SME
Štvrtok, 23. september, 2021 | Meniny má ZdenkaKrížovkyKrížovky

Mini Cooper

Legendárny Mini Cooper odštartoval kariéru v roku 1959 a dotiahol to na víťazstvo v Rallye Monte Carlo. Vyrábal sa 35 rokov, čím sa zaradil medzi najúspešnejšie automobily sveta. Zostrojiť jeho dôstojného nástupcu s modernou technikou bola veľmi náročná ú

loha. Pred dvomi rokmi vyšiel do sveta nový Mini, ktorý si našiel zákazníkov aj na Slovensku.

Nie je Mini ako Mini

Novodobé Mini existuje v niekoľkých verziách s menšími i väčšími odlišnosťami od svojho predchodcu. Základný Mini One používa najslabší benzínový motor (90 k) alebo naftový agregát 1,4 D s výkonom 75 k. Testovaný Mini Cooper je športový derivát základnej verzie s výkonom 116 k. Nabrúsená verzia Mini Cooper S s prepĺňaným motorom výkonu 163 k ponúka viacero odlišností a čisto športové úpravy.  Na vrchole výkonovej "fun" stupnice stojí Mini Cooper Works s výkonom 200 koní. Najnovším prírastkom je atraktívne Mini Cabrio. Ponuka individuálneho vybavenia jednotlivých modelov siaha od špeciálnych koberčekov po navigačný systém či xenónové svetlomety.

Auto na relax

interiér MiniMini Cooper je v porovnaní so svojím predchodcom priestrannejší a robustnejší. Takmer kolmé čelné sklo s oblinami na bokoch ostalo zachované, nehovoriac o sedení takmer na podlahe. Stĺpiky medzi oknami má súčasné Mini dokonale ukryté pod sklom, akoby tam ani neboli. Dizajnérsky vydarené auto má však jednu nevýhodu. Voda z čelného skla steká na bočné okná, a nie vždy je čistá. Po použití ostrekovača treba preto zvlášť umyť aj bočné okná. Prístrojovka s veľkým rýchlomerom v strede a otáčkomerom pred volantom je dôkazom neustále sa opakujúcej módy. Stačí, aby mala napodobenina pôvodnej prístrojovky nové materiály, oblejšie tvary - a všetko je v poriadku. História a vonkajšie rozmery však nedovolili dať do interiéru viaceré odkladacie priestory a poličky. Niekoľko drobností si môžete uložiť do boxov vo dverách, niečo do skrinky pred spolujazdcom. Batožinový priestor s objemom 150 l si vyžaduje pedantné zbalenie najnevyhnutnejších vecí. Moderná technika je dokonale zamaskovaná v páčkových spínačoch či kruhových budíkoch. V presklenom Mini je klimatizácia takmer nevyhnutná a dobre sa počúva aj muzika. Príliš nízko umiestnené autorádio má vyvedené ovládanie na volante. Vodiči z roku 1959 by pri pohľade na tempomat nevychádzali z úžasu. Dôkladné oboznámenie sa s interiérom odhalí skutočnú podstatu Mini ako relaxačného vozidla na každý deň. Ísť do práce na Mini znamená nabiť sa dobrou náladou na celý deň.

Minimotokára

Mini CooperZnalci princípov správneho športového podvozka vedia, že kolesá v rohoch karosérie, podvozo k do štvorca a nízke ťažisko robia svoje. Nezanedbateľnú úlohu v ladení podvozka zohrali konštruktéri BMW. Mini Cooper kopíruje povrch cesty úplne dokonale - až to občas cítiť v chrbte. Časť nerovností prenesených do interiéru odfiltrujú sedadlá, ktoré by mohli mať praktickejšie nastavovanie a lepšie bočné držanie tela v zákrutách. Nakláňanie v zákrutách Mini Cooper takmer nepozná a stopu drží pevne "v zuboch" aj na rozbitej ceste. Mini uprednostňuje nedotáčavý šmyk a veľmi citlivý je na správne obutie. Kto si chce vychutnať radosť z jazdy až do krajnosti, musí prvoobutie zahodiť. Na bežnú jazdu, hoci rýchlosťou 180 km/h, základné pneumatiky stačia. Ešte pred naštartovaním som si bol istý, že hoci mám malé auto, so súpermi sa pri troche snahy porátam. Napokon to išlo veľmi ľahko. Štvorvalcový motor a jeho 116 koní dodáva miniautu silný charakter. Stovku sme dosiahli za 9 sekúnd. Maximálna rýchlosť je 200 km/h. Pri rýchlosti 160 km/h si Cooper po diaľnici spokojne, ale nahlas odfukuje. Nevyruší ho ani náhla zmena smeru na diaľničný výjazd. Priemerná spotreba benzínového štvorvalca bola počas testu 9,5 l/100 km, ale v istej pokojnej fáze testu sa uspokojil spriemerom 6,5 l/100 km (výrobca udáva priemer 6,8 l/100 km).

Lifestyle

Mini Cooper predstavoval vždy životný štýl. Taký aj ostal. Chápem tých, ktorí zbierajú pôvodné Mini, aj tých, čo dajú za Mini Cooper 743 100 korún. Základný Mini One vyjde na 622 110 korún. Horná hranica závisí od výbavy.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  2. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  3. Môžu byť kancelárie pripravené na budúcnosť?
  4. Odpady nad zlato
  5. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  6. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  7. Nová udržateľná značka kávy, ktorá dodá energiu na cesty
  8. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  9. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  10. K online predplatnému teraz získate DIGI GO na 6 mesiacov zdarma
  1. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  3. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  4. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  5. K online predplatnému teraz získate DIGI GO na 6 mesiacov zdarma
  6. SodaStream má viac ako 700 predajcov, očakáva ďalší rast
  7. Nová udržateľná značka kávy, ktorá dodá energiu na cesty
  8. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  9. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  10. Odpady nad zlato
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 10 179
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 6 001
  3. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 398
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 4 168
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 571
  6. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 066
  7. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 2 601
  8. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 370
  9. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 353
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 270
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Učiteľka s deťmi počas dištančného vyučovania v Košiciach.

Návšteva pápeža sa na číslach neukáže.


20. sep

Blogy SME

  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
  1. Vladimír Bohm: Podporovať migráciu a utečencov? - Áno, ale inak ako doteraz
  2. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #16 - Prvý beh vonku a mnoho iného
  3. Jozef Sitko: Dilema dnes: Zákonnosť či spravodlivosť?
  4. Vladimír Troják: Trojdňový cyklovýlet na Moravu
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope
  6. Roland Vizner: Krach Evergrande je vážny, dlhy dosahujú 3-násobok HDP Slovenska. No nie je to Lehman. Pripomína skôr Arca či Váhostav po Čínsky, teda krát 300 :)
  7. Robert Škerko: Moja cesta na vidiek
  8. Irena Šimuneková: Fotohrátky 15.
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 25 194
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 17 369
  3. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 8 924
  4. Peter Chudý: Vyšetrovateľov NAKA treba umlčať a naordinovať im leopoldovskú diétu alebo ako nevinný človek môže skončiť za mrežami 6 680
  5. Stanislav Martinčko: Zatýkanie za spevu pápežskej hymny !! 6 053
  6. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 5 474
  7. Tomáš Mihalík: Ľuboš Blaha nechcene priznal, že vakcíny chránia pred covidom 4 649
  8. Marek Mačuha: Boris Kollár preráža dno 3 739
Skryť Zatvoriť reklamu