SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Daewoo Kalos SX

Automobily kórejských výrobcov sú na našich cestách stále početnejšie. Z troch ázijských značiek - Hyundai, KIA, Daewoo - urobilo najväčší kvalitatívny skok dopredu Daewoo, ktoré ťaží hlavne z členstva v koncerne GM. V redakčnom teste sme  vyskúšali

Automobily kórejských výrobcov sú na našich cestách stále početnejšie. Z troch ázijských značiek - Hyundai, KIA, Daewoo - urobilo najväčší kvalitatívny skok dopredu Daewoo, ktoré ťaží hlavne z členstva v koncerne GM. V redakčnom teste sme vyskúšali Daewoo Kalos.

Kalos v akciiTaliansky dizajn

Daewoo dáva priestor na realizáciu talianskym dizajnérskym štúdiám, čo na ich výrobkoch vidieť. Taliani, v tomto prípade karosáreň Giugiaro, vedia vycítiť nálady a módne trendy v Európe. Predná maska Kalosu opustila klasickú mriežku chladiča predchádzajúcich modelov, ale kvôli tomu na prvý pohľad nevidno, kto toto atraktívne auto vyrobil. Smerové svetlá integrované do predných reflektorov možno hodnotiť ako dobrý nápad a odlišnosť od konkurencie. Kalosu nechýba športový švih a na rozdiel od predchodcov ucelený dizajn. Testovanému sedanu v najvyššom vybavení SX a zlatej metalíze chýbajú disky z ľahkých zliatin a nižší profil pneumatík.

Rodinný sedan

Rozmermi je karoséria Kalosu podobná Fabii Sedan a Renaultu Thalia. Z menovanej trojice má Kalos najdlhší rázvor náprav (248 cm), ako aj najväčšiu šírku, výšku a dĺžku. Priestor v interiéri nás príjemne prekvapil, horšie to však bolo s objemom batožinového priestoru (320 l), kde oproti konkurencii stráca 100 litrov. Ako satisfakcia možno rodinný sedanposlúži veľkorysý otvor na nakladanie batožiny. Po sklopení zadných sedadiel sa využiteľný objem približuje konkurentom (Renault Thalia však nemá zadné sklápateľné sedadlá).

Vzhľad prístrojovej dosky a dverí nie je taký ľúbivý ako vonkajší dizajn. Výhodou hladkého sivého plastu bude jednoduchá údržba a praktické čistenie. Hĺbka prístrojovej dosky pod oknom pripomína skôr minivan ako sedan. Pri slušnej ponuke priestoru nie je potrebné, aby bola prístrojovka "chudšia". Škoda však, že veľkú plochu prístrojovky autori nevyužili na tvorbu odkladacieho priestoru. V symbolickej preliačine a na hladkom plastovom povrchu sa predmety neudržia. Aj boxy vo dverách sú viac-menej symbolické. Situáciu zachraňuje dobre tvarovaná priehradka (zmesia sa tam 4 obaly CD) pod stredovou konzolou. Pochváliť treba príplatkový vysúvateľný držiak na poháre alebo fľaše. Luxusnejšia verzia SX má v zadnom operadle sedadla aj vyklápateľný stolík, textilnú kapsu a háčik na zavesenie tašky. Pochvalu za vynikajúce prevedenie a dobrý materiál si zaslúžia sedadlá. Vodičovo je aj výškovo nastaviteľné pomocou otočnej ružice.

Mäkko, ale isto

Výraznou črtou podvozka je napriek slušnému rázvoru dobrá manévrovateľnosť a malý priemer otáčania - iba 9,8 m. Slovenské cesty absorbuje Daewoo Kalos s rezervou, no k deklarovanej športovej jazde mu chýba tvrdšie pruženie. Máme dojem, že Daewoo je v konštrukcii a nastavení podvozkov spomedzi kórejských výrobcov najďalej (najmä pokiaľ ide o konkurentov Kalosa a Nubiru). Testovaný motor s objemom 1,4 l ponúka slušný výkon 98 koní. Pri predbiehaní netreba zabudnúť podradiť a potom sa začína slušná jazda. Pri jazde nám prekážala poloha radiacej páky (príliš vzadu).

Zlatá stredná cesta

V základných parametroch spĺňa Daewoo Kalos požiadavky malého rodinného sedanu so športovým nádychom. Najluxusnejšia verzia s klimatizáciou, bočnými a čelnými airbagmi, elektrickým ovládaním okien, systémom ABS, praktickými doplnkami interiéru a benzínovým motorom (1,4 l) s výkonom 94 k stojí 450 000 korún. Pomer ceny a úžitkových vlastností je veľmi slušný. Spotreba sa pohybovala trochu vyššie akos me čakali od 6,8 do 8,1 l/100km.

Najväčší efekt pre menej solventné rodiny ponúka Kalos v cene okolo 380 000 korún. Prekvapujúce je, že v niektorom stupni vybavenia je klimatizácia, ale čelné airbagy chýbajú. Najlacnejší Daewoo Kalos sedan stojí 300 800 korún, ale je bez čelných airbagov, posilňovača riadenia a bez výškovo nastaviteľného volantu. Kórejské auto môže byť dobrou alternatívou oproti dostupnej konkurencii, ale určite nie v najlacnejšom prevedení.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 39 234
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 456
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 325
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 210
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 974
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 917
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 190
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 903
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 700
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 590
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rázcestie v obci Martinová.

Maďarov na severe nechcú a Rómov nikde nechcú, opisujú ľudia z Martinovej.

22. jan

O klíme si kladieme falošné otázky.

22. jan
Policajti blokujú demonštrantov počas protestu proti väzneniu ruského opozičného lídra Alexeja Navaľného v Jekaterinburgu.

Rusi demonštrovali proti Putinovmu režimu.

6 h
Nemocnice v Londýne sú pod tlakom.

Nový kmeň môže byť smrteľnejší.

10 h

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

15 h
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan