Kabriolety leta 2004

Kabriolety sa takmer celé storočie vyrábali s plátennou strechou. Mechanizmus sklápania a materiál strechy sa neustále zdokonaľovali, nikdy však neprekročili svoj tieň nevýhod. Miernu stagnáciu automobilového priemyslu pocítili najmä okrajové segmenty ...


foto Opel Tigra Twin Top



Kabriolety sa takmer celé storočie vyrábali s plátennou strechou. Mechanizmus sklápania a materiál strechy sa neustále zdokonaľovali, nikdy však neprekročili svoj tieň nevýhod. Miernu stagnáciu automobilového priemyslu pocítili najmä okrajové segmenty automobilov, kam kabriolety roadstery určite patria. Zákazníci začali pri výbere auta na voľný čas rozmýšľať racionálnejšie, aby mohli používať kabriolet čo najdlhšie, prípadne ako jediné auto. Na tento trend reagovali výrobcovia príplatkovými strechami z kovu, ktoré sa dali namontovať v zimnom období. Nevýhodou takejto strechy bola manipulácia a nutnosť skladovať odmontovanú strechu v garáži. Radikálna zmena nastala v apríli 1996 na autosalóne v Turíne, kde debutoval Mercedes SLK s pevnou skladacou strechou, ktorá sa sklápala automaticky do batožinového priestoru. Okamžite po premiére sa Mercedes SLK stal kabrioletom roka. Z prvej generácie SLK sa predalo na celom svete 308 000 automobilov a Mercedes SLK dostal viac ako 40 ocenení vo svojej triede. Odvtedy stále viac pribúdajú kabriolety, ktoré sa v priebehu pár sekúnd zmenia z otvoreného automobilu na elegantné kupé. Vozidlo so zatvorenou strechou poskytuje výbornú ochranu pri prevrátení, nízku úroveň aerodynamického hluku a plnohodnotné zadné okno. Pre súčasné kabriolety s pevnou sklápateľnou strechou je typické označenie Coupé-Cabrio prípadne "dva v jednom".

Mercedes Benz SLK

Súčasný pokračovateľ tradície SLK mal premiéru na jarnom autosalóne v Ženeve. Dizajn vychádza z prvkov superšportového Mercedesu SLR a pod kapotou sú výkonnejšie motory ako doposiaľ. Základný motor 1,8 Kompresor dosahuje výkon 163 k. Silnejšia verzia SLK 350 má šesťvalcový motor 3,5 V6 s výkonom 272 k. Ultrašportová verzia SLK 55 AMG ponúka bezkonkurenčný výkon (360 k) osemvalcového motora. Za zmienku stojí zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,9 s a maximálna rýchlosť obmedzená na 250 km/h.

Peugeot 307 CC

Peugeot zareagoval na trend pevných sklápateľných striech už na jeseň modelom 206 CC. Úspešným pokračovateľom tradície je Peugeot 307 CC. Štýlové Coupé Cabrio sa stalo zdrojom inšpirácie oddelenia Peugeot Sport a onedlho po premiére sériového vozidla vznikol pretekársky Peugeot 307 CC WRC. Na pretvorenie zo štvormiestneho kabrioletu na Coupé stačí Peugeotu iba 17 sekúnd. Strechu možno sklápať a otvárať pri rýchlosti do 10 km/h. Základ motorizácie tvorí dvojlitrový benzínový štvorvalec s výkonom 136 koní. Pre odvážnejších vodičov je v ponuke športový podvozok a ostrejšia verzia motora s výkonom 177 k.

Renault Megane Coupé Cabriolet

Renault Coupé Cabriolet vhodne doplnil aj tak veľmi širokú ponuku karosérií radu Megane. Peugeot 307 CC tým dostal priameho konkurenta. Výhodou Megane Coupé Cabriolet je okrem bohato presklenej sklápateľnej strechy miesto pre štyroch cestujúcich. Netradične sa popri benzínových motoroch 1,6 a 2,0 l (115/136 k) objavil diesel 1,9 dCi s výkonom 120 k a spotrebou iba 5,5 l. V ponuke chýba športový motor s výkonom minimálne 160 k.

Opel Tigra Twin Top

Opätovné oživenie modelu Tigra sa oplatilo. Na tohtoročnom autosalóne v Ženeve získala Tigra Twin Top titul Cabrio of the year 2004. Stará Tigra existovala v dvoch verziách ako Kupé a Targa s otvárateľnou strechou. Súčasná Tigra nahradí oba modely jedným s kovovou sklápateľnou strechou. Napriek tomu, že Tigra Twin Top je otvoreným kabrioletom, vyniká vysokou tuhosťou karosérie. Podobne ako Mercedes SLK aj Tigra Twin Top ponúka miesto iba dvom cestujúcim. V pravom zmysle slova je teda roadsterom. Tigra príde do predaja s dvoma motormi objemu 1,4 a 1,8 l (90/125 k).


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  4. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  5. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  8. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 7 335
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 595
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 487
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 041
  5. Kam do tepla v januári? 2 525
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 296
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 262
  8. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 142
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 305
  10. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 153

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Televízia, kam Babiš a Zeman utekajú pred dotieravými otázkami

Politické diskusie nemajú na Barrandove veľkú sledovanosť, no sú lacné a zvyšujú prestíž moderátora.

DOMOV

Bitkári v škole v Demandiciach skončili, spolužiaci aj tak pykajú

Žiaci z obcí Lontov a Ipeľský Sokolec naďalej chodia do Demandíc.

KOMENTÁRE

Fico aj Danko sa zmenia na vítačov. To si pozrieme

Blíži sa čas, keď vláda bude musieť obhájiť príchod ekonomických migrantov.

EKONOMIKA

Sedadlá pre Boeing? Trenčín by ich mohol vyvíjať (rozhovor)

Spoločnosť Adient vyrába sedadlá pre automobilový priemysel.

Neprehliadnite tiež

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.