Daewoo Kalos SX

Automobily kórejských výrobcov sú na našich cestách stále početnejšie. Z troch ázijských značiek - Hyundai, KIA, Daewoo - urobilo najväčší kvalitatívny skok dopredu Daewoo, ktoré ťaží hlavne z členstva v koncerne GM. V redakčnom teste sme  vyskúšali

Automobily kórejských výrobcov sú na našich cestách stále početnejšie. Z troch ázijských značiek - Hyundai, KIA, Daewoo - urobilo najväčší kvalitatívny skok dopredu Daewoo, ktoré ťaží hlavne z členstva v koncerne GM. V redakčnom teste sme vyskúšali Daewoo Kalos.

Kalos v akciiTaliansky dizajn

Daewoo dáva priestor na realizáciu talianskym dizajnérskym štúdiám, čo na ich výrobkoch vidieť. Taliani, v tomto prípade karosáreň Giugiaro, vedia vycítiť nálady a módne trendy v Európe. Predná maska Kalosu opustila klasickú mriežku chladiča predchádzajúcich modelov, ale kvôli tomu na prvý pohľad nevidno, kto toto atraktívne auto vyrobil. Smerové svetlá integrované do predných reflektorov možno hodnotiť ako dobrý nápad a odlišnosť od konkurencie. Kalosu nechýba športový švih a na rozdiel od predchodcov ucelený dizajn. Testovanému sedanu v najvyššom vybavení SX a zlatej metalíze chýbajú disky z ľahkých zliatin a nižší profil pneumatík.

Rodinný sedan

Rozmermi je karoséria Kalosu podobná Fabii Sedan a Renaultu Thalia. Z menovanej trojice má Kalos najdlhší rázvor náprav (248 cm), ako aj najväčšiu šírku, výšku a dĺžku. Priestor v interiéri nás príjemne prekvapil, horšie to však bolo s objemom batožinového priestoru (320 l), kde oproti konkurencii stráca 100 litrov. Ako satisfakcia možno rodinný sedanposlúži veľkorysý otvor na nakladanie batožiny. Po sklopení zadných sedadiel sa využiteľný objem približuje konkurentom (Renault Thalia však nemá zadné sklápateľné sedadlá).

Vzhľad prístrojovej dosky a dverí nie je taký ľúbivý ako vonkajší dizajn. Výhodou hladkého sivého plastu bude jednoduchá údržba a praktické čistenie. Hĺbka prístrojovej dosky pod oknom pripomína skôr minivan ako sedan. Pri slušnej ponuke priestoru nie je potrebné, aby bola prístrojovka "chudšia". Škoda však, že veľkú plochu prístrojovky autori nevyužili na tvorbu odkladacieho priestoru. V symbolickej preliačine a na hladkom plastovom povrchu sa predmety neudržia. Aj boxy vo dverách sú viac-menej symbolické. Situáciu zachraňuje dobre tvarovaná priehradka (zmesia sa tam 4 obaly CD) pod stredovou konzolou. Pochváliť treba príplatkový vysúvateľný držiak na poháre alebo fľaše. Luxusnejšia verzia SX má v zadnom operadle sedadla aj vyklápateľný stolík, textilnú kapsu a háčik na zavesenie tašky. Pochvalu za vynikajúce prevedenie a dobrý materiál si zaslúžia sedadlá. Vodičovo je aj výškovo nastaviteľné pomocou otočnej ružice.

Mäkko, ale isto

Výraznou črtou podvozka je napriek slušnému rázvoru dobrá manévrovateľnosť a malý priemer otáčania - iba 9,8 m. Slovenské cesty absorbuje Daewoo Kalos s rezervou, no k deklarovanej športovej jazde mu chýba tvrdšie pruženie. Máme dojem, že Daewoo je v konštrukcii a nastavení podvozkov spomedzi kórejských výrobcov najďalej (najmä pokiaľ ide o konkurentov Kalosa a Nubiru). Testovaný motor s objemom 1,4 l ponúka slušný výkon 98 koní. Pri predbiehaní netreba zabudnúť podradiť a potom sa začína slušná jazda. Pri jazde nám prekážala poloha radiacej páky (príliš vzadu).

Zlatá stredná cesta

V základných parametroch spĺňa Daewoo Kalos požiadavky malého rodinného sedanu so športovým nádychom. Najluxusnejšia verzia s klimatizáciou, bočnými a čelnými airbagmi, elektrickým ovládaním okien, systémom ABS, praktickými doplnkami interiéru a benzínovým motorom (1,4 l) s výkonom 94 k stojí 450 000 korún. Pomer ceny a úžitkových vlastností je veľmi slušný. Spotreba sa pohybovala trochu vyššie akos me čakali od 6,8 do 8,1 l/100km.

Najväčší efekt pre menej solventné rodiny ponúka Kalos v cene okolo 380 000 korún. Prekvapujúce je, že v niektorom stupni vybavenia je klimatizácia, ale čelné airbagy chýbajú. Najlacnejší Daewoo Kalos sedan stojí 300 800 korún, ale je bez čelných airbagov, posilňovača riadenia a bez výškovo nastaviteľného volantu. Kórejské auto môže byť dobrou alternatívou oproti dostupnej konkurencii, ale určite nie v najlacnejšom prevedení.


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  7. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  8. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  9. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  10. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 27 749
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 745
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 2 037
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 706
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 697
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 572
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 437
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 367
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 344
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 187

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Španieli zastavili druhý útok, zabili päť útočníkov s výbušninami

Teroristi sa pokúsili o útok v pobrežnom mestečku Cambrils južne od Barcelony.

KOMENTÁRE

Kam sa podelo Učiace sa Slovensko? Danka to netrápi

Kde je tá najväčšia reforma školstva z dielne Plavčana?

Neprehliadnite tiež

Britský záhradník sa vydal v šope na 1 400 kilometrov dlhú cestu

Jeho šopa je najrýchlejšou na svete, na cesty ju pomohol dostať britský expremiér David Cameron.

Blíži sa najväčšia dražba áut roka. Aké kúsky sú na predaj?

Očakáva sa predaj za takmer 250 miliónov eur.

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.