Volkswagen má opäť motor roka

Volkswagen sa stretáva stále s väčšou konkurenciou v kategórii naftových motorov. Svoju dominanciu vo "veľkých motoroch" potvrdil motorom V10 TDI, ktorý montuje do modelov Phaeton a Touareg. Agregát V10 TDI získal medzinárodné ocenenie Engine of the ...

Volkswagen sa stretáva stále s väčšou konkurenciou v kategórii naftových motorov. Svoju dominanciu vo "veľkých motoroch" potvrdil motorom V10 TDI, ktorý montuje do modelov Phaeton a Touareg. Agregát V10 TDI získal medzinárodné ocenenie Engine of the Year Award (Motor roka) 2004 v kategórii motorov s objemom nad štyri litre.

V ankete Motor roka vyberá 56 členov poroty z 24 krajín sveta každoročne zo širokej palety nových motorov. Volkswagenu V10 TDI udelila porota cenu už druhý raz za sebou. Pred niekoľkými rokmi patrila kategória objemu na 4,0 l výlučne benzínovým motorom, naftové agregáty sa držali v tesnom závese. Dnes však už aj luxusné limuzíny a rýchle športovo-terénne autá môžu mať pod kapotou diesel. Inovatívny turbodiesel V10 TDI dosahuje maximálny výkon 230 kW (313 k) a obrovský krútiaci moment 750 Nm. Okrem úrovne techniky hodnotila porota výkon, kultúru chodu a spotrebu. Vo vozidle VW Phaeton spotrebuje motor 11,4 l/100 km a v modeli VW Touareg 12,3 l/100 km. O obľúbenosti motora v prémiovom segmente svedčí to, že na V10 TDI sa čaká niekoľko mesiacov.

S výnimkou malého diesla 1,3 Multijet od korporácie GM/FIAT zvíťazili v ostatných kategóriách súťaže o motor roka japonské automobilky. Honda podobne ako VW získala titul opäť s motorom Hondy S 2000 (kategória dvojlitrov).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 977
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 902
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 635
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 245
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 779
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 683
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 452
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 867
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 864
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 852

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.