SME
Nedeľa, 25. september, 2022 | Meniny má Vladislav

Kompaktné novinky prestížnych značiek

Mercedes A

Mercedes vstúpil do kategórie prestížnych kompaktných automobilov A triedou v roku 1998. Verejnosť bola šokovaná najskôr prevratnou sendvičovou konštrukciou karosérie a onedlho na to došlo k nešťastnému prevráteniu Mercedesu A triedy pri losom teste. Automobilka nedostatok odstránila a z Áčka sa stal predajný trhák s veľkolepým priestorom a priaznivými prevádzkovými nákladmi. Sendvičová konštrukcia ostala neprekonaná a na svete je pokračovateľ trendu - nová A trieda. Mercedes A triedy bude existovať s troj- a päťdverovou karosériou trochu väčších rozmerov ako súčasný model. Odrazí sa to najmä na priestore pre cestujúcich a variabilite interiéru. K vyše 200 patentom uplatneným v tomto vozidle patrí napríklad parabolická zadná náprava a selektívny systém tlmičov, ktorý prispôsobuje tlmiace sily stavu vozovky na mechanickom princípe. Nový Mercedes-Benz triedy A budú poháňať štvorvalcové benzínové (1,5 l (70 kW), 1,7 l (85 kW), 2,0 (100 kW) a 2,0 l PS (142 kW)) ako aj vznetové CDI motory (1,6 l (60 kW), 1,8 l (80 kW) a 2,0 l (103 kW)).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

BMW 1

Automobilka BMW nedosiahla skráteným modelom trojkového radu Compact očakávané predajné úspechy. Úspešné účinkovanie v kompaktnej triede má teraz zaručiť BMW radu 1 s päťdverovou karosériou. V duchu tradície značky bude aj najmenší model vybavený špičkovou technikou, vrátane podvozka so športovými jazdnými vlastnosťami. Variabilita interiéru a ponuka priestoru nebude väčšia ako pri konkurenčných modeloch. Objem batožinového priestoru bude dokonca o máličko menší (330 l), ako je u konkurencie (350 l). Na rozdiel od Mercedesu, BMW ani v najmenšom modelovom rade 1 neopúšťa pohon zadnej nápravy. K brilantným jazdným vlastnostiam prispieva rozloženie hmotnosti a viacprvkové zavesenie zadnej nápravy. Na športové vyžitie slúžia dva benzínové štvorvalce objemu 1,6 l a 1,8 l s výkonom 115 a 150 k. Naftovú časť ponuky tvoria dva motory toho istého objemu, ale rozdielneho výkonu. Slabší naftiak dáva z objemu dva litre výkon 122 k a silnejší až 165 k a dosahuje maximálny krútiaci moment 340 Nm. BMW 120 d (165 k) dosiahne maximálnu rýchlosť 220 km/h a priemernú spotrebu 5,7 l/100 km, zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,9 s.

SkryťVypnúť reklamu


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  2. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  3. Sledujte príjem živín u starých rodičov
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč?
  5. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma?
  6. Realitný maklér v Poprade
  7. Je čas na cestovateľské plány, jeseň bude plná spoznávania
  8. Najradšej by ste pri čítaní správ nechali všetko plávať?
  1. Industriálna Spilka Offices je súčasťou Týždňa zelených budov
  2. Hagyari: Som pripravený intenzívne a tvrdo pracovať
  3. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  4. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  5. Je neskutočná! Pani Milada (80) búra svojou básničkou internety
  6. XTB vyhlasuje Conora McGregora za svojho globálneho ambasádora
  7. Šliapnuť do pedálov – a ide sa na to!
  8. Na Slovensku máme približne 23% fajčiarov
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 11 650
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 6 806
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 384
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 276
  5. Rozbolí vás žalúdok zo studenej vody? Najväčšie mýty o trávení 3 248
  6. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 733
  7. Excelentná novinka v Tescu 2 068
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 027
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Ivan Mlynár: Čoho sa to vlastne vyšetrovatelia NAKA okolo Jána Čurillu dožadujú.
  3. Jozef Javurek: Skandar
  4. Marian Nanias: Jadrová energia – Hra na schovávačku skončila.
  5. Marek Strapko: Irán vs. Rusko
  6. Post Bellum SK: Vojnou ich trápenie neskončilo. V Topoľčanoch sa rozpútal 24. septembra pogrom na Židov
  7. Ľuboš Vodička: Kostoly za hradbami: Pezinok Grinava
  8. Ľudmila Magdolenová: S deťmi po Balkáne. Časť druhá- Bosna a Hercegovina, vodopády Kravice (a ďalej do Čiernej Hory, záliv Boka Kotorska)
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 13 014
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 10 757
  3. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 6 278
  4. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 5 955
  5. Filip Kaľavský: Seniori bez obedov s dotáciou 5 805
  6. Miroslav Lukáč: Viete že ruský trpaslík je najväčší na svete, ruské hodinky najrýchlejšie a Červená armáda nie je krvavočervená, ale ružová? 5 356
  7. Tereza Krajčová: Grécke Atény 2/4 - Majestátny Acropolis, antická atmosféra v Agore a stopy Rimanov 4 450
  8. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu 4 247
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu