Kia Carens

Predaj automobilov KIA sa v poslednom čase prudko zvýšil. Možno to pripísať budúcej výstavbe závodu KIA na Slovensku, ale aj priaznivým cenám. Odpoveď na otázku, či úspech týchto áut závisí len od ceny, sme hľadali v redakčnom teste automobilu Kia Carens.


Kompaktné MPV

Kia Carens nepatrí do skupiny najlacnejších vozidiel a okrem toho má vo svojej triede silnú konkurenciu. Dobrá cena teda nestačí, pretože kompaktné MPV ostatných značiek majú v Európe dobrý zvuk a tradíciu. K rýdzo "vanovskému" vzhľadu chýba Carensu šikmejšia predná časť. Na nedostatok miesta sa sťažovať nemôže ani urastený cestujúci. Dobrý pocit z priestoru dotvára vysoká strecha a vyššie položené sedadlá nad podlahou. Potešilo nás pohodlné nasadanie cez rozmerné a široké dvere.

Päť alebo šesť

Testovací Carens mal päť miest na sedenie a asymetricky delené zadné sedadlá. Za príplatok približne 6000 korún si zákazníci môžu objednať šesťmiestnu verziu. Dobrá je aj ponuka odkladacích schránok, držiakov na poháre a rozmerných boxov vo dverách s miestom na 1,5-litrovú fľašu.

Sivé plasty prístrojovej dosky by mohli mať aj veselšiu farbu. Pokiaľ ide o tvar a kvalitu spracovania prístrojovej dosky, Kia Carens potrápi aj nemeckých konkurentov. Zámerné jazdenie po rozbitej ceste plasty nerozozvučalo. Náročnejší poslucháči však budú musieť siahnuť po kvalitnejších reproduktoroch.

Zadné delené sedadlá sa sklápajú pomocou "ucha", ktoré trčí zboku operadla. Celková dĺžka auta 4,43 m je kľúčom k priestrannému interiéru a veľkému batožinovému priestoru. V základnom usporiadaní (po okno) je objem kufra 442 litrov a pri naložení po strop 835. Sklopenie zadných sedadiel zväčší priestor až na 1632 litrov. Dno batožinového priestoru je príliš vysoko, pod ním je však ešte jeden odkladací priestor z umývateľného plastu a s priehradkami. Pre vodiča s výškou do 175 cm uhol otvorenia piatych dverí stačí. Vyšší ľudia sa musia zohnúť, aby si neudreli hlavu. Do základného stupňa vybavenia LX a k motoru 2,0 CRDi patrí poloautomatická klimatizácia, dva airbagy, elektrické ovládanie okien, výškovo nastaviteľný volant, ale nie výškové nastavovanie sedadla vodiča. Bočné airbagy má iba verzia EX. V základnej výbave nám chýbal palubný počítač.

Po svojom

Krátky rázvor iba 255 cm vidno už na pohľad, čo sa odrazilo aj na priemerných jazdných vlastnostiach podvozka. Milovníci pokojnej a vyrovnanej jazdy si však určite prídu na svoje. Ostrejšie prejazdy zákrut Carensu nevoňajú a pri ráznom vybočení sa nakláňa. Vyhýbací manéver so "slučkou" 12 metrov sme prešli približne 52-kilometrovou rýchlosťou. Európski konkurenti robia podvozky lepšie. Carens sa s nimi môže porovnávať dobre utlmeným prechodom nerovností. Podvozok má všetky štyri kotúčové brzdy a štandardne ABS. Motor 2,0 CRDi z konštrukčnej dielne Hyundai dostal 5-stupňovú manuálnu prevodovku ušitú na jeho výkon (82 kW/113 k) a krútiaci moment 245 Nm. Priemernú spotrebu v teste 7,4 l/100 km ovplyvnila rýchla jazda po diaľnici. Podarilo sa nám však jazdiť aj do 6,5 litra, ale vo veľmi miernom tempe. Výrobca udáva priemer 7 l/100 km.

Kia Carens použila na boj o priazeň zákazníka v nabitej triede kompaktných vanov silné zbrane, a aj keď v podvozku trochu zaostáva, nemožno povedať, že by presvedčila iba cenou. Základná cena je 559 700 korún, dobre vybavený testovací model s naftovým motorom stojí 649 700 korún. Za prestavbu na úžitkové auto kategórie N1 si predajca účtuje 21 600 korún.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  5. Moskva alebo Petrohrad?
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  7. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  3. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  5. Modern luxury next to the Blue Church
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  8. Moskva alebo Petrohrad?
  9. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 146
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 182
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 615
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 137
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 442
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 370
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 337
  8. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 175
  9. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 125
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 123

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Niekto mohol akceptovať, že pre Bratislavu je hlavné letisko Viedeň, niekto to akceptovať nemusel, vraví šéf portálu euractiv Radovan Geist.

SVET

Pomáha aj NASA. Nájdu stratenú ponorku v rozbúrenom mori?

Ak sa ponorka potopila, námorníkom zostal vzduch len na pár dní.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

EKONOMIKA

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.