Mini Cooper

Legendárny Mini Cooper odštartoval kariéru v roku 1959 a dotiahol to na víťazstvo v Rallye Monte Carlo. Vyrábal sa 35 rokov, čím sa zaradil medzi najúspešnejšie automobily sveta. Zostrojiť jeho dôstojného nástupcu s modernou technikou bola veľmi náročná ú

loha. Pred dvomi rokmi vyšiel do sveta nový Mini, ktorý si našiel zákazníkov aj na Slovensku.

Nie je Mini ako Mini

Novodobé Mini existuje v niekoľkých verziách s menšími i väčšími odlišnosťami od svojho predchodcu. Základný Mini One používa najslabší benzínový motor (90 k) alebo naftový agregát 1,4 D s výkonom 75 k. Testovaný Mini Cooper je športový derivát základnej verzie s výkonom 116 k. Nabrúsená verzia Mini Cooper S s prepĺňaným motorom výkonu 163 k ponúka viacero odlišností a čisto športové úpravy.  Na vrchole výkonovej "fun" stupnice stojí Mini Cooper Works s výkonom 200 koní. Najnovším prírastkom je atraktívne Mini Cabrio. Ponuka individuálneho vybavenia jednotlivých modelov siaha od špeciálnych koberčekov po navigačný systém či xenónové svetlomety.

Auto na relax

interiér MiniMini Cooper je v porovnaní so svojím predchodcom priestrannejší a robustnejší. Takmer kolmé čelné sklo s oblinami na bokoch ostalo zachované, nehovoriac o sedení takmer na podlahe. Stĺpiky medzi oknami má súčasné Mini dokonale ukryté pod sklom, akoby tam ani neboli. Dizajnérsky vydarené auto má však jednu nevýhodu. Voda z čelného skla steká na bočné okná, a nie vždy je čistá. Po použití ostrekovača treba preto zvlášť umyť aj bočné okná. Prístrojovka s veľkým rýchlomerom v strede a otáčkomerom pred volantom je dôkazom neustále sa opakujúcej módy. Stačí, aby mala napodobenina pôvodnej prístrojovky nové materiály, oblejšie tvary - a všetko je v poriadku. História a vonkajšie rozmery však nedovolili dať do interiéru viaceré odkladacie priestory a poličky. Niekoľko drobností si môžete uložiť do boxov vo dverách, niečo do skrinky pred spolujazdcom. Batožinový priestor s objemom 150 l si vyžaduje pedantné zbalenie najnevyhnutnejších vecí. Moderná technika je dokonale zamaskovaná v páčkových spínačoch či kruhových budíkoch. V presklenom Mini je klimatizácia takmer nevyhnutná a dobre sa počúva aj muzika. Príliš nízko umiestnené autorádio má vyvedené ovládanie na volante. Vodiči z roku 1959 by pri pohľade na tempomat nevychádzali z úžasu. Dôkladné oboznámenie sa s interiérom odhalí skutočnú podstatu Mini ako relaxačného vozidla na každý deň. Ísť do práce na Mini znamená nabiť sa dobrou náladou na celý deň.

Minimotokára

Mini CooperZnalci princípov správneho športového podvozka vedia, že kolesá v rohoch karosérie, podvozo k do štvorca a nízke ťažisko robia svoje. Nezanedbateľnú úlohu v ladení podvozka zohrali konštruktéri BMW. Mini Cooper kopíruje povrch cesty úplne dokonale - až to občas cítiť v chrbte. Časť nerovností prenesených do interiéru odfiltrujú sedadlá, ktoré by mohli mať praktickejšie nastavovanie a lepšie bočné držanie tela v zákrutách. Nakláňanie v zákrutách Mini Cooper takmer nepozná a stopu drží pevne "v zuboch" aj na rozbitej ceste. Mini uprednostňuje nedotáčavý šmyk a veľmi citlivý je na správne obutie. Kto si chce vychutnať radosť z jazdy až do krajnosti, musí prvoobutie zahodiť. Na bežnú jazdu, hoci rýchlosťou 180 km/h, základné pneumatiky stačia. Ešte pred naštartovaním som si bol istý, že hoci mám malé auto, so súpermi sa pri troche snahy porátam. Napokon to išlo veľmi ľahko. Štvorvalcový motor a jeho 116 koní dodáva miniautu silný charakter. Stovku sme dosiahli za 9 sekúnd. Maximálna rýchlosť je 200 km/h. Pri rýchlosti 160 km/h si Cooper po diaľnici spokojne, ale nahlas odfukuje. Nevyruší ho ani náhla zmena smeru na diaľničný výjazd. Priemerná spotreba benzínového štvorvalca bola počas testu 9,5 l/100 km, ale v istej pokojnej fáze testu sa uspokojil spriemerom 6,5 l/100 km (výrobca udáva priemer 6,8 l/100 km).

Lifestyle

Mini Cooper predstavoval vždy životný štýl. Taký aj ostal. Chápem tých, ktorí zbierajú pôvodné Mini, aj tých, čo dajú za Mini Cooper 743 100 korún. Základný Mini One vyjde na 622 110 korún. Horná hranica závisí od výbavy.


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 834
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 425
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 574
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 715
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 994
  6. Moskva alebo Petrohrad? 1 994
  7. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 798
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 793
  9. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 550
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 1 519

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojných príjmov a života nás ničí, z nej pramenia spoločenské nedorozumenia.

KOMENTÁRE

Čo je to sloboda

Sloboda prináša ťarchu vlastnej aktivity.

EKONOMIKA

Futej predáva strojárne v Detve, keď SNS chystá výrobu transportérov

Oslovili záujemcov z Česka a Slovenska.

Neprehliadnite tiež

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.