Toyota Corolla Verso

Automobilka Toyota sa už roky riadi princípom postupného zdokonaľovania, čo sa označuje slovom Kaizen. V prípade Corolly Verso však museli konštruktéri urobiť rýchlu a radikálnu zmenu, pretože nároky zákazníkov na priestranné rodinné auto stúpali rýchle

jšie, ako predpokladalo dlhodobé smerovanie. Sedemmiestne kompaktné MPV už tvrdo bojuje s konkurenciou (Renault Scenic, Opel Zafira, Ford C Max).

Nároky zákazníkov sa v posledných rokoch zvýšili najmä na flexibilitu interiéru. Zákazníci očakávajú možnosť prepravovať až sedem pasažierov na podvozku kompaktnej triedy a požadujú dokonale rovný batožinový priestor na prepravu rôzneho tovaru. Do skupiny automobilov spĺňajúcich tieto nároky patrí aj Toyota Corolla s novým modelom Verso.

Vonkajší dizajn pozostáva z dvoch nezávislých častí - dizajn a konštrukcia spodnej časti vozidla boli ovplyvnené dizajnom vozidiel kategórie SUV (športovoúžitkové). Vrchná časť pripomína zas dynamicky štylizovaný minivan. Pri zväčšených vonkajších rozmeroch dosahuje vysoká Corolla Verso koeficient odporu vzduchu iba 0,30 (najlepšia hodnota v triede). Novinkou v tomto segmente je akustické čelné sklo, ktoré obsahuje trojvrstvový film, znižujúci prenikanie nízkofrekvenčných zvukov do vnútra vozidla.

Corolla Verso prichádza s patentom Toyota Easy Flat-7, čo je zatiaľ prvý systém sklápania piatich zadných sedadiel do podlahy. Všetkých päť zadných sedadiel v druhom a treťom rade možno samostatne sklopiť jednoduchým pohybom. Na dosiahnutie maximálneho objemu batožinového priestoru netreba vyberať žiadne sedadlo, čo možno považovať za najväčšiu výhodu oproti konkurencii. Pri sklápaní sedadiel netreba odstrániť ani opierky hlavy. Sedemmiestne vozidlo sa ľahko zmení na malú dodávku s rovnou podlahou batožinového priestoru (dĺžka 198 cm, objem 1563 l). Každé sedadlo v druhom rade je posúvateľné dopredu alebo dozadu o 240 mm a operadlo sklápateľné v rozpätí 30-stupňového uhla. Nová Corolla Verso poskytuje 32 rôznych kombinácií sedadiel.

K technickým vymoženostiam Corolly Verso patrí inteligentný parkovací asistent schopný fungovať v troch režimoch a automatická prevodovka rozlišujúca jazdu hore a dole kopcom.

Úplne nový podvozok je v porovnaní s predchádzajúcou Corollou Verso o 10 percent tuhší a stabilnejší. Keďže kompaktné MPV sa často používajú v mestskej premávke, Corola Verso je navrhnutá tak, aby pri malých poškodeniach boli opravy čo najlacnejšie. Podľa testov v Nemecku a vo Veľkej Británii dosiahla Corolla Verso najnižšie náklady na opravu vo svojej triede pri náraze v rýchlosti 15 km/h.

V motorovej palete sa ocitol vylepšený naftový motor D-4D s vyšším výkonom (116 k) a lepším priebehom krútiaceho momentu (280 Nm pri 2000 - 2200 ot./min.). Z benzínových motorov sú na výber dve pohonné jednotky - 1,6 a 1,8 litra - so vstrekovaním VVT-i. Motor s objemom 1,6 l má výkon 110 koní a spotrebu 7,5 l/100 km. Motor 1,8 dosahuje výkon 129 koní a spotrebu 7,7 l/100 km.

Nová Corolla Verso získala v testoch Euro NCAP päť hviezdičiek a 35 bodov, čím sa stala najbezpečnejším vozidlom vo svojej triede.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 883
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 604
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 970
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 450
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 121
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 814
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 440
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 910
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 515
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 195

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štát plánuje otvoriť trh s online hazardom. Vyhovovalo by to najmä Pente, tvrdia aktivisti

Nový zákon podľa stávkarov pomôže proti nelegálnemu hazardu.

DOBRE RÁNO

Dobré ráno: Súd mu vymeral 12 rokov, chce sa stať primátorom

Ako sa u nás robí komunálna politika.

STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Hazard nezastavíte

Hazard treba regulovať, nie zakazovať.

Neprehliadnite tiež

Aston Martin Cygnet už nie je terčom posmechu, dostal motor V8

Výkonný koncept vznikol pre festival rýchlosti v Goodwoode.

Na nové autá sa čaká dlhšie. S niektorými modelmi je problém

Problém sa môže týkať desiatky tisíc áut.