SME
Utorok, 26. október, 2021 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Kia Carens

Predaj automobilov KIA sa v poslednom čase prudko zvýšil. Možno to pripísať budúcej výstavbe závodu KIA na Slovensku, ale aj priaznivým cenám. Odpoveď na otázku, či úspech týchto áut závisí len od ceny, sme hľadali v redakčnom teste automobilu Kia Carens.


Kompaktné MPV

Kia Carens nepatrí do skupiny najlacnejších vozidiel a okrem toho má vo svojej triede silnú konkurenciu. Dobrá cena teda nestačí, pretože kompaktné MPV ostatných značiek majú v Európe dobrý zvuk a tradíciu. K rýdzo "vanovskému" vzhľadu chýba Carensu šikmejšia predná časť. Na nedostatok miesta sa sťažovať nemôže ani urastený cestujúci. Dobrý pocit z priestoru dotvára vysoká strecha a vyššie položené sedadlá nad podlahou. Potešilo nás pohodlné nasadanie cez rozmerné a široké dvere.

Päť alebo šesť

Testovací Carens mal päť miest na sedenie a asymetricky delené zadné sedadlá. Za príplatok približne 6000 korún si zákazníci môžu objednať šesťmiestnu verziu. Dobrá je aj ponuka odkladacích schránok, držiakov na poháre a rozmerných boxov vo dverách s miestom na 1,5-litrovú fľašu.

Sivé plasty prístrojovej dosky by mohli mať aj veselšiu farbu. Pokiaľ ide o tvar a kvalitu spracovania prístrojovej dosky, Kia Carens potrápi aj nemeckých konkurentov. Zámerné jazdenie po rozbitej ceste plasty nerozozvučalo. Náročnejší poslucháči však budú musieť siahnuť po kvalitnejších reproduktoroch.

Zadné delené sedadlá sa sklápajú pomocou "ucha", ktoré trčí zboku operadla. Celková dĺžka auta 4,43 m je kľúčom k priestrannému interiéru a veľkému batožinovému priestoru. V základnom usporiadaní (po okno) je objem kufra 442 litrov a pri naložení po strop 835. Sklopenie zadných sedadiel zväčší priestor až na 1632 litrov. Dno batožinového priestoru je príliš vysoko, pod ním je však ešte jeden odkladací priestor z umývateľného plastu a s priehradkami. Pre vodiča s výškou do 175 cm uhol otvorenia piatych dverí stačí. Vyšší ľudia sa musia zohnúť, aby si neudreli hlavu. Do základného stupňa vybavenia LX a k motoru 2,0 CRDi patrí poloautomatická klimatizácia, dva airbagy, elektrické ovládanie okien, výškovo nastaviteľný volant, ale nie výškové nastavovanie sedadla vodiča. Bočné airbagy má iba verzia EX. V základnej výbave nám chýbal palubný počítač.

Po svojom

Krátky rázvor iba 255 cm vidno už na pohľad, čo sa odrazilo aj na priemerných jazdných vlastnostiach podvozka. Milovníci pokojnej a vyrovnanej jazdy si však určite prídu na svoje. Ostrejšie prejazdy zákrut Carensu nevoňajú a pri ráznom vybočení sa nakláňa. Vyhýbací manéver so "slučkou" 12 metrov sme prešli približne 52-kilometrovou rýchlosťou. Európski konkurenti robia podvozky lepšie. Carens sa s nimi môže porovnávať dobre utlmeným prechodom nerovností. Podvozok má všetky štyri kotúčové brzdy a štandardne ABS. Motor 2,0 CRDi z konštrukčnej dielne Hyundai dostal 5-stupňovú manuálnu prevodovku ušitú na jeho výkon (82 kW/113 k) a krútiaci moment 245 Nm. Priemernú spotrebu v teste 7,4 l/100 km ovplyvnila rýchla jazda po diaľnici. Podarilo sa nám však jazdiť aj do 6,5 litra, ale vo veľmi miernom tempe. Výrobca udáva priemer 7 l/100 km.

Kia Carens použila na boj o priazeň zákazníka v nabitej triede kompaktných vanov silné zbrane, a aj keď v podvozku trochu zaostáva, nemožno povedať, že by presvedčila iba cenou. Základná cena je 559 700 korún, dobre vybavený testovací model s naftovým motorom stojí 649 700 korún. Za prestavbu na úžitkové auto kategórie N1 si predajca účtuje 21 600 korún.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ocenenie získali Innovatrics, Kellys Bicycles a Bivio
  2. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  3. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  4. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  5. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  6. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma
  7. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  8. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  9. Profesor Alexy: S plastmi sa musíme naučiť zaobchádzať
  10. Tristo nových lavičiek pre Bratislavu vďaka ČSOB nadácii
  1. Adecco: Personálna agentúra má byť pre klienta partnerom
  2. Jesenný školský zber papiera je v plnom prúde
  3. Počúvali ste na cestách kazety v aute? Vieme, kto za tým stál
  4. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova
  5. 365.invest prináša investíciu s garantovaným výnosom
  6. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Rebríček: Kto sú najlepší zamestnávatelia na svete podľa Forbes?
  9. Vraciame spoločnosti priazeň, ktorú nám už 30 rokov prejavuje
  10. Tristo nových lavičiek pre Bratislavu vďaka ČSOB nadácii
  1. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 805
  2. Chladené halušky? Od tejto firmy si ich obľúbili na Slovensku 8 972
  3. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom 8 422
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 6 348
  5. Najtajnejšie ponuky módnych kúskov v Európe – iba na pozvanie 4 960
  6. Oprášte cestovateľské plány, jeseň sa nesie v znamení poznávania 3 651
  7. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 605
  8. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 195
  9. NDS otvára nový úsek diaľnice D1, západný obchvat Prešova 3 123
  10. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok 2 817
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pavol Ďurka prichádza v sprievode polície na Okresný súd.

Uznesenie krajského súdu vidí veľa chýb.


5 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Čo hovorí uznesenie Krajského súdu o vojne v polícii.


a 2 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

Šesť finalistov Autobest 2022

Drahé elektromobily medzi nimi nie sú.


12 h
Volkswagen Polo

Najsilnejší motor je len pre GTI verziu.


3. jún
Audi Q4 50 e-tron quattro

Pohodlné elektrické SUV nesklame ani zrýchlením.


22. okt
Pneumatiky s rozmerom 195/65 R15 skúšal ADAC na Volkswagene Golf.

Častými mínusmi je rýchle opotrebenie a vlastnosti na mokrej ceste.


22. okt

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Porekadlá a príslovia zo Súmračnej
  2. Miroslav Galovič: Stověžatá Praha trocha jinak aneb sedm pražských zastavení. Dnes páté, Olšanské hřbitovy (Memento Mori)
  3. Nina Erneker: Pozrieť sa do zrkadla je „dobrý nápad“
  4. Ján Marton: Čo vymyslí hlava dutá - zákon z dielne Vlčan - Karahuta.
  5. Tupou Ceruzou: Prirodzený habitat chobotnice
  6. Tomáš Tenczer: My weekly pickup's - wk 42
  7. Anna Milanová: Dobrý deň...
  8. Filip Balint : Cesta do Holandska
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 31 087
  2. Matúš Lazúr: Neočkovaní dôchodcovia si vianočné príspevky nezaslúžia 17 270
  3. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 12 765
  4. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 8 566
  5. Rastislav Čurma: Kde zobrať vodičov kamiónov (Hommo na ceste zavadzalis) 7 014
  6. Martina Hilbertová: Zomrela Gruberová, ktorú sme za komunizmu nemohli počúvať 6 563
  7. Stanislav Martinčko: Veno pre drahú nevestu z úradu práce v Pezinku?? 5 202
  8. Július Kovács: Kaliňák a Počiatek ma chcú dostať do basy pomocou justičnej a policajnej mafie, dodnes ju riadi Fico, lebo som upozornil na ich zlodejstvá. 4 874
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  4. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
Skryť Zatvoriť reklamu