SME
Štvrtok, 30. jún, 2022 | Meniny má Melánia

Nissan Primera 1,9 dCi First Class

Nissan Primera možno zaradiť medzi tradičné modely značky. Súčasná podoba Primery bola predstavená na Frankfurtskom autosalóne v roku 2001. S istototou môžeme povedať, že v porovnaní s doterajšími modelmi to bola revolučná zmena. Z ponuky troch karosérií

sme si na test vybrali päťdverový hatchback s atraktívnym motorom 1,9 dCi a akčným vybavením First Class.

Ako delfín

Bočný profil karosérie pripomína plávajúceho delfína, ktorý bol súčasťou reklamnej kampane pri uvedení Primery na trh. Nie každému sa Primera v čase uvedenia do predaja páčila. Po dvoch rokoch je jasné, že dizajnom mierne predbehla dobu a môžeme ju považovať za pekné a nezvyčajné auto. Veľmi netradičné je stvárnenie predných i zadných svetlometov, výrazná predná maska a striedanie ostrých hrán s oblinami. Primera navonok nepatrí medzi adeptov na športový tunning, ale o svojom majiteľovi určite veľa napovie. Zmysel pre "rodinné záležitosti" vyjadruje objem batožinového priestoru 450 litrov. Práve model typu hatchback s piatimi dverami zvyšuje využiteľnosť kufra. Do sedanu s malým otváracím vekom by sme asi ťažko vložili poskladaný horský bicykel.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Vitajte vo vesmíre

Ešte pred desiatimi rokmi by sme pracovisko vodiča pokladali za vesmírnu loď roku 2030. Realita veľkého displeja v strede palubnej dosky prišla oveľa skôr. Pohodlie a koncepcia kokpitu je navrhnutá tak, aby vodiča jazda čo najmenej obťažovala a o všetkom mal prehľadne podané informácie.

Na ovládanie všetkých funkcií autorádia, klimatizácie a palubného počítača stačí pár tlačidiel pod veľkým displejom. Nad ním ostalo miesto aj na tradičné kruhové "budíky", ale netradične umiestnené v strede prístrojovky a natočené k vodičovi. Na menej časté usporiadanie treba dva až tri dni, potom sa už ťažko odvyká. Pohľadu na tachometer i displej neprekáža veniec volantu a interiér pôsobí vzdušnejšie.

Posádke padlo vhod viac poličiek a boxov na odkladanie drobností. Sedadlá s nastavovaním tuhosti bedrovej opierky radíme medzi pohodlné, ale so slabšou oporou tela v zákrutách. Čo sa vnútorného dizajnu týka, nikto neurobil prechod prístrojového panelu do dverí tak odvážne. Primera dáva vodičovi najavo, že nie je otrokom auta, ale auto je tu preňho.

SkryťVypnúť reklamu

Nissan Primera First Clas ponúka vzhľadom na cenu 858 000 korún veľmi obsiahle vybavenie: kompletný balík airbagov (čelné, bočné, hlavové), ABS, automatickú klimatizáciu s peľovým mikrofiltrom, informačný systém N-form, ostrekovače svetlometov, elektrické ovládanie okien a elektricky ovládané spätné zrkadlá. Škoda, že v akciovom balíku nie je stabilizačný systém ESP.

Nenápadná inteligencia

Charakteru interiéru zodpovedá podvozok s komfortným pružením, istým držaním stopy, ale bez športových výrazových prostriedkov. Primera spočiatku pôsobila ako ležérna dáma, a tak sme tempo v zákrutách pritvrdili. Na naše prekvapenie, auto sa ostrej jazde nevzpiera a ochotne poslúcha aj na hrane priľnavosti.

Nenápadne dobrý podvozok má viacprvkové zavesenie všetkých kolies typu Multi-link vzadu. K silným stránkam podvozka patria brzdy a schopnosť absorbovať zotrvačnosť hmoty auta pri náhlej zmene smeru jazdy.

SkryťVypnúť reklamu

Jazdiť dnes s naftovým motorom znamená užívať si slušné dynamické vlastnosti a pritom si netrhať vlasy na čerpacej stanici. Duch naftovej filozofie zasiahol pred časom strednú triedu, kde testovaná Primera patrí. V prípade Nissanu známy zvuk nafťáka posádku neobťažuje. V porovnaní s konkurenciou motoru 1,9 dCi (z dielne Renault) pár koní na papieri chýba, ale v praxi sa prejavuje, akoby mal viac koní, než udávaných 122 k.

K charakteru motora sa výborne hodí šesťstupňová prevodovka. Motor vyvinutý v spolupráci s Renaultom patrí medzi lídrov triedy v spotrebe. Počas testu sme dosiahli priemernú spotrebu 6,7 l/100 km vrátane minima 4,9 l a maxima 8,7 l/100km. Pri skúške maximálnej rýchlosti sme ručičku tachometra "dotisli" až pred bránu druhej stovky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Škrty robia aj ľudia s vyššími príjmami. Kto obmedzuje čo?
  2. Program ENTER vychováva novú digitálnu generáciu Slovenska
  3. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  4. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  5. V zateplenom dome je o päť stupňov menej. Ušetríte stovky eur
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Výlety na mieru pre celú rodinu
  2. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  3. WOOD & Company predstavuje po 30 rokoch novú vizuálnu identitu
  4. ŠKODA rozširuje infraštruktúru nabíjačiek
  5. Program ENTER vychováva novú digitálnu generáciu Slovenska
  6. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  7. V zateplenom dome je o päť stupňov menej. Ušetríte stovky eur
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 583
  2. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 303
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 384
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 6 610
  5. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 4 175
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 787
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 3 276
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 172
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jano Richter: o dojení televízie: 'Zmysluplná cena' a 'Cena za zmysluplné'
  2. Dávid Kyzek: Aké sú šance Dávida Hrenáka na NHL???
  3. Rastislav Puchala: Marx v nás
  4. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodného.
  5. Peter Slamenik: Aj majster tesár sa utne
  6. Ján Valchár: Začínajú prázdniny, ruská deflácia a tak...
  7. Greenpeace Slovensko: 4 dôvody, prečo si plyn nezaslúži zelenú nálepku
  8. Martin Turčan: Padni komu padni
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 9 571
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 8 514
  3. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 5 258
  4. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 135
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 751
  6. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 255
  7. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 3 217
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 196
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu