Kia Carens

Predaj automobilov KIA sa v poslednom čase prudko zvýšil. Možno to pripísať budúcej výstavbe závodu KIA na Slovensku, ale aj priaznivým cenám. Odpoveď na otázku, či úspech týchto áut závisí len od ceny, sme hľadali v redakčnom teste automobilu Kia Carens.


Kompaktné MPV

Kia Carens nepatrí do skupiny najlacnejších vozidiel a okrem toho má vo svojej triede silnú konkurenciu. Dobrá cena teda nestačí, pretože kompaktné MPV ostatných značiek majú v Európe dobrý zvuk a tradíciu. K rýdzo "vanovskému" vzhľadu chýba Carensu šikmejšia predná časť. Na nedostatok miesta sa sťažovať nemôže ani urastený cestujúci. Dobrý pocit z priestoru dotvára vysoká strecha a vyššie položené sedadlá nad podlahou. Potešilo nás pohodlné nasadanie cez rozmerné a široké dvere.

Päť alebo šesť

Testovací Carens mal päť miest na sedenie a asymetricky delené zadné sedadlá. Za príplatok približne 6000 korún si zákazníci môžu objednať šesťmiestnu verziu. Dobrá je aj ponuka odkladacích schránok, držiakov na poháre a rozmerných boxov vo dverách s miestom na 1,5-litrovú fľašu.

Sivé plasty prístrojovej dosky by mohli mať aj veselšiu farbu. Pokiaľ ide o tvar a kvalitu spracovania prístrojovej dosky, Kia Carens potrápi aj nemeckých konkurentov. Zámerné jazdenie po rozbitej ceste plasty nerozozvučalo. Náročnejší poslucháči však budú musieť siahnuť po kvalitnejších reproduktoroch.

Zadné delené sedadlá sa sklápajú pomocou "ucha", ktoré trčí zboku operadla. Celková dĺžka auta 4,43 m je kľúčom k priestrannému interiéru a veľkému batožinovému priestoru. V základnom usporiadaní (po okno) je objem kufra 442 litrov a pri naložení po strop 835. Sklopenie zadných sedadiel zväčší priestor až na 1632 litrov. Dno batožinového priestoru je príliš vysoko, pod ním je však ešte jeden odkladací priestor z umývateľného plastu a s priehradkami. Pre vodiča s výškou do 175 cm uhol otvorenia piatych dverí stačí. Vyšší ľudia sa musia zohnúť, aby si neudreli hlavu. Do základného stupňa vybavenia LX a k motoru 2,0 CRDi patrí poloautomatická klimatizácia, dva airbagy, elektrické ovládanie okien, výškovo nastaviteľný volant, ale nie výškové nastavovanie sedadla vodiča. Bočné airbagy má iba verzia EX. V základnej výbave nám chýbal palubný počítač.

Po svojom

Krátky rázvor iba 255 cm vidno už na pohľad, čo sa odrazilo aj na priemerných jazdných vlastnostiach podvozka. Milovníci pokojnej a vyrovnanej jazdy si však určite prídu na svoje. Ostrejšie prejazdy zákrut Carensu nevoňajú a pri ráznom vybočení sa nakláňa. Vyhýbací manéver so "slučkou" 12 metrov sme prešli približne 52-kilometrovou rýchlosťou. Európski konkurenti robia podvozky lepšie. Carens sa s nimi môže porovnávať dobre utlmeným prechodom nerovností. Podvozok má všetky štyri kotúčové brzdy a štandardne ABS. Motor 2,0 CRDi z konštrukčnej dielne Hyundai dostal 5-stupňovú manuálnu prevodovku ušitú na jeho výkon (82 kW/113 k) a krútiaci moment 245 Nm. Priemernú spotrebu v teste 7,4 l/100 km ovplyvnila rýchla jazda po diaľnici. Podarilo sa nám však jazdiť aj do 6,5 litra, ale vo veľmi miernom tempe. Výrobca udáva priemer 7 l/100 km.

Kia Carens použila na boj o priazeň zákazníka v nabitej triede kompaktných vanov silné zbrane, a aj keď v podvozku trochu zaostáva, nemožno povedať, že by presvedčila iba cenou. Základná cena je 559 700 korún, dobre vybavený testovací model s naftovým motorom stojí 649 700 korún. Za prestavbu na úžitkové auto kategórie N1 si predajca účtuje 21 600 korún.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  4. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  5. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  8. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 6 242
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 166
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 874
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 2 828
  5. Kam do tepla v januári? 2 592
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 486
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 308
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 2 233
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 222
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 648

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Je to diskriminácia, vyčítali veriaci. Desať eur za sobáš môžu nakoniec pýtať od každého

Matriky majú s cirkevnými sobášmi viac práce, tvrdia autori poplatku.

EKONOMIKA

Majú živnostníci právo na dovolenku? Ako rozhodol európsky súd

Nie je živnostník ako živnostník.

Neprehliadnite tiež

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.

Ako James Bond. Pozrite sa, aké rôzne funkcie auta môžete ovládať cez mobil

Všetky autá musia byť pripojené do mobilnej siete, automobilky to využívajú.

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.