Kabriolety leta 2004

Kabriolety sa takmer celé storočie vyrábali s plátennou strechou. Mechanizmus sklápania a materiál strechy sa neustále zdokonaľovali, nikdy však neprekročili svoj tieň nevýhod. Miernu stagnáciu automobilového priemyslu pocítili najmä okrajové segmenty ...


foto Opel Tigra Twin Top



Kabriolety sa takmer celé storočie vyrábali s plátennou strechou. Mechanizmus sklápania a materiál strechy sa neustále zdokonaľovali, nikdy však neprekročili svoj tieň nevýhod. Miernu stagnáciu automobilového priemyslu pocítili najmä okrajové segmenty automobilov, kam kabriolety roadstery určite patria. Zákazníci začali pri výbere auta na voľný čas rozmýšľať racionálnejšie, aby mohli používať kabriolet čo najdlhšie, prípadne ako jediné auto. Na tento trend reagovali výrobcovia príplatkovými strechami z kovu, ktoré sa dali namontovať v zimnom období. Nevýhodou takejto strechy bola manipulácia a nutnosť skladovať odmontovanú strechu v garáži. Radikálna zmena nastala v apríli 1996 na autosalóne v Turíne, kde debutoval Mercedes SLK s pevnou skladacou strechou, ktorá sa sklápala automaticky do batožinového priestoru. Okamžite po premiére sa Mercedes SLK stal kabrioletom roka. Z prvej generácie SLK sa predalo na celom svete 308 000 automobilov a Mercedes SLK dostal viac ako 40 ocenení vo svojej triede. Odvtedy stále viac pribúdajú kabriolety, ktoré sa v priebehu pár sekúnd zmenia z otvoreného automobilu na elegantné kupé. Vozidlo so zatvorenou strechou poskytuje výbornú ochranu pri prevrátení, nízku úroveň aerodynamického hluku a plnohodnotné zadné okno. Pre súčasné kabriolety s pevnou sklápateľnou strechou je typické označenie Coupé-Cabrio prípadne "dva v jednom".

Mercedes Benz SLK

Súčasný pokračovateľ tradície SLK mal premiéru na jarnom autosalóne v Ženeve. Dizajn vychádza z prvkov superšportového Mercedesu SLR a pod kapotou sú výkonnejšie motory ako doposiaľ. Základný motor 1,8 Kompresor dosahuje výkon 163 k. Silnejšia verzia SLK 350 má šesťvalcový motor 3,5 V6 s výkonom 272 k. Ultrašportová verzia SLK 55 AMG ponúka bezkonkurenčný výkon (360 k) osemvalcového motora. Za zmienku stojí zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,9 s a maximálna rýchlosť obmedzená na 250 km/h.

Peugeot 307 CC

Peugeot zareagoval na trend pevných sklápateľných striech už na jeseň modelom 206 CC. Úspešným pokračovateľom tradície je Peugeot 307 CC. Štýlové Coupé Cabrio sa stalo zdrojom inšpirácie oddelenia Peugeot Sport a onedlho po premiére sériového vozidla vznikol pretekársky Peugeot 307 CC WRC. Na pretvorenie zo štvormiestneho kabrioletu na Coupé stačí Peugeotu iba 17 sekúnd. Strechu možno sklápať a otvárať pri rýchlosti do 10 km/h. Základ motorizácie tvorí dvojlitrový benzínový štvorvalec s výkonom 136 koní. Pre odvážnejších vodičov je v ponuke športový podvozok a ostrejšia verzia motora s výkonom 177 k.

Renault Megane Coupé Cabriolet

Renault Coupé Cabriolet vhodne doplnil aj tak veľmi širokú ponuku karosérií radu Megane. Peugeot 307 CC tým dostal priameho konkurenta. Výhodou Megane Coupé Cabriolet je okrem bohato presklenej sklápateľnej strechy miesto pre štyroch cestujúcich. Netradične sa popri benzínových motoroch 1,6 a 2,0 l (115/136 k) objavil diesel 1,9 dCi s výkonom 120 k a spotrebou iba 5,5 l. V ponuke chýba športový motor s výkonom minimálne 160 k.

Opel Tigra Twin Top

Opätovné oživenie modelu Tigra sa oplatilo. Na tohtoročnom autosalóne v Ženeve získala Tigra Twin Top titul Cabrio of the year 2004. Stará Tigra existovala v dvoch verziách ako Kupé a Targa s otvárateľnou strechou. Súčasná Tigra nahradí oba modely jedným s kovovou sklápateľnou strechou. Napriek tomu, že Tigra Twin Top je otvoreným kabrioletom, vyniká vysokou tuhosťou karosérie. Podobne ako Mercedes SLK aj Tigra Twin Top ponúka miesto iba dvom cestujúcim. V pravom zmysle slova je teda roadsterom. Tigra príde do predaja s dvoma motormi objemu 1,4 a 1,8 l (90/125 k).


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 590
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 835
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 476
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 095
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 999
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 986
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 772
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 485
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 305
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 889

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.