, ani kolesá
  5. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  9. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  1. Aby vám neukradli ani auto, ani kolesá
  2. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!?
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana
  4. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  5. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  6. Trendy udržateľnej architektúry
  7. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  8. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  9. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  10. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 9 658
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 287
  3. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 2 561
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 408
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana 2 063
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 778
  7. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 1 646
  8. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 041
  9. Ako na refinancovanie hypotéky 1 004
  10. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!? 824

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Choma stíha tri funkcie naraz, zakázať to nikto nechce

Opozícia chce viac ako tri roky zakázať súbeh rôznych volených funkcií. Podporu zatiaľ nenašla, pokus plánuje zopakovať v decembri.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Viete, ako sa správne odbočuje?

Poradie úkonov nie je niektorým vodičom jednoznačné.

Dopravná hádanka: Viete, ako sa správne odbočuje? (riešenie)

Poradie úkonov nie je niektorým vodičom jednoznačné.

Európania kupovali menej áut, trh s ich predajom sa mierne spomalil

V septembri sa predalo v Európe o dve percentá vozidiel menej ako vlani. Pokles zaznamenali britský aj nemecký trh, ktoré sú pre slovenský automobilový priemysel kľúčové.