Kompaktné novinky prestížnych značiek

Mercedes A

Mercedes vstúpil do kategórie prestížnych kompaktných automobilov A triedou v roku 1998. Verejnosť bola šokovaná najskôr prevratnou sendvičovou konštrukciou karosérie a onedlho na to došlo k nešťastnému prevráteniu Mercedesu A triedy pri losom teste. Automobilka nedostatok odstránila a z Áčka sa stal predajný trhák s veľkolepým priestorom a priaznivými prevádzkovými nákladmi. Sendvičová konštrukcia ostala neprekonaná a na svete je pokračovateľ trendu - nová A trieda. Mercedes A triedy bude existovať s troj- a päťdverovou karosériou trochu väčších rozmerov ako súčasný model. Odrazí sa to najmä na priestore pre cestujúcich a variabilite interiéru. K vyše 200 patentom uplatneným v tomto vozidle patrí napríklad parabolická zadná náprava a selektívny systém tlmičov, ktorý prispôsobuje tlmiace sily stavu vozovky na mechanickom princípe. Nový Mercedes-Benz triedy A budú poháňať štvorvalcové benzínové (1,5 l (70 kW), 1,7 l (85 kW), 2,0 (100 kW) a 2,0 l PS (142 kW)) ako aj vznetové CDI motory (1,6 l (60 kW), 1,8 l (80 kW) a 2,0 l (103 kW)).

BMW 1

Automobilka BMW nedosiahla skráteným modelom trojkového radu Compact očakávané predajné úspechy. Úspešné účinkovanie v kompaktnej triede má teraz zaručiť BMW radu 1 s päťdverovou karosériou. V duchu tradície značky bude aj najmenší model vybavený špičkovou technikou, vrátane podvozka so športovými jazdnými vlastnosťami. Variabilita interiéru a ponuka priestoru nebude väčšia ako pri konkurenčných modeloch. Objem batožinového priestoru bude dokonca o máličko menší (330 l), ako je u konkurencie (350 l). Na rozdiel od Mercedesu, BMW ani v najmenšom modelovom rade 1 neopúšťa pohon zadnej nápravy. K brilantným jazdným vlastnostiam prispieva rozloženie hmotnosti a viacprvkové zavesenie zadnej nápravy. Na športové vyžitie slúžia dva benzínové štvorvalce objemu 1,6 l a 1,8 l s výkonom 115 a 150 k. Naftovú časť ponuky tvoria dva motory toho istého objemu, ale rozdielneho výkonu. Slabší naftiak dáva z objemu dva litre výkon 122 k a silnejší až 165 k a dosahuje maximálny krútiaci moment 340 Nm. BMW 120 d (165 k) dosiahne maximálnu rýchlosť 220 km/h a priemernú spotrebu 5,7 l/100 km, zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,9 s.


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 802
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 791
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 033
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 697
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 148
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 006
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 645
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 584
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 345
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 760

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.