Rozprávali sme sa so Zvonkom Markovičom zo spoločnosti Porsche Slovakia.
V čom vidíte príčiny vzostupu predaja Volkswagenov?
"Pripisujeme to dvom novým modelom - VW Caddy a VW T5 (Transportér, Kombi, Multivan). Nasledovník obľúbeného radu T5 získal titul Van roka 2004 a nový VW Caddy boduje zase tým, že je postavený na báze Golfu 5 a Touranu. Caddy je multifunkčné auto, vhodné pre rodinu, firmu či živnostníkov. Okrem priestoru a komfortného interiéru má veľkú úžitkovú nosnosť. Tento druh automobilu je populárny všade v Európe."
Odrazil sa vstup Slovenska do Európskej únie na zvýšených alebo znížených cenách úžitkových vozidiel VW?
"Volkswagen vie, aká je hospodárska situácia v krajine, takže po vstupe do EÚ sme s podporou nášho výrobného závodu odštartovali akciu EU Bonus na tri mesiace. Využitím techniky modelov Golf a Touran sa podarilo dosiahnuť, že nový VW Caddy je ešte lacnejší ako jeho predchodca. O predaji však rozhodla kvalita produktu, nielen cena."
Boj o prvú priečku je neúprosný a konkurencia sa bude snažiť zosadiť VW z trónu. Čo urobíte pre to, aby ste si pozíciu udržali?
"Naša nová modelová paleta úžitkových automobilov - VW Caddy, VW Multivan a Transporter - nám dodáva optimizmus. Urobíme všetko pre to, aby sme s úžitkovými Volkswagenmi dosiahli desaťpercentný percent podiel na trhu malých úžitkových automobilov."