Nissan Primera 1,9 dCi First Class

Nissan Primera možno zaradiť medzi tradičné modely značky. Súčasná podoba Primery bola predstavená na Frankfurtskom autosalóne v roku 2001. S istototou môžeme povedať, že v porovnaní s doterajšími modelmi to bola revolučná zmena. Z ponuky troch karosérií

sme si na test vybrali päťdverový hatchback s atraktívnym motorom 1,9 dCi a akčným vybavením First Class.

Ako delfín

Bočný profil karosérie pripomína plávajúceho delfína, ktorý bol súčasťou reklamnej kampane pri uvedení Primery na trh. Nie každému sa Primera v čase uvedenia do predaja páčila. Po dvoch rokoch je jasné, že dizajnom mierne predbehla dobu a môžeme ju považovať za pekné a nezvyčajné auto. Veľmi netradičné je stvárnenie predných i zadných svetlometov, výrazná predná maska a striedanie ostrých hrán s oblinami. Primera navonok nepatrí medzi adeptov na športový tunning, ale o svojom majiteľovi určite veľa napovie. Zmysel pre "rodinné záležitosti" vyjadruje objem batožinového priestoru 450 litrov. Práve model typu hatchback s piatimi dverami zvyšuje využiteľnosť kufra. Do sedanu s malým otváracím vekom by sme asi ťažko vložili poskladaný horský bicykel.

Vitajte vo vesmíre

Ešte pred desiatimi rokmi by sme pracovisko vodiča pokladali za vesmírnu loď roku 2030. Realita veľkého displeja v strede palubnej dosky prišla oveľa skôr. Pohodlie a koncepcia kokpitu je navrhnutá tak, aby vodiča jazda čo najmenej obťažovala a o všetkom mal prehľadne podané informácie.

Na ovládanie všetkých funkcií autorádia, klimatizácie a palubného počítača stačí pár tlačidiel pod veľkým displejom. Nad ním ostalo miesto aj na tradičné kruhové "budíky", ale netradične umiestnené v strede prístrojovky a natočené k vodičovi. Na menej časté usporiadanie treba dva až tri dni, potom sa už ťažko odvyká. Pohľadu na tachometer i displej neprekáža veniec volantu a interiér pôsobí vzdušnejšie.

Posádke padlo vhod viac poličiek a boxov na odkladanie drobností. Sedadlá s nastavovaním tuhosti bedrovej opierky radíme medzi pohodlné, ale so slabšou oporou tela v zákrutách. Čo sa vnútorného dizajnu týka, nikto neurobil prechod prístrojového panelu do dverí tak odvážne. Primera dáva vodičovi najavo, že nie je otrokom auta, ale auto je tu preňho.

Nissan Primera First Clas ponúka vzhľadom na cenu 858 000 korún veľmi obsiahle vybavenie: kompletný balík airbagov (čelné, bočné, hlavové), ABS, automatickú klimatizáciu s peľovým mikrofiltrom, informačný systém N-form, ostrekovače svetlometov, elektrické ovládanie okien a elektricky ovládané spätné zrkadlá. Škoda, že v akciovom balíku nie je stabilizačný systém ESP.

Nenápadná inteligencia

Charakteru interiéru zodpovedá podvozok s komfortným pružením, istým držaním stopy, ale bez športových výrazových prostriedkov. Primera spočiatku pôsobila ako ležérna dáma, a tak sme tempo v zákrutách pritvrdili. Na naše prekvapenie, auto sa ostrej jazde nevzpiera a ochotne poslúcha aj na hrane priľnavosti.

Nenápadne dobrý podvozok má viacprvkové zavesenie všetkých kolies typu Multi-link vzadu. K silným stránkam podvozka patria brzdy a schopnosť absorbovať zotrvačnosť hmoty auta pri náhlej zmene smeru jazdy.

Jazdiť dnes s naftovým motorom znamená užívať si slušné dynamické vlastnosti a pritom si netrhať vlasy na čerpacej stanici. Duch naftovej filozofie zasiahol pred časom strednú triedu, kde testovaná Primera patrí. V prípade Nissanu známy zvuk nafťáka posádku neobťažuje. V porovnaní s konkurenciou motoru 1,9 dCi (z dielne Renault) pár koní na papieri chýba, ale v praxi sa prejavuje, akoby mal viac koní, než udávaných 122 k.

K charakteru motora sa výborne hodí šesťstupňová prevodovka. Motor vyvinutý v spolupráci s Renaultom patrí medzi lídrov triedy v spotrebe. Počas testu sme dosiahli priemernú spotrebu 6,7 l/100 km vrátane minima 4,9 l a maxima 8,7 l/100km. Pri skúške maximálnej rýchlosti sme ručičku tachometra "dotisli" až pred bránu druhej stovky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  3. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  5. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  7. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  8. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  2. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  3. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  5. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  7. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  8. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  10. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 15 776
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 673
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 758
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 374
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 500
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 959
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 923
  8. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 600
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 536
  10. Splnený sen 463

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Z Bonaparte do štátnej rezidencie? Fico plánuje bývanie aj pre Kisku a Danka

Šéf Úradu vlády Igor Federič kedysi vybavoval pre premiéra luxusnú vilu pri Bratislavskom hrade. Fico sa bránil, že by sa tam nikdy nenasťahoval.

KOMENTÁRE

Čechov teraz čaká obdobie ich mečiarizmu

České voľby popierajú tézu, že za nástup populistov môžu štandardné strany.

SVET

Anarchisti, hackeri či liberáli? Prečo Česi volili Pirátov

Pustite nás na nich, vyzývala Pirátska strana.

Nová kniha Michala Havrana: Obesíme ťa

Denník SME pripravil v utorok 24. októbra špeciálne vydanie. Kúpite ho v stánkoch s knihou Michala Havrana za 3,99 €.

Neprehliadnite tiež

F1: V USA vyhral Hamilton pred Vettelom, je o krok bližšie k titulu

Diváci mohli vidieť viacero predbiehacích manévrov.

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.