Kompaktné novinky prestížnych značiek

Mercedes A

Mercedes vstúpil do kategórie prestížnych kompaktných automobilov A triedou v roku 1998. Verejnosť bola šokovaná najskôr prevratnou sendvičovou konštrukciou karosérie a onedlho na to došlo k nešťastnému prevráteniu Mercedesu A triedy pri losom teste. Automobilka nedostatok odstránila a z Áčka sa stal predajný trhák s veľkolepým priestorom a priaznivými prevádzkovými nákladmi. Sendvičová konštrukcia ostala neprekonaná a na svete je pokračovateľ trendu - nová A trieda. Mercedes A triedy bude existovať s troj- a päťdverovou karosériou trochu väčších rozmerov ako súčasný model. Odrazí sa to najmä na priestore pre cestujúcich a variabilite interiéru. K vyše 200 patentom uplatneným v tomto vozidle patrí napríklad parabolická zadná náprava a selektívny systém tlmičov, ktorý prispôsobuje tlmiace sily stavu vozovky na mechanickom princípe. Nový Mercedes-Benz triedy A budú poháňať štvorvalcové benzínové (1,5 l (70 kW), 1,7 l (85 kW), 2,0 (100 kW) a 2,0 l PS (142 kW)) ako aj vznetové CDI motory (1,6 l (60 kW), 1,8 l (80 kW) a 2,0 l (103 kW)).

BMW 1

Automobilka BMW nedosiahla skráteným modelom trojkového radu Compact očakávané predajné úspechy. Úspešné účinkovanie v kompaktnej triede má teraz zaručiť BMW radu 1 s päťdverovou karosériou. V duchu tradície značky bude aj najmenší model vybavený špičkovou technikou, vrátane podvozka so športovými jazdnými vlastnosťami. Variabilita interiéru a ponuka priestoru nebude väčšia ako pri konkurenčných modeloch. Objem batožinového priestoru bude dokonca o máličko menší (330 l), ako je u konkurencie (350 l). Na rozdiel od Mercedesu, BMW ani v najmenšom modelovom rade 1 neopúšťa pohon zadnej nápravy. K brilantným jazdným vlastnostiam prispieva rozloženie hmotnosti a viacprvkové zavesenie zadnej nápravy. Na športové vyžitie slúžia dva benzínové štvorvalce objemu 1,6 l a 1,8 l s výkonom 115 a 150 k. Naftovú časť ponuky tvoria dva motory toho istého objemu, ale rozdielneho výkonu. Slabší naftiak dáva z objemu dva litre výkon 122 k a silnejší až 165 k a dosahuje maximálny krútiaci moment 340 Nm. BMW 120 d (165 k) dosiahne maximálnu rýchlosť 220 km/h a priemernú spotrebu 5,7 l/100 km, zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,9 s.


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 658
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 797
  3. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 768
  4. Ako sme jazdili v socializme 2 643
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 863
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 754
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 312
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 264
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 197
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 816

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.