SME
Pondelok, 30. január, 2023 | Meniny má Ema

Mini Cooper

Legendárny Mini Cooper odštartoval kariéru v roku 1959 a dotiahol to na víťazstvo v Rallye Monte Carlo. Vyrábal sa 35 rokov, čím sa zaradil medzi najúspešnejšie automobily sveta. Zostrojiť jeho dôstojného nástupcu s modernou technikou bola veľmi náročná ú

loha. Pred dvomi rokmi vyšiel do sveta nový Mini, ktorý si našiel zákazníkov aj na Slovensku.

Nie je Mini ako Mini

Novodobé Mini existuje v niekoľkých verziách s menšími i väčšími odlišnosťami od svojho predchodcu. Základný Mini One používa najslabší benzínový motor (90 k) alebo naftový agregát 1,4 D s výkonom 75 k. Testovaný Mini Cooper je športový derivát základnej verzie s výkonom 116 k. Nabrúsená verzia Mini Cooper S s prepĺňaným motorom výkonu 163 k ponúka viacero odlišností a čisto športové úpravy.  Na vrchole výkonovej "fun" stupnice stojí Mini Cooper Works s výkonom 200 koní. Najnovším prírastkom je atraktívne Mini Cabrio. Ponuka individuálneho vybavenia jednotlivých modelov siaha od špeciálnych koberčekov po navigačný systém či xenónové svetlomety.

Auto na relax

interiér MiniMini Cooper je v porovnaní so svojím predchodcom priestrannejší a robustnejší. Takmer kolmé čelné sklo s oblinami na bokoch ostalo zachované, nehovoriac o sedení takmer na podlahe. Stĺpiky medzi oknami má súčasné Mini dokonale ukryté pod sklom, akoby tam ani neboli. Dizajnérsky vydarené auto má však jednu nevýhodu. Voda z čelného skla steká na bočné okná, a nie vždy je čistá. Po použití ostrekovača treba preto zvlášť umyť aj bočné okná. Prístrojovka s veľkým rýchlomerom v strede a otáčkomerom pred volantom je dôkazom neustále sa opakujúcej módy. Stačí, aby mala napodobenina pôvodnej prístrojovky nové materiály, oblejšie tvary - a všetko je v poriadku. História a vonkajšie rozmery však nedovolili dať do interiéru viaceré odkladacie priestory a poličky. Niekoľko drobností si môžete uložiť do boxov vo dverách, niečo do skrinky pred spolujazdcom. Batožinový priestor s objemom 150 l si vyžaduje pedantné zbalenie najnevyhnutnejších vecí. Moderná technika je dokonale zamaskovaná v páčkových spínačoch či kruhových budíkoch. V presklenom Mini je klimatizácia takmer nevyhnutná a dobre sa počúva aj muzika. Príliš nízko umiestnené autorádio má vyvedené ovládanie na volante. Vodiči z roku 1959 by pri pohľade na tempomat nevychádzali z úžasu. Dôkladné oboznámenie sa s interiérom odhalí skutočnú podstatu Mini ako relaxačného vozidla na každý deň. Ísť do práce na Mini znamená nabiť sa dobrou náladou na celý deň.

Minimotokára

Mini CooperZnalci princípov správneho športového podvozka vedia, že kolesá v rohoch karosérie, podvozo k do štvorca a nízke ťažisko robia svoje. Nezanedbateľnú úlohu v ladení podvozka zohrali konštruktéri BMW. Mini Cooper kopíruje povrch cesty úplne dokonale - až to občas cítiť v chrbte. Časť nerovností prenesených do interiéru odfiltrujú sedadlá, ktoré by mohli mať praktickejšie nastavovanie a lepšie bočné držanie tela v zákrutách. Nakláňanie v zákrutách Mini Cooper takmer nepozná a stopu drží pevne "v zuboch" aj na rozbitej ceste. Mini uprednostňuje nedotáčavý šmyk a veľmi citlivý je na správne obutie. Kto si chce vychutnať radosť z jazdy až do krajnosti, musí prvoobutie zahodiť. Na bežnú jazdu, hoci rýchlosťou 180 km/h, základné pneumatiky stačia. Ešte pred naštartovaním som si bol istý, že hoci mám malé auto, so súpermi sa pri troche snahy porátam. Napokon to išlo veľmi ľahko. Štvorvalcový motor a jeho 116 koní dodáva miniautu silný charakter. Stovku sme dosiahli za 9 sekúnd. Maximálna rýchlosť je 200 km/h. Pri rýchlosti 160 km/h si Cooper po diaľnici spokojne, ale nahlas odfukuje. Nevyruší ho ani náhla zmena smeru na diaľničný výjazd. Priemerná spotreba benzínového štvorvalca bola počas testu 9,5 l/100 km, ale v istej pokojnej fáze testu sa uspokojil spriemerom 6,5 l/100 km (výrobca udáva priemer 6,8 l/100 km).

Lifestyle

Mini Cooper predstavoval vždy životný štýl. Taký aj ostal. Chápem tých, ktorí zbierajú pôvodné Mini, aj tých, čo dajú za Mini Cooper 743 100 korún. Základný Mini One vyjde na 622 110 korún. Horná hranica závisí od výbavy.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  2. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  3. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  8. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 10 879
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 246
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 968
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 938
  5. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 710
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 572
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 042
  8. Máme 30 rokov, vy môžete mať predplatné na rok len za 30 eur 856
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Generálny prokurátor Maroš Žilinka v parlamente.

V kauzách vplyvných ľudí vidí špeciálna prokuratúra odlišný prístup.


8 h
Ilustračné foto.

Predaj beží v „prázdninovom“ režime, cenové korekcie sa dotknú špecifických projektov.


26. jan
Peter Tkačenko

Existovať smie len Dzurindova strana so všetkým, čo k tomu patrí.


14 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


4 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Ladislav Boršoš: Čaputovej úlet…
  2. Soňa Fröhlichová: Château-d’Œx – hlavné mesto teplovzdušných balónov vo švajčiarskych Alpách
  3. Jozef Sitko: Vraj samozvaný premiér Heger?
  4. Samuel Ivančák: Phil Collins, ten chlapík od vedľa
  5. Martin Krsak: Dátová analýza, programovanie a telemedicína ako spôsob nabudenia regionálnej ekonomiky?
  6. Miluna Rolinczová: MamaNávod: Ako nestratiť dieťa do 7 týždňa ?
  7. Ivan Mlynár: Kotleba by mal ísť do žalára za hoax, že policajný prezident Hamran mal ťažký infarkt
  8. Monika Kusendová: Zimné tatranské chodníčky alebo po stopách tamojších vysokohorských chát
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 29 728
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 15 521
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 215
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 052
  5. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 009
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 805
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 726
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 628
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu