Toyota Corolla Verso

Automobilka Toyota sa už roky riadi princípom postupného zdokonaľovania, čo sa označuje slovom Kaizen. V prípade Corolly Verso však museli konštruktéri urobiť rýchlu a radikálnu zmenu, pretože nároky zákazníkov na priestranné rodinné auto stúpali rýchle

jšie, ako predpokladalo dlhodobé smerovanie. Sedemmiestne kompaktné MPV už tvrdo bojuje s konkurenciou (Renault Scenic, Opel Zafira, Ford C Max).

Nároky zákazníkov sa v posledných rokoch zvýšili najmä na flexibilitu interiéru. Zákazníci očakávajú možnosť prepravovať až sedem pasažierov na podvozku kompaktnej triedy a požadujú dokonale rovný batožinový priestor na prepravu rôzneho tovaru. Do skupiny automobilov spĺňajúcich tieto nároky patrí aj Toyota Corolla s novým modelom Verso.

Vonkajší dizajn pozostáva z dvoch nezávislých častí - dizajn a konštrukcia spodnej časti vozidla boli ovplyvnené dizajnom vozidiel kategórie SUV (športovoúžitkové). Vrchná časť pripomína zas dynamicky štylizovaný minivan. Pri zväčšených vonkajších rozmeroch dosahuje vysoká Corolla Verso koeficient odporu vzduchu iba 0,30 (najlepšia hodnota v triede). Novinkou v tomto segmente je akustické čelné sklo, ktoré obsahuje trojvrstvový film, znižujúci prenikanie nízkofrekvenčných zvukov do vnútra vozidla.

Corolla Verso prichádza s patentom Toyota Easy Flat-7, čo je zatiaľ prvý systém sklápania piatich zadných sedadiel do podlahy. Všetkých päť zadných sedadiel v druhom a treťom rade možno samostatne sklopiť jednoduchým pohybom. Na dosiahnutie maximálneho objemu batožinového priestoru netreba vyberať žiadne sedadlo, čo možno považovať za najväčšiu výhodu oproti konkurencii. Pri sklápaní sedadiel netreba odstrániť ani opierky hlavy. Sedemmiestne vozidlo sa ľahko zmení na malú dodávku s rovnou podlahou batožinového priestoru (dĺžka 198 cm, objem 1563 l). Každé sedadlo v druhom rade je posúvateľné dopredu alebo dozadu o 240 mm a operadlo sklápateľné v rozpätí 30-stupňového uhla. Nová Corolla Verso poskytuje 32 rôznych kombinácií sedadiel.

K technickým vymoženostiam Corolly Verso patrí inteligentný parkovací asistent schopný fungovať v troch režimoch a automatická prevodovka rozlišujúca jazdu hore a dole kopcom.

Úplne nový podvozok je v porovnaní s predchádzajúcou Corollou Verso o 10 percent tuhší a stabilnejší. Keďže kompaktné MPV sa často používajú v mestskej premávke, Corola Verso je navrhnutá tak, aby pri malých poškodeniach boli opravy čo najlacnejšie. Podľa testov v Nemecku a vo Veľkej Británii dosiahla Corolla Verso najnižšie náklady na opravu vo svojej triede pri náraze v rýchlosti 15 km/h.

V motorovej palete sa ocitol vylepšený naftový motor D-4D s vyšším výkonom (116 k) a lepším priebehom krútiaceho momentu (280 Nm pri 2000 - 2200 ot./min.). Z benzínových motorov sú na výber dve pohonné jednotky - 1,6 a 1,8 litra - so vstrekovaním VVT-i. Motor s objemom 1,6 l má výkon 110 koní a spotrebu 7,5 l/100 km. Motor 1,8 dosahuje výkon 129 koní a spotrebu 7,7 l/100 km.

Nová Corolla Verso získala v testoch Euro NCAP päť hviezdičiek a 35 bodov, čím sa stala najbezpečnejším vozidlom vo svojej triede.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 16 735
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 908
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 656
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 332
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 160
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 998
  7. Kam do tepla v januári? 1 859
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 664
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 503
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 895

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Babiš rovná sa ANO, ANO rovná sa Babiš

Kdesi na konci tunela sa predsa len čosi črtá.

SVET

Ukrajina priznala vojnu s Ruskom. Slova vojna sa však bojí

Na východe Ukrajiny už aj formálne prebieha otvorený konflikt.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.