SME
Streda, 17. august, 2022 | Meniny má Milica

Ford Focus C Max 1,6 TDCi

Po bohatých skúsenostiach s výrobou veľkopriestorového vanu Galaxy prešiel Ford o triedu nižšie medzi kompaktné jednopriestorové MPV. Na podvozku budúcej generácie Fordu Focus vzniklo jednopriestorové vozidlo Focus C MAX.


Za krátky čas existencie si Ford Focus C MAX vyslúžil okrem medzinárodných ocenení aj titul Auto roka 2004 na Slovensku.

Ford Focus C MAX je predvojom nového modelu Focus. Spočíva na novom podvozku, ktorý má rázvor o 3 cm väčší ako dosluhujúci Focus. Dizajn je v porovnaní so súčasným modelom príťažlivejší, hoci k výrazným zmenám nedošlo. Focus C MAX je tak ako ostatné Fordy nenápadne pekný, ale s mierne zaoblenými líniami. Do ruky nám dobre padli masívne kľučky dverí.

Pohodlie pre piatich cestujúcich

interiérPri porovnaní s niektorými konkurentmi Focusu C Max chýbajú prídavné sedadlá, aby sa prepravná kapacita zvýšila na sedem ľudí. Pre päť cestujúcich je však Focus C Max pohodlný. Vyššie položené sedadlá umožňujú sedieť v podobnej polohe ako na pohodlnej stoličke. Na zadných sedadlách je miesto pre troch dospelých vrátane troch opierok hlavy. Po sklopení stredného sedadla do kufra majú dve samostatné kreslá voľný pohyb. Stačí ich posunúť dozadu a mierne k sebe. Vtedy ponúkne Focus C Max priestor porovnateľný s limuzínami luxusnej triedy. Nohy sa vtedy dajú vystrieť podľa potrieb. Skrčiť si ich k päte sedadla je však ťažšie. Systém posúvania sedadiel neumožňuje vytvoriť po ich sklopení rovnú podlahu. Najlepšie je sedadlá z auta vymontovať. Maximálne využitie priestoru umožňujú odkladacie skrinky v podlahe pred zadnými sedadlami. Čo sa nezmestí do boxov vo dverách, môžete odložiť do skrinky na vrchu palubnej dosky. Hlavnou devízou Fordu Focus C Max je variabilný interiér pre päťčlennú rodinu a na odkladanie drobností potrebných na cestu. Rodičov určite poteší výklopné parabolické spätné zrkadielko, ktorým vodič sleduje deti sediace vzadu, a tie majú zase očný kontakt s rodičom.

Motor a spotreba

Ford aj naďalej ponúka otváranie kapoty kľúčom, čo nie je veľmi praktické, hoci ide o svojský prvok. Okrem dolievania tekutiny do ostrekovačov sme si chceli prezrieť aj špičkový motor TDCi. S objemom iba 1560 cm kubických dosahuje výkon 80 kW (109 k) a maximálny krútiaci moment 240 Nm. Ťažký C Max (1400 kg) s ním zrýchľuje z 0 na 100 km za 11 s a dosiahne maximum 185 km/h. Podľa tachometra išiel takmer 200 km/h. S Ford Focus C MAXudržiavaním vysokej rýchlosti nemá motor problém. Rodinnej jazde dynamika C Maxu vyhovuje s rezervou a pri prijateľnej spotrebe. Nám sa nepodarilo dosiahnuť priemernú spotrebu sľubovanú výrobcom (4,9 l/100 km). Pri bežnom používaní a s pustenou klimatizáciou sa ustálila na 5,4 l/100 km. Tvrdší pracovný režim pri naháňaní povinností a času vyšiel na 7,1 litra. Po poslednom dotankovaní vychádza celkový priemer za test 5,86 l/100 km. Výnimočný agregát má však svoju cenu a oproti benzínovému motoru s rovnakým objemom i výbavou je diesel drahší o 130-tisíc korún. Návratnosť investície do špičkového motora je v spotrebe efektívna iba pri veľkom počte najazdených kilometrov ročne.

 

Koľko za to?

Najlacnejší Ford Focus C Max Ambiente stojí 599 000 korún (1,6 16 V - benzín). Základná cena verzie 1,6 TDCi 16V Ambiente je 729 000 korún. Testovaná verzia Trend s metalickým lakom, hmlovkami, vyhrievaným čelným sklom a ďalšou výbavou vyjde na 824 000 korún. Za príplatok ponúka Ford stabilizačný systém ESP. Pre rodinné potreby stačí benzínová verzia 1,6 l (100 k) so základným vybavením (ABS, brzdový asistent, 4 airbagy, elektronicky ovládané predné okná a centrálne zamykanie). Za inovatívne riešenia interiéru, dizajn a bezpečný podvozok si Focus C Max titul Auto roka 2004 na Slovensku určite zaslúži. Horšie je to s cenou, ktorej nie sú príjmy našich rodín prispôsobené.


 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  3. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  4. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  5. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  6. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  7. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  8. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  1. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  2. Agrokomplex 2022
  3. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  4. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  5. Nadácia COOP Jednota pomáha dlhodobo chorým pacientom
  6. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 30 250
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 22 916
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 14 988
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 9 666
  5. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 5 006
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 3 782
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 3 174
  8. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 2 941
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Krém de la Krym
  2. Kristína Jakubičková: Zmena klímy spustoší životné prostredie, v spoločnosti dielo skazy završujú osoby s črtami sociopatie či psychopatie
  3. Norbert Kaník: Heger má poslednú šancu!
  4. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Ďalší Miloslavov?
  5. Ján Škerko: Z Kuiperovho pásu slovenskej politiky sa vynára nová strana a začína pôsobiť svojou gravitáciou
  6. Zuzana Valachovičová: Súľovské skaly
  7. Sabina Rehušová: Nájdu lídri Kosova a Srbska v Bruseli spoločnú reč?
  8. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 17 820
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 203
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 6 242
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 974
  5. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 813
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 724
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 583
  8. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 496
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu