Volkswagen má opäť motor roka

Volkswagen sa stretáva stále s väčšou konkurenciou v kategórii naftových motorov. Svoju dominanciu vo "veľkých motoroch" potvrdil motorom V10 TDI, ktorý montuje do modelov Phaeton a Touareg. Agregát V10 TDI získal medzinárodné ocenenie Engine of the ...

Volkswagen sa stretáva stále s väčšou konkurenciou v kategórii naftových motorov. Svoju dominanciu vo "veľkých motoroch" potvrdil motorom V10 TDI, ktorý montuje do modelov Phaeton a Touareg. Agregát V10 TDI získal medzinárodné ocenenie Engine of the Year Award (Motor roka) 2004 v kategórii motorov s objemom nad štyri litre.

V ankete Motor roka vyberá 56 členov poroty z 24 krajín sveta každoročne zo širokej palety nových motorov. Volkswagenu V10 TDI udelila porota cenu už druhý raz za sebou. Pred niekoľkými rokmi patrila kategória objemu na 4,0 l výlučne benzínovým motorom, naftové agregáty sa držali v tesnom závese. Dnes však už aj luxusné limuzíny a rýchle športovo-terénne autá môžu mať pod kapotou diesel. Inovatívny turbodiesel V10 TDI dosahuje maximálny výkon 230 kW (313 k) a obrovský krútiaci moment 750 Nm. Okrem úrovne techniky hodnotila porota výkon, kultúru chodu a spotrebu. Vo vozidle VW Phaeton spotrebuje motor 11,4 l/100 km a v modeli VW Touareg 12,3 l/100 km. O obľúbenosti motora v prémiovom segmente svedčí to, že na V10 TDI sa čaká niekoľko mesiacov.

S výnimkou malého diesla 1,3 Multijet od korporácie GM/FIAT zvíťazili v ostatných kategóriách súťaže o motor roka japonské automobilky. Honda podobne ako VW získala titul opäť s motorom Hondy S 2000 (kategória dvojlitrov).

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  3. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  4. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  5. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  6. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  7. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  8. Naša freestyle kajakárka: na majstrovstvá ideme tri baby
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70%
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  4. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  5. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  6. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  7. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  8. Atos predstavil najúplnejšie 4G a LTE komunikačné riešenie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 663
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 610
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 852
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 329
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 079
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 923
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 406
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 4 026
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 523
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 171

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Majstri sveta ťažia z Nemecka i Afriky. Esá Francúzov sú potomkami prisťahovalcov

Až 15 hráčov Francúzska nemá pôvod v Európe.

KOMENTÁR TOMÁŠA PROKOPČÁKA

To nie je o manželstve. Bojíte sa, že už nebudete výnimoční

A pritom stačí jednoduché: len sa podeliť.

Neprehliadnite tiež

Aston Martin Cygnet už nie je terčom posmechu, dostal motor V8

Výkonný koncept vznikol pre festival rýchlosti v Goodwoode.

Na nové autá sa čaká dlhšie. S niektorými modelmi je problém

Problém sa môže týkať desiatky tisíc áut.