SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Ford Focus C Max 1,6 TDCi

Po bohatých skúsenostiach s výrobou veľkopriestorového vanu Galaxy prešiel Ford o triedu nižšie medzi kompaktné jednopriestorové MPV. Na podvozku budúcej generácie Fordu Focus vzniklo jednopriestorové vozidlo Focus C MAX.


Za krátky čas existencie si Ford Focus C MAX vyslúžil okrem medzinárodných ocenení aj titul Auto roka 2004 na Slovensku.

Ford Focus C MAX je predvojom nového modelu Focus. Spočíva na novom podvozku, ktorý má rázvor o 3 cm väčší ako dosluhujúci Focus. Dizajn je v porovnaní so súčasným modelom príťažlivejší, hoci k výrazným zmenám nedošlo. Focus C MAX je tak ako ostatné Fordy nenápadne pekný, ale s mierne zaoblenými líniami. Do ruky nám dobre padli masívne kľučky dverí.

Pohodlie pre piatich cestujúcich

interiérPri porovnaní s niektorými konkurentmi Focusu C Max chýbajú prídavné sedadlá, aby sa prepravná kapacita zvýšila na sedem ľudí. Pre päť cestujúcich je však Focus C Max pohodlný. Vyššie položené sedadlá umožňujú sedieť v podobnej polohe ako na pohodlnej stoličke. Na zadných sedadlách je miesto pre troch dospelých vrátane troch opierok hlavy. Po sklopení stredného sedadla do kufra majú dve samostatné kreslá voľný pohyb. Stačí ich posunúť dozadu a mierne k sebe. Vtedy ponúkne Focus C Max priestor porovnateľný s limuzínami luxusnej triedy. Nohy sa vtedy dajú vystrieť podľa potrieb. Skrčiť si ich k päte sedadla je však ťažšie. Systém posúvania sedadiel neumožňuje vytvoriť po ich sklopení rovnú podlahu. Najlepšie je sedadlá z auta vymontovať. Maximálne využitie priestoru umožňujú odkladacie skrinky v podlahe pred zadnými sedadlami. Čo sa nezmestí do boxov vo dverách, môžete odložiť do skrinky na vrchu palubnej dosky. Hlavnou devízou Fordu Focus C Max je variabilný interiér pre päťčlennú rodinu a na odkladanie drobností potrebných na cestu. Rodičov určite poteší výklopné parabolické spätné zrkadielko, ktorým vodič sleduje deti sediace vzadu, a tie majú zase očný kontakt s rodičom.

Motor a spotreba

Ford aj naďalej ponúka otváranie kapoty kľúčom, čo nie je veľmi praktické, hoci ide o svojský prvok. Okrem dolievania tekutiny do ostrekovačov sme si chceli prezrieť aj špičkový motor TDCi. S objemom iba 1560 cm kubických dosahuje výkon 80 kW (109 k) a maximálny krútiaci moment 240 Nm. Ťažký C Max (1400 kg) s ním zrýchľuje z 0 na 100 km za 11 s a dosiahne maximum 185 km/h. Podľa tachometra išiel takmer 200 km/h. S Ford Focus C MAXudržiavaním vysokej rýchlosti nemá motor problém. Rodinnej jazde dynamika C Maxu vyhovuje s rezervou a pri prijateľnej spotrebe. Nám sa nepodarilo dosiahnuť priemernú spotrebu sľubovanú výrobcom (4,9 l/100 km). Pri bežnom používaní a s pustenou klimatizáciou sa ustálila na 5,4 l/100 km. Tvrdší pracovný režim pri naháňaní povinností a času vyšiel na 7,1 litra. Po poslednom dotankovaní vychádza celkový priemer za test 5,86 l/100 km. Výnimočný agregát má však svoju cenu a oproti benzínovému motoru s rovnakým objemom i výbavou je diesel drahší o 130-tisíc korún. Návratnosť investície do špičkového motora je v spotrebe efektívna iba pri veľkom počte najazdených kilometrov ročne.

 

Koľko za to?

Najlacnejší Ford Focus C Max Ambiente stojí 599 000 korún (1,6 16 V - benzín). Základná cena verzie 1,6 TDCi 16V Ambiente je 729 000 korún. Testovaná verzia Trend s metalickým lakom, hmlovkami, vyhrievaným čelným sklom a ďalšou výbavou vyjde na 824 000 korún. Za príplatok ponúka Ford stabilizačný systém ESP. Pre rodinné potreby stačí benzínová verzia 1,6 l (100 k) so základným vybavením (ABS, brzdový asistent, 4 airbagy, elektronicky ovládané predné okná a centrálne zamykanie). Za inovatívne riešenia interiéru, dizajn a bezpečný podvozok si Focus C Max titul Auto roka 2004 na Slovensku určite zaslúži. Horšie je to s cenou, ktorej nie sú príjmy našich rodín prispôsobené.


 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 212
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 434
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 678
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 970
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 857
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 645
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 833
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 747
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 609
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 8 936
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.