Kia Carens

Predaj automobilov KIA sa v poslednom čase prudko zvýšil. Možno to pripísať budúcej výstavbe závodu KIA na Slovensku, ale aj priaznivým cenám. Odpoveď na otázku, či úspech týchto áut závisí len od ceny, sme hľadali v redakčnom teste automobilu Kia Carens.


Kompaktné MPV

Kia Carens nepatrí do skupiny najlacnejších vozidiel a okrem toho má vo svojej triede silnú konkurenciu. Dobrá cena teda nestačí, pretože kompaktné MPV ostatných značiek majú v Európe dobrý zvuk a tradíciu. K rýdzo "vanovskému" vzhľadu chýba Carensu šikmejšia predná časť. Na nedostatok miesta sa sťažovať nemôže ani urastený cestujúci. Dobrý pocit z priestoru dotvára vysoká strecha a vyššie položené sedadlá nad podlahou. Potešilo nás pohodlné nasadanie cez rozmerné a široké dvere.

Päť alebo šesť

Testovací Carens mal päť miest na sedenie a asymetricky delené zadné sedadlá. Za príplatok približne 6000 korún si zákazníci môžu objednať šesťmiestnu verziu. Dobrá je aj ponuka odkladacích schránok, držiakov na poháre a rozmerných boxov vo dverách s miestom na 1,5-litrovú fľašu.

Sivé plasty prístrojovej dosky by mohli mať aj veselšiu farbu. Pokiaľ ide o tvar a kvalitu spracovania prístrojovej dosky, Kia Carens potrápi aj nemeckých konkurentov. Zámerné jazdenie po rozbitej ceste plasty nerozozvučalo. Náročnejší poslucháči však budú musieť siahnuť po kvalitnejších reproduktoroch.

Zadné delené sedadlá sa sklápajú pomocou "ucha", ktoré trčí zboku operadla. Celková dĺžka auta 4,43 m je kľúčom k priestrannému interiéru a veľkému batožinovému priestoru. V základnom usporiadaní (po okno) je objem kufra 442 litrov a pri naložení po strop 835. Sklopenie zadných sedadiel zväčší priestor až na 1632 litrov. Dno batožinového priestoru je príliš vysoko, pod ním je však ešte jeden odkladací priestor z umývateľného plastu a s priehradkami. Pre vodiča s výškou do 175 cm uhol otvorenia piatych dverí stačí. Vyšší ľudia sa musia zohnúť, aby si neudreli hlavu. Do základného stupňa vybavenia LX a k motoru 2,0 CRDi patrí poloautomatická klimatizácia, dva airbagy, elektrické ovládanie okien, výškovo nastaviteľný volant, ale nie výškové nastavovanie sedadla vodiča. Bočné airbagy má iba verzia EX. V základnej výbave nám chýbal palubný počítač.

Po svojom

Krátky rázvor iba 255 cm vidno už na pohľad, čo sa odrazilo aj na priemerných jazdných vlastnostiach podvozka. Milovníci pokojnej a vyrovnanej jazdy si však určite prídu na svoje. Ostrejšie prejazdy zákrut Carensu nevoňajú a pri ráznom vybočení sa nakláňa. Vyhýbací manéver so "slučkou" 12 metrov sme prešli približne 52-kilometrovou rýchlosťou. Európski konkurenti robia podvozky lepšie. Carens sa s nimi môže porovnávať dobre utlmeným prechodom nerovností. Podvozok má všetky štyri kotúčové brzdy a štandardne ABS. Motor 2,0 CRDi z konštrukčnej dielne Hyundai dostal 5-stupňovú manuálnu prevodovku ušitú na jeho výkon (82 kW/113 k) a krútiaci moment 245 Nm. Priemernú spotrebu v teste 7,4 l/100 km ovplyvnila rýchla jazda po diaľnici. Podarilo sa nám však jazdiť aj do 6,5 litra, ale vo veľmi miernom tempe. Výrobca udáva priemer 7 l/100 km.

Kia Carens použila na boj o priazeň zákazníka v nabitej triede kompaktných vanov silné zbrane, a aj keď v podvozku trochu zaostáva, nemožno povedať, že by presvedčila iba cenou. Základná cena je 559 700 korún, dobre vybavený testovací model s naftovým motorom stojí 649 700 korún. Za prestavbu na úžitkové auto kategórie N1 si predajca účtuje 21 600 korún.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 28 165
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 047
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 435
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 946
  5. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 540
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 533
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 485
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 341
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 296
  10. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 229

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke.

SVET

Stala sa nehoda? Treba natáčať

Prácu záchranárov komplikujú ľudia, ktorí sa chcú pochváliť zábermi.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.