SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Daewoo Kalos SX

Automobily kórejských výrobcov sú na našich cestách stále početnejšie. Z troch ázijských značiek - Hyundai, KIA, Daewoo - urobilo najväčší kvalitatívny skok dopredu Daewoo, ktoré ťaží hlavne z členstva v koncerne GM. V redakčnom teste sme  vyskúšali

Automobily kórejských výrobcov sú na našich cestách stále početnejšie. Z troch ázijských značiek - Hyundai, KIA, Daewoo - urobilo najväčší kvalitatívny skok dopredu Daewoo, ktoré ťaží hlavne z členstva v koncerne GM. V redakčnom teste sme vyskúšali Daewoo Kalos.

Kalos v akciiTaliansky dizajn

Daewoo dáva priestor na realizáciu talianskym dizajnérskym štúdiám, čo na ich výrobkoch vidieť. Taliani, v tomto prípade karosáreň Giugiaro, vedia vycítiť nálady a módne trendy v Európe. Predná maska Kalosu opustila klasickú mriežku chladiča predchádzajúcich modelov, ale kvôli tomu na prvý pohľad nevidno, kto toto atraktívne auto vyrobil. Smerové svetlá integrované do predných reflektorov možno hodnotiť ako dobrý nápad a odlišnosť od konkurencie. Kalosu nechýba športový švih a na rozdiel od predchodcov ucelený dizajn. Testovanému sedanu v najvyššom vybavení SX a zlatej metalíze chýbajú disky z ľahkých zliatin a nižší profil pneumatík.

Rodinný sedan

Rozmermi je karoséria Kalosu podobná Fabii Sedan a Renaultu Thalia. Z menovanej trojice má Kalos najdlhší rázvor náprav (248 cm), ako aj najväčšiu šírku, výšku a dĺžku. Priestor v interiéri nás príjemne prekvapil, horšie to však bolo s objemom batožinového priestoru (320 l), kde oproti konkurencii stráca 100 litrov. Ako satisfakcia možno rodinný sedanposlúži veľkorysý otvor na nakladanie batožiny. Po sklopení zadných sedadiel sa využiteľný objem približuje konkurentom (Renault Thalia však nemá zadné sklápateľné sedadlá).

Vzhľad prístrojovej dosky a dverí nie je taký ľúbivý ako vonkajší dizajn. Výhodou hladkého sivého plastu bude jednoduchá údržba a praktické čistenie. Hĺbka prístrojovej dosky pod oknom pripomína skôr minivan ako sedan. Pri slušnej ponuke priestoru nie je potrebné, aby bola prístrojovka "chudšia". Škoda však, že veľkú plochu prístrojovky autori nevyužili na tvorbu odkladacieho priestoru. V symbolickej preliačine a na hladkom plastovom povrchu sa predmety neudržia. Aj boxy vo dverách sú viac-menej symbolické. Situáciu zachraňuje dobre tvarovaná priehradka (zmesia sa tam 4 obaly CD) pod stredovou konzolou. Pochváliť treba príplatkový vysúvateľný držiak na poháre alebo fľaše. Luxusnejšia verzia SX má v zadnom operadle sedadla aj vyklápateľný stolík, textilnú kapsu a háčik na zavesenie tašky. Pochvalu za vynikajúce prevedenie a dobrý materiál si zaslúžia sedadlá. Vodičovo je aj výškovo nastaviteľné pomocou otočnej ružice.

Mäkko, ale isto

Výraznou črtou podvozka je napriek slušnému rázvoru dobrá manévrovateľnosť a malý priemer otáčania - iba 9,8 m. Slovenské cesty absorbuje Daewoo Kalos s rezervou, no k deklarovanej športovej jazde mu chýba tvrdšie pruženie. Máme dojem, že Daewoo je v konštrukcii a nastavení podvozkov spomedzi kórejských výrobcov najďalej (najmä pokiaľ ide o konkurentov Kalosa a Nubiru). Testovaný motor s objemom 1,4 l ponúka slušný výkon 98 koní. Pri predbiehaní netreba zabudnúť podradiť a potom sa začína slušná jazda. Pri jazde nám prekážala poloha radiacej páky (príliš vzadu).

Zlatá stredná cesta

V základných parametroch spĺňa Daewoo Kalos požiadavky malého rodinného sedanu so športovým nádychom. Najluxusnejšia verzia s klimatizáciou, bočnými a čelnými airbagmi, elektrickým ovládaním okien, systémom ABS, praktickými doplnkami interiéru a benzínovým motorom (1,4 l) s výkonom 94 k stojí 450 000 korún. Pomer ceny a úžitkových vlastností je veľmi slušný. Spotreba sa pohybovala trochu vyššie akos me čakali od 6,8 do 8,1 l/100km.

Najväčší efekt pre menej solventné rodiny ponúka Kalos v cene okolo 380 000 korún. Prekvapujúce je, že v niektorom stupni vybavenia je klimatizácia, ale čelné airbagy chýbajú. Najlacnejší Daewoo Kalos sedan stojí 300 800 korún, ale je bez čelných airbagov, posilňovača riadenia a bez výškovo nastaviteľného volantu. Kórejské auto môže byť dobrou alternatívou oproti dostupnej konkurencii, ale určite nie v najlacnejšom prevedení.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  2. Vitajte v postapokalyptickom svete
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  6. Päť chýb pri zateplení strechy
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Úprava osobného motorového vozidla
  5. Important information for Brazilians living in Slovakia
  6. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  7. Vitajte v postapokalyptickom svete
  8. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. Päť chýb pri zateplení strechy
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 394
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 822
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 611
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 541
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 824
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 728
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 572
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 373
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 173
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 160
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson

Z Renaultu Mégane sa stane elektrický crossover

Spaľovacie motory budú už minulosťou.

Renault Mégane eVision Concept