Nissan Primera 1,9 dCi First Class

Nissan Primera možno zaradiť medzi tradičné modely značky. Súčasná podoba Primery bola predstavená na Frankfurtskom autosalóne v roku 2001. S istototou môžeme povedať, že v porovnaní s doterajšími modelmi to bola revolučná zmena. Z ponuky troch karosérií

sme si na test vybrali päťdverový hatchback s atraktívnym motorom 1,9 dCi a akčným vybavením First Class.

Ako delfín

Bočný profil karosérie pripomína plávajúceho delfína, ktorý bol súčasťou reklamnej kampane pri uvedení Primery na trh. Nie každému sa Primera v čase uvedenia do predaja páčila. Po dvoch rokoch je jasné, že dizajnom mierne predbehla dobu a môžeme ju považovať za pekné a nezvyčajné auto. Veľmi netradičné je stvárnenie predných i zadných svetlometov, výrazná predná maska a striedanie ostrých hrán s oblinami. Primera navonok nepatrí medzi adeptov na športový tunning, ale o svojom majiteľovi určite veľa napovie. Zmysel pre "rodinné záležitosti" vyjadruje objem batožinového priestoru 450 litrov. Práve model typu hatchback s piatimi dverami zvyšuje využiteľnosť kufra. Do sedanu s malým otváracím vekom by sme asi ťažko vložili poskladaný horský bicykel.

Vitajte vo vesmíre

Ešte pred desiatimi rokmi by sme pracovisko vodiča pokladali za vesmírnu loď roku 2030. Realita veľkého displeja v strede palubnej dosky prišla oveľa skôr. Pohodlie a koncepcia kokpitu je navrhnutá tak, aby vodiča jazda čo najmenej obťažovala a o všetkom mal prehľadne podané informácie.

Na ovládanie všetkých funkcií autorádia, klimatizácie a palubného počítača stačí pár tlačidiel pod veľkým displejom. Nad ním ostalo miesto aj na tradičné kruhové "budíky", ale netradične umiestnené v strede prístrojovky a natočené k vodičovi. Na menej časté usporiadanie treba dva až tri dni, potom sa už ťažko odvyká. Pohľadu na tachometer i displej neprekáža veniec volantu a interiér pôsobí vzdušnejšie.

Posádke padlo vhod viac poličiek a boxov na odkladanie drobností. Sedadlá s nastavovaním tuhosti bedrovej opierky radíme medzi pohodlné, ale so slabšou oporou tela v zákrutách. Čo sa vnútorného dizajnu týka, nikto neurobil prechod prístrojového panelu do dverí tak odvážne. Primera dáva vodičovi najavo, že nie je otrokom auta, ale auto je tu preňho.

Nissan Primera First Clas ponúka vzhľadom na cenu 858 000 korún veľmi obsiahle vybavenie: kompletný balík airbagov (čelné, bočné, hlavové), ABS, automatickú klimatizáciu s peľovým mikrofiltrom, informačný systém N-form, ostrekovače svetlometov, elektrické ovládanie okien a elektricky ovládané spätné zrkadlá. Škoda, že v akciovom balíku nie je stabilizačný systém ESP.

Nenápadná inteligencia

Charakteru interiéru zodpovedá podvozok s komfortným pružením, istým držaním stopy, ale bez športových výrazových prostriedkov. Primera spočiatku pôsobila ako ležérna dáma, a tak sme tempo v zákrutách pritvrdili. Na naše prekvapenie, auto sa ostrej jazde nevzpiera a ochotne poslúcha aj na hrane priľnavosti.

Nenápadne dobrý podvozok má viacprvkové zavesenie všetkých kolies typu Multi-link vzadu. K silným stránkam podvozka patria brzdy a schopnosť absorbovať zotrvačnosť hmoty auta pri náhlej zmene smeru jazdy.

Jazdiť dnes s naftovým motorom znamená užívať si slušné dynamické vlastnosti a pritom si netrhať vlasy na čerpacej stanici. Duch naftovej filozofie zasiahol pred časom strednú triedu, kde testovaná Primera patrí. V prípade Nissanu známy zvuk nafťáka posádku neobťažuje. V porovnaní s konkurenciou motoru 1,9 dCi (z dielne Renault) pár koní na papieri chýba, ale v praxi sa prejavuje, akoby mal viac koní, než udávaných 122 k.

K charakteru motora sa výborne hodí šesťstupňová prevodovka. Motor vyvinutý v spolupráci s Renaultom patrí medzi lídrov triedy v spotrebe. Počas testu sme dosiahli priemernú spotrebu 6,7 l/100 km vrátane minima 4,9 l a maxima 8,7 l/100km. Pri skúške maximálnej rýchlosti sme ručičku tachometra "dotisli" až pred bránu druhej stovky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  2. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  2. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  3. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  4. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  5. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  6. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  7. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  8. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  9. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  10. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 48 629
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 094
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 17 459
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 005
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 648
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 6 818
  7. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 202
  8. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 180
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 552
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 047

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gajdošovi úradníci vybrali stíhačky F-16, čakajú na vládu

Ponuku na kúpu stíhačiek F-16 za 2,91 miliardy dolárov schválil americký kongres. Švédske gripeny by boli lacnejšie.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Minister obrany klamal, dôvodom sú nové stíhačky

Ako SNS vyberá nové slovenské stíhačky.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

V SNS opäť vymenili hodnoty za peniaze

Už Mečiar o Slotovi povedal, že jeho hrdosť sa končí v Slovenskej poisťovni.

Neprehliadnite tiež

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.

Servis klimatizácie: Z akých úkonov pozostáva?

Klimatizáciu treba zapínať pravidelne a vypínať predčasne.

Aké chyby robíte pri parkovaní? Pozrite si deväť najčastejších

Niektoré chyby predlžujú manéver, iné porušujú zákon.