SME
Streda, 29. september, 2021 | Meniny má Michal, MichaelaKrížovkyKrížovky

Nissan Primera 1,9 dCi First Class

Nissan Primera možno zaradiť medzi tradičné modely značky. Súčasná podoba Primery bola predstavená na Frankfurtskom autosalóne v roku 2001. S istototou môžeme povedať, že v porovnaní s doterajšími modelmi to bola revolučná zmena. Z ponuky troch karosérií

sme si na test vybrali päťdverový hatchback s atraktívnym motorom 1,9 dCi a akčným vybavením First Class.

Ako delfín

Bočný profil karosérie pripomína plávajúceho delfína, ktorý bol súčasťou reklamnej kampane pri uvedení Primery na trh. Nie každému sa Primera v čase uvedenia do predaja páčila. Po dvoch rokoch je jasné, že dizajnom mierne predbehla dobu a môžeme ju považovať za pekné a nezvyčajné auto. Veľmi netradičné je stvárnenie predných i zadných svetlometov, výrazná predná maska a striedanie ostrých hrán s oblinami. Primera navonok nepatrí medzi adeptov na športový tunning, ale o svojom majiteľovi určite veľa napovie. Zmysel pre "rodinné záležitosti" vyjadruje objem batožinového priestoru 450 litrov. Práve model typu hatchback s piatimi dverami zvyšuje využiteľnosť kufra. Do sedanu s malým otváracím vekom by sme asi ťažko vložili poskladaný horský bicykel.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Vitajte vo vesmíre

Ešte pred desiatimi rokmi by sme pracovisko vodiča pokladali za vesmírnu loď roku 2030. Realita veľkého displeja v strede palubnej dosky prišla oveľa skôr. Pohodlie a koncepcia kokpitu je navrhnutá tak, aby vodiča jazda čo najmenej obťažovala a o všetkom mal prehľadne podané informácie.

Na ovládanie všetkých funkcií autorádia, klimatizácie a palubného počítača stačí pár tlačidiel pod veľkým displejom. Nad ním ostalo miesto aj na tradičné kruhové "budíky", ale netradične umiestnené v strede prístrojovky a natočené k vodičovi. Na menej časté usporiadanie treba dva až tri dni, potom sa už ťažko odvyká. Pohľadu na tachometer i displej neprekáža veniec volantu a interiér pôsobí vzdušnejšie.

Posádke padlo vhod viac poličiek a boxov na odkladanie drobností. Sedadlá s nastavovaním tuhosti bedrovej opierky radíme medzi pohodlné, ale so slabšou oporou tela v zákrutách. Čo sa vnútorného dizajnu týka, nikto neurobil prechod prístrojového panelu do dverí tak odvážne. Primera dáva vodičovi najavo, že nie je otrokom auta, ale auto je tu preňho.

Skryť Vypnúť reklamu

Nissan Primera First Clas ponúka vzhľadom na cenu 858 000 korún veľmi obsiahle vybavenie: kompletný balík airbagov (čelné, bočné, hlavové), ABS, automatickú klimatizáciu s peľovým mikrofiltrom, informačný systém N-form, ostrekovače svetlometov, elektrické ovládanie okien a elektricky ovládané spätné zrkadlá. Škoda, že v akciovom balíku nie je stabilizačný systém ESP.

Nenápadná inteligencia

Charakteru interiéru zodpovedá podvozok s komfortným pružením, istým držaním stopy, ale bez športových výrazových prostriedkov. Primera spočiatku pôsobila ako ležérna dáma, a tak sme tempo v zákrutách pritvrdili. Na naše prekvapenie, auto sa ostrej jazde nevzpiera a ochotne poslúcha aj na hrane priľnavosti.

Nenápadne dobrý podvozok má viacprvkové zavesenie všetkých kolies typu Multi-link vzadu. K silným stránkam podvozka patria brzdy a schopnosť absorbovať zotrvačnosť hmoty auta pri náhlej zmene smeru jazdy.

Skryť Vypnúť reklamu

Jazdiť dnes s naftovým motorom znamená užívať si slušné dynamické vlastnosti a pritom si netrhať vlasy na čerpacej stanici. Duch naftovej filozofie zasiahol pred časom strednú triedu, kde testovaná Primera patrí. V prípade Nissanu známy zvuk nafťáka posádku neobťažuje. V porovnaní s konkurenciou motoru 1,9 dCi (z dielne Renault) pár koní na papieri chýba, ale v praxi sa prejavuje, akoby mal viac koní, než udávaných 122 k.

K charakteru motora sa výborne hodí šesťstupňová prevodovka. Motor vyvinutý v spolupráci s Renaultom patrí medzi lídrov triedy v spotrebe. Počas testu sme dosiahli priemernú spotrebu 6,7 l/100 km vrátane minima 4,9 l a maxima 8,7 l/100km. Pri skúške maximálnej rýchlosti sme ručičku tachometra "dotisli" až pred bránu druhej stovky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  2. Slováci prepadli SENCORMÁNII a hľadajú najstarší spotrebič
  3. Znalec slovenského brandy
  4. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali
  5. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  6. Proxenta získala ocenenie Developer roka
  7. "Vzrušenie, nadšenie a radosť" tvrdí DJ Milan Lieskovský
  8. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  9. Vydajte sa po stopách kvalitnej kávy
  10. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  1. Ako Dom odborov Istropolis pochoval Berchtoldov palác
  2. Hľadáte nové príležitosti v kariére? Nájdete ich v obchode
  3. Odomknite si celé SME.sk s predplatným Prémium
  4. U. S. Steel nie je len dymiaci komín
  5. Najviac škôd slovenskí šoféri hlásia v júni
  6. Proxenta získala ocenenie Developer roka
  7. HB Reavis postavil Bratislave novú autobusovú stanicu
  8. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  9. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  10. Prečo by sa elektrárne mali zaujímať o ekologické riešenia?
  1. Vymenili startup za korporát. Dôvod bol iný, než by ste čakali 19 197
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 9 107
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 985
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 230
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 5 695
  6. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 984
  7. Skladujete pivo pri izbovej teplote? Znižujete jeho kvalitu 4 698
  8. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále 4 640
  9. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 438
  10. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska 4 254
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová vystúpila so správou o stave republiky.

Spravodlivosť a právny štát boli súčasťou jej druhej správy o stave republiky.


6 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Čo nám o Slovensku povedala správa o stave republiky.


a 2 ďalší 1 h

Neprehliadnite tiež

Ford Fiesta

Ostrá verzia ST ostáva, motor získal väčší krútiaci moment.


14 h
Na snímke 4,3 km dlhý úsek diaľnice D4 medzi križovatkami Bratislava - Petržalka a Bratislava - Juh, ktorý zahŕňa Lužný most v deň oficiálneho otvorenia.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 26. sep
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep

Blogy SME

  1. Dušan Koniar: Akoby člen Smeru Ficovi nijako nevadil
  2. Martin Greguš: Stav ovzdušia na Slovensku. Aké sú hlavné zdroje znečistenia podľa krajov? Aké sú výsledky meraní?
  3. František Cudziš: Na tému – Protest proti klimatickej zmene
  4. Marian Baran: Električka číslo štyri
  5. Anton Kaiser: Historické premeny Oponického hradu
  6. Štefan Vidlár: Pomýlený gazda
  7. Martin Sukupčák: Komunistický zločinec
  8. Miriam Studeničová: Prečo mnohí nedokážu vnímať duchovno?
  1. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov. 15 101
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 7 889
  3. Janka Bittó Cigániková: Čo sa to preboha deje v Izraeli? Prestali vakcíny fungovať? 6 843
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 6 293
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 670
  6. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 5 091
  7. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 593
  8. Peter Chudý: Ako policajný funkcionár zničil stopy na mieste činu (vraždy/samovraždy) alebo v polícii sú stále ľudia, ktorí tam nemajú čo robiť. 4 050
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  4. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  7. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  8. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
Skryť Zatvoriť reklamu