Volkswagen má opäť motor roka

Volkswagen sa stretáva stále s väčšou konkurenciou v kategórii naftových motorov. Svoju dominanciu vo "veľkých motoroch" potvrdil motorom V10 TDI, ktorý montuje do modelov Phaeton a Touareg. Agregát V10 TDI získal medzinárodné ocenenie Engine of the ...

Volkswagen sa stretáva stále s väčšou konkurenciou v kategórii naftových motorov. Svoju dominanciu vo "veľkých motoroch" potvrdil motorom V10 TDI, ktorý montuje do modelov Phaeton a Touareg. Agregát V10 TDI získal medzinárodné ocenenie Engine of the Year Award (Motor roka) 2004 v kategórii motorov s objemom nad štyri litre.

V ankete Motor roka vyberá 56 členov poroty z 24 krajín sveta každoročne zo širokej palety nových motorov. Volkswagenu V10 TDI udelila porota cenu už druhý raz za sebou. Pred niekoľkými rokmi patrila kategória objemu na 4,0 l výlučne benzínovým motorom, naftové agregáty sa držali v tesnom závese. Dnes však už aj luxusné limuzíny a rýchle športovo-terénne autá môžu mať pod kapotou diesel. Inovatívny turbodiesel V10 TDI dosahuje maximálny výkon 230 kW (313 k) a obrovský krútiaci moment 750 Nm. Okrem úrovne techniky hodnotila porota výkon, kultúru chodu a spotrebu. Vo vozidle VW Phaeton spotrebuje motor 11,4 l/100 km a v modeli VW Touareg 12,3 l/100 km. O obľúbenosti motora v prémiovom segmente svedčí to, že na V10 TDI sa čaká niekoľko mesiacov.

S výnimkou malého diesla 1,3 Multijet od korporácie GM/FIAT zvíťazili v ostatných kategóriách súťaže o motor roka japonské automobilky. Honda podobne ako VW získala titul opäť s motorom Hondy S 2000 (kategória dvojlitrov).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 544
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 787
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 4 530
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 341
  5. Kam do tepla v januári? 2 505
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 374
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 358
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 163
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 309
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 067

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin si za prezidenta trúfa, no k petícii sa nehlási

Občiansky kandidát na prezidenta potrebuje 15-tisíc podpisov. Bývalý šéf Najvyššieho súdu hovorí, že masovejšia podpora by ho do volieb posmelila.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.